Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Elsker Tiger selv om den er den enkleste T7 heavy tanken å ta ut. Klarer ikke bounce noe som helst, men treffsikker og mobil. Digger også det at den kan snu som en TD, samme som Tiger II og Löwe.

 

Nå har jeg for øvrig ikke testet ut Tiger (p) ennå, men den har ihvertfall 100 mer armor i front og 20 mer armor i front av turret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, PzKpfwIIIA er en pine! Er totalt outmatched i alle kamper, selv når den er så og si fullt oppgradert. Eneste bra med den vogna er at det er svært så festlig å one-shotte den med 10,5cm'eren på Hetzer'n. Bare å grinde seg gjennom denne gitt...

 

Prøvde PzKpfwII i dag også. Den var jo faktisk ganske festlig. Legger opp til en ganske så annerledes spillestil enn de andre stridsvognene.

Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet så prøvde jeg meg på den Russiske linja, og har så langt komt til T-46.

 

Må si jeg har fått en ny favoritt :)

 

Selv om den bare har 15 mm på alle sider, så blir den kompensert med en 75mm kanon! Har lignende kaliber på sherman, men T-46 er tier 3, så kan ikke klage når tanksen er uhyre rask og er godt utrustet.

Lenke til kommentar

Elsker Tiger selv om den er den enkleste T7 heavy tanken å ta ut. Klarer ikke bounce noe som helst, men treffsikker og mobil. Digger også det at den kan snu som en TD, samme som Tiger II og Löwe.

 

Nå har jeg for øvrig ikke testet ut Tiger (p) ennå, men den har ihvertfall 100 mer armor i front og 20 mer armor i front av turret.

Har ikke kjørt Tiger (p) men erfaring fra min BL 9 (IS 3) er at denne bouncer vesentlig mer enn "ordinær" tiger...mao må man være mer påpasselig med hvor man skyter når man måter denne. Sikkert en OK vogn

Lenke til kommentar

Uff, PzKpfwIIIA er en pine! Er totalt outmatched i alle kamper, selv når den er så og si fullt oppgradert. Eneste bra med den vogna er at det er svært så festlig å one-shotte den med 10,5cm'eren på Hetzer'n. Bare å grinde seg gjennom denne gitt...

Men den er superrask! Har vel en toppfart på 68km/t :) Jeg liker faktisk denne tanksen ganske godt, men den er jo primært en scout.

Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet så prøvde jeg meg på den Russiske linja, og har så langt komt til T-46.

 

Må si jeg har fått en ny favoritt :)

 

Selv om den bare har 15 mm på alle sider, så blir den kompensert med en 75mm kanon! Har lignende kaliber på sherman, men T-46 er tier 3, så kan ikke klage når tanksen er uhyre rask og er godt utrustet.

Ja, den er rimelig herlig. T-28-en også, om du vet å spille den rett. Siden den har så satans tynn armor, er det ikke det lureste å joine de andre mediumene langt fremme, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Noen som prøvde seg på quiz'n i går? Jeg ga opp på spørsmål #2, umulig og google :(

Har du link til quizzen?

 

Er det noen som kan fortelle hva det innebærer sånn i praksis å være medlem av en klan?

I praksis innebærerer det så mye som klanen gjør det til. In-Game er den eneste påtvungede forskjellen en chat til klanen som er obligatorisk og som du ikke kan lukke.

 

En del klaner kjører også en del Clan Wars. Det er da et kart over europa og litt av nord-afrika som man kriger om å få områder i. Victrix Legion kriger hver dag, så du kan være med på kamp der. Men som i feks VI, så må man ha topp tier medium eller heavy, og tier 7 eller 8 arty for å kunne kvalifisere til å være med. I andre klaner er det ikke så høye krav, men siden vi har nesten 50 tier 10 tanks i klanen (som begrenses til 100 personer per klan), så blir det fort hardt å komme med.

Andre deler er for eksempel et forum, slik VI har, samt at vi spiller masse i company (her er det ikke like hardt å komme inn, da det er mer for gøy og trening). Vi gjennomfører treninger for alle, og vi spiller masse i platoons. I tillegg har vi masse aktivitet på TeamSpeak, som er pålagt i vår klan. Siden vi har to klaner, VI og VI_II blir forum og TS et samlepunkt som gjør at vi kan spille company og platoons på tvers av klanene.

 

I praksis betyr det: Ved å joine en klan, vil du få et langt mer sosialt WoT-liv og du vil få langt større forståelse av lagspill og alle de delene :-) Det gir ganske enkelt en helt ny dimensjon til spillet! :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet så prøvde jeg meg på den Russiske linja, og har så langt komt til T-46.

 

Må si jeg har fått en ny favoritt :)

 

Selv om den bare har 15 mm på alle sider, så blir den kompensert med en 75mm kanon! Har lignende kaliber på sherman, men T-46 er tier 3, så kan ikke klage når tanksen er uhyre rask og er godt utrustet.

Ja, den er rimelig herlig. T-28-en også, om du vet å spille den rett. Siden den har så satans tynn armor, er det ikke det lureste å joine de andre mediumene langt fremme, for å si det sånn.

Jeg var nede på VK3601 i den tyske linja og fant ut at jeg skulle gi russiske tanks en ny sjanse. I beta betalte jeg ikke for å få crew på 75 pst og det var nok en kjempetabbe, ihvertfall fra tier 5 og oppover. Har nettopp fått KV med 107-gunner og nær 100 pst crew. Ganske så forskjellig spillestil fra tyske snipers, men jeg digger den. Håper jeg klarer å få meg en KV-3 før patchen som splitter disse russiske tanksene i to. Kun 10K xp og 200 000 credits igjen for en vanlig account. Det bør gå fint innen helga når jeg også har PZIV og VK3601 til hjelpe med credits.

Lenke til kommentar

Patchen med nye russiske heavy tanks er vel ikke ventet før mot slutten av året? I neste patch (6.7) får man nye light tanks til alle nasjoner, samt en amerikansk medium og en kinesisk premium medium. Det er såvidt jeg kan se alt som er nytt av tanks.

 

De introduserer en kinesisk tank, uten og innføre de som nation med tank tre?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har alltid antatt at kommuniststatene hadde mye av de samme stridsvognene.

De snakket jo om et japansk tre etter det franske og det britiske, men hvor vidt det blir noe av, gjenstår ennå å se.

 

Det blir jo litt som at russerne farter rundt i engelske tanks som premiums, tyskerne i franske og tsjekkiske, amerikanerne i canadiske etc.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Fint lite som skiller Kinesiske og Russiske tanks ja. Kineserne er jo notoriske for å "låne" fra andre.

 

Synes de kunne skilt ut de britiske stridsvognene til et eget tech-tre. Britene klarte jo faktisk å hoste opp en del brukbare konsepter under krigen, både i form av egne design (feks. MatildaII, Churchill) og videreutvikling av andres (Sherman "Firefly").

 

Uff, PzKpfwIIIA er en pine! Er totalt outmatched i alle kamper, selv når den er så og si fullt oppgradert. Eneste bra med den vogna er at det er svært så festlig å one-shotte den med 10,5cm'eren på Hetzer'n. Bare å grinde seg gjennom denne gitt...

Men den er superrask! Har vel en toppfart på 68km/t :) Jeg liker faktisk denne tanksen ganske godt, men den er jo primært en scout.

Mulig det blir bedre med den beste motoren da. Er den eneste oppgraderingen jeg mangler. Men tror nok det er min spillestil som ikke passer til vogna heller. Gjelder forsåvidt alle scout-vognene.

Lenke til kommentar

Patchen med nye russiske heavy tanks er vel ikke ventet før mot slutten av året? I neste patch (6.7) får man nye light tanks til alle nasjoner, samt en amerikansk medium og en kinesisk premium medium. Det er såvidt jeg kan se alt som er nytt av tanks.

 

 

Prøvde å finne kilde men fant ikke i farta.

 

Mener jeg leste at ETA er starten av 2012..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...