Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

amerikanske autoene er ikke nerfa, kommer heller ikke til å bli særlig endra ifølge devsa, wr sank pga dårlige spillere, den er nå den 3 dårligst for sin tier angående wr.

wr har kanskje gått ned pga dårlige spillere, men det forandrer ikke faktumet at den er for god jevnt over.

Ok. Håper de lar T54E1 være i fred. Har bare noen få kamper, men den virker sterk.

Lenke til kommentar

Har nå fått en 50 matcher i ryggen og syntes spillet er utrolig avhengighetsskapende...

Jeg trives så langt best i min tyske tøs; Panzerjäger I og ser for meg en kald vinter i TD-klassen ;)

Andrevalget er artilleri. Britisk TierII Loyd Gun Carriage ble valg fremfor å gå til TierIII på Tyskland, mest for å teste ut.

Er spillet så balansert at nasjonsvalg egentlig ikke har noe å si, eller bør jeg evt bytte til en annen TD-nasjon?

Ser det er enkelte synnergier ved å holde seg til en nasjon mht kryssutvikling av enkelte komponenter, men jeg har ikke spilt så lenge enda at det er noe krise å begynne på ny nasjon. Men jeg ser for meg at TD og SPG blir min bane en god stund fremover, så jeg kunne godt tenke meg et innspill om hvilke(n) nasjons jeg burde satse på for de vogntypene.

Lenke til kommentar

Er autoloaderne nerfa noe?

nei, utenom T69 sin gull ammo pen. Den ble nerfet endel, når de nerfet all gull ammo.

Ok. Håper de lar T54E1 være i fred. Har bare noen få kamper, men den virker sterk.

Jeg har kjørt igjennom alle 3, T54E1, Lorraine, 50 120.

Jeg rangerer de i motsatt rekkefølge. 50 120 er bare ett beist, Lorraine (jeg grindet den før den fikk buff) likte jeg pga av farten, og den kan relokere seg, så krever en helt annen spillestil. T54E1 fikk jeg ikke til og fungere i det hele tatt.

Har nå fått en 50 matcher i ryggen og syntes spillet er utrolig avhengighetsskapende...

Jeg trives så langt best i min tyske tøs; Panzerjäger I og ser for meg en kald vinter i TD-klassen ;)

Andrevalget er artilleri. Britisk TierII Loyd Gun Carriage ble valg fremfor å gå til TierIII på Tyskland, mest for å teste ut.

Er spillet så balansert at nasjonsvalg egentlig ikke har noe å si, eller bør jeg evt bytte til en annen TD-nasjon?

Ser det er enkelte synnergier ved å holde seg til en nasjon mht kryssutvikling av enkelte komponenter, men jeg har ikke spilt så lenge enda at det er noe krise å begynne på ny nasjon. Men jeg ser for meg at TD og SPG blir min bane en god stund fremover, så jeg kunne godt tenke meg et innspill om hvilke(n) nasjons jeg burde satse på for de vogntypene.

hehe velkommen!

TDs kan være moro det, spesielt de små tyske som har små nappy guns.

Spillet er rimelig balansert, ja, med tanke på at hver TD linje har sin stil. Den nye tyske feks, er glasscannons, hvis du kjenner begrepet. Utrolig sterke guns, men omtrent ingen armor.

Hvilken linje du velger, avhenger av hva du liker, men det finner man ikke ut før man har prøvd litt forskjellig :p

Jeg ville ha spandert meg selv noen ekstra garage slots, slik at man kan ha ett bredt utvalg av tanks.

Håper du startet med en kode som ga deg litt gull, og 1 tank?

Lenke til kommentar

Håper du startet med en kode som ga deg litt gull, og 1 tank?

Kjøpte en "Startpakke" med 30d premium, 100k sølvpenger og 2500 gull. Får se hva jeg bruker gullpenga til etterhvert, men kjøper neppe en tank. Er vel kanskje bedre å lære opp crewet, men jeg skal spille og lese mer før jeg svir av penger i hytt i gevær.

Sølvpenga gikk til kamonett, essensielt for meg som TD-snik ;)

Lenke til kommentar

Spillet er rimelig balansert, ja, med tanke på at hver TD linje har sin stil. Den nye tyske feks, er glasscannons, hvis du kjenner begrepet. Utrolig sterke guns, men omtrent ingen armor.

nå er vel ikke tysk TD nødvendigvis glasscannon, Jagdpanther og oppover har mer enn nok brukbar armor forran. det at den nye tyske TD linja er glasscannons kan jeg si meg enig i.

Lenke til kommentar

TD er gøy, rett og slett.... :) Alle nasjoner har sine styrker og svakheter... gjelder å finne den nasjonen som passer din spillestil best..

I den tyske td-linja er jeg snart på Jagdtiger, den jeg hadde det minst morro med hittil er Jagdpz IV, ikke at den var dårlig, men den som har fenget meg minst. Valgte å gå Jagdpanther II istedet for Ferdi, og angrer ikke et sekund på det. Fullt oppgradert er den en farlig motstander ;)

I den andre linja har jeg kommet meg til Nashorn, og trives ganske greit i den faktisk, marerittet her var "brødboksen", fryktelige greier :hrm:

Liker også de amerikanske td'ene.. Har nå T30 nesten fult oppgradert (mangler motor), og i den andre linja har jeg kommet til T28.. Et godt plassert skudd fra T30 gjør vondt ;) Ellers er det mye morro i td-linja til amerikanerne.. T18 er jo konge i sine kamper, T49 og Hellcat er gode vogner, likte spesielt godt T25AT..

De franske td ble bra når du kom til AMX AC46, før det var det mye frustrasjon..

Engelsk td er gøy om du treffer motstander som ikke vet hvor dine weakspot er, AT2 i low-tier kan være ganske artig. Er selv på AT15, og trives ganske greit i den, men ser frem til Tortoise og FV215b :dribble:

Lenke til kommentar

Noen linjer har rett og slett svakere tanker på enkelte tiere, f. eks. Type 58 (T-34-85 er bedre,) AMX AC 46 (Jagdpanther er bedre,) VK4502A (IS-3 er mye bedre,) VK4502B (E 75 er bedre,) og FV4202 og M48 Patton (STB-1 er bedre)

Britiske SPGer har mange rare, jeg stoppet selv på FV304.

ser frem til Tortoise og FV215b :dribble:

Bare så du er advart: Tortoise har halvparten så god camo-rating som AT 15, og panseret forfra er svakere...

Endret av arni90
Lenke til kommentar

nei, utenom T69 sin gull ammo pen. Den ble nerfet endel, når de nerfet all gull ammo.

Jeg har kjørt igjennom alle 3, T54E1, Lorraine, 50 120.

Jeg rangerer de i motsatt rekkefølge. 50 120 er bare ett beist, Lorraine (jeg grindet den før den fikk buff) likte jeg pga av farten, og den kan relokere seg, så krever en helt annen spillestil. T54E1 fikk jeg ikke til og fungere i det hele tatt.

Har spilt noen runder i T54E1 nå. Er en morsom tank å spille med når man lykkes :p

Er selvfølgelig kanonen som får denne tanksen til å skinne. Det er en stor tank, lite armour, og den er ikke så mobil til å være medium. Det gjelder å være forsiktig i starten, snipe om mulig, støtte angrepet og komme i flanke-posisjon, og få fyrt av to-tre skudd før man trekker seg tilbake. Kan ikke regne med å penetrere alle i fronten med standard ammo. Nå har jeg ikke prøvd å spamme premium ammo ennå.

Er litt mer avhengig av laget ditt enn i f.eks russiske T-54. Der man kan ta flere roller og lede an angrepet. Slipper 34 sek. reload. hehe..

Bruke den sterke turretten osv.

Kan være fristende å spille T54E1 offensivt eller som en heavy når man er top tier i en kamp, fordi man er så sugen på å tømme magasinet og ta initiativet i kampen, men må minne meg selv på at dette er en medium.

Går an å spare på hit points og gå mer brutalt inn på slutten for å trade shots og gjøre slutt på fiendetanks. Eventuelt med premium skudd.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Men jeg ser for meg at TD og SPG blir min bane en god stund fremover, så jeg kunne godt tenke meg et innspill om hvilke(n) nasjons jeg burde satse på for de vogntypene.

Ville nok ikke hoppet av tysk TD-linje når du først har begynt, men kan være ålreit å prøve en linje med annen spillestil. Stemmer derfor i med amerikansk TD-linje. T18, T82, M8A1, T49 og Hellcat er særs ålreite vogner om man skjønner at de må spilles som TD-er. Raske og kan lett unytte terrenget. Begge deler svært nyttige når den ene halvdelen av kartet klapper sammen som et korthus, og byr på muligheter for å gjøre annet enn å sitte stille i en busk.

Tror sovjetisk TD-linje er det jeg ville anbefalt ved siden av overnevnte. Gode vogner med styrker som er lette å utnytte og en klar spillestil. Å spare til "binoculars"/kikkert kan anbefales. Dyrt, men kan byttes fra vogn til vogn ettersom det trengs.

Innen SPG har jeg ikke prøvd mye, men har det greit mye moro med den tyske (via Bison). Slår hardt, riktignok med relativt liten rekkevidde. Ser også ut til å være blant de mest populære SPG-ene på lavere nivåer.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Innen SPG har jeg ikke prøvd mye, men har det greit mye moro med den tyske (via Bison). Slår hardt, riktignok med relativt liten rekkevidde. Ser også ut til å være blant de mest populære SPG-ene på lavere nivåer.

Prøv å skaffe deg Bishop og/eller FV304, fantastisk ROF, god treffsikkerhet og aimtime, og vanvittig god skuddvinkel.

EDIT:

http://ftr.wot-news.com/2013/12/18/vehicle-camouflage-overview/

Ser ut som STB-1 blir siste spikeren i kista for M48/M60 Patton...

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Tyskerne har gode TD'er, spesielt StuG III (tier 5) og JagdPanther I & II (tier 7 og 8) etter min mening. Hetzer (tier 4) er også en god TD slik jeg husker den.

Den nye TD linja (Dem med turret) er nok mer for erfarne spillere ettersom de har vanvittig lite armor og tåler generelt sett veldig lite.

Når det kommer til britisk SPG så har dem FV304 (tier 6) som uten tvil må være den artigste SPG vogna i hele spillet. Denne bitte lille krabaten kan kjøre i 72km/t og har en kanon som er rask og presis.

Den skyter kortere enn andre SPG i sitt tier på grunn av at den skyter granatene i en mye høyere bane som gjør at man treffer oppå tanksen til fienden og ikke i siden. Dette gjør at man kan treffe fiender som står bak f.eks hus eller steiner som SPG vanligvis ikke kan treffe bak, eller f.eks tier 8 heavy tanks rett oppå motorrommet for full skade. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...