Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Lakeville er noe jævla piss! Jeg havner alltid på lag der 9 tanker kjører inn i dalen og dør...

gå til midten, og spot alle som crosser. Da vil du enten få sitte i fred og gjøre shitton med damage, noe som delayer fienden som crosser inn til byen, eller man blir spottet, som også delayer fienden inn i byen.

Er du i en kjapp medium/td/scout så fungerer det og komme seg vekk.

De ubeslutsomme i laget ditt, vil se alle røde fiender, og "hjelpe" til, dvs de kjører ikke inn i dalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er forstyrrende mange som kjører inn i dalen på Lakeville. nå skal/bør ikke jeg høres ut som jeg kan dette spillet bedre en noen som helst, men den dalen på Lakeville klarer å få frem det værste i meg.

det mest sansynlige senarioet er at de 3-4 toptier HT dundrer inn der. med det som resultat at 2-3 TD også forsvinner inn dit. da står det noen forbausete LT og MT igjen og skal "ta" byen.

det rareste er likavel at det ikke er mulig å få dem til å ombestemme seg. man får dem ikke til å snu for å ta i et tak inne i byen. nei, har man hyret med djevelen, så skal man seile med djevelen.

og det er på det punktet at gardinen senker seg hos meg.

Lenke til kommentar

det er forstyrrende mange som kjører inn i dalen på Lakeville. nå skal/bør ikke jeg høres ut som jeg kan dette spillet bedre en noen som helst, men den dalen på Lakeville klarer å få frem det værste i meg.

det mest sansynlige senarioet er at de 3-4 toptier HT dundrer inn der. med det som resultat at 2-3 TD også forsvinner inn dit. da står det noen forbausete LT og MT igjen og skal "ta" byen.

det rareste er likavel at det ikke er mulig å få dem til å ombestemme seg. man får dem ikke til å snu for å ta i et tak inne i byen. nei, har man hyret med djevelen, så skal man seile med djevelen.

og det er på det punktet at gardinen senker seg hos meg.

Pubbies har gjennomgående fått den tilbakestående tanken på hjernen at valley er plassen man vinner det kartet. Byen er for tullinger som bare soser bort tiden. Hadde en 47% kis i en T34 som fortalte meg dette, og at om jeg ikke kunne skjønne såpass basic stuff så burde jeg ha meg tilbake til CoD eller BF. Øh...jah. Gjett hvem som fikk rett i den kampen? Hint: var ikke fyren i T34. Og han var ikke glad for at jeg minnet ham på det :D

Lenke til kommentar

Finnes det noen Noob-guide til dette spillet?

Styr unna disse:

Når jeg begynte spillet for halvannet år siden, gikk jeg rett for T-34, tier V russisk medium. For å komme dit måtte jeg gjennom A-20. Jeg hadde null snøring på at det fantes noe dedikert scout opplegg, så det ble snaue 80 kamper med sutring, der jeg fikk 3 kills og heller hadde lyst til å gjøre noe annet.

Mitt tips, som alle andres, er å ikke bruke penger på spillet med det første. Spesielt ikke flere hundre på en tier VIII Premium. Bli familiær med spillmekanikkene, og finn en spillestil som passer deg, så langt det lar seg gjøre på de lavere tierene.

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

Pubbies har gjennomgående fått den tilbakestående tanken på hjernen at valley er plassen man vinner det kartet. Byen er for tullinger som bare soser bort tiden. Hadde en 47% kis i en T34 som fortalte meg dette, og at om jeg ikke kunne skjønne såpass basic stuff så burde jeg ha meg tilbake til CoD eller BF. Øh...jah. Gjett hvem som fikk rett i den kampen? Hint: var ikke fyren i T34. Og han var ikke glad for at jeg minnet ham på det :D

"Heavies go city please"

Svaret man får er

"Dlaczego on nie mówi po angielsku? Wszystko chodzić w dolinie!"

• Liker 1
Lenke til kommentar

gå til midten, og spot alle som crosser. Da vil du enten få sitte i fred og gjøre shitton med damage, noe som delayer fienden som crosser inn til byen, eller man blir spottet, som også delayer fienden inn i byen.

Er du i en kjapp medium/td/scout så fungerer det og komme seg vekk.

De ubeslutsomme i laget ditt, vil se alle røde fiender, og "hjelpe" til, dvs de kjører ikke inn i dalen.

Det er ikke alltid så greit å gjøre slikt, særlig når jeg kjører 112 for å tjene credits eller en litt tregere/dårlige pansrede TDer (akkurat ferdig med Sturer Emil :sick: ) er det sjeldent noe jeg kan gjøre utenom å pinge byen.

Men det er en god idé, når jeg kjører mediums som topp tier pleier jeg nesten alltid å kjøre ut dit for å få spots og å snipe inn mot byen.

Man må vel bare slå seg til ro med at det er en god del matcher man ikke kan redde.

Jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg fikk svaret "they expect us to go city" fra en Tiger I med 250 WN6 og 39% winrate :nei:

Lenke til kommentar

Er i tvil om hva jeg skal gjøre først. Enten blir det opp kinesisk linje, WZ-131 eller T-34-1. Eller bytte ut T69 med T54E1. Er vel ikke i tvil om hvilken tank som kan gjøre mest skade. ..

Er T54E1 litt OP ? Hvordan er topp kanonen.. ser mange klager over at den kan trolle litt med deg.. merkelige bomskudd osv

Lenke til kommentar

Er i tvil om hva jeg skal gjøre først. Enten blir det opp kinesisk linje, WZ-131 eller T-34-1. Eller bytte ut T69 med T54E1. Er vel ikke i tvil om hvilken tank som kan gjøre mest skade. ..

Er T54E1 litt OP ? Hvordan er topp kanonen.. ser mange klager over at den kan trolle litt med deg.. merkelige bomskudd osv

Kanonen er litt uforitsigbar, selv med GLD of Vstab.

Om den er OP? Tja, den har mongo burst damage om du klarer å plante alle skuddene. Men det forutsetter at skuddene går inn, ikke alltid like lett med 210mm pen.

Flanking er også vanskelig siden den er treig og like stor som en tysk tanks, og man spiller trossalt mot tier 9 eller høyere hver kamp med tilsvarende gode motstandere.

Jeg liker tanksen, men synes ikke den er OP.

Lenke til kommentar

Syns t54e1 er helt ok, men innimellom så går skudda litt vel "uttafor" :)

Hadde en ok runde idag: https://www.dropbox.com/s/5z8qj46p30nl1p8/shot_053.jpg

Videre så har alt gått dritt idag. Blitt overkjørt før jeg har fått lada om. Merkelig nok fikk jeg et par bra.

https://www.dropbox.com/s/wxe634mm2lq2wd5/shot_054.jpg

https://www.dropbox.com/s/lfeno75kku09etp/shot_052.jpg

https://www.dropbox.com/s/bapb72s2az49oqm/shot_055.jpg

Lenke til kommentar

Mine stats etter 71 kamper:

_RHArS4.png

Vil ikke si den er OP, men det er definitivt en veldig sterk tank. 210 pen er stort sett ikke et problem ettersom det er over det "magiske" 200, men den er også litt treg for å være en medium. På en annen side er jeg kanskje ikke god nok spiller til å forstå hva som virkelig er OP. 35s reload og 0.4 acc er uansett helt overkommelig og balanserer den bra i min mening.

Må si meg litt spørrende til de som hater IS-8, har nylig skaffet den og opplever ikke at den er så dårlig som enkelte skal ha det til. Turreten er sterk, 2.9s aimtime hjelper veldig, og panseret kan trolle litt mot lavere tiere, den er også ekstremt rask for en heavy.

Lenke til kommentar

Styr unna disse:

Alle tankene over er særdeles morsomme og spille når man får taket på de.

AMX 30 90 er jævla bra, men må igjennom 12t og 13 75 før man låser opp 30 90.

Hvorfor er 30 90 scout foresten, er det noen forskjell på MM på tier 8 for scouts? Eller er det bare MM weight.

Lenke til kommentar

Alle tankene over er særdeles morsomme og spille når man får taket på de.

AMX 30 90 er jævla bra, men må igjennom 12t og 13 75 før man låser opp 30 90.

Hvorfor er 30 90 scout foresten, er det noen forskjell på MM på tier 8 for scouts? Eller er det bare MM weight.

12t er også veldig habil scout.

amx 13 90 kan havne i tier 11 og 12-matcher, til forskjell fra de fleste tier 8 som er begrenset til tier 10-matcher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...