Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Da fuck? Hvordan har du komplett japan, når papirtanksene ikke engang har kommet? :eek:

Antagelig en feil i oppdragsmekanikken. Oppdraget er nullstilt igjen, men premiumdagene beholdt jeg, i hvertfall inntil videre.

Edit: FTR sier at man beholder dagene.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra startgropa så er det beste du gjør å vente med å bruke cash. Det eneste du oppnår er å komme deg fortere oppover i Tiers, og der vil du bare få mer bank enn i lavtier inntil du har lært deg spillet bedre :)

Takker.

Snakket med en på jobben her som spiller litt også. En god del å hente på å oppgradere de billige Tier1-vognene for å finne sin egen stil. LItt hard spilling noen dager bør vel jekke opp statsen litt. Da får jeg bare grave litt mer rundt i menyene og jazze opp tinnboksene jeg fikk fra start og se om dette blir noe moro ;)

Lenke til kommentar

Takker.

Snakket med en på jobben her som spiller litt også. En god del å hente på å oppgradere de billige Tier1-vognene for å finne sin egen stil. LItt hard spilling noen dager bør vel jekke opp statsen litt. Da får jeg bare grave litt mer rundt i menyene og jazze opp tinnboksene jeg fikk fra start og se om dette blir noe moro ;)

Jepp, det er mye morro å finne i T1 altså! Prøv loltraktor (Leichttraktor) med 2cm Breda kanonen for eksempel, hysterisk morsomt :p

Lenke til kommentar

Har testet dette spillet litt nå i helga, men det er jækla vanskelig å få til stort med kun de små blikkboksene man starter med. Klarte riktignok å få inn et par kill, men stort sett ryker jeg på ett treff fra en eller annen jeg ikke engang ser...

Finnes det noen Noob-guide til dette spillet?

Og til dere som er litt mer proffe. Skal man bruke penger på dette spillet, så ser jeg for meg at det er ubegrensede muligheter til å tømme kontoen. Hva bør man fokusere på og hva gir mest for penga, sett fra startgropa hvor jeg sitter?

grunnen til at du går på en smell, er at de som tar rotta på deg som regel er litt mer erfarne spillere som står bak en busk eller lignenede og knaller løs på deg.

lær deg hva som de forskjellige mannskapene skal/bør læres opp i forhold til hvilken vogn de sitter i.

det som jeg synes er morsomt er å ha en PanzerJager 1 som man da bruker litt gull på for å få 100% på mannskapet til og begynne med. man trener dem da (alle sammen) videre opp i kamuflasje. kamuflasjen "virker" med en gang og blir bare bedre for hver gang de øker på utdanningen sin.

når de har kommet til 100% kan du retraine sjefen til å ha sixtsense. da har du noe som virkelig sparker fra seg i lavtier kamper.

men du kan helt sikkert ha det like morsomt med en T-18 om du ønsker å bli bedre på tankdestroyere.

men på generell basis er det et greit råd å ikke være for langt fremme i kampene. finn deg en plass der du kan komme deg unna om ting drar seg til.

en lol-traktor fordrer litt at du må være aggressiv om du skal få det noe gøy. jeg er ikke sikker på om det er rett å begynne med det.

med mer erfaring "vet" du hvor FI mest sansynlig står, og da er lol-traktoren et bedre verktøy.

ikke kjør på før du vet hvor neste dekning er. og husk, om noen spotter deg, så vet hele FI-laget hvor du er. også de som står gjemt bak busker og som du ikke ser.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om T-34-1?

Virker veldig bra med den camoratinga, turrett-armouren og med Type 59-kanonen.

Lurer på å bevege meg oppover den kinesiske mediumlinja.

Den får ikke Type 59 sin kanon, men den kinesiske versjonen av 100mm D10T (IDIOT hehe) kanonen. Som for så vidt er helt grei den. Turreten dinger mye, skroget heller mindre, men jevnt over en artig tanks. Null gun depression seff, er jo den kinesiske gimmicken det. Bare synd at T-34-2 er så mye dårligere...

Lenke til kommentar

Den får ikke Type 59 sin kanon, men den kinesiske versjonen av 100mm D10T (IDIOT hehe) kanonen. Som for så vidt er helt grei den. Turreten dinger mye, skroget heller mindre, men jevnt over en artig tanks. Null gun depression seff, er jo den kinesiske gimmicken det. Bare synd at T-34-2 er så mye dårligere...

Ok. Har et ganske bra crew fra T-34-3, så det kan blir morsomt :)

Null gun dep? I følge wiki så har den -5, samme som T-54, T-34-3 har bare -3 til sammenligning.

Men tror ikke jeg skal videre til T-34-2.. Har litt lyst på WZ-120. Men null stress..

Lenke til kommentar

Yes, den var jo en opplevelse...du måtte velge plassen du stopper på med omhu. Helst en dump eller stein eller noe du kan kjøre ræve oppå sånn at du kan skyte på ting. Kjørte hill på Mines en gang, Type 59 fra fiendens lag passerer foran meg...hadde ikke sjangs til å skyte på ham.

Og så er det vel muuuligens sånn at jeg ikke heeelt husker åssen T-34-1 var, da jeg nå kjører T-34-2 med 122mm, og dermed har -3 depression. Deprmierende er det det er :p

Lenke til kommentar

Det er vel dette vi kan kalle feige lag....

attachicon.gifshot_010.jpg

Kampen endte 15-1

Noen andre som har noen eksempler :)

Ikke noe feigt der vel :p

Blir vel nesten feigt uansett med den platoonen der. GAmmelt screenshot fresten? EJ har jo endret kontonavnet sitt.

Vi kjørte 3 mann hellcat platoon i går, og hadde flere 15-0, 14-0, 13-0 (!), 15-1 osv.

Har testet dette spillet litt nå i helga, men det er jækla vanskelig å få til stort med kun de små blikkboksene man starter med. Klarte riktignok å få inn et par kill, men stort sett ryker jeg på ett treff fra en eller annen jeg ikke engang ser...

Finnes det noen Noob-guide til dette spillet?

Og til dere som er litt mer proffe. Skal man bruke penger på dette spillet, så ser jeg for meg at det er ubegrensede muligheter til å tømme kontoen. Hva bør man fokusere på og hva gir mest for penga, sett fra startgropa hvor jeg sitter?

Hold deg unna RL penger på spillet en lang stund er mitt råd.

De tankene som kalles premium, er DÅRLIGERE enn tilsvarende tanker! Det de er bedre på er 1. at de har credit multiplier på income 2. de er billigere og reparere 3. De trenger ikke eget crew, og dermed kan de ha en annen tank crew i seg, slik at de fungerer som crew trainers.

Premium konto er som andre har fortalt deg, bare en snarvei til og komme til høyere & "bedre" tanks fortere.

Dog spillet har så høy læringskurve, at dette anbefales ikke. Man trenger lærdommen på lavere tier, og jo lengre tid du benytter deg på de, jo bedre blir du.

En ting som er spesielt, som man ikke lærer i spillet, er scouts. På tier 4, så er light tanks SCOUTs, dvs at de havner utenfor regelen om at man kan møte maks +-2 tanks.

e.g. lvl 4 tank, kan møte lvl 6, 5, 4, 3 og 2.

Styr unna scout tanks hvis du kan. Tyskerene har Pz38na, russerne A-20 på tier 4 hvis jeg husker riktig.

Et annet tips er og finne noen og spille sammen med, man kan være 3 stykker i platoon.

snakk sammen på skype/TS/mumble!

Hva synes dere om T-34-1?

Virker veldig bra med den camoratinga, turrett-armouren og med Type 59-kanonen.

Lurer på å bevege meg oppover den kinesiske mediumlinja.

dritt tank.

Mitt største problem er ikke gun depression, det kan man spille seg rundt, men heller den horrible aimtime.

type-58 er faktisk mye bedre, selv om jeg hater den også.

Finner ikke ut hvordan jeg skal spille den, turreten hjelper jo lite når man må sitter der og aime i 4 sekunder, og man ikke har gundepression.

Blir bare daily doubles igjennom den linja gitt.

For IS-6 Maybe? so må man spile type-58 eller 59-16, så for min del blir det den siste.

Mange her som skal gjøre den questen? For meg, som har 181 tanks i garasjen, så er det ikke noe problem :p

Fikk foresten ny XP record på hellcatten i går. 1889 base XP hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Har så vidt begynt på det franske og kinesiske treet så jeg gidder ikke å prøve på IS-6 oppdraget selv. :)

7v7 Teambattle oppdragene denne uken skal ihvertfall prioriteres og går fort unna, men satser bare på 1 og 3 wins oppdragene.

Ellers så gikk jeg akkurat til innkjøp av T57 Heavy og angrer ikke et sekund, spesielt ettersom det er 15% avslag på tier 8 til tier 10 tanks frem til 16. januar. Lurer litt på om jeg vil skaffe meg E50M og kanskje IS-7 også før dem går tilbake til vanlig pris igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal spille Type 58. Den er jo bra stock og man unlocker jo masse på T-34-1 med den,

Men ligner veeeldig på T-34-85. Been there, done that.. Hadde egentlig tenkt å free xpe rett til T-34-1.

T-34-1 er vel bra å gå hull down med? Og den har jo utrolig bra camo rating.

Virker som en tank du kan gjøre mye forrskjellig med, brawle, scoute, support osv..

Er jo det jeg liker med E-25. Men det er jo selvfølgelig en helt annen tank.

Får vel bare prøve den på testserver..

edit:

Har kjøpt Churchill III på 50% salg i dag. 37 kr

Trene russisk crew, og for moro skyld. Noen som har den?

Endret av James King
Lenke til kommentar

En typisk encounter-match på Lakeville for meg er at de åtte beste tankene kjører i dalen, mens jeg må prøve å forsvare cap i som mid- eller bunn-tier :p

Jeg har stort sett vært heldig. Hender jo selvfølgelig at folk spiller helt på tryne. Får bare lyst til å dryle pcen ut av vinduet når sånt skjer. Har heldighvis en kompis jeg spiller en del med som er omtrent like god som meg som gir god backup når laget feiler.

Det som irriterer mest for tiden er at matchmakingen nesten bare gir meg matcher i høyest mulig tier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...