Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nede til høyre (eller sørøst om du vil) på kartet Sand River er det to steiner, når man skal defende er disse noe som bare MÅ bemannes av en tank med et bra tårn. Har tatt imot 10k med is3en der, og delt ut plenty. Nå hadde jeg en runde med ST1, holdt 4 stk nedenfor kanten konstant, umulig å få skadet meg fra den siden. Om du legger deg langsmed steinene kan du bare jokke frem og tilbake når du vil, dinget E100, T95, IS7 og St1 som sto der.

 

Jeg ser sjeden folk der og det er et mysterium, en bedre defensiv posisjon på det kartet finnes ikke. Nesten så jeg ikke vil si det er tilfelle det er opptatt en gang.

 

om alle motstanderne står nedenfor den kanten som du beskriver, så er det en av de bedre plassene, ja. men den er jo bestandig "opptatt" av andre.

men om motstanderne står på den lille toppen på D0 (som regel meg) så treffer de deg like under tårnet på mange vogner. og det samme når du "rugger" vognen frem og tilbake så blottstiller du en del av beltene, i mellom de to steinene, for en som står der oppe.

 

den samme fordelen kan du finne på Artic Region på H9 om du har en vogn som er litt høy og som har et kraftig turret T32 o.l. men den fordrer også at FI ikke har arty. om du har noen som dekker deg G9 kan du stå lenge uten at noen tar deg.

jeg har ikke vogner selv til å stå der, men har blitt holdt tilbake av flere som har gjort det.

Lenke til kommentar

Hva kjører dere som equipment på Object 140?

 

Vurderer å kjøpe optics. Har vents, rammer og camonett. Vert.stab hadde jeg ikke flere igjen av , men jeg anser kanskje optics som viktigere. Blir nok å erstatte camo med optics.

 

Nå kommer tredje tier 10 russisk medium.

 

http://ftr.wot-news.com/2013/11/12/object-430-and-430v2/

 

De skulle har gjort de mer forskjellige. Object 140 og T-62A har stort sett klin like kanoner.

Kunne latt en kanon fått 390 eller 440 average damage og litt lengere reload.

Lurer på hvordan neste tier 10 blir? De kan ikke lage enda en T-62A-kloning...

 

Hatt Object 140 noen dager, og det er en god tier 10. Deilig at den er så lav og at den har litt mer gun depression. Den virker ganske balansert med tanke på weak spots i turrett. Håper WG ikke nerfer turrett-størrelsen. Leste en plass at de skal gjøre turrett litt sterkere nært kanonen på Object 140. Bare en mindre buff av allerede sterkt område.

Lenke til kommentar

hadde en knakende morsom runde med min Pz4S i går kveld. hadde 9 kills med den og enda var jeg ikke topptier. kjent pumpa slo fortere på slutten der.og ble litt sur på han siste kumpisen min da han kjørte over den siste vogna deres i stenden for å la meg få den. for jeg hadde gitt ham den om situasjonen var motsatt.

Ikke ofte man har slike kamper desverre, og det var litt usportslig av kompisen din å ikke la deg få siste kill i en slik kamp. Men 9 kills er veldig bra uansett! :)

 

Husker en kamp for et par måneder siden hvor jeg spilte solo pubs og hadde en kjempekamp i Centurion 1 og hadde pumpet ut skade men bare fått 5 kills når det var kun ett arty igjen på fiendelaget. De lagkameratene jeg hadde igjen spottet ham og ba meg komme å ta ham mens de ventet på meg slik at jeg til slutt endte opp med Top Gun og Ace Tanker (bare 6 XP unna den høyeste XP rekorden min).

 

Det er desverre altfor sjeldent man har slike kamper og gode lagkamerater, men det er slike kamper man virkelig vil huske. :)

Lenke til kommentar

Kjør camo på crew og bruk optics hvis du ønsker å være litt aktiv spotter. Jeg har satt opp t62a med dette som spotter og obj.140 som en mellomting. Ønsker å være litt nærmere og heller bruke terrenget mtp gun depression. Men for all del, de er egentlig like :)

 

Har veldig bra camo på T-54 (95% på alle i crewet.), og 2 stk med 100% på Object 140. Skal trene opp flere. Er en viktig skill på slike mediums.

Lenke til kommentar

Er det? spørs på spillestil. Jeg synes T-54 passer bedre som brawler, og short range support.

Turreten er meget sterk, så er det maps der du kan hjemme hull, så kan man være svært nære fienden.

 

Bruker den svært sjelden som sniper, eller aktiv spotter.

 

Ja, jeg synes det. Spillestilen varierer fra map til map og hvordan man matches. Camo er nyttig i de kampene man har snipe og spotterollen, og når man skal kjøre rundt på flankene i åpne maps er det greit å ikke bli spottet så fort.

Lenke til kommentar

Er det? spørs på spillestil. Jeg synes T-54 passer bedre som brawler, og short range support.

Turreten er meget sterk, så er det maps der du kan hjemme hull, så kan man være svært nære fienden.

 

Bruker den svært sjelden som sniper, eller aktiv spotter.

T-54 har jo nesten alt du kan ønske deg i en medium: DPM, treffsikkerhet, mobilitet, panser, og fantastisk turret

Negativene slik jeg har forstått det (har den ikke selv) er den litt svake pennen med standardskudd (HEAT-skuddene derimot,) litt svak alpha, litt manglende gun depression, litt lite HP, litt lav vekt, og litt svak view range.

Fortsatt en farlig tank uansett hva den møter, 330 pen med HEAT og 7.69s ROF med 2.3s aimtime er kanskje litt mye for en medium med så mange andre styrker, men det er jo andre tanker på tier 9 som også er litt vel gode (E-75 for eksempel)

 

Skaffet meg T54E1 i går og jeg skjønner ikke hvorfor den er mislikt, 390 alpha x4 på 10s er jo ikke akkurat snilt mot en tier 9 eller 8...

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Skaffet meg T54E1 i går og jeg skjønner ikke hvorfor den er mislikt, 390 alpha x4 på 10s er jo ikke akkurat snilt mot en tier 9 eller 8...

 

Er på vei til denne jeg også, gleder meg litt. Kanskje de som klager bruker den som en "måfullførealleskuddaførjegtrekkermegtilbake" tanks....akkurat som en del folk klager over at amx autoloadere er "dårlige" :)

Lenke til kommentar

AMX tankene til Franskemennene krever en helt annen spillestil en for andre HT. det virker som om mange som ratter rundt med dem overvurderer egen armour. det ser ikke heller til å trenge inn at de er et prioritert mål for absolutt alle på FI-laget. og at taktikken med "at jeg skal bare ta et skudd til før jeg bakker ut" ikke fungerer på noen måte.

nå skal jeg ikke virke for belærende her, for jeg var på samme måte selv de første rundene med dem. har enda litt tendenser til det med AMX scoutene når forholdene ligger til rette for det.

men når man bruker mobiliteten for det den er verdt, og stiller seg til at man kan jobbe som en flanker eller en avslutter, eller enda bedre, man teamer opp med en eller to andre autoloadere. da sender man fortløpende motstandere inn i garasjen sin.

Lenke til kommentar

Fy faen så mange idioter det var nå da :wallbash:

15 kamper, 15 lemming-tog, 14 tap...

Jeg pinger mapen og spillere, men det er jo helt håpløst når det i beste fall er to andre spillere på laget som har skjønt at målet med spillet er å vinne.

Selv ikke når jeg gjør 5.5K damage i en tier 10 match og tar ut en JgPzE100 og to 268er nesten helt alene er det mulig å vinne, mye fordi vår E-100 finner ut at han har lyst til å prøve lykken som ubåt mens IS-7ene finner ut at den beste måten å vinkle skroget sitt på er å kjøre rett mot 704en og mens 268ene får flankeskudd rett mot skroget, forøvrig ble Jagdtigeren satt fyr på og hadde ikke brannslukningsapparat og en Lorraine40t prøvde å sidescrape mot en 268...

Det verste av alt er at hver jævla kamp har SIEMA PL, blodrøde platoons (åpenbart statpadding av de røde tallene deres så de blir enda rødere,) og minst en bot.

Lenke til kommentar
Nesten så jeg ikke har lyst til å begynne å spille. :hmm:

Flere som har problemer med ping og fps-drops i det siste?

 

Virker greit her, men har spilt heller lite i de periodene det er høy belastning.

 

...eller kanskje jeg irriterer meg så mye over manglende koordinasjonsevne intelligens at slike problemer blir fort glemt. Som f.eks. at laget regner med at en Comet klarer å forsvare cap mot en Jagdtiger og en T69 på Lakeville.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...