Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

WG sitt autosystem working as intended!

 

Ser du alt equipmentet mitt eller? Digg?

 

 

Tomatos gonna tomato, var ikke noen overraskelse at det var en rød spiller som gjorde noe slikt :p

Lite tips: om du ser en M103 med 4 HP igjen lader du HE og bare skyter det på ham, hadde også vurdert å bytte ut 5 av de HE-shellene med APCR-shells ettersom du aldri kommer til å bruke 10 HE-shell i løpet av en match.

 

Ble også linka et morsomt bilde i dag:

attachicon.gifwotbingo.jpg

 

Jeg bruker nesten aldri HE om jeg ikke derper, jeg ser greia med å bruke HE i en sånn situasjon men helt ærlig så har jeg ikke tenkt tanken. Hvilke andre situasjoner bruker man HE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker nesten aldri HE om jeg ikke derper, jeg ser greia med å bruke HE i en sånn situasjon men helt ærlig så har jeg ikke tenkt tanken. Hvilke andre situasjoner bruker man HE?

Jeg vet ikke med andre spillere, men om jeg skyter gjentatte ganger mot elendig panser (nye TD-linja til tyskerne for eksempel) lader jeg HE, andre tilfellet er for å sikre kills.

 

En M103 på 4HP er kanskje lett å ta ut, men det er viktig at det blir gjort ASAP så han ikke kan gjøre mer ugang med 120mm-kanonen sin.

 

Jeg har stort sett alltid minst et HE-shell tilgjengelig i tankene mine, eneste unntak er E-25.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Første kamp i Nashorn. Malinovka, møtekamp. Hele laget slår seg til ro ved kirken. :dremel:

Andre kamp i Nashorn. Serene Coast, standard. Hele laget til den ene siden av kartet.

Tredje kamp i Nashorn. Sand River, standard. Samme prosedyre.

 

 


Jeg bruker nesten aldri HE om jeg ikke derper, jeg ser greia med å bruke HE i en sånn situasjon men helt ærlig så har jeg ikke tenkt tanken. Hvilke andre situasjoner bruker man HE?

Når man jakter på artilleri, skyter på de nye tyske panserjagerne, skyter på Hellcat*, nullstille basepoeng etc. Kan også fungere på svært lange avstander.

 

HE gjør noe mer skade enn AP, og passer bra på mål du vet har svært lite pansring. Ikke bare gjør man flere poeng skade, HE har også en tendens til å gjøre mye rart med ting inni vognen. Hellcat-sjåfører blir gjerne litt gretne når de får et 88mm HE rett i fronten, rene Ronson-lighteren. I det hele tatt er hvor man skyter vel så viktig som med AP, selv ganske små kalibre kan bli farlige om man får skutt bakfra eller ovenfra og ned på "taket" av en vogn.

Endret av AiKi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har stort sett 2-4 HE shells med meg i alle tanker og det er som oftest kun for å resette cap om nødvendig. Om jeg bare har tid til å få inn 1 skudd før fienden har cappet til 100 så er det alltid HE som gjelder da det nesten garanterer at man resetter om man treffer.

Lenke til kommentar

De av dere som bruker xvm, hvor pålitelig er den "x% win" du kan se i starten av en kamp?


Rullet nettopp med min su-100. Var defensiv i starten men når vi passerer 10-1 så kikker jeg litt og ser vi har 37% win. Vi spilte på El-halluf og vant 15-1 til slutt.

Ikke det at jeg bruker det som et hint at her må jeg ta det lungt, eller peise på, men jeg trodde man kunne stole LITT på det xvm sier :p

Lenke til kommentar

De av dere som bruker xvm, hvor pålitelig er den "x% win" du kan se i starten av en kamp?

Rullet nettopp med min su-100. Var defensiv i starten men når vi passerer 10-1 så kikker jeg litt og ser vi har 37% win. Vi spilte på El-halluf og vant 15-1 til slutt.

 

Ikke det at jeg bruker det som et hint at her må jeg ta det lungt, eller peise på, men jeg trodde man kunne stole LITT på det xvm sier :p

 

Det gir en indikasjon på hvilket lag som har en fordel, men den gir ofte litt vel mye credit til høyrangerte spillere når de er i bunntier tanks. Jeg er selv stort sett den høyest rangerte spilleren på begge lag, og WR jeg ser i mine kamper er ofte 50% eller høyere til tross for at den jevne spiller på laget mitt er bedriten og vesentlig dårligere enn motstanderen. Dette gjelder spesielt for platoons med høyt rangerte spillere. XVM virker å tro at to høyt rangerte T5 i en kamp med nesten bare T7 er autowin.

 

Derfor har jeg fjernet min, den betyr ikke stort uansett...

Lenke til kommentar

 

Det stemmer nok ganske bra ja. Som med dei andre franske heavy tanks så må du spele som om du kjøyrer ein medium eller som andre linje angrep.

Så dersom du gjer mykje skade så har laget svikta. Normalt sett skal du ikkje gjere så mykje skade i denne tanksen, det du skal tjene XP og credits på er ved å spotte, samt å ved hjelp av mobiliteten og autoloader å ta ut skadde tanks.

 

Så ja, det er nok meir eller mindre ein lov at du er dømt til å tape dersom du må ta på deg ei anna rolle enn det som tanksen din er spesialisert for å gjere.

 

Nå har jeg hørt mye rart. Spotte i 50B? Er du klar over hvor svær den tanken er?

50B er vel den jeg har høyest average damage i (men ikke mange kamper enda, da den er ganske ny i garasjen)

Lenke til kommentar

Nede til høyre (eller sørøst om du vil) på kartet Sand River er det to steiner, når man skal defende er disse noe som bare MÅ bemannes av en tank med et bra tårn. Har tatt imot 10k med is3en der, og delt ut plenty. Nå hadde jeg en runde med ST1, holdt 4 stk nedenfor kanten konstant, umulig å få skadet meg fra den siden. Om du legger deg langsmed steinene kan du bare jokke frem og tilbake når du vil, dinget E100, T95, IS7 og St1 som sto der.

 

Jeg ser sjeden folk der og det er et mysterium, en bedre defensiv posisjon på det kartet finnes ikke. Nesten så jeg ikke vil si det er tilfelle det er opptatt en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nede til høyre (eller sørøst om du vil) på kartet Sand River er det to steiner, når man skal defende er disse noe som bare MÅ bemannes av en tank med et bra tårn. Har tatt imot 10k med is3en der, og delt ut plenty. Nå hadde jeg en runde med ST1, holdt 4 stk nedenfor kanten konstant, umulig å få skadet meg fra den siden. Om du legger deg langsmed steinene kan du bare jokke frem og tilbake når du vil, dinget E100, T95, IS7 og St1 som sto der.

 

Jeg ser sjeden folk der og det er et mysterium, en bedre defensiv posisjon på det kartet finnes ikke. Nesten så jeg ikke vil si det er tilfelle det er opptatt en gang.

 

Tja, er jo andre veier inn i basen, og hvis du var alene der mot 4 stykk, hvorfor gikk de ikke bare rundt deg?

Lenke til kommentar

Ok. Positive ting med plassen; ofte spotter du først av alle, og ofte tar du scouten deres som kikker opp.

 

Du er ute av viewrange til hill.

 

Full arty dekning siden skuddbanen hans er for flat til å komme over steinene.

 

Du ser lfp åå alt som skal opp.

 

Du har gode tilbaketrekksmuligheter, om den andre flanken går.

 

Du kan dekke begge innganger til sletta uten å vise hull for noen av de.

 

Du dekker siden gutta til venstee som står oppe ved den kanten.

 

Dette har resultert i steel walls og alltid god score. Merk at dette er kun i den gamemoden hvor man defender flagget som er i byen.

 

Så jeg har ikke vært ubrukelig.

 

Kanskje du tenker på feil kart? Man spotter ofte først der jeg står.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...