Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Et bomskudd og du er toastelini :-)

Ja, det gjelder å treffe. Ikke så lurt å gå en til en. Holde seg bak andre heavies eller bygninger og poppe frem, men siden armour er skikkelig crap på de nye tyske TDene så er det en rimelig sikker one-shot. Tier 8-kamper er ofte morsomst fordi man ikke er prioritert mål hos fienden i kampens hete. Er bare å støtte fronten med HE-shells. Som en close/mid-range arty.

Har et gammelt arty crew i min KV-2, med god camo skill på crew. Litt spesielt på heavy, men jeg lar det stå sånn. Snart slår både brothers in arms og sixth sense inn. Blir vel ennå litt mer giftig da.

152 mm kanonen er overraskende presis. Fungerer utmerket til sniping. Ganske utrolig med 0,6 acc. Håper WG lar KV-2 være i fred, og ikke nerfer den. Er så gøy og spille.

Har 67% winrate med den.

Endret av James King
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det gjelder å treffe. Ikke så lurt å gå en til en. Holde seg bak andre heavies eller bygninger og poppe frem, men siden armour er skikkelig crap på de nye tyske TDene så er det en rimelig sikker one-shot. Tier 8-kamper er ofte morsomst fordi man ikke er prioritert mål hos fienden i kampens hete. Er bare å støtte fronten med HE-shells. Som en close/mid-range arty.

Har et gammelt arty crew i min KV-2, med god camo skill på crew. Litt spesielt på heavy, men jeg lar det stå sånn. Snart slår både brothers in arms og sixth sense inn. Blir vel ennå litt mer giftig da.

152 mm kanonen er overraskende presis. Fungerer utmerket til sniping. Ganske utrolig med 0,6 acc. Håper WG lar KV-2 være i fred, og ikke nerfer den. Er så gøy og spille.

Har 67% winrate med den.

Skal skaffe meg Kv2 selv. 0,6 skal vel holde for å treffe en buss kanskje.

Jeg synes acc noen ganger bare er et tall. Ofte er russiske kanoner mer treffsikre enn hva tallene sier (føler jeg).

Lenke til kommentar

er ikke alle som kan spille med KV-2 da. det er skjelden jeg kjenner frykt når jeg ser en slik en.

de fleste KV-2 er jo et prioritert mål av flere vogner og reloadtiden gjør at de blir trødd i knater før de kan skyte neste skudd.

men når man møter på noen som er obs på begrensningene til den, så er den verre.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Hadde noen sånne selv i kveld. 7k skade med E100 og tap, 3k skade med pz4s og tap. Det kjipe er jo at man etter sånne runder kaster bort 5x på en overkjøring der man er for treig til å gjøre stort...

Samtidig gikk det helt greit i kveld alt i ett. Fikk lett 50k xp, elitet covenanter og kjøpte crusader, elitet black prince, gjorde 250k oppdraget og kjøpte meg diverse equipment. Alt i alt helt ok, har ikke noe imot 5x events. Tomater er det over alt uansett, det bare svir litt ekstra når det er 5x man sloss om.

med den rette medaljen får man jo full XP, så sånn sett kan slike tap være full pott.

Lenke til kommentar

Kjøpte equipment for 3-4 mill og fikk endelig inn et par greie kamper så jeg fikk kjøpt meg 105mm Royal Ordnance L7A1 kanonen på Centurion 7/1 og endte kvelden med en god tier 9 kamp. Så da endte ihvertfall denne eventen ganske greit i motsetning til lørdag og søndag.

Må også si at 105mm virkelig gjorde seg på Centurion 7/1, 20pdr Type B var god den men jeg savnet bedre pen og alpha i tier 10 kamper.

Så nå er det FV4202 neste, og om den er like artig som Centution 1 og 7/1 så blir den helt klart en favoritt.

Lenke til kommentar

noen som vet hvor lenge 5x varer?

5x er ferdig nå.

Kjøpte equipment for 3-4 mill og fikk endelig inn et par greie kamper så jeg fikk kjøpt meg 105mm Royal Ordnance L7A1 kanonen på Centurion 7/1 og endte kvelden med en god tier 9 kamp. Så da endte ihvertfall denne eventen ganske greit i motsetning til lørdag og søndag.

Må også si at 105mm virkelig gjorde seg på Centurion 7/1, 20pdr Type B var god den men jeg savnet bedre pen og alpha i tier 10 kamper.

Så nå er det FV4202 neste, og om den er like artig som Centution 1 og 7/1 så blir den helt klart en favoritt.

Hvis du liker Cent 7/1, så kommer du nok til å like fv4202 og. Turreten er ikke like god som på Cent 7/1,Fv4202 turreten bouncer ikke på langt nær så mye men, den lave profilen og gode camoen gjør at man kan snike seg rundt og treffe tanks på langt hold.

Lenke til kommentar

får vist bare farme gjennom T69 på gamlemåten da.

Heldig du som har kommet til T69 da..... holder på med T71, og finner ikke riktig ut av den. Greit at den er en scout, men er nært etter å selge den faktisk.. og bare gi opp hele den linja.. Funnet ut at scout ikke funker for meg, er mer en TD'spiller..

Lenke til kommentar

Heldig du som har kommet til T69 da..... holder på med T71, og finner ikke riktig ut av den. Greit at den er en scout, men er nært etter å selge den faktisk.. og bare gi opp hele den linja.. Funnet ut at scout ikke funker for meg, er mer en TD'spiller..

hadde samme problem selv, men så begynnte jeg å henge litt bak, rushe fra posisjon til posisjon for å få bedre skuddvinkler og heller rushe inn for å ta ut spg osv etter at jeg hadde litt bedre oversikt.

og siden tanksen er ganske liten kan du lett finne en posisjon mellom teamet ditt og enemy teamet og bare sitte der å scoute litt/tease fiender til å gjøre noe dumt.

Lenke til kommentar

må vel brukes på samme måten som AMX serien til de Franske? og der gjør jeg som XfsB. sitter å spotter helt til jeg finner en åpning og smetter inn.

AMX serien er glimrende avsluttere og kan lett ta ut ensomme vogner om du kommer over en slik en med fullt magasin.

veldig gøy når man kommer over ensomme Sovjetiske HT. da har jo som regel en notorisk langsom travers på tårnet. og om du må så langt bort fra dem at de klarer å traversere tårnet fort nok til å holde følge med deg, så bråstopper du og rygger litt motsatt vei, før du igjen bråstopper og kjører fremover mens du pumper kuler inn i dem. i de fleste tilfeller så skyter de og bommer om du beregner bråstoppen godt nok.

mån liksom aner at det ryker av øra til sjåføren da.

Lenke til kommentar

Ser mange forskjellige meninger om Löwe, noen her inne som har erfaringer? Vurderer kjøp av den.

Det er en tregere Tiger II med dårligere panser, langt dårligere mobilitet, dårlgiere gun depression, og tregere ROF, tårnet er et hår bedre takket være vinklene.

Skal du ha en premium nå kjøper du 112 om du ønsker en med preferential MM eller T34 om du ikke er interessert i det.

Lenke til kommentar

Ser mange forskjellige meninger om Löwe, noen her inne som har erfaringer? Vurderer kjøp av den.

Löwe er som en tregere og mindre pansret Tiger II som allerede er blitt nevnt nevnt og kanonene er ganske like (Löwe har 9 mer penetration, 0.5 mindre RoF, 0,6 sek lenger aim time og bittelitt bedre treffsikkerhet).

Gun depression fremover er litt bedre enn Tiger II og litt dårligere mot siden.

Ser det er veldig mange som ikke kan spille Löwe fordi dem tror den er så godt pansret så dem bare durer ut i det åpne og dør. Den er helt greit pansret men bouncer ikke så mye som Tiger II gjør så en burde være litt mer forsiktig.

Helt ærlig så foretrekker jeg mye heller T34 da den kan gå hull down og har mye bedre gun depression, 248 pen og 400 skade. Greit nok den skyter 1 skudd mindre i minuttet og har dårligere aim time, men jeg syntes den er mye gøyere å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...