Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XVM win chance er fullstendig på bærtur. Har vunnet flere 5% sjangs, og tapt 95%. Så 60-65% er jo ikke i nærheten av noe som ligner sikkert en gang :p

Det er jo ikke noe magi ute og går, den tar bare gjennomsnittet av alle spillerenes skill, og matcher det mot hverandre.

tomater kan være gode, og unikums kan være potater....

Anyways; jeg har det ikke på, men har det på når battleresult vises.

Lenke til kommentar

noen som spiller http://wiki.worldoftanks.eu/110 eller http://wiki.worldoftanks.eu/WZ-111_model_1-4

har is-2 nå å nærmer meg neste tank, 110.

Er de noe bra, liker egentlig is-2 godt.

2 alternativt er å begynne å spille på ny heavy tank linje, (nytt land)

er litt redd for at de ikke tåler så mye tanken til china, men det ser nå ut at de kan bounds noen kuler med måten de er laget i front på.. noen erfaringer? endte å spille med disse tankene eller spille mot dem?

Lenke til kommentar

noen som spiller http://wiki.worldoftanks.eu/110 eller http://wiki.worldoftanks.eu/WZ-111_model_1-4

er litt redd for at de ikke tåler så mye tanken til china, men det ser nå ut at de kan bounds noen kuler med måten de er laget i front på.. noen erfaringer? endte å spille med disse tankene eller spille mot dem?

har ikke sett så mange kjøre kinesisk tier 10 heavy, men når jeg møter dem får jeg litt intrykk av at den er ganske lik IS-7 på mange måter. men om du skal ha en bra tanks nå for tiden er det vel TD som gjelder, med syk pen og damage. føler at jeg kan gå opp mot de fleste med JPZ E-100 uten noe problem.

men TD burde jo bli nerfa litt snart, det er litt for lett.

Ellers kan jeg jo anbefale linja som går til T110e5, alle tankser etter M3 lee er fantastisk, spesielt tier 7-9, T32 er favoritten enda.

Lenke til kommentar

Den russiske heavy linja mot IS-7 er også god.

Jeg mangler fremdeles å låse opp IS-7 men IS og IS-3 er høydepunktene mine fra denne linja foreløpig. Litt usikker på hva jeg mener om IS-8 da jeg bare har hatt 20-30 kamper i den og den virker litt mer som en tung medium tank med tanke på fart og panser.

IS-7 skal være en god tank i tier 10 tank og funker bra i klankamper.

Lenke til kommentar

men om du skal ha en bra tanks nå for tiden er det vel TD som gjelder, med syk pen og damage. føler at jeg kan gå opp mot de fleste med JPZ E-100 uten noe problem.

men TD burde jo bli nerfa litt snart, det er litt for lett.

TDer har et høyere damage potensial enn heavies det er sant, men de færreste TDer er i stand til å lede et angrep. Det trenger du godt pansrede heavies til, f.eks E100 og IS-7. Jeg tror at det kun trengs en mindre justering på TDer for å få det godt balansert, lavere viewrange og en reduksjon i DPM for eksempel.

Lenke til kommentar

110 har en mer solid pike-nose enn IS-3, men underplata er svakere enn på IS-3.

113 er vel ansett som den dårligst pansrede heavy-tanken i spillet, når den i tillegg har bare 440 alpha med 5.5 ROF, det jeg har hørt om den er at det er en dårligere utgave av 121.

Har ikke du M6? Ville nok heller anbefalt å grinde den linja.

har ikke sett så mange kjøre kinesisk tier 10 heavy, men når jeg møter dem får jeg litt intrykk av at den er ganske lik IS-7 på mange måter.

113 har 120mm frontpanser der overplata er vinklet 68 grader mens underplata er et gedigent weakspot (akkurat som 112.)

Panseret fungerer best på avstand fordi vinklinga blir kraftig redusert når fiender skyter ned på deg, så det er absolutt ingen close-up-brawler som IS-7.

Lenke til kommentar

TDer har et høyere damage potensial enn heavies det er sant, men de færreste TDer er i stand til å lede et angrep. Det trenger du godt pansrede heavies til, f.eks E100 og IS-7. Jeg tror at det kun trengs en mindre justering på TDer for å få det godt balansert, lavere viewrange og en reduksjon i DPM for eksempel.

har jo for det meste ingen problemer med å lede en flanke med JPZ E-100 eller T30, vanligvis så spiller jeg jo med en i heavy tank, men det er ofte at jeg og han rensker flanker med T30 og Foch (t9)

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

113 har 120mm frontpanser der overplata er vinklet 68 grader mens underplata er et gedigent weakspot (akkurat som 112.)

Panseret fungerer best på avstand fordi vinklinga blir kraftig redusert når fiender skyter ned på deg, så det er absolutt ingen close-up-brawler som IS-7.

Var bare en generell opfatning jeg hadde fått av tanksen, testa den en gang på test serveren og ellers er det bare erfaringer jeg har fått når jeg de få gangene møter noen i tanksen. men det er jo ofte at du tvinges opp i en situasjon som er langt i fra optimal for tanksen du kjører pga team mates så det kan jo ha mye med saken og gjøre.

Lenke til kommentar

har jo for det meste ingen problemer med å lede en flanke med JPZ E-100 eller T30, vanligvis så spiller jeg jo med en i heavy tank, men det er ofte at jeg og han rensker flanker med T30 og Foch (t9)

JPZE100 er altfor sårbar til å kunne lede et angrep. Den har en voldsom alfa og god armor på overplata og grei på superstructure, men en detrack og du er toast. Mot scrubs går det fint å kjøre over med stort sett hva som helst fordi de blir skremt av å miste halve livet og stikker og gjemmer seg. Andre vil benytte sjansen til å ta ut JPZE100 mens den lader. Det samme gjelder T30. Den har ubrukelig armor, så de eneste angrepene den kan lede er peek-a-boom over bakketopper der turretet gir en god fordel. Sammenlikner man T30 med E75 sin mulighet til å lede angrep skjønner du hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

JPZE100 er altfor sårbar til å kunne lede et angrep. Den har en voldsom alfa og god armor på overplata og grei på superstructure, men en detrack og du er toast. Mot scrubs går det fint å kjøre over med stort sett hva som helst fordi de blir skremt av å miste halve livet og stikker og gjemmer seg. Andre vil benytte sjansen til å ta ut JPZE100 mens den lader. Det samme gjelder T30. Den har ubrukelig armor, så de eneste angrepene den kan lede er peek-a-boom over bakketopper der turretet gir en god fordel. Sammenlikner man T30 med E75 sin mulighet til å lede angrep skjønner du hva jeg mener :)

Når jeg flank carrier med T30 så er jo ikke det den optimale plassen å plassere tanksen, men når XVM sier at vi har under 35% sjangse til å vinne og resten av teamet kjører lemmings på en flanke og lar andre flanker stå åpne så har jeg ikke problem (med hjelp fra kompis i foch) å holde en flanke og ganske ofte bryte gjennom en flanke den raske fireraten på foch skremmer jo de fleste, og den harde kula til T30 har jo minst like stor fear factor. så lenge jeg klarer å plassere meg delvis i hulldown posistion så er det jo ikke problem å bounce ett par kuler, og om man vinkler bodien bra nokk kan jo den å sprette noe (lite men noe).

jeg sier ikke at det er optimalt, men ofte en situasjon du blir tvingt opp i, hovedfokus er jo ikke å bryte gjennom flanken, vi er noen ganger heldige nok til det men vi fokuserer mest på å holde igjen flanken.

Lenke til kommentar

Når jeg flank carrier med T30 så er jo ikke det den optimale plassen å plassere tanksen, men når XVM sier at vi har under 35% sjangse til å vinne og resten av teamet kjører lemmings på en flanke og lar andre flanker stå åpne så har jeg ikke problem (med hjelp fra kompis i foch) å holde en flanke og ganske ofte bryte gjennom en flanke den raske fireraten på foch skremmer jo de fleste, og den harde kula til T30 har jo minst like stor fear factor. så lenge jeg klarer å plassere meg delvis i hulldown posistion så er det jo ikke problem å bounce ett par kuler, og om man vinkler bodien bra nokk kan jo den å sprette noe (lite men noe).

jeg sier ikke at det er optimalt, men ofte en situasjon du blir tvingt opp i, hovedfokus er jo ikke å bryte gjennom flanken, vi er noen ganger heldige nok til det men vi fokuserer mest på å holde igjen flanken.

I defense blir det jo noe helt annet, der er TDer spesialister. En JPZE100 hulldown eller etpar TDer som sammen står og holder et chokepoint er en dødelig kombinasjon. Mitt poeng var at forskjellige klasser har forskjellige styrker, og at selv om TDer blir sett på som OP fordi de har høyest damage potensial er de ikke dermed autowin klasse. De kan være litt for kraftige slik de er nå, men det er langt fra så mye som det hyles om fra enkelte på f.eks WoT.eu forumet.

Jeg ville dog ikke kalt det å defende en flanke for å lede den, snarere å holde den :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt å spørre motstanderlaget dumme spørsmål hvis jeg kjeder meg. F.eks hvis det er camping og jeg sitter i en treeeeg TD.

"E one hundert stronk tenk?"

:D

Apropos trege TD-er: jeg vil ha T95. Ser så tøft ut. Spillet er veldig modent, men maaange aner ikke hvor de skal skyte den.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt å spørre motstanderlaget dumme spørsmål hvis jeg kjeder meg. F.eks hvis det er camping og jeg sitter i en treeeeg TD.

"E one hundert stronk tenk?"

:D

Apropos trege TD-er: jeg vil ha T95. Ser så tøft ut. Spillet er veldig modent, men maaange aner ikke hvor de skal skyte den.

T95 virker knalltøff, men har aldri tatt sjangsen på å prøve T28 engang selv om jeg forsket den frem for 1-2 år siden. :p

T110E3 som kommer etter T95 virker veldig god med godt panser i front og god kanon, så får vel se om jeg tar sjangsen på å grinde meg til den etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe magi ute og går, den tar bare gjennomsnittet av alle spillerenes skill, og matcher det mot hverandre.

Nja, den er ikke så enkel. Den vektlegger for eksempel platoons veldig mye, og gir høy win-ratio spillere latterlig mye vektlegging uansprett tanks og tier. Har platoonet en del med folk rund 60%, og om vi er bottom tier og resten av laget er boss med 45% eller verre på toppen, så har vi gjerne 70% vinnersjangs selv om fiendelaget har 50%ish på topp på sitt lag.

Lenke til kommentar

Jeg får latterlig høy damage til tider med 88en på 30.02 (d). Er den med 220dmg/132pen. Noen ganger får jeg 5-700. Dette skjer med andre kanoner også, uten at jeg får beskjed om at de er satt i brann eller at jeg traff ammorack. Hva kommer dette av?

Edit: en 50-100 fikk jeg 742 på, en kv3 fikk jeg 542 på. Dette var siste runden.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Forrige utgave av xvm hadde en fin stats der jeg kunne se hvor mange spill jeg hadde spilt med vinn\tap og sånt.

Nyeste utgave av xvm er helt annerledes der. Hvordan får jeg det tilbake?

Jeg får latterlig høy damage til tider med 88en på 30.02 (d). Er den med 220dmg/132pen. Noen ganger får jeg 5-700. Dette skjer med andre kanoner også, uten at jeg får beskjed om at de er satt i brann eller at jeg traff ammorack. Hva kommer dette av?

Edit: en 50-100 fikk jeg 742 på, en kv3 fikk jeg 542 på. Dette var siste runden.

Replay?

Kunne vært morro og sett..

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...