Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Hva er dette for noe dritt. Skulle bare ta noen kosekamper til ettermiddagskaffen og så taper jeg 7 på rad... :yucky:

Velkommen i klubben.... har vært der flere dager på rad nå.. utrliog frustrerende når xvm gir deg en winchance på 27%-35%... Og det er ikke i lavere tier kamper det skjer, kan være alt fra tier 8-10 kamper faktisk... Har vært borti enkelte i tier 8+ som har 37-39% i winrate, og resten av statsene var også blodrøde, mens motstanderlaget ligger med alle i gul og grønn.. så min konklusjon er at mm har blitt bare værre med de to siste patchene faktisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stand corrected.

Ser de har skrevet om wikien siden sist jeg var innom. Slik det sto før så sto det ingenting om at man mistet exp når andre spottet, bare at spotter fikk en bonus.

Og det abuses så det holder.

Av samme grunn som folk holder tilbake med å skyte for å være sikker på å få en kill, tar mange artilleri-spillere og teller til 5 før de skyter, slik at fienden blir usynlig rett før skuddet lander = 100% exp til seg selv, og ingenting til spotter'n.

Det virker som om 90% av WoT-spillerene er kjipe på den måten.

Lenke til kommentar

Velkommen i klubben.... har vært der flere dager på rad nå.. utrliog frustrerende når xvm gir deg en winchance på 27%-35%... Og det er ikke i lavere tier kamper det skjer, kan være alt fra tier 8-10 kamper faktisk... Har vært borti enkelte i tier 8+ som har 37-39% i winrate, og resten av statsene var også blodrøde, mens motstanderlaget ligger med alle i gul og grønn.. så min konklusjon er at mm har blitt bare værre med de to siste patchene faktisk

Så du konkluderer at MM, som ikke tar hensyn til player stats, har blitt værre fordi du observerer at du får langt flere kamper der XVM spår tap nå enn før? :nei:

Lenke til kommentar

Virker heller som om det har vært et kraftig noob-surge i det siste...

En av tre kamper har minst en wallet-warrior med under 1000 kamper og 200 efficiency kjørende rundt i en Super Pershing eller lignende premium-tank.

Noen andre med både IS-6 og 112? Jeg opplever at IS-6 er langt bedre.

Lenke til kommentar

Spilt noen runder i kveld. Mye dritt igjen... Hadde en ganske bra helg, men siste to dager har vært dårlig. 28,57% winrate i dag :hrm: Mye rart der ute... Må liksom bare prøve å gjøre sin jobb, mest mulig skade, men kjipt når laget faller sammen gang på gang..

Endret av James King
Lenke til kommentar

Så du konkluderer at MM, som ikke tar hensyn til player stats, har blitt værre fordi du observerer at du får langt flere kamper der XVM spår tap nå enn før? :nei:

MM har jo med sammensetting av lagene å gjøre, og har i det siste opplevd mye rart, alt fra at motstanderlag har flere og høyere tiers enn laget mitt, det ene laget består nesten utelukkende av TD's, mens det andre har kjappe mediums og heavies, skjev fordeling av arty... Merkelig nok kommer jeg stort sett alltid på det laget som er i dissfaøvr, noe som da også vises via xvm stats.. MM og stats har pr.idag ingen kobling, men det burde kanskje vært en eller annen måte å fått til noe jevnere lag basert på stats? En av bakdelene for det vil muligens være at det tar lengre tid å finne passende matcher.

For meg virker det som om stort sett alle spillere skal ligge rundt 48-52% winrate. Selv er jeg en 10 -12 kamper unna akkurat 50%, og der har jeg vært i laaang tid. Så snart jeg kommer over 50% så er det kun tap og håpløse lag som gjelder til jeg er under 50 igjen... om det er tilfeldig eller ikke, blir bare spekulasjoner...

Lenke til kommentar

MM har jo med sammensetting av lagene å gjøre, og har i det siste opplevd mye rart, alt fra at motstanderlag har flere og høyere tiers enn laget mitt, det ene laget består nesten utelukkende av TD's, mens det andre har kjappe mediums og heavies, skjev fordeling av arty... Merkelig nok kommer jeg stort sett alltid på det laget som er i dissfaøvr, noe som da også vises via xvm stats.. MM og stats har pr.idag ingen kobling, men det burde kanskje vært en eller annen måte å fått til noe jevnere lag basert på stats? En av bakdelene for det vil muligens være at det tar lengre tid å finne passende matcher.

For meg virker det som om stort sett alle spillere skal ligge rundt 48-52% winrate. Selv er jeg en 10 -12 kamper unna akkurat 50%, og der har jeg vært i laaang tid. Så snart jeg kommer over 50% så er det kun tap og håpløse lag som gjelder til jeg er under 50 igjen... om det er tilfeldig eller ikke, blir bare spekulasjoner...

Selv ligger jeg rundt 58% overall, men pleier å oppnå noe høyere (61% siste 1000 kamper). Sist helg var litt texas med mye hodeløs kjøring fra folk. Dette kunne føre til at du ble stående alene på en flanke mens resten av laget hoppet i nærmeste innsjø, men jeg fikk også en del kamper der jeg virkelig fikk leke tank ace og delte ut juling så det holdt! Over lengre perioder vil slikt jevne seg ut, og man vil oppleve å få streaks med høyere enn 50% winchance på xvm (med mindre xvm ikke regner riktig da og gir lavere tall enn den burde). Poenget mitt selv om det ble litt rot her, er at XVM ikke vekter tank klasser osv når den gjør et forsøk på å spå resultatet. At det blir skjev fordeling av TDer, meds osv hender jo, men min opplevelse er at det er relativt greit fordelt i de fleste kamper.

Selv har jeg ikke winchance på xvm, har faktisk ikke fått xvm til å funke etter 8.8 ennå, uten at jeg har lagt mye arbeid i å prøve :p Bedre å leve i uvitenhet enn å ta sorgene på forskudd!

Skaff deg en kompis å spille med som ligger på ca samme nivå som deg så skal du se at din egen winrate vil stige jevnt over tid. Er man over gjennomsnittet flink, vil to slike spillere som samarbeider kunne dra langt mer enn bare sin egen vekt i kampen :)

Når det gjelder de skrotnissene som har 25k kamper og 39% WR, og faktisk spiller som om det er realistiske stats for dem, så burde de vært straffet med stump vold for hver gang de tar med seg sin tierX vogn ut på tur og ødelegger for laget sitt :grumpy:

Lenke til kommentar

Skaff deg en kompis å spille med som ligger på ca samme nivå som deg så skal du se at din egen winrate vil stige jevnt over tid. Er man over gjennomsnittet flink, vil to slike spillere som samarbeider kunne dra langt mer enn bare sin egen vekt i kampen :)

Når det gjelder de skrotnissene som har 25k kamper og 39% WR, og faktisk spiller som om det er realistiske stats for dem, så burde de vært straffet med stump vold for hver gang de tar med seg sin tierX vogn ut på tur og ødelegger for laget sitt :grumpy:

Veldig enig med begge disse punktene her.

Spiller til tider sammen med en kompis som har nesten nøyaktig samme winrate og WN6 og alle de greiene, og da har vi som oftest en go del bedre winrate enn om vi begge går solo.

Det å måtte bære et lag helt alene er som oftest klin umulig, men om man plutselig er 2-3 stykker som spiller sammen så kan man ofte snu utfallet i en kamp.

Mye av grunnen er nok også det at kommunikasjonen blir tatt imot og man kan dermed koordinere angrep og slikt enkelt og greit. De fleste man spiller på lag med i randoms driter langt i taktikk og velger ofte å bare ignorere taktiske forslag, noe som ofte ender som tap da 10-12 spillere på laget lager et fint lite tog av lemen på vei til samme plass på kartet.

Har også sett altfor mange spillere i tier 10 tanks som har helt horribel stats men allikevel en enorm mengde kamper. Det er stort sett disse spillerne som blir skikkelig tøffe i kjeften når dem dør og kaller alle oss andre som fremdeles er i live for noobs fordi vi lot ham dø.

Lenke til kommentar

Nei skaff deg en kompis som er mye bedre enn deg, er bare slik man lærer fort.

Dog da går det nok utover WR til ham :)

Du lærer definitivt fortere av å spille med en som er bedre enn deg selv.

Så lenge du ikke er under gjennomsnittet bør det ikke gå utover winrate for kompisen din, platooning med en god spiller øker winraten drastisk.

Lenke til kommentar

Leopard PT A....

Hvordan i helvete kunne Wargaming godkjenne en slik tier 9?

DPM og burst er verst av alle mediums.

Panser eksisterer ikke.

2.3s aimtime er meningsløst når du må vise halve tanken for å få inn et skudd takket være -6 gun depression.

Treffsikkerheten mens den kjører er av en eller annen grunn horribelt dårlig.

Camo er av en eller annen grunn ikke-eksisterende.

Softstats for kanonen virker å være forferdelige, av en eller annen grunn spretter halvparten av skuddene mine ut mot autobounce-soner, selv 15cm-haubitseren på SU-152 virker mer treffsikker...

Mobiliteten er praktisk talt light-tank-nivå, men hva hjelper det når du er top-tier og laget er avhengig av at du gjør en god innsats?

Lenke til kommentar

Finnes det egentlig en god grunn til å kjøpe de nye tier 8-premiumene? Ingen av de to frister veldig. Men det kan jo hende de er morsomme.. Er de det?

For tiden spiller jeg mest SU-100Y som premium. Ganske morsom sak. Synd den bare er tier 7 premium. Noe lignende på tier 8 ville vært perfekt.

Dessuten så har jeg nylig installert XVM. 90 % er jo rødt og orange i de fleste kamper. Må være en bug.

Lenke til kommentar

Finnes det egentlig en god grunn til å kjøpe de nye tier 8-premiumene? Ingen av de to frister veldig. Men det kan jo hende de er morsomme.. Er de det?

For tiden spiller jeg mest SU-100Y som premium. Ganske morsom sak. Synd den bare er tier 7 premium. Noe lignende på tier 8 ville vært perfekt.

Dessuten så har jeg nylig installert XVM. 90 % er jo rødt og orange i de fleste kamper. Må være en bug.

Eneste grunnen må vel være å tjene credits.

Har klart meg fint uten en eneste premiumtank til nå :p

Lenke til kommentar

Har kjøpt T-34-3 og den er morsom. Tjener bra med credits i tillegg :wee:

Er jo kjekt hvis du tenker å grinde kinesisk mediumlinje, eller rett og slett teste ut denne type vogn.

Morsomt med den høye alpha damagen på medium.

Jeg er en stor fan av T-54 og T-34-3 blir en morsom avveksling samtidig som den har mange likheter og.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Vurderer seriøst å droppe winchance på xvm, er som det blir sagt bedre å leve i uvitenhet faktisk :)

Når det gjelder disse high tier low stats spillerene så undrer jeg meg på hvordan de i det hele tatt har kommet seg til tier 9 og 10, det må ha vært en utrolig lang og ikke minst frustrerende vei å gå.....

Lenke til kommentar

Vurderer seriøst å droppe winchance på xvm, er som det blir sagt bedre å leve i uvitenhet faktisk :)

Når det gjelder disse high tier low stats spillerene så undrer jeg meg på hvordan de i det hele tatt har kommet seg til tier 9 og 10, det må ha vært en utrolig lang og ikke minst frustrerende vei å gå.....

Jeg har stats men ikke winchance. Den stemmer ikke likevel og knekker moralen!

90% er vel gul eller rød, og suger.

Lenke til kommentar

Hehe... vurderer og skippe winchance jeg og. Men uansett så ser du på stats hvem som bør vinne kampen.

Hadde noen runder i går med 60-65 % winchance og så taper vi likevel. DET er frustrerende.

Eksempel: At folk ikke skjønner viktigheten av å forsvare høyresiden på Erlenberg, assault. Nordvest altså.

Når man er forsvarende lag. Gang på gang så rykker laget mitt frem på østsiden og når fienden har knust vestflanken rekker de aldri tilbake.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...