N o r e n g Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Noen som har noen tips for å få Ferdinand til å fungere? Panseret er jo totalt ineffektivt sammenlignet med JagdPanther II, den er treg som en murstein, camoen er standard tysk (elendig,) og av en eller annen grunn har den mindre DPM enn JagdPanther II også. En skulle jo tro at 200mm med panser var brukbart, men det har praktisk talt ingen vinkling... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Blir en stund siden jeg rørte Ferdinand nå, men jeg spilte den i andrelinje eller førstelinje alt ettersom. Armor er lite effektiv, men gun traverse er ganske stor. Ikke så mye forskjellig fra JT. Er ikke så mye mer jeg kan si, jeg får det bare til. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 1. class og top gun med hellcat i dag. Gleder meg til 90mm kanonen. Lenke til kommentar
Blake Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 1. class og top gun med hellcat i dag. Gleder meg til 90mm kanonen. 90mm Kanonen gjør Hellcat til et skikkelig beist, det kan jeg love deg. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Noen som har noen tips for å få Ferdinand til å fungere? Panseret er jo totalt ineffektivt sammenlignet med JagdPanther II, den er treg som en murstein, camoen er standard tysk (elendig,) og av en eller annen grunn har den mindre DPM enn JagdPanther II også. En skulle jo tro at 200mm med panser var brukbart, men det har praktisk talt ingen vinkling... jeg har ikke Feriden selv, men har JP2 og møtt mange Ferdier i kamp. JP2 kan dinge et og annet skudd om man står litt hulldown og vinkler den mellom skuddene. men jeg føler det at Ferdien dinger mye mer om den gjør det samme. og "fearfactoren" er mye større på Ferdien en på JP2. ser ikke så mange som har den samme respekten for JP2 som for Ferdien. men jeg tipper at du må bruke Ferdien på samme måte som jeg bruker JagdTigeren. og jeg bruker den som en andrelinjestank. gjerne litt bak brawlerne slik at jeg kan gi dem litt skikkelig ildstøtte om det behøves. om du da kan stå bak ett eller annet som beskyter buken din, er jeg sikker på at du vil få vesentlig større tanker om Ferdien din og om hva den kan gjøre på slagmarken. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 90mm Kanonen gjør Hellcat til et skikkelig beist, det kan jeg love deg. jepp har flere 4k+ damage i hellkittie Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 jeg har ikke Feriden selv, men har JP2 og møtt mange Ferdier i kamp. JP2 kan dinge et og annet skudd om man står litt hulldown og vinkler den mellom skuddene. men jeg føler det at Ferdien dinger mye mer om den gjør det samme. og "fearfactoren" er mye større på Ferdien en på JP2. ser ikke så mange som har den samme respekten for JP2 som for Ferdien. men jeg tipper at du må bruke Ferdien på samme måte som jeg bruker JagdTigeren. og jeg bruker den som en andrelinjestank. gjerne litt bak brawlerne slik at jeg kan gi dem litt skikkelig ildstøtte om det behøves. om du da kan stå bak ett eller annet som beskyter buken din, er jeg sikker på at du vil få vesentlig større tanker om Ferdien din og om hva den kan gjøre på slagmarken. Vel, superstructuren er 200mm tykk med 15 grader vinkel, det er langt svakere enn JagdPanther II sin 150mm (noe er faktisk 180mm) superstructure på 60 grader og ikke så voldsomt mye bedre enn enn fronten på 200mm med de to weakspotene med 45 grader vinkel. JagdPanther II er derfor bedre pansret hull-down. Jeg har lagt merke til at traverse arcen på Ferdinand er en god del bedre, men aimtida er relativt kort og camoen er ikke særlig effektiv uansett... JagdPanther II er jo en support-TD, men den har Panther-mobilitet som er en god del bedre enn Tiger P-mobilitet. ROF er også hakket bedre på JagdPanther II med 0.13 forskjell. Jeg prøver bare å finne ut hva poenget med Ferdinand egentlig er, for jeg klarer ikke å se hvilke situasjoner den vil være bedre enn JagdPanther II. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Syns litt synd på ferdinand fører, for jeg klarer heller ikke se hva som gjør den bedre. Den er såpass stor også, slik at det er umulig å bomme på den Lenke til kommentar
Blake Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Syns litt synd på ferdinand fører, for jeg klarer heller ikke se hva som gjør den bedre. Den er såpass stor også, slik at det er umulig å bomme på den Føler det samme her egentlig. Skaffet meg JP II før jeg skaffet meg Ferdinand, men endte opp med at jeg solgte Ferdien etter 18 kamper. Panseret i front virket mye bedre på papiret enn i praksis, og følte ikke at den kunne ta noe spesielt mer juling enn JP II (superstrukturen på JP II er vel også bedre grunnet vinkelen). Mobiliteten gjorde også at det var til tider vanskelig å omplassere seg i løpet av kampen for å få kanonen dit den kunne gjøre mest nytte for seg. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) T34 stronk scoot! Endret 9. september 2013 av AiKi Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Nå har jeg tapt 8 på rad med T34. Jeg blir seriøst swarmet hver gang, 0 - 5 etter 2 min, jeg er alene og veldig død. Har fått gjort litt damage de siste rundene, men det hjelper lite når vi blir så til de grader rævkjørt. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 . JagdPanther II er derfor bedre pansret hull-down. Jeg har lagt merke til at traverse arcen på Ferdinand er en god del bedre, men aimtida er relativt kort og camoen er JagdPanther II er jo en support-TD, men den har Panther-mobilitet som er en god del bedre enn Tiger P-mobilitet. JP2 sin gunmantlet er en weakspot, 120mm og 60mm etter som hvor du treffer den, og ingen armor bak. Veldig mye som går inn der. 220mm pen slår gjennom begge to, men fra ca 200mm og nedover så regjerer Ferdi pga den ikke har weakspots mens dne er hulldown. Ferdi har også en del bedre motor enn TigerP. Ferdi er generelt mye mer noobproof enn JP2. Syns litt synd på ferdinand fører, for jeg klarer heller ikke se hva som gjør den bedre. Den er såpass stor også, slik at det er umulig å bomme på den Bortsett fra at JP2 er like brei og høyere? Jeg sluttet nesten å spille både Ferdi og JP2 etter jeg skaffet meg JT, og jeg spiller den gjerne for noen kjappe kills. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Nå har jeg tapt 8 på rad med T34. Jeg blir seriøst swarmet hver gang, 0 - 5 etter 2 min, jeg er alene og veldig død. Har fått gjort litt damage de siste rundene, men det hjelper lite når vi blir så til de grader rævkjørt. Aldri havn aleine i t34, den blir rævkjørt selv av lavere tier. Prøv å backup en av flankene sammen med andre heavyer. T34 er ikke noe front tank og utnytt hull down muligheter du får. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 JP2 sin gunmantlet er en weakspot, 120mm og 60mm etter som hvor du treffer den, og ingen armor bak. Veldig mye som går inn der. 220mm pen slår gjennom begge to, men fra ca 200mm og nedover så regjerer Ferdi pga den ikke har weakspots mens dne er hulldown. Ferdi har også en del bedre motor enn TigerP. Ferdi er generelt mye mer noobproof enn JP2. Hm, jeg visste ikke om det, men det stemmer jo til en viss grad når jeg sjekker i tankviewer: 60mm spaced er farget der, den ytre stripa er 30mm mens den indre stripa er 120mm På en annen side må du jo være rimelig nære for å kunne treffe dette uten problemer, 60mm-stripa har autobounce-vinkel, og 120mm-stripa har stort sett 120mm med panser bak, selv E-50M/Leopard 1 vil slite med å treffe dette fra 200 meter. Takk for tipset, jeg spiller sjelden tanker som kan gå opp mot en hull-down JagdPanther II uten å måtte frykte den, men det er greit å vite om de gangene jeg møter en JagdPanther II med E-75 eller lignende Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Noen som har noen tips for å få Ferdinand til å fungere? Panseret er jo totalt ineffektivt sammenlignet med JagdPanther II, den er treg som en murstein, camoen er standard tysk (elendig,) og av en eller annen grunn har den mindre DPM enn JagdPanther II også. En skulle jo tro at 200mm med panser var brukbart, men det har praktisk talt ingen vinkling... En fordel Ferdi har i forhold til JP2 er gun depression og gun traverse. JP har -6 og ferdi -8, som burde merkes. Og mens Gun arc på Ferdi er -15/15 så har JP2 -8/8 så det gir mulighet for å vinkle bedre rundt hjørner osv Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Vel, superstructuren er 200mm tykk med 15 grader vinkel, det er langt svakere enn JagdPanther II sin 150mm (noe er faktisk 180mm) superstructure på 60 grader og ikke så voldsomt mye bedre enn enn fronten på 200mm med de to weakspotene med 45 grader vinkel. JagdPanther II er derfor bedre pansret hull-down. Jeg har lagt merke til at traverse arcen på Ferdinand er en god del bedre, men aimtida er relativt kort og camoen er ikke særlig effektiv uansett... JagdPanther II er jo en support-TD, men den har Panther-mobilitet som er en god del bedre enn Tiger P-mobilitet. ROF er også hakket bedre på JagdPanther II med 0.13 forskjell. Jeg prøver bare å finne ut hva poenget med Ferdinand egentlig er, for jeg klarer ikke å se hvilke situasjoner den vil være bedre enn JagdPanther II. for meg virker det helt mostatt, jeg ser ikke poenget med JP II, jeg gjør det så mye bedre med ferdinand. men så fikk jo jeg ferdinand lenge før JP II faktisk var i spillet og har vendt meg til den ganske godt, fortsatt en av mine favoritt tankser. merker også det at når jeg møter JPII med ferdinanden så er det jeg som vinner duellene, synes JPII virker ganske weak selv om den ikke nødvendigvis er det. Når jeg kjører andre tankser rundt tier 8 så føler jeg heller ikke at JPII har like stor fear factor som Ferdinand Endret 10. september 2013 av XfsB Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Fikk endelig ace tanker i hellcat nå. 90mm kanonen skal bli så gryn. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 for meg virker det helt mostatt, jeg ser ikke poenget med JP II, jeg gjør det så mye bedre med ferdinand. men så fikk jo jeg ferdinand lenge før JP II faktisk var i spillet og har vendt meg til den ganske godt, fortsatt en av mine favoritt tankser. merker også det at når jeg møter JPII med ferdinanden så er det jeg som vinner duellene, synes JPII virker ganske weak selv om den ikke nødvendigvis er det. Når jeg kjører andre tankser rundt tier 8 så føler jeg heller ikke at JPII har like stor fear factor som Ferdinand Hei. Selv har jeg "bare" kjørt Ferdinand, men JP2 har en helt klar fordel med traverse speed og traverse degree. Ferdinanden er ganske treg TD, og blir den flankert så er den så godt som dau, der har JP2 en litt bedre sjangs på å overleve. Etter at premium skudd ble kjøpbar for credits, har egentlig 200mm pansring null og niks å si, da omtrent alle har noen premium skudd i lomma. Jeg liker Ferdinand, men endte opp med å selge den og retraine crewet til JT. JP2 kom i en patch etterpå, og selv om jeg har låst den opp (fordi JP er en ultradigg TD som jeg beholder) har jeg aldri giddet kjøpe JP2. Men hadde jeg tatt valget i dag, tror jeg at det hadde blitt en JP2. Jeg bare tror mobiliteten til den trumfer alle de små fordelene Ferdi'en har. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 En fordel Ferdi har i forhold til JP2 er gun depression og gun traverse. JP har -6 og ferdi -8, som burde merkes. Og mens Gun arc på Ferdi er -15/15 så har JP2 -8/8 så det gir mulighet for å vinkle bedre rundt hjørner osv JagdPanther II runder hjørner på halve tida, og det er svært sjelden man ønsker å runde hjørner i en TD i min opplevelse. Gun depression er svært sjelden et problem med JagdPanther II, sikkert fordi jeg spiller den som mid-/long-range support der jeg prøver å utnytte medium-farten så godt jeg kan. Om nærkamp er uunngåelig går jeg for rammen og et skudd i flanken på kloss hold, det pleier å ta vekk en 700-900 HP. For meg virker det som om Ferdinand er TDen som blir flanket, mens JagdPanther II er TDen som flanker. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 JT er lett og flanke, hvis ikke penetrerer jeg den i fronten som kniv i mykt smør med premium shells fra min T-54. Morsomste TD for min del er SU-122-44. Kjapp, rasktraverse speed, spyr ut shells kjapt og høy damage! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå