Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

er klar over det Urias, men tomato randoms dont listen....

Det er mye mye bedre hvis man er førstemann til steinen og si "dont stop". 9/10 tilfeller så følger folk etter, når man setter ett eksempel.

Stopper man opp, så følges det neppe opp, folk ser ikke bak seg.

Det er sant, men nå er det sånn at de fleste tankene jeg kjører om dagen ikke er i stand til å komme først til noen ting (KV-4, Black Prince, AT-2, T-34, Löwe osv) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tiger må være en av de mest undervurderte tanksene i WoT. Den har kanonen med høyest pen og best accuracy av alle T7 heavyene, og på tross av hva folk whiner konstant om, helt decent armor. Den er flat foran det er sant, men det gir utmerket anledning til å vinkle.

Den posisjonen jeg foretrakk å spille Tiger var som 2.linje support tank. På 100-200 meters avstand begynner armoren å bli effektiv, spesielt mot det aller meste av lavere tier tanks. Sørg for å vinkle panseret slik at når du peker kanonen din på motstanderen så peker den rett over hjørnet på fronten (sånn ca). Da får du en fin vinkel og øker overlevelsen din betraktelig og den store mengden HP den har varer lenger. Finner du et hjørne å titte rundt så kan du både sidescrape eller kjøre ut fronten med svært skrå vinkel.

Tiger har relativt høy skuddrate, så å finne en plass å stå der du potensielt kan skyte mot flere punkter folk kommer på er viktig. Jo lenger du står uten å skyte jo mer skade mister du. Dette er jo en selvfølgelighet, men tanks med lavere alfa kjener dette vesentlig mer enn de med høy.

Hvis mulig, unngå brawling. Armoren er ikke sterk nok til å bølle med noen, og lav alfa + litt begrenset gun depression gjør at slike situasjoner er noe den ikke er spesielt flink til. Tiger er derimot relativt kvikk i bevegelsene, og selv om toppfarten er begrenset ligger du stort sett tett opptil den. Benytt derfor dette til å relokere hvis du ser at du er i ferd med å havne i en ugunstig situasjon.

Aldri oppfattet den som dårlig. Den eneste tanksen jeg skal innrømme å hate, er M3 Lee... Jeg elsker Tiger altså, bruker bare litt tid til å venne meg til den.

Lenke til kommentar

IS maa vere den mest skuffande vogna eg har kjoept til no. Det er ein KV-1S... Med vaerre stock grind og matchmaking. Synest WOT blir verre og verre for kvar dag som gaar, men det er kanskje berre meg...

Med IS er "dinged" det ordet som kjem mest ut av hoegtaleren. Siste "ding" eg fekk: post-115636-0-18899600-1377142594_thumb.jpg

Beklager. Maatte berre faa ut litt frustrasjon... No trur eg det er paa tide aa leggje WOT paa hylla.

Lenke til kommentar

Heh, E-50 på Prohovka(?) starter på sørsiden og går opp på haugen. Jeg tror jeg ikke er spottet mensw jeg er spottet hele tiden. Blir tatt ned til 240 HP av arty i begynnelsen. Vi vinner haugen og jeg kjører ned når jeg vet at jeg ikke blir drept. Tilfeligvis dreper jeg han siste som angriper haugen med ett skudd.

Men skogen, de failer jo og nærmer seg cap og jeg bestemmer meg for å spotte dem ved å kjøre over tog linjen mens resten va laget kan skyte dem.

6,3k spotting dmg. O.o

Lenke til kommentar

Heh, E-50 på Prohovka(?) starter på sørsiden og går opp på haugen. Jeg tror jeg ikke er spottet mensw jeg er spottet hele tiden. Blir tatt ned til 240 HP av arty i begynnelsen. Vi vinner haugen og jeg kjører ned når jeg vet at jeg ikke blir drept. Tilfeligvis dreper jeg han siste som angriper haugen med ett skudd.

Men skogen, de failer jo og nærmer seg cap og jeg bestemmer meg for å spotte dem ved å kjøre over tog linjen mens resten va laget kan skyte dem.

6,3k spotting dmg. O.o

Sånne runder er herlige, du tror du er så godt som dau, men så ender du opp med å vinne kampen for laget! Du ammoracket han siste som angrep haugen eller? Ammoracket en IS-3 med Hellcaten min i går faktisk o.0

Forøvrig, noen som skal på shopping framover eller?

x5 Experience for the First Victory of the Day

x3 Crew Experience for all Tier X Vehicles
x2 Crew Experience for all Tier IX Vehicles
30% Discount and 20% Credit Income Bonus for all Tier VII Tanks
Please note that this discount and bonus does not affect SPGs and Premium vehicles
50% Credit Income Bonus for all Tier V Vehicles
Please note that this bonus does not affect Premium vehicles
50% Discount on Equipment!!!
50% Discount on Crew (Re)training and Skill Reset:
You can enjoy these bonuses from Thursday 22nd August 2013 07:10 CEST (GMT +2) until Monday 26th August 07:00 CEST.

Fra torsdag til søndag er det altså bonuser. Hvis man tar med en Tier X ut på luftetur, med premium konto, vil crewet ditt få: 5x3x1,5 = 22,5 XP for first wn of the day. Og hvis du har på accelerate crew training vil da han som har minst XP få 45x XP for first win! Kjekt å ha!
Hva er deres planer for kjøp av ting? Har samlet opp 7 mill som skal brukes på mye equipment! E100 må få alt den trenger (Noen tips her forresten?) og det er diverse andre tanks som mangler litt her og der. Tenkte også at jeg skulle kjøpe meg T25/2 til redusert pris og pimpe opp den med crew og equipment, beholder jo selvsagt Hellcat i elite status ;)
Lenke til kommentar

Har jo begynt å få gjennomsnittlig 2300dmg i hellcat nå, men lurer på om T25/5 beholder noe av sjarmen til hellcat

nop, den suger nesten balle. Har vel samme gun, og ikke noe særlig mer HPs, og er treg.

IS maa vere den mest skuffande vogna eg har kjoept til no. Det er ein KV-1S... Med vaerre stock grind og matchmaking. Synest WOT blir verre og verre for kvar dag som gaar, men det er kanskje berre meg...

Med IS er "dinged" det ordet som kjem mest ut av hoegtaleren. Siste "ding" eg fekk: attachicon.gifshot_136.jpg

Beklager. Maatte berre faa ut litt frustrasjon... No trur eg det er paa tide aa leggje WOT paa hylla.

Sikker på at du ikke tracket ham?

Lenke til kommentar

Da er det jammen bra at KV-1S i praksis er en veldig god tier 7-tank med redusert HP. Det er null problem å carrye en tier 8 match i en KV-1S, en typisk KV-1S-runde der jeg fikk gjort noe var for meg 2K damage og 3 kills mens de beste rundene har tippet opp mot 3.5-4K damage.

Om det er noe å klage på, så er det at KV-1S får en ubegripelig kraftig kanon for sin tier med mobilitet som en medium tank og trollete panser som spretter av forbløffende mange skudd.

Min opplevelse av IS er at den er bedre balansert enn KV-1S, og det er en veldig solid tank, du kan montere D-2-5T og oppgradert turret med stock tracks. I likhet med KV-1S er den mer enn mobil nok med stock motor, og panseret er godt nok til å sprette av et par skudd om du vet hvordan du skal vinkle og skjule svake punkter på det.

EDIT:

Kjøp Panther og VK3001P, så kan du fortelle om hvor frustrerende IS er på stock til sammenligning.

Hva er deres planer for kjøp av ting? Har samlet opp 7 mill som skal brukes på mye equipment! E100 må få alt den trenger (Noen tips her forresten?) og det er diverse andre tanks som mangler litt her og der.

Spall liner skal buffes ytterligere i neste patch: http://ftr.wot-news.com/2013/08/21/8-8-few-more-tidbits/

Å sette en super-heavy spall liner på E-100 er kanskje ikke så dumt.

Gun rammer, vert stab, og vents er vel heller ikke så gærent.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Spall liner skal buffes ytterligere i neste patch: http://ftr.wot-news.com/2013/08/21/8-8-few-more-tidbits/

Å sette en super-heavy spall liner på E-100 er kanskje ikke så dumt.

Gun rammer, vert stab, og vents er vel heller ikke så gærent.

- spall liner now reduces the chance of crewmen getting killed: light by 20 percent, medium by 25 percent, heavy by 30 percent, superheavy by 50 percent

Tror du dette bare er mot HE eller mot alle andre skudd også? Hvis det bare er mot HE så hjelper det jo ikke stort, er jo ikke så ofte man blir skutt av HE lenger ;)

Er ikke GLD bedre enn VS for E-100?

Nei det er det absolutt ikke, fy og skam :p

GLD er bedre en VS hvis aimtiden din er treigere enn reload og du står stille mens du skyter, evt hvis du spiller arty :p

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

- spall liner now reduces the chance of crewmen getting killed: light by 20 percent, medium by 25 percent, heavy by 30 percent, superheavy by 50 percent

Tror du dette bare er mot HE eller mot alle andre skudd også? Hvis det bare er mot HE så hjelper det jo ikke stort, er jo ikke så ofte man blir skutt av HE lenger ;)

Sikkert bare for HE at det gjelder.

Jeg opplever i det minste at jeg blir spammet av HE hver gang jeg kjører E-75 og Tiger 2, og det er ubegripelig irriterende å miste halve crewet og kanonen fordi en IS eller Tiger bestemmer seg for at den beste supporten de kan gjøre er å spamme HE på den store stygge topptanken.

GLD er bedre en VS hvis aimtiden din er treigere enn reload og du står stille mens du skyter, evt hvis du spiller arty :p

Er vel bare autoloadere og tanker som ikke kan montere VS med lang aimtid der GLD er førstevalget.

Artilleri vil alltid ha VS over GLD fordi vert stabs reduserer dispersion når tårnet flyttes også.

Vurderer om jeg skal bytte til GLD på T71 da, ettersom jeg sjelden blir oppdaget før jeg skyter, eller sirkler og ikke kan bomme uansett.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Sikkert bare for HE at det gjelder.

Jeg opplever i det minste at jeg blir spammet av HE hver gang jeg kjører E-75 og Tiger 2, og det er ubegripelig irriterende å miste halve crewet og kanonen fordi en IS eller Tiger bestemmer seg for at den beste supporten de kan gjøre er å spamme HE på den store stygge topptanken.

Har bare opplevd en eller to ganger på de kampene jeg kan huske de siste månedene å bli skutt på med HE av ikke-derp tanks, og da går stort sett bare kanonen uansett...

Er vel bare autoloadere og tanker som ikke kan montere VS med lang aimtid der GLD er førstevalget.

Artilleri vil alltid ha VS over GLD fordi vert stabs reduserer dispersion når tårnet flyttes også.

Har du tårn på artyen din? Spiller du Bat eller en av de nye amerikanske da eller? For 261 og T92 er i hvertfall ikke VS spesielt nyttig.

Lenke til kommentar

Har bare opplevd en eller to ganger på de kampene jeg kan huske de siste månedene å bli skutt på med HE av ikke-derp tanks, og da går stort sett bare kanonen uansett...

Anse deg selv som heldig, hver gang jeg er topptier i E-75 og moser lavtiere får de alltid inn et par HE-skudd som tar ut et crewmedlem og kanon/ammorack/motor.

Har du tårn på artyen din? Spiller du Bat eller en av de nye amerikanske da eller? For 261 og T92 er i hvertfall ikke VS spesielt nyttig.

T92 og 261 vil ha mer nytte av VS enn GLD jo, hver gang man flytter på siktet vil VS redusere aimtiden med 20% mens GLD vil redusere aimtiden med 10%

Det er kun hvis du lader fortere enn du skyter at GLD er noe å vurdere, altså autoloadere og lavtiere.

GLD får sirkelen til å krympe 10% fortere, kun bedre enn VS om du skyter på stasjonære mål med en kanon med høyere aimtid enn reloadtid.

VS krymper sirkelen med 20% til enhver tid, bedre i alle andre tilfeller.

Lenke til kommentar

Anse deg selv som heldig, hver gang jeg er topptier i E-75 og moser lavtiere får de alltid inn et par HE-skudd som tar ut et crewmedlem og kanon/ammorack/motor.

T92 og 261 vil ha mer nytte av VS enn GLD jo, hver gang man flytter på siktet vil VS redusere aimtiden med 20% mens GLD vil redusere aimtiden med 10%

Det er kun hvis du lader fortere enn du skyter at GLD er noe å vurdere, altså autoloadere og lavtiere.

GLD får sirkelen til å krympe 10% fortere, kun bedre enn VS om du skyter på stasjonære mål med en kanon med høyere aimtid enn reloadtid.

VS krymper sirkelen med 20% til enhver tid, bedre i alle andre tilfeller.

Den er jo ikke 20% mindre hele tiden, bare i utgangangspunktet. Og om du har aimtid på 2 sek vil det ta 2 sek fra sirkelen begynner å krympe til du er aima helt inn. Har du gld derimot vil det ta 1,8 sek fra maks sirkel til helt aima inn.

På feks en heavy kan det ofte lønne seg med gld, mens på en med som beveger seg veldig mye kan vs være bedre, men kommer an på hva slags tank det er. Ofte kan man ha begge deler på autoloadere uten å ofre andre ting siden den allerede har rammer

Endret av Quickcraft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...