Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første runde med Zis 24, og den beste runden min med Kv4. Savnet penetration og muligheten til å skyte weakspots fra over 50 meter. Was not displeased! Steel wall var bare en bonus.

Uten navn.png

KV-4, spesielt i T9 max kamper med lite arty, er et monster. Kongen av sidescraping på Tier8! Kanonen har lav dpm, men høy penetration og god acc til å være russer. Unlocket ST-I i går, hadde vært kjekt å vite hvor mye skade jeg har tatt imot totalt med KV-4, det tror jeg er ganske latterlig. Mener maks jeg har tatt imot på en runde er 17 700 så det tallet ville vært stort :O

La meg bli din padawan o' store Urias!

Too old, you are. A jedi be, you cannot!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare en kamp med den kanonen, men blir spennende å se hvordan det blir videre. Lurer på å bruke Is3 til å grinde BL9, spiller is & kv sammen så grinding av moduler går litt fortere.

Du tenker å grinde BL9 på IS-3 for å bruke den på ST-I? Det er en lur plan, for å spille ST-I stock med D-25T kanonen til IS og grinde 44k XP tror jeg er en smertefull opplevelse...

Tatt fra WoT wiki:

• A stock ST-I can be very grueling and unpleasant for its driver. Stock, it will be armed with a barely-improved 122mm gun found on the KV-1S and IS, the 175 penetration shell is absolutely unsatisfactory for a direct-combat face-to-face tier 9 brawler. It is highly recommended that you invest in Enhanced Torsion bars and or use free experience to get an upgraded gun. Furthermore, the stock turret is quite weak and has large obvious weakspots.
Lenke til kommentar

Har fordelen av at jeg hadde IS-4 fullt oppgradert når den en gang ble gjort om fra T9 til T10. Da fikk jeg samtidig en fullt oppgradert IS-8 og IS-4, så jeg har allerede toppkanonen til ST-I unlocket. Regner med at jeg trenger tracks for å få turret, og du trenger turret for å bruke den beste kanonen. Hvis jeg skal kjøpe meg ST-I må jeg altså freeXP den nærmest til elite for å kunne bruke den beste kanonen... Det eneste som blir igjen da er jo strengt tatt motor, som gir en massiv oppgradering på 50 gamp...

IS-4 har jeg jo allerede også, så jeg tror ikke ST-I kommer til å være spesielt langt opp på listen over tanks som skal kjøpes. Kommer den på tilbud en gang så får jeg heller ta vurderingen når det skjer. I mellomtiden unlocket jeg både T25/2 og AT-8 i går i tillegg til ST-I, så det er alltids noe nytt å skaffe seg.

Forøvrig:
De siste specialene har sugd alvorlig balle, og det er evigheter siden equipment har vært på tilbud. WG har lovet at neste helg, gamescom, blir en veldig bra special så da forventer jeg i hvertfall equipment på 50%...

Lenke til kommentar

Jeg har nylig skaffet meg T71, og hadde for første gang noe jeg kan kalle et bra resultat:

Damage 1636

Damage upon detecting 3719

Experience Received 1 531

http://wotreplays.com/site/304001#self

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med den og har fått den til å fungere bra, og kan gi meg noen pekere på hvordan spilte den med suksess, og fortelle meg om jeg spilte den "korrekt" i denne matchen?

Lenke til kommentar

Jeg har nylig skaffet meg T71, og hadde for første gang noe jeg kan kalle et bra resultat:

Damage 1636

Damage upon detecting 3719

Experience Received 1 531

http://wotreplays.com/site/304001#self

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med den og har fått den til å fungere bra, og kan gi meg noen pekere på hvordan spilte den med suksess, og fortelle meg om jeg spilte den "korrekt" i denne matchen?

Har sett folk spille den som passive scout + scout killer i starten, og bevege seg mer over på aggresivt utover kampen. Den er nydelig til å fjerne lavhp targets og er kjapp nok til å sirkle folk som kjører alene. Har ikke mulighet til å se replay nå så vet ikke hvordan du spillte den kampen der. Forøvrig er den som de andre amerikanske autoloaderene OP hvis du lader premiumskudd og drar på heisatur med autopen...

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale spillestil til Tiger? Føler at den egentlig er en tung sniper. Nå har jeg ikke crew i 100%, da jeg beholder min VK 36.01 H med den gamle gjengen.

Tiger må være en av de mest undervurderte tanksene i WoT. Den har kanonen med høyest pen og best accuracy av alle T7 heavyene, og på tross av hva folk whiner konstant om, helt decent armor. Den er flat foran det er sant, men det gir utmerket anledning til å vinkle.

Den posisjonen jeg foretrakk å spille Tiger var som 2.linje support tank. På 100-200 meters avstand begynner armoren å bli effektiv, spesielt mot det aller meste av lavere tier tanks. Sørg for å vinkle panseret slik at når du peker kanonen din på motstanderen så peker den rett over hjørnet på fronten (sånn ca). Da får du en fin vinkel og øker overlevelsen din betraktelig og den store mengden HP den har varer lenger. Finner du et hjørne å titte rundt så kan du både sidescrape eller kjøre ut fronten med svært skrå vinkel.

Tiger har relativt høy skuddrate, så å finne en plass å stå der du potensielt kan skyte mot flere punkter folk kommer på er viktig. Jo lenger du står uten å skyte jo mer skade mister du. Dette er jo en selvfølgelighet, men tanks med lavere alfa kjener dette vesentlig mer enn de med høy.

Hvis mulig, unngå brawling. Armoren er ikke sterk nok til å bølle med noen, og lav alfa + litt begrenset gun depression gjør at slike situasjoner er noe den ikke er spesielt flink til. Tiger er derimot relativt kvikk i bevegelsene, og selv om toppfarten er begrenset ligger du stort sett tett opptil den. Benytt derfor dette til å relokere hvis du ser at du er i ferd med å havne i en ugunstig situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Arctic Region. 12-8 til vårt lag. Fem tunge vogner i fiendens cap etter et mistenkelig godt koordinert angrep.

"NOCAP!"

Vi tapte, ettersom to av fienden fant det for godt å cappe, og jeg sto igjen alene. :wallbash:

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

hadde en fin dag i går 73% WR solo.

Dog en kamp irriterte meg, jeg i hellcat, Pearl River.

Durer avgårde mot death valley (vi startet sør), og sa i chatten "dont stop".

Dette pga av at de fleste random stopper ved steinene med en gang man runder hushjørnet. Gjør man det taper sør 9/10 ganger.

Så jeg kjørte avgårde til venstre, og håpet at folk fulgte meg, noe de gudskjelov gjorde, da de fleste av fienden var der.

Så etter 5 kills på meg, nærmere 2k i damage, så er kampen vunnet, vi har 4 levende, 2 durer mot cappen, jeg og en KV-1S durer mot vår cap, da den siden er tapt, og de capper.

Jeg kjører selvfølgelig alt jeg makter, men vår KV-1S (med 50 hps) er mye nærmere cap, og venter ikke på meg, noe som er veldig dumt, da de eneste tankene som er der er en locust (som capper) og VK 3601H.

han møter VKn ved brua (som har full hps), og får inn ett skudd, men dør så. VK har fremdeles ca 500 hps igjen, og cappen går. VKn drar tilbake over brua, og jeg MÅ advance, får inn ett skudd på han før han er i cover.

cappen er 20 sekunder igjen, jeg kjører over brua rundt hjørnet mot cap, ser locusten så vidt det er, men han dukker mot en ridge, så det er umulig og skyte ham

VKn skyter selvsagt og tracker meg, mitt skutt går inn, men 5hps igjen på han.

han skyter meg igjen før jeg får skutt pga av kjappere reload og jeg dør, basen blir så cappet 5 sekunder senere.

Chatten hagler så med "noob" etc rettet mot meg.

i alle dager....

Det var virkelig ingenting annet jeg kunne ha gjort, repair kit var brukt, det var ingen andre veier inn til cap.

Endgame report så har jeg over 2k damage, og 730 something XP (rimelig bra for tap)

Lenke til kommentar

Pearl River.

Durer avgårde mot death valley (vi startet sør), og sa i chatten "dont stop".

Dette pga av at de fleste random stopper ved steinene med en gang man runder hushjørnet. Gjør man det taper sør 9/10 ganger.

Hvis sør i stedet for å kjøre inn i death valley, stopper foran broa, så vinner de valley HVER gang. Tre tanks kan holde broa hvis de har greie turret, og dør de på broa så er den blokket og motstanderene må snu å kjøre hjem igjen. Dette er så utrolig mye bedre enn å kjøre inn i valley der nord har en massiv fordel.

Lenke til kommentar

Hvis sør i stedet for å kjøre inn i death valley, stopper foran broa, så vinner de valley HVER gang. Tre tanks kan holde broa hvis de har greie turret, og dør de på broa så er den blokket og motstanderene må snu å kjøre hjem igjen. Dette er så utrolig mye bedre enn å kjøre inn i valley der nord har en massiv fordel.

Det er generelt to strategier hvis du spawner i sør: stopp fienden ved brua, eller push forbi steinen før fienden har tid til å sette opp et skikkelig forsvar.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, men i randoms er taktikk likt like mye som kolera. Det nytter særdeles lite å få noe vettugt ut av random lagkamerater. Av mine rundt 9000 kamper, kan jeg ærlig talt huske de fleste (kanskje opp mot 100?) hvor jeg fikk taktisk hjelp eller direkte assistanse/rescue av en random teammate. Det er mindre enn 1% det.

Jeg har lykkes en eneste gang med nevnte taktikk, da var vi en full platoon med 3 stk T34, hulldown bak broen, og tok ned både tier 9 og 10, og tvang noen til å snu. Artilleriet vårt hadde det i alle fall fint, hvert skudd gjorde skade på 2-3 tanks oppi hølet der. :)

Det er selvfølgelig noe helt annet med full platoon eller tank company. Der kan man bruke slike taktikker effektivt, men igjen så møter du som regel andre TC'er som spiller like taktisk. Men det er alltid verdt å forsøke å forklare taktikken i chatten, selv om man feiler med å få folk med seg.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Arctic Region. 12-8 til vårt lag. Fem tunge vogner i fiendens cap etter et mistenkelig godt koordinert angrep.

"NOCAP!"

Vi tapte, ettersom to av fienden fant det for godt å cappe, og jeg sto igjen alene. :wallbash:

Tja. Defence over cap. Om man merker at fienden har sjanse til å cappe så bør man stikke tilbake så fort så mulig. Når folk skriver "cap fast" så går det som regel dårlig med det følgende capracet.

For all del, noen ganger er man allerede i cap når dette skjer og man kan ikke rekke tilbake og man vil vinne caprace.

Lenke til kommentar

er klar over det Urias, men tomato randoms dont listen....

Det er mye mye bedre hvis man er førstemann til steinen og si "dont stop". 9/10 tilfeller så følger folk etter, når man setter ett eksempel.

Stopper man opp, så følges det neppe opp, folk ser ikke bak seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...