Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Uten og sitere noen av svarene, noen svært bra:

Jeg er ikke i mot gull/diamonds/whatever som er den nye trenden i online spill. De som lager spillet, skal jo leve av det også! Det jeg er imot er fordeler man får som i mitt syn er altfor store.

Löwe er en av de.

Hvorfor har jeg prøvd og fortalt. Jeg er ikke i bunn og grunn uenig i at kjøp gull-> få mer credits/xp på en eller annen måte, dvs kjappere grinding. Det jeg er imot er snarveien til tier VIII, som er en for stor fordel. Man skipper altså over 100k+ med XP, man skipper også over alt av credits det koster og kjøpe tanks før en som ikke kjøper tanks gjør.

Løsning? Jo, man bør/burde ha løst opp la oss si minimum en normal tier VI, helst tier VII, før man kan kjøpe tier VIII premium tank.

Tank slots? Bra idee.

Trening av crew? ok idee, enda bedre hvis man hadde slengt på at man kunne kjøpe noe i nærheten av det samme med credits, noe man ikke kan. 75% er ikke i nærheten, og 75 kontra 100 har en del og si ingame.

Gull ammo? forkastelig, for stor fordel

Premium tanks? idiotisk så lenge det er fritt frem uten XP avhengigheter, uten tier avhengigheter

Bedre versioner av consumables? helt ok, gir ikke så store fordeler i forhold til normale versionene

Convert XP? Denne liker jeg ikke i det hele tatt. Det er en grunn til at man har tvungne XP og research ting. Det er som en gratis knapp til hvilken tank man vil.

Premium account? helt ok, kjappere grinding. Samt platoon med 3, som var ganske dårlig, men siden de åpnet opp for gratis for 2, så er den bra. (se her innså de hvor dårlig det var)

Löwe'en er ikke noe spesielt bra (i mitt syn), og når du har pay-2-win folk som kjøper Löwe, rett fra Tier 1-4 så pleier de å være skikkelig lette å drepe og ikke kjenne tanksen sin i det hele tatt.

Gullammo har jeg nesten ikke mått noen som har brukt, og den er ikke så mye bedre. Den har bedre penetration eller skade og gjør deg ikke automatisk til gud over slagmarken (samme med Löwe'en)

Convert XP er en kjempebra synes jeg, spesielt på dager hvor du tjener mye mer XP (1 års dagen som var for litt siden).

Hvordan skulle de fått folk til å kjøpe gull hvis man nesten ikke fikk fordeler, og bare kunne bruke det på premium (ville da blitt mer abonnent avhengig)?

Utenfor diskusjonen

Tjente 1 m+ på hummel i går :D Developers bless x2 creds day :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som har en Löwe i garasjen, og har brukt den en god stund for den ene fordelen den har over mine andre tanks: å grinde sølv.

Jeg sitter igjen med inntrykket, og er fra jeg forstår ikke den eneste, at det er en gørr kjedelig tank. Det kjennes ut som om den mangler slagkraft, og selv om jeg har i enkelte kamper overlevd et utrolig antall skudd, så kjennes den generelt ut som en svak tank.

Hadde jeg fått spørsmålet nå om jeg skulle kjøpt Löwe, så hadde svaret blitt en klart "nei".

Lenke til kommentar

Hvordan skulle de fått folk til å kjøpe gull hvis man nesten ikke fikk fordeler, og bare kunne bruke det på premium (ville da blitt mer abonnent avhengig)?

Jeg har da ikke sagt at man nesten ikke skal få fordeler, det jeg reagerer på er bruk av gull for og få kjempefordeler, som noen av de tingene man kan gjøre med de er.

Lenke til kommentar

Jeg virket kanskje i overkant aggressiv i svaret mitt noe jeg egentlig ikke er, men jeg klarer bare ikke å dele synet om at det er en kjempefordel å kjøpe gull.

Greit nok at man sparer tid på en grind som er utrolig lang hvis man ser for seg å spille fra T1 til T10. Men det er ikke en fordel, det er en gode.

Den eneste skikkelige fordelen er gullammo, men det er jo ikke en kjeft som kjøper det omtrent, og hvis det er det så er den ikke så jævlig bra siden jeg ikke en eneste gang har merket at Her er det noe rart! :)

Så hvis man ser bort ifra denne ammoen da, hva er problemet?

Du har tanks som er underlegne de "vanlige" tankene i klassen sin, du har noe bedre consumables men dette er seriøst ikke et poeng og du har konvertering av XP som igjen ikke har en dritt å si rent balansemessig mellom to spillere.

Da gjenstår spørsmålet, hva er greia?

Lenke til kommentar

Tafatt å klage på en egenskap spillet har (gull).

Helt enig.

Det er like tafatt og tåpelig som å klage på at arty er teit i WoT, at G18 pistoler er tafatt i Modern Warfare, eller at Snipere er OP i Battlefield.

Det er designet slik, og sånn er det - Liker man det ikke fordi man mener man er underlegen, så får man enten betale eller leve med å være underlegen, siste alternativ er å spille noe annet.

Får si som min gamle raidleader i WoW når man møtte noe man ikke likte "Deal with it, learn a way to handle it"

Jeg mener dette spillet er ufattelig god balansert både for gratis spillere og betalende spillere. De som betaler får noen goder, de som ikke betaler får spille gratis.

VEEEELDIG mange av de som har shortcuttet til T8, les Löwe, er møkkdårlig spillere som ikke fatter hva som skjer rundt seg fordi de ikke har gått den lange veien til T8, som mange gratis spillere har.

Konklusjon; Gull gjør deg ikke til en bedre spiller i dette spillet - Et team med gratis spillere vinner lett mot et team med betalende. Det kaller jeg balansert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Convert XP? Denne liker jeg ikke i det hele tatt. Det er en grunn til at man har tvungne XP og research ting. Det er som en gratis knapp til hvilken tank man vil

Enig i det. Men jeg synes det er greit at man konvertere XP fra Elite tanks til free XP. Da har man tross alt jobbet for XPen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

...eller at man rett og slett ikke klarer å grinde seg frem til xp og vil slippe timer med bryderi for å komme til neste tanks :)

Selv bruker jeg gull for å konverter, for jeg får kanskje 300-400 xp i gjennomsnitt og skal samle opp til nesten 60k for å få tilgang til neste tanks(noe som betyr røflig 150 kamper for en tier 6 tanks)

Lenke til kommentar

Det er jo for at du skal belønnes for innsats du gjør i elitetanks også, en ventil for "overskudds-xp". Jeg synes også det er helt akseptabelt at jeg kan hoppe bukk over f.eks. M3 Lee når jeg har jobbet meg ned til IS-7. Det føles fortjent. Jeg skulle kanskje ønske at elitetanks gav større andel free xp i utgangspunktet, men det er fordi jeg føler at konvertering blir i overkant dyrt, ikke av balansehensyn.

Lenke til kommentar

Convert XP? Denne liker jeg ikke i det hele tatt. Det er en grunn til at man har tvungne XP og research ting. Det er som en gratis knapp til hvilken tank man vil

Enig i det. Men jeg synes det er greit at man konvertere XP fra Elite tanks til free XP. Da har man tross alt jobbet for XPen.

Jeg skjønner ikke? Du kan bare konvertere ifra elite tanks. Ikke før de er blitt elite? Ja, og Premium, men hva skulle du ellers bruke XPen på? De kan jo ikke oppgraderes.

Og hvorfor er det mer rettferdig å ha fått elite MS-1 eller Leichttraktor (865 XP) for så å konvertere, enn det er å bare kjøpe en premiumtanks? Det er én seierskamp i forskjell (Du får jo dagens dobbel på første runde, så du trenger bare en seiersrunde som gir 440 XP) Da er begge to helt elite. Kanskje du må kjøre to-tre kamper...

Samme kan sies om stort sett hele tier to. Du kommer til Tier 3 første dagen du spiller, om du spiller et par timer, liksom.

Så akkurat den skjønner jeg i hvert fall ikke.

Det er bedre å spille én kamp, enn det er å kjøpe en tanks for ordentlige penger i et gratis spill?

Lenke til kommentar

Aasgard har et poeng her. Ville ødelagt spillet om et par spillere sprenger seg selv i begynnelsen av hver kamp.

Jeg ser ikke noe problem med at tanken er i kampen til den er over, man har jo som regel et par andre tanks som er klare i garasjen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...