Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Ja jeg forstår det men hvis premiums ikke ga noe ekstra i form av credits så ville vel ingen kjøpt de? Markedskreftene også rår her. Man kan like det eller ei, men som Aasgaard kommenterer så bidrar dette positivt selv for erfarne spillere.

Noe må den jo gi hvis folk skal bruke såpass mye penger for den. Det hadde vært en dårlig deal hvis den ikke gav bedre utbytte enn andre T8.

Joda, det er snarvei til tier 8, noe som vanligvis tar flere måneder og oppnå.

Det burde holde i lange baner.

Jeg er helt for og kjøpe gull for og støtte de som lager det, men unfair advantage, som jeg synes slike ting er, burde de ha unngått.

Jeg synes i grunn gull trening for crew er litt cheat også, burde også kunne få brukt credits for og kjøpe 100%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt WoT i et par uker nå, og har et spørsmål: Hvor langt opp i tier må man før man begynner å få litt bedre betalt for kampene? Får vel maks 3-4k pr runde nå, og oppgraderinger og tanks begynner å bli seriøst kostbart....

Du vil tjene mer for hver tier du går opp, men reperasjonkostnadene og ammokonstnaden går også opp. Det er også forskjell mellom tanks i samme tier. I min erfaring så er det tier 4-7 du tjener mest penger. Min moneybringer er T29 for øyeblikket. Spiller den defensivt så det ikke er så ofte jeg blir helt ødelagt i en kamp.

det er vel også slik at dersom du researcher alt å en vogn (belter, motor, våpen mv) samt neste vogn opp (neste tier) så vil denne oppgraderes til premium og tjene mer credits dersom du beholder denne i garasjen. (usikker om du må ha premium abb for dette?) gir ihvertfall credits med faktor 1.8x vs non premium dersom jeg ikke husker feil

OPPDATERING: dette er feil se melding nedenfor for oppklaring

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

det er vel også slik at dersom du researcher alt å en vogn (belter, motor, våpen mv) samt neste vogn opp (neste tier) så vil denne oppgraderes til premium og tjene mer credits dersom du beholder denne i garasjen. (usikker om du må ha premium abb for dette?) gir ihvertfall credits med faktor 1.8x vs non premium dersom jeg ikke husker feil

Er du sikker? Jeg har aldri sett noe om dette, har du en link til et sted hvor dette står?

Lenke til kommentar

Har spilt WoT i et par uker nå, og har et spørsmål: Hvor langt opp i tier må man før man begynner å få litt bedre betalt for kampene? Får vel maks 3-4k pr runde nå, og oppgraderinger og tanks begynner å bli seriøst kostbart....

Jeg får gjerne 6k på en god runde med min T46 tier 3, med Grille (artilleri) tier 3 kan jeg få 11k på en god runde. Min erfaring er at det er lettere å få mye credits av artilleri på gode runder, men så får man tilsvarende lite på dårlige runder, og ammoen er dyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Du vil tjene mer for hver tier du går opp, men reperasjonkostnadene og ammokonstnaden går også opp. Det er også forskjell mellom tanks i samme tier. I min erfaring så er det tier 4-7 du tjener mest penger. Min moneybringer er T29 for øyeblikket. Spiller den defensivt så det ikke er så ofte jeg blir helt ødelagt i en kamp.

Nei, tanksen blir ikke premium men elite. Om elite tanks gir mer xp og creds en ikke-elites vet jeg ikke. Men den blir ikke premium.

Lenke til kommentar

Et tips til de som er for gjerrige til å kjøpe "Løve" ( som jeg er). Den amerikanske T34 tier 9 heavy vil bli gjort om til en premium tanks en gang før 2012. (når de nye amerikanske heaviene blir lansert) og alle som har en på det stadiet vil få en gratis T34 tier 9 premium heavy tank. Helt gratis og den vil sikkert dra inn mer cash en Løve i tillegg.

Jeg spiller bla. T34 nå, og vil ikke anbefale denne tanksen for noen. Jeg gikk for denne (og T30) pga. endringen som du nevner her, men som noen så fint sa det: Du har spillt T29, går opp til en knalltanks i T32, og så plutselig er du tilbake i T29'en igjen (T34). Elendig armor og utrolig svær (lett target). Samtidig er det UHORVELIG mye xp som skal til for å få en duganes kanon. T29 og T32 er utrolig artige tankser, men T34 (og T30 i følge dem som spiller den) er rett å slett elendig.

Leser en denne tråden kan en også begynne å lure på når denne endringen vil skje (om noen gang):

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/51248-patch-67-time-and-content/

Lenke til kommentar

Nei, tanksen blir ikke premium men elite. Om elite tanks gir mer xp og creds en ikke-elites vet jeg ikke. Men den blir ikke premium.

annuller siste melding, jeg leste battle mechanics for en stund tilbake og husket feil, alle oppgraderinger gir elite status og det eneste ekstra du får en mulighet til raskere crew traning. Videre kan du dersom du har elite tank konvertere xp til free xp, dette koster imidlertid penger. Beklager igjen.

Lenke til kommentar

annuller siste melding, jeg leste battle mechanics for en stund tilbake og husket feil, alle oppgraderinger gir elite status og det eneste ekstra du får en mulighet til raskere crew traning. Videre kan du dersom du har elite tank konvertere xp til free xp, dette koster imidlertid penger. Beklager igjen.

alright, no harm done.

Eneste grunnen til at jeg beholder tanks som er premium er fordi jeg synes det er gøy og spille de. Har feks 2 tier 2 tanks, 4-5 tier 4, og resten er tanker som er springbrett.

De morsomste tankene er "meep-meep" tanks. Kjøre 2-3 stykk sammen som alle kjører slike er utrolig artig.

Lenke til kommentar

-iL-

Vi er grunnleggende uenige i gull-konseptet her :-)

Nesten den eneste fordelen du får, ved å bruke gull er at ting går veldig mye fortere. VELDIG, ja. Men det kommer igjen an på hvor mye gull du vil bruke. Faktisk så får du ikke spesielt andre fordeler.

Du kan kjøpe en Tier 8 tanks når du ikke har kommet deg ut av tier 1 en gang... Men da skal jeg love deg at det ikke går spesielt bra på Tier 8 heller, og du slutter sannsynligvis med spillet med mindre du virkelig har bestemt deg for å like spillet :-P

Men uansett er ikke Löwe en spesielt god tanks på Tier 8. Den er ikke dårlig, men den er dårligere enn alle de andre tanksene når de andre er elite.

Men som jeg sa i en kamp, hvor noen var like negative iforhold til at de med Löwe var elendige spillere med masse gull: "Joda, kanskje har jeg bare Tier 1 og kanskje har jeg fire tier 10, hva vet vel du? Men når kampen er over er jeg 70k rikere og kanskje jeg har lært noe til neste gang igjen :-)"

Personlig har jeg en tier 10, og iløpet av dagen eller morgendagen har jeg to tier 9. Allikevel er mine tre mest spilte tanks: M6A2E1, Tiger II og Löwe. Da Löwe kom ut, hadde jeg allerede VK45 og manglet bare credits på å få Mausen. (Bruker ikke gull på credits, det skjer ikke :p)

Poenget er at ved å bruke gull er det eneste som skjer, at du faktisk får ting raskere, du trenger ikke streve deg igjennom mange ekstra timer med grinding. Jeg synes det er en fantastisk løsning.

Premium-account: Mer credits og XP.

Premium-tanks: Mer credits

Premium-convert: Tar XP fra en elite/premium tanks til hvor du skulle trenge det

Kjøpe crew på 100%: Forkorter tiden en hel masse sammenlignet med å kjøpe 50% crew, men man kan jo også kjøpe 75% crew for credits. Jeg velger som regel 50% crew selv, men det er en smakssak.

Dette er hovedbruksområdene på gull. Alle gjør at du får det hele fortere. Ingen spesielle fordeler i kamp. Du vet aldri om du spiller med noen som bruker gull (Med mindre det er imot en premiumtanks) og det er egentlig en fantastisk måte å gjøre det på.

Du velger selv hvor mye penger du vil bruke.

Ingenting? Da går det seint.

Litt? Bare premium? Det går litt fortere.

Kjøpe en og to premium-tanks også? Du har muligheten til at det kan gå ganske fort, eller at du får to gode tanks som er gøye å kjøre (T2 light og Pz38H).

Konvertere XP i tillegg? Det er ikke noe problem å bruke en dag eller to på å komme til Tier 7-8.

Poenget her er at det går på hvor mye penger du ønsker å legge i det hele.

Bruker du 150 000 gull i måneden her, ja da fortjener du virkelig å komme opp på tier 10 ganske fort. Da fortjener du å slippe å grinde igjennom dødskjedelige tanks som du ikke har lyst til å spille. En i klanen hadde allerede i begynnelsen av Juni brukt mer enn 5000 kroner på spillet. Vel, da har han donert såpass bra til utviklerene, at det bare er rett og riktig at han hadde IS-7, T-54 og jeg tror han hadde fått Objekt 704 også eller bare var veldig godt på vei.

Men man får ikke spesielle fordeler in-game. Du kan kjøpe premium ammo og equipment, ja. Men svært få bruker dette i public matches. Det blir ganske enkelt for dyrt. Dersom man gjør det, så bruker man så mye penger på spillet, at det er en liten fordel jeg synes dem som gjør dette fortjener. Spesielt siden det ikke gjør at du gjør mer skade, men at det bare gjør at du har muligheten til å treffe flere enn ellers hvis du er i en tøff kamp.

Bruker du premium-ammo i Clan Wars? Ja, det gjør de fleste, selv de som ikke har brukt penger på spillet. Grunnen til dette er at du får faktisk gull for områdene du har. Så hvis klanen gjør det bra og får fotfeste, så kan klanen tjene masse gull på dette.

Endret av Leifen18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt skrevet, Leifen!

Men equipment anbefales det da å bruke selv når du spiller mot pubbies, gjør det ikke?

Jeg veit jeg stadig vekk kjøper vents, rammer, splal liner, wet ammo rack etc til tanksene mine.

Samt alltid ruller rundt med repair kit, fire extinguisher og first aid kit på alle tanksa. Kjøpt for gull på de jeg bruker mest, som Löwe, KV, KV-3 og 38H.

Hadde det en periode på T-28 og A-20, men kom frem til at det bare var waste siden man er død når man først blir spotta i en av de. :p

Lenke til kommentar

Største fordelen er får in-game er som -iL- har nevnt, trening av crew med gull (til 100%). Ja, en kan bruke tif på å få de opp til 100%, men det tar veldig lang tid og en tanks med 100% crew yter bedre enn de som ikke har det.

har selv brukt gull på kjøp av Löwe (rett før prisstigningen), T2 på tilbud, løse opp låst utstyr, crew training på Löwe og xp-conversion. Vil dog si at crew-training er det som gir mest fordeler ved gullbruk, og det burde kanskje vært mulig å trene crew til 100% med en ganske høy sølv-penge pris.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper gull selv, så jeg er ingen free-rider. Men jeg synes og kjøpe tanks for gull er juks, iallefall når gull tankene er bedre enn normale tank.

Jaha? KT og IS3 er da vitterlig mye mer farlig. Mot dem så må jo du faktisk sikte.

ingen som leser hva jeg skriver eller? den er OP i forhold til at den gir mer credits enn hva folk som ikke bruker gull til og kjøpe tanks kan bruke.

Da synes jeg du har misforstått noe. OP vil jo betyr at noe ødelegger balansen i et spill.

Löwe koster tross alt en del gull og man forventer at en såpass dyr tank vil tjene inn en del penger pga det. At man får en treg og lite armert med en ca like god kanon som adre t8 heavies er et noe lunde greit utbytte. Selv synes jeg kanonen dens er litt fro god for å være en premiun t8 heavy, men den bringer på ingen måte ubalanse i spillet, hvis man ser bort i fra löwe noobs.

Panther med 7,5 cm L/100 er konge!

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Største fordelen er får in-game er som -iL- har nevnt, trening av crew med gull (til 100%). Ja, en kan bruke tif på å få de opp til 100%, men det tar veldig lang tid og en tanks med 100% crew yter bedre enn de som ikke har det.

har selv brukt gull på kjøp av Löwe (rett før prisstigningen), T2 på tilbud, løse opp låst utstyr, crew training på Löwe og xp-conversion. Vil dog si at crew-training er det som gir mest fordeler ved gullbruk, og det burde kanskje vært mulig å trene crew til 100% med en ganske høy sølv-penge pris.

Beklager, dette glemte jeg, legger det til i posten min :-) Mener dog at det ikke forandrer noe annet enn utsagnet mitt om at ting bare går mye fortere med gull. I betaen hadde jeg fått to crew på 100%, og jeg spilte bare i 13 dager :-)

Lenke til kommentar

Er det mulig å stå helt inntil en fiendetanks og ikke kunne bli truffet han?

Jeg har et scenario der jeg i shermanen min prøvde dette mot en T32, men virket som han traff meg noe. Jeg fikk tatt han til slutt, men det var nære på!

Det er mulig med tanks som har bra vinkling på panseret og/eller lav profil. Case in point er T-54 som man kan parkere rett foran en en Löwe/KT eller andre "høyere" tanks, som da må skyte rett i tårnet på T-54'en. Og det oppgraderte tårnet har en veldig bra utforming, man kan nesten si det er lagd av en bounceium/bullshitium legering.. :whistle:

I en sherman ville jeg holdt meg langt unna fronten til noe større. Den er derimot helt ypperlig til å sitte bak noen vennlige "heavies" mens man lobber 105mm HE. Hiv på vents og en rammer for skikkelig "comedy derp".

Lenke til kommentar

I en sherman ville jeg holdt meg langt unna fronten til noe større. Den er derimot helt ypperlig til å sitte bak noen vennlige "heavies" mens man lobber 105mm HE. Hiv på vents og en rammer for skikkelig "comedy derp".

Av en eller annen grunn, er den sherman som er bedre(bedre pansring etc) ikke mulig å få med 105mm, og det ergrer meg :(

Kunne ønske jeg kunne hatt 105mm eller noe større, for jeg møter større tanks i en shermen E8, enn den vanlige sherman.

Lenke til kommentar

Ååh, du kjører en Easy 8! :love:

Det er en herlig liten vogn, fullt oppgradert med en rammer+vent er den utrolig. Death by a thousand papercuts. Knall til flanking og slikt, ikke noe som er mer gøy enn å sirkle fortere rundt en heavy, enn han klarer å snu tårnet sitt. Spesielt når det er en "pubbie", som ikke har skjønt at han kan bruke track + turret traverse hehe

Lenke til kommentar

Hehe, ja, den er koselig, men som sagt tidligere,så havner den blant de store gutta, og det er litt vanskelig å skyte med paintballgun på tanks, selv om jeg har hurtighet og smidighet i min favør.

Jeg må bruke hodet litt mer, og tenke på hvor fienden stikker hodet frem så de ikke får mer enn 2-3 fulltreffere på meg(selv om noen gjør det på et skudd også, hehe). Nå mangler jeg bare ny kanon, så ser den litt tøffere ut også(den mangler den lille dingsen på enden av røret).

Lenke til kommentar

Jepp, må være litt forsiktig. Kunsten med den er å ikke stikke deg frem først, men å henge med de store gutta å la dem denge løs på hverandre mens du peprer dem i sida/tracks/engine weakspots etc.

Den dingsen på tuppen er en "muzzlebreak", husker ikke hva det er på norsk sånn i farta..

e2: gassevakuator var det visst det het, takker

Endret av Van Wondern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...