Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skaffer jeg meg den 85mm til kv1 og starter en amerikansk linje. Jeg har spilt arty, det jeg mente var hva man burde gjøre som tier 3 arty mot tier 6 heavies.. Dinger fælt med su-26, ER det bare å drite I de og fokusere på lett/med/td?

M3 Lee kan være litt pain å grinde igjennom mot USA heavy, men etter den så begynner morroa :)

Lenke til kommentar

Ja jeg gjør kanskje det. Har nesten ikke brukt sånn ammo :-)

Tenkte ikke på gull ammo, men er ofte 2 forskjellig typer ammo på arty. Så viktig å velge den HE shellen med mest dmg om du har 2 HE typer å velge mellom til vanlig credits som Su-26 har.

Lenke til kommentar

Åja, ja de bruker jeg. Leste et sted at jeg ikke skulle bruke Ap på tanker over min tier, da skulle jeg benytte HE. AP gjør jeg sjelden skade med. Men hva er forskjellen på når de sier penetration og just dinged him? Begge gjør 0 i skade noen ganger..

Med penetration uten noe skade, så treffer du beltene (eventuelt kanonen), men klarer ikke å penetrere skroget, eller du penetrerer spaced armour, men ikke det innerste laget med pansring.

Just dinged him betyr at du ikke penetrerer pansringen.

Lenke til kommentar

Spartan og steel wall med VK4502A, ja nå har jeg opplevd det også. O.o

Trodde jeg skulle nå når jeg måtte trekke meg inn i arty sonen når T34 og Löwe kom mot meg.Litt av grunnen var også for å lokke de etter ett enkelt kill mens resten av laget mitt kom bak dem, men de døde også. Det var harde kår til andre runde med vennlige kom, samt litt arty.

Deilig med lave vrak slik at jeg kan gå hull down, spesielt når de bommer på topplokket mitt :D

Lenke til kommentar

Tja, front er ikke så betydningsfull mot t8 og oppover, men den bouncer mer.

Sidene er like tykke, men mindre vinklet enn hva Panther og KT har. Turret er en annen ting, og var det som gjorde at jeg overlevde. Skal sies at jeg ikk en del lulzbounes, som nevnt tidligere når de bommet på topplokket

http://wotguru.com/w...erII_Angled.jpg

Som du ser her så må det ganske heftig vinkling til for at KT front skal bety noe mot t10, og da er jo sidene ikke verdt noe. Jeg har selv opplevd dette da jeg har trukket meg tilbake fra cover med E-50 og blitt penetrert i front mens jeg har vært ganske så vinklet

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Ahahahaha, kom i duell med en tier 4 tank (M5 Stuart), var tier 3 (AMX 38) selv, det var bare oss igjen, begge var light og begge hadde lite liv. Vi sirklet lenge rundt en stein, og det ble spennende da han endelig fikk inn et treff på beltene mine. Jeg skjøt tilbake, skuddet spratt av og jeg trodde at kampen var over. Men neida! Han kjører opp ved siden av meg, blottlegger ræva på tanken og fyrer av det har tror kommer til å bli nådeskuddet som så preller av min front! Jeg penetrerer da hans bakende (høhø) og ender opp med å vinne kampen! :w00t:

Men som om det ikke er nok, så ender jeg opp med å få Steel Wall, Cool Headed, Sharp Shooter og sist men ikke minst Ace tanker! :wee:

Lenke til kommentar
Si ifra når du får Steel Wall med Panther II ;) 120/80/80 på tier 8 er nok bare du vinkler, det er jo faktisk nok til å snappe opp Steel Wall i tier 10 matcher om du posisjonerer deg smart.

Andre kampen min med panther 2 fikk jeg steel wall, top gun, mastery badge Ace mm, så det går fint an :D

Ahahahaha, kom i duell med en tier 4 tank (M5 Stuart), var tier 3 (AMX 38) selv, det var bare oss igjen, begge var light og begge hadde lite liv. Vi sirklet lenge rundt en stein, og det ble spennende da han endelig fikk inn et treff på beltene mine. Jeg skjøt tilbake, skuddet spratt av og jeg trodde at kampen var over. Men neida! Han kjører opp ved siden av meg, blottlegger ræva på tanken og fyrer av det har tror kommer til å bli nådeskuddet som så preller av min front! Jeg penetrerer da hans bakende (høhø) og ender opp med å vinne kampen! :w00t: Men som om det ikke er nok, så ender jeg opp med å få Steel Wall, Cool Headed, Sharp Shooter og sist men ikke minst Ace tanker! :wee:

Grattis! Armoren på den tanksen er jo ganske drøy på sin tier!

Lenke til kommentar
Ikke spilt WoT på 5 dager. Herlig med pause. :)

Hehe har ikke fått spillt noe siden forrige søndag selv, har vært bortreist. Fikk litt abstinenser så det ble mye henging på forumet til eu og .com + hw i stedet ^^

Fikk meg etpar kamper i går med Black Prince, gikk relativt ok. Har ikke beste kanonen ennå så det gjør det jo litt vanskelig, satser på det går bedre når den er installert. Litt lei av å plinge skudd på såvel franskmenn som det meste annet. Fint med høy RoF men når du ikke engang har nok pen og skade til å detracke ting uten å treffe 2-3 ganger så blir det litt frustrerende :p

Lenke til kommentar

Kjenner frustrasjonen din. Jeg hater hater hater å ikke penetrere.

Må si at jeg begynner å like T28. Til tross for at den er manøvrerbar som et tankskip er det en god TD. Nok armor til at man kan gå ansikt til ansikt mot tanks om man må, og lav nok profil til å gjemme seg lett.

Foretrekker nok fortsatt Ferdinand, dog. Langt mer manøvrerbar (omtrent som en skolebuss i fohold ...), men ikke så god å gå face to face i :p

Blir spennende når jeg før eller siden skaffer T95, og se hvordan den er i forhold til Jagdtiger (som er elsk :p)

Lenke til kommentar

Bare sunt med en pause. Ikke noe stress å plukke opp spillet igjen.

Ikke grinder jeg mot noe spesielt heller.

Ser frem til at 8.6 går live. Diverse endringer, teste tidligere unøyaktige kanoner. Hvordan funker acc-buffen, HEAT nerfs osv.. Ett nytt map osv. Har ikke spilt på testserver så det blir litt spennende.

Men håper det kommer nye game modes snart.

Regner med WG jobber med saken.

http://wiki.worldoftanks.com/Game_Modes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...