Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inne i en skikkelig dårlig streak nå. Etter jeg kjøpte meg IS-8 (min første tier 9), så har winraten min gått fra 60-70% og ned til 35% på dagsbasis. MORRO! Nå om dagen tar jeg opp spillet, taper noen kamper, og så gidder jeg ikke mer :p

 

Har en fin framgangsmåte for sånne streaks: Spill første tanks til du taper med den, switch til en ny tank og spill så denne til du taper osv. På denne måten unngår du lange tapstreaks med samme tanks, og i stedet for å switche vekk fra en tank når du har vunnet, f.eks hvis du går etter dagens dobbel på en haug med tanks, spiller du ut "winpotensialet" til denne tanksen den dagen. Noen dager hater visse tanks virker det som, og da er det best å la den stå pent i garasjen til i morgen ;)

Lenke til kommentar

Er det noen "godt voksne" her som ratter litt rundt på kveldstid? Hadde vært kult å kunne fått kjørt litt platoon innimellom også :) Har ingen Tier X, men er ellers spredd litt utover, alt fra tier 2 - 9.. Er straks på T28 td'n, ellers så digger jeg tyskerenes VK45.02(P)....

Ingame navn: Dragev73

Lenke til kommentar

Inne i en skikkelig dårlig streak nå. Etter jeg kjøpte meg IS-8 (min første tier 9), så har winraten min gått fra 60-70% og ned til 35% på dagsbasis. MORRO! Nå om dagen tar jeg opp spillet, taper noen kamper, og så gidder jeg ikke mer :p

 

Du har min sympati. Kjipt med sånne streaks. Spill en annen tank.. så prøver du senere. Ellers så risikerer du å bli så heit i pæra at du bare spiller dårlig.

 

Fokuser på å gjøre så mye skade som mulig selv om det ser ut som laget taper. Winrate er ikke alt.

Jeg har forsøkt å skifte fokus over til efficiency. Da kommer seirene av seg selv etterhvert.

Dårlige lag kommer og går. Av og til kan det se ille ut, men det går i bølger.

 

 

IS-8 er en fantastisk heavy. Kanonen er digg. Gjør skade på alt! Fin å komme seg kjapt i posisjon med. Jeg beholder ikke så mange tanks som andre, men IS-8 er en keeper. Flyttet god-crewet over til IS-7, så nå bygger jeg opp nytt crew på IS-8.

Lenke til kommentar

jeg er jo en"godt voksen" mann som spiller, stort sett, på kveldene etter 22. jeg bruker mumble som medium.

men jeg er ikke sikker på hvordan det funker med noen utenfor klanen. men det finner jeg sikkert ut.

 

problemet med en Premium Tier 8 tank er at man som regel er "big dog" og da har resten av laget en viss forventning til at du tar tak i saker å ting. i en Schmalturm har du ikke det "presset" på deg. og det er heller ingen som skriver "premium noob" om du kuker det til.

og ja, inntjeningspotensialet er helt klart større i en Tier8 tank, men den er jo også tilsvarende dyrere.

vil dog ikke råde noen nybegynnere til å kjøpe en Premium TD eller Light tank. det kan fort bli øgly.

 

jeg var også i en forferdelig periode med Tiger2. fikk ikke til den vogna før etter x antall runder. men nu går alt så meget bedre, i følge Jan P Syse.

jeg fant ut at man måtte vinkle den bedre og bruke kanonen på en annen måte. så nå er jeg gatas skrekk i den også :roll:

Lenke til kommentar

Er egentlig like greit at jeg ikke spiller så mye om dagen, begynner å bli lite tid før masteren skal leveres ;)

 

vil dog ikke råde noen nybegynnere til å kjøpe en Premium TD eller Light tank. det kan fort bli øgly.

 

Enig. Har en jgd 8.8, og selv om den gjør fantastisk dpm tok det en del runder før jeg skjønte greia. Nå går jeg alltid hulldown, og koser meg med suppressive fire på alle som prøver å stikke hodet opp fra gjemmestedene sine.

Endret av JKDahl
Lenke til kommentar
Når noen kaller deg premium noob svarer du bare "would you like some salve for your butthurt?" Hvis de så svarer på denne påstanden kan du fortsette med trollinga :grin2:

 

Jeg hadde en reply på copy-paste i gamle dager når Löwen var en god tank og alle hatet de som kjørte den:

 

"Cry some more, your tears are excellent polish for my Löwe armor!" :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

en anne morsom sak å skrive til de vanlige hill-camperne, og da spessielt om det er medium eller light tanker, er at det er like greit at de holder seg der oppe slik at de ikke så i veien når vi mannfolka gjør en jobb her nede.

da kommer de fort ned.

Enda bedre er det når vi vinner kampen, og den mediumen som ble igjen på hylla får confederate etter å ha delt ut 5K damage.

Lenke til kommentar

Bør jeg vente med å kjøpe T69, eller vil den holde seg på samme pris fremover?

 

Kun arty som flyttes rundt på i neste patch, men hvis du planlegger å kjøpe den bør du i hvertfall vente til du ser hva helgens special er. Det offentliggjøres i løpet av fredag :)

Lenke til kommentar
D-Day special, Mest sannsynlig tanks som faktisk ble brukt da som kommer på tilbud. Tier 8 pleier de uansprett å være gnitne med tilbuda på!

 

Joda, men hver gang det er en special så er det folk som whiner på at de akkurat kjøpte tanksen som er på tilbud. Bedre å vente en dag og se uansett, tilbud og special navn henger ikke alltid sammen.

Lenke til kommentar

Så den amerikanskje, så blir vel ganske likt for oss?

 

Halv pris på utstyr og consumables, 3x crew xp så jeg i hvertfall.

 

MM er cursed for meg om dagen, av 17 kamper her om dagen: 16 som bottom tier. Jævla kjipt når vi 3 i platoon er de eneste tier 5 tanksene, mens resten er 6 og 7!

Lenke til kommentar

kjenner den MM igjen. i går var jeg bottom i min Schmalturm! og det er jo en premiumvogn, og det i flere kamper. men jeg har merket det at det er gennerelt vanskeligere sent på kveldene. får en snodig MM og motstanderne er hardere.

men jeg var med på en morsom kamp i går kveld. alt startet som vanlig. et rent lemmingstog til Nord, mens de vanlig to gikk til venstre. og for en gangs skyld ble jeg med lemminstoget. og som ved et guds under funket det faktisk denne ene gangen.

lemmingstoget stanset ikke for noe. HT bare kjører på mens TD pepprer på scoutene og mediumene til FI, alt mens mediumene og scoutene våre raste rundt som kastrerte monser i parringstiden. det er rett og slett vakkert å se på.

trenger jeg å si at vi trødde motstanderne såpass i knater at til og med mingemauren måtte sette seg på kne for å få tak i de største bitene av dem? men det var det vi gjorde. rett og slett morsomt.

Lenke til kommentar

Det som av og til kan funke hvis man har en godt pansret tanks, er å bli med lemmingstoget og pushe først. 50% av gangene blir folk med når de ser at en annen kjører først og plutselig har du omgjort lemmingstoget til et ordentlig push :D

 

50% av gangene får du dog lov til å charge alene, og da er du dau...

Lenke til kommentar

det hjalp på at det var to platooner med erfarne spillere. det var i sannhetens navn de som dro toget avgårde når det hadde tendenser til å stanse opp.

til og med artyet ble med toget når han så at det faktisk funket. første gang jeg har opplevd at en arty fungerte som spotter. en slik en batt. 155 har jo en helsikkes toppfart. og det var ikke gutten som bremset når han hadde fått opp tempoet. men jeg tror ikke det var helt med i beregningen at han skulle inn i kappsirkelen før oss andre da. og så oneshootet han en tank som muligens var forlatt da han kom frem.

mye rare skriverier i chatten der en stund.

eneste som faktisk klaget var en JT som var så treig at han ikke kom frem før vi andre hadde ryddet området.

men det var en morsom omgang da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...