Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Spiller litt alene nå, og jeg overlever faktisk. Fikk akkurat 6 kills på en runde, med kompisen min dør jeg etter 1 min.

Edit: Fikk nå oppgradert til en M2. Den virker dårligere en T2, men den er et steg mot en bedre tanks.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller litt alene nå, og jeg overlever faktisk. Fikk akkurat 6 kills på en runde, med kompisen min dør jeg etter 1 min.

Edit: Fikk nå oppgradert til en M2. Den virker dårligere en T2, men den er et steg mot en bedre tanks.

Ny tank føltes ofte som et steg tilbake frem til man har fått oppgradert den litt.

Lenke til kommentar

En tanks som er fult oppgradert er oftest bedre enn neste tanks uten oppgraderinger. Bare på tier 8 og opp at dette ikke nødvendigvis er sant :-)

Hvis du dør etter ett minutt, gjør du noe galt, uansett hvilken tanks du spiller :-) Du burde være mer defensiv, selv om du spiller sammen med en kompis :-) I klanen er vi gjerne tre stk sammen, og da spiller vi akkurat som om vi spiller alene, bare at vi da samarbeider og kan kommunisere. Hvis hver av oss vanligvis får 3-4 kills, betyr det at vi til sammen får 8-12 kills i platoonen, noe som er så godt som sikkert en seier :-) Pluss at hvis dere samarbeider om å ta ut et enkelt mål hele tiden, kommer dere langt bedre ut av det. Men det forutsetter selvfølgelig at dere har nogenlunde like gode tanks :-)

Å spille med en som har en tanks to-tre tiers høyere enn deg er dødfødt. I klanen er det som regel alltid samme tier på hele platoonen, men av og til kan vi ta et tier forskjell av praktiske grunner (vedkommende har ikke samme tier eller den er ute i kamp, eller det er snakk om tier 9 og 10, det tar alt for lang tid å finne kamp til 3 tier 10 tanks i en platoon)

Lenke til kommentar

Kan du ikke spørre her? Det kan jo være andre som lurer på det samme. Kona har forresten spilt det en del hun også. Har vel kommet seg til KV-3.

Kan jo prøve :)

Det jeg lurer på om WOT er som følger:

Er det noenlunde likt å spille som i BF2 når man kjører tanksene?

Er det mye å sette seg inn i? Har akkurat såvidt starta spillet (hadde da ikke tid til å sette meg ned å utforske) og det var en del kontroller å få oversikt over.

Er det lett å legge til venner? Og er det da på samme måte som i WoW at man velger seg en server å spille på?

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg spilte BF2, men selve kontrollene er nok ganske like. I World of Tanks er det imidlertid bare én person som styrer hver tank. Det er også langt mer avanserte regnestykker bak hvordan tanks tar skade (og om de i det hele tatt gjør det). Jeg synes ikke det er spesielt mye å sette seg inn i, det tar alltids litt tid før man oversikt over alle muligheter, men det er vel et eksempel på et spill det er nokså enkelt å komme igang med. Selve kontrollene får du kjapt oversikt over hvis du trykker F1 når du sitter i tanken. Man trenger heller ikke spille lenge om gangen for å få noe utbytte. Du kan fritt legge til venner, men det er en del begrensninger kring hvordan du kan spille sammen med dem. Dersom du ikke betaler for "premium"-medlemskap, får du bare spille sammen med én venn (ellers tre) i vanlige kamper. Du velger bare å spille på den europeiske serveren.

Det er bare å hive ut spørsmål etterhvert som de måtte dukke opp, det er mange her som gjerne svarer. :)

Lenke til kommentar

Og teknisk sett er det eneste du trenger å kunne for å spille spillet, å bevege deg med W, A, S, D, skyte med venstre mustast og zoome / oversikts-modus (om du spiller artilleri) med left shift.

Alle de "kommandoene" på F1 - F6 (eller hva søren), er bare irriterende og folk flest bruker de til å spamme chatten og ende opp på ignore-lister.

Ooh, og hvis du holder inn (left) ctrl, vises musepekeren og du kan bruke den til å klikke på mappet for å vise hvor du vil folk skal gå eller hvor du ser fienden etc, samt mouse-over på ammo for å se damage og penetration og høyreklikke på brukere på oversikten / i chatten for å ignorere dem.

Lenke til kommentar

Å ha kontroll på hva du kan skade, drepe osv kan fort bli en håndfull når du er ny.

Du har to crosshairs, ett som følger musen og ett som følger kanonen. Den som følger musen bruker du selvfølgelig til å se Dec rundt med og for å dirigere kanonen, men også for å uthevet utter linjer til tank for å sjekke om de er bak noe du ikke kan skyte gjennom. Kanon crosshairet har en grønn sirkel rundt seg som viser treffsikkerheten der og da. Størrelsenen ender seg.

Standard då vil crosshairet være en penetreringsindikator som vil endre farge når den er over en fiende, den tar kun hensyn til fysisk armeringstykkelse.

Lenke til kommentar

Om du holder nede høyre museknapp så kan du se deg rundt uten at kanonen/tanksen beveger seg. Bruker det mye selv.

Og har du siktet på en motstander så kan du høyreklikke så holder siktet seg på tanksen automatisk.

Sant, men så snart man lærer seg å sikte så er auto-aim bare tullball. Jeg sikter heller på weakspots eller sikter foran fienden for å kompensere for fiendens fart osv.

Lenke til kommentar

Om du holder nede høyre museknapp så kan du se deg rundt uten at kanonen/tanksen beveger seg. Bruker det mye selv.

Og har du siktet på en motstander så kan du høyreklikke så holder siktet seg på tanksen automatisk.

Sant, men så snart man lærer seg å sikte så er auto-aim bare tullball. Jeg sikter heller på weakspots eller sikter foran fienden for å kompensere for fiendens fart osv.

Sant, men det er rimelig awesome å bruke når man circle strafer i en T2 Light.

Lenke til kommentar

Ny tank føltes ofte som et steg tilbake frem til man har fått oppgradert den litt.

Fullt mulig. Gleder meg til jeg går opp til 75mm kanon istedenfor 37mm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

T2 light er helt awesome til det formålet. Har tatt ut tier 4 tanks med den metoden.

Lenke til kommentar

T2 light er helt awesome til det formålet. Har tatt ut tier 4 tanks med den metoden.

Funker kanskje om man spiller scout, men jeg spiller stort sett heavies/SPG/TD så da er det fint lite brukbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...