Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kor mange det er som faktisk skjoennar ordet "teamwork" har eg begynt aa lure paa... Faen saa mange suppehaud eg har havna paa lag med i dag. To siste kampane har eg spelt hetzer.

 

Nummer 1: Fann meg ein god posisjon bak ei busk og tok ut to fiendtlege hetzera, til tross for at to stykker paa mitt eiget lag skumpa borti meg konstant og skulle foran for einkvar pris. Oeydala alt eg hadde av skuddfelt og den eine stiller seg sjoelvsag foran den andre igjen... Ogsaa kjem det jaggu eit par til... Artilleri fann sjoelvsagt det flotte konglomeratet av skrapmetall og hadde ein fin fest. Eg blei skutt medan eg trakk meg tilbake og ba resten gjere det same, men det var fort berre ein rykande haug med metall.

 

Nummer 2: Gjekk ganske greit. Fann ein fin veg for aa falle i ryggen paa ein fiendtleg TD. Eit eller anna digert drog paa mitt lag skulle nok eingong forbi for einkvar pris sjoelv om det var plass til kun ei vogn i bredda. Eg endte opp slik:

og alt gjekk sidan til helvette. Forbanna feite satan...

 

Jau statsen min er heilt i bunn, men ikkje faen om alt det er min feil naar det er slikt ein havnar paa lag med.

 

Maatte berre faa ut litt frustrasjon... Tilbake til eksamenslesing.

Lenke til kommentar

Yes...kjenner til sånne folk....veldig veldig VELDIG mange ubrukelige folk i dette spelet. Mykje folk som nekte å læra seg kordan ting fungere i spelet, og så gjer utrulig dumme ting i eit banka kjør. Og så legg dei skylda på alle, og prøve å lata som om stats berre e tilfeldige greier anyway, for dei e berre ein person på eit lag med 15 stk så dei kan ikkje ha noko innvirkning på utfallet etc etc etc.

Lenke til kommentar

Ubrukeligheten til folk kjenner visst ingen grenser nå i helgen, har aldri vært med på så mye dårlig spilling... Orker ikke mer, god natt...

I helga var det mye dritt ja, men synes det er merkelig at man gang på gang havner i kamper hvor odsen er 13-30ish % for seier. Nå har jeg ikke fullstendig statestikk men fre-søn var ræva. Nå sier vel wg at dette bare er tilfeldig og jevner seg ut over tid(KONSPIRASJON! :) ). Har sett så mye hodeløs spilling i det siste at jeg opprettet en egen "Bad Game" mappe til replays, skal laste opp noen når nettsiden jeg pleier å poste til er oppe igjen.

 

Hex.

Lenke til kommentar
. Nå har jeg ikke fullstendig statestikk men fre-søn var ræva. Nå sier vel wg at dette bare er tilfeldig og jevner seg ut over tid(KONSPIRASJON! :) ).

De som snakker om en konspirasjon som har som mål å sentrere alle rundt 48% win har ingen peiling på statistikk. De påstår at de selv er fryktelig gode, men kun får scrubs på laget sånn at deres egen WR blir dratt ned. Det de ikke kan forklare, er hvordan disse scrubsene også skal havne rundt 48% win, hvis de benytter tiden sin til å tape sammen med disse "pro" spillerene...

 

Hadde nesten 80%win, utrolig hva man kan gjøre mot dårlige folk, spes når man er i platoon. Liker ikke å ha på win chance på xvm, bruker bare zvm stat for å se om folka er gode, lett for å bli umotivert av 20% win sjangs

 

You win some, you loose some. Fram til før forrige helg så hadde jeg vel en periode med 67+ % win over 500 kamper, men føler jeg har hatt en del uflaks de to siste helgene. Vinner fremdeles størsteparten av kampene med 3'er platoon, men hvis vi kun er 2 har vi rett og slett ikke vært mange nok til å slepe teamet til seier.

 

Har også skrudd av Win% på XVM, kan uansett gi et godt estimat ved å se på spillerene på eget/andre laget.

Lenke til kommentar

Statestikk juger sjelden! Etter jeg gikk til skrittet og kjørte full pupp på XVM;

  • død før det har gått 2 minutt? alltid røde spillere
  • ligger under 3-12 etter 3 minutt? De 3 som er i live ? Alltid blå eller bedre spillere
  • Win chance >60% ? sier i 1 av 20 tilfeller
  • unikum spiller? spiller man random alene, følg etter disse for og ha større sjans til og vinne
  • unikum motspiller? ta ut dissa asap. Jeg tar heller ett par skudd i flanken for og få disse ut av spillet. red scrubs tar man uansett

Lenke til kommentar

Hvis du blir umotivert å se andres win rate hvorfor vil du se det da? Hjelper jo ingenting ditt spill å se hvor gode andre er? Folk må nå få spille dette spillet selv om de er dårlige. Hvis du bare spiller for å vinne burde du vel spille ett spill du ikke er så avhengig at folk er like gode som deg? ^^

Lenke til kommentar
Hvis du blir umotivert å se andres win rate hvorfor vil du se det da? Hjelper jo ingenting ditt spill å se hvor gode andre er? Folk må nå få spille dette spillet selv om de er dårlige. Hvis du bare spiller for å vinne burde du vel spille ett spill du ikke er så avhengig at folk er like gode som deg? ^^

 

Blir ikke umotivert av å se det, men blir ofte oppgitt over hvor ubrukelig det er mulig å være med tanksen sin... Forøvrig har det blitt litt bruk av XVM til å jekke ned folk som tror de er sykt gode... Når en rød baron rusher avgårde alene midt inn i 5-6 fiender og dør i løpet av de første 2-3 minuttene for deretter å bruke resten av kampen på å slenge drit til alle andre om hvor ræva de visstnok er, ja da forbeholder jeg meg retten til å be ham dra til h, og ta med seg sin 45% winrate og 450 effi...

Lenke til kommentar

Statestikk juger sjelden! Etter jeg gikk til skrittet og kjørte full pupp på XVM;

  • død før det har gått 2 minutt? alltid røde spillere
  • ligger under 3-12 etter 3 minutt? De 3 som er i live ? Alltid blå eller bedre spillere
  • Win chance >60% ? sier i 1 av 20 tilfeller
  • unikum spiller? spiller man random alene, følg etter disse for og ha større sjans til og vinne
  • unikum motspiller? ta ut dissa asap. Jeg tar heller ett par skudd i flanken for og få disse ut av spillet. red scrubs tar man uansett

Tullprat!

Et av de største problemene med XVM er at den viser statistikken for hele karrieren din, og tar derfor ikke hensyn til hvor mye spilleren har forbedret seg over tid, hadde den vist stats basert på de siste 30 dagene hadde det kanskje vært noe relevant, men selv da tar den ikke hensyn til om folk har en bra eller dårlig runde.

Ifølge XVM er vel jeg gul om jeg husker rett, men likevel får jeg stort sett runder der jeg ligger i topp 3 på laget de siste 30 dagene. Det som virkelig skiller gode og dårlige spillere er det å klare å innrømme at det var deg selv som gjorde feil (eller hadde uflaks,) og ikke noob arty/spiller/etc.

 

Jeg har også merket meg mange spillere som fokuserer på fiender med fullt liv framfor tanken ved siden av med 200-500 HP igjen, rett og slett fordi de får tunnelsyn med XVM. Andre igjen bestemmer seg for å ikke prøve fordi de ifølge XVM har en "20% win chance," og da blir det jo selvfølgelig en selvoppfyllende profeti.

 

Hvis du blir umotivert å se andres win rate hvorfor vil du se det da? Hjelper jo ingenting ditt spill å se hvor gode andre er? Folk må nå få spille dette spillet selv om de er dårlige. Hvis du bare spiller for å vinne burde du vel spille ett spill du ikke er så avhengig at folk er like gode som deg? ^^

Tingen er at du er avhengig av at motstanderlaget ikke spiller særlig bra ;)

Lenke til kommentar

Spiller nesten bare solo og winrate går i bølger. Efficiency-kurven min har gått rett opp de siste månedene, men winrate svinger veldig. Spilt mye T-54 i det siste og er nesten alltid på topp i damage og XP etter kampen. Man må bare gjøre sin del, de 14 andre vet man aldri hva de kan finne på.

 

Vært så mye dårlige lag i det siste. Helt sprøtt. Men så kommer det en periode senere der lagene mine sikkert blir bedre.

 

Må bare prøve å innstille seg på at det er eff.rating som betyr noe, skulle jeg kun fokusert på winrate

hadde jeg blitt gal.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Tullprat!

Et av de største problemene med XVM er at den viser statistikken for hele karrieren din, og tar derfor ikke hensyn til hvor mye spilleren har forbedret seg over tid, hadde den vist stats basert på de siste 30 dagene hadde det kanskje vært noe relevant, men selv da tar den ikke hensyn til om folk har en bra eller dårlig runde.

Ifølge XVM er vel jeg gul om jeg husker rett, men likevel får jeg stort sett runder der jeg ligger i topp 3 på laget de siste 30 dagene. Det som virkelig skiller gode og dårlige spillere er det å klare å innrømme at det var deg selv som gjorde feil (eller hadde uflaks,) og ikke noob arty/spiller/etc.

 

Jeg har også merket meg mange spillere som fokuserer på fiender med fullt liv framfor tanken ved siden av med 200-500 HP igjen, rett og slett fordi de får tunnelsyn med XVM. Andre igjen bestemmer seg for å ikke prøve fordi de ifølge XVM har en "20% win chance," og da blir det jo selvfølgelig en selvoppfyllende profeti.

 

 

Tingen er at du er avhengig av at motstanderlaget ikke spiller særlig bra ;)

Sant det fikk victory på en 13% "win chance" det andre laget kjørte en og en inn i lemmingstoget, vi som ikke "tok tog" flanket og capet. En annen ting som har mye å si er platoon eller rettere sagt kvaliteten på denne. 3 personer som sammarbeider gjør ufattelig mye mer skade en 3 som ikke gjør det eller bare virrer rundt hver for seg og har tatt med seg en noob i tier 9-10 kampene så han skal få se alle de flotte store vognene.

Litt rant:

Så har du de som "SKAL" fremst; du står på hjørnet har siktet deg inn på fi, idet du trykker på knappen kommer det en kar durende bakfra i 36 kmt og han SKAL inn rett i siktelinja di og boom, det haggler med "noob!", idiot, report i chaten og karen piper og uler hele resten av spillet.

Andre typer som ser at "der var det lurt å stå" når en av lemmingene ser at oi, oi der var det lurt å stå han har jo fått 3 kills da må jeg kjøre bort dit stille meg bak ham og dytte i ham til han blir lei slik at jeg får den fine plassen, om dette virkelig topper seg har fyren dratt med seg oppmerksomheten til arty om du lå i camo bak en busk så nå regner det i tillegg ild fra himmelen. Litt mindre irriterende er de som slam/dunker deg bakfra(bruker deg som bremsekloss). Så har du den gjengen som rett og slett ikke vet at "de fleste" tanks har mest panser i fronten og ikke sidene event. bak; rygge mot fi er klassiker jeg ser stadig vekk.

Hex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har på win per spiller, men ikke win chance totalt. Skjer ofte at den ikke stemmer, men liker å se om en spiller som kommer mot meg er totalt hjelpeløs eller har peiling på hva som er bak-frem på tanken. Selv om det ofte er forskjell på statsene siste 30 dager og totalt, er det fortsatt en veldig god pekepinn på hvor gode folk er, og hva man kan forvente at de utretter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...