Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjørt meg litt fast. Bruker fast en T2 medium, men sliter når jeg spiller platoon med en kompis som har en bedre tanks en meg, blir ofte matchet med heavy tanks, og der har jeg ikke nubbesjangs å engang penetrere armoren deres. Jeg får nesten ikke penger, og nesten ikke xp, gjerne bare 200xp og 1000-2000 credit. Lurer litt på hva jeg burde gjøre nå?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

For å møte tanks som ikke er så høyt opp i tier må du enten spille random battles til du kommer opp på hans tier, eller få han til å kjøpe tanks i samme tier som deg. Da vil du ikke bli matchet så høyt. Har mange ganger sett loltraktor i tier 9 kamp osv, for den er i platoon med en annen tanks som er mye bedre.

Lenke til kommentar

Om du ser på Tech Treet inne i spillet så står det et tall til venstere på hver tank (I, II, III, IV osv), det er hvilken tier tanken er på.

Om han spiller en tank som er Tier 8 (f.eks. T32) og du med en Tier 5 (F.eks M7) så vil matchmakeren se etter kamper med tanks rundt tier 8 å spille med siden det ville vert urettferdig å spille mot tier 5 tanks med en tier 8 tank.

Lenke til kommentar

Tiers er et mål på hvor god stridsvognen din er. Det står et romertall på ikonet dens (og i teknologitreet) som forteller hvilken tier den tilhører. De du begynner med er tier 1, de beste er tier 10 (Maus, E100, T30 og IS-7). For hver "linje" du går nedover i teknologitreet, går du opp én tier.

Edit: Du fikk visst svar mens jeg skrev, men da har du fått det forklart to ganger. :p

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

M3 er ikke så ille. Det er bare det at du må spille den mer defensivt. Kanonen til M3 er knallgod. Og er du høyeste tier kan du virkelig gjøre nytte for deg.

Lenke til kommentar

He he, takk for det. Hva tror dere om jeg går for M3 lee og så går kjappeste veien til heavy, er det en god idè.

Jeg gikk via M3 Lee for å komme til sherman, og har ikke opplevd større møkkatanks. Første jeg gjorde i hver kamp, var å ligge bak noen som er større enn deg selv, eller campe i en busk siden den ikke har turret som kan snu seg rundt. Tror jeg kunne hatt det kjekkere å gå via m3 og m5 stuart, og så m7, men siden dette er tanks som er mindre pansret(og siden jeg MÅTTE ha sherman) så gikk jeg via M3 Lee :)

Et lite tips til m3 Lee og andre uten beveglige turret: bruk tasten X for å låse beltet slik at du ikke beveger tanksen når du camper(og blir sett) og kikker :)

Til dere andre: foretrekker dere liten kanon med rask skytetakt, eller et besit av en kanon som skyter hver halvtime?

Lenke til kommentar

Mr. A :-)

Hvorfor er målet å komme til en heavy tanks? Hvis du ser på feks tysk techtre, ser du at de ikke har heavy før tier 7. Russisk og Amerikansk har Tier 5.

Hvis du også ser etter, ser du at det finnes medium helt opp til Tier 9 på alle techtreene. Så om det er heavy eller medium betyr ikke så mye. Det som betyr noe, er hvilket tier den er :-)

Eneste forskjellen er at heavy gjerne tåler litt mer, imens medium stort sett er en del raskere. Det betyr at de har forskjellig måte å spille på. En heacy tanks kan faktisk møte noen front mot front, imens en medium vil helst komme ifra siden eller bak på en heavy :-)

For eksempel :-)

Lenke til kommentar

Ozelot, det er veldig forskjellig. For min del er det en blanding. Jeg liker for eksempel T2 Light som skyter nærmest konstant (125 skudd i minuttet), fordi den er så rask, og derfor er høy skuddtakt foretrukket framfor treg skuddtakt.

Jeg vil heller ha en som penetrerer mer enn en som skyter fort. Jeg prioriterer stort sett alltid penetration. Min erfaring tilsier at det er lettere å få inn noen ekstra skudd (for å gjøre mer skade) enn det er å skade noen som har høy armor, uansett hvor mye damage du potensielt kan dele ut. Da må en skifte til HE, og selv om den ofte skader moduler og lignende, bruker den ofte lang tid på å faktisk gjøre reell skade..

(Selvfølgelig... Hetzeren sin 10,5mm bruker man kun HE på, uansett, men allikevel)

Lenke til kommentar

Grunnen er vel egentlig at jeg er så lei av alt for svake kanoner akkurat nå. Mulig jeg tar feil der, og at jeg heller burde gå for en annen tanks. Problemet nå er at jeg bare klarer 20 kanskje 30 tusen dagen, og da tar det veldig lang tid å få nok til en skikkelig tanks

Lenke til kommentar

He he, takk for det. Hva tror dere om jeg går for M3 lee og så går kjappeste veien til heavy, er det en god idè.

Jeg gikk via M3 Lee for å komme til sherman, og har ikke opplevd større møkkatanks. Første jeg gjorde i hver kamp, var å ligge bak noen som er større enn deg selv, eller campe i en busk siden den ikke har turret som kan snu seg rundt. Tror jeg kunne hatt det kjekkere å gå via m3 og m5 stuart, og så m7, men siden dette er tanks som er mindre pansret(og siden jeg MÅTTE ha sherman) så gikk jeg via M3 Lee :)

Et lite tips til m3 Lee og andre uten beveglige turret: bruk tasten X for å låse beltet slik at du ikke beveger tanksen når du camper(og blir sett) og kikker :)

Til dere andre: foretrekker dere liten kanon med rask skytetakt, eller et besit av en kanon som skyter hver halvtime?

Jeg har gått opp medium treet til USA og er på m4a3e8. Synes det var mer behagelig enn m3lee. Men når det kommer til guns liker jeg en slags mellomting. Derp kanonene kan være gøy, som feks 152mm på KV, men liker bedre guns med høyere presisjon og raskere skuddtakt, men som fortsatt gjør skade

edit:

Grunnen er vel egentlig at jeg er så lei av alt for svake kanoner akkurat nå. Mulig jeg tar feil der, og at jeg heller burde gå for en annen tanks. Problemet nå er at jeg bare klarer 20 kanskje 30 tusen dagen, og da tar det veldig lang tid å få nok til en skikkelig tanks

De med størst kanoner i de første tier'ene er vel Russiske.

Endret av Quickcraft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...