Valle79 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Etter å ha sett ein kar herje med ein T 50-2 i dag fann eg ut at ein slik skulle eg ha meg. No er eg på T 26 og i helv... finnes det ein verre tanks? Det værste fra to verdenar. Papirtynn pansring og treigare enn ein elektrisk rullestol. Det her trur eg blir slitsomt... Uh, det er jo ikkje akkurat mange tanks på tier 2 som er pansra med anna enn papir, så å nevne det som ei ulempe blir litt tynt Med 37mm ZiS-19 har du både penetration og accuracy til å takle det meste. Sjølvsagt, med 50% crew er da vel slitsomt, og 75% crew e'kje så fantastisk da heller. Men alt i alt e T-26 faktisk ein ganske habil tier 2 tanks! Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Nesten. La oss si at dersom et skudd penetrerer armor og går gjennom en modul/crewmedlem, så har du X% sjangs for å gjøre skade på de. Da vil en kanon som skyter veldig ofte gjøre modul/crew skade oftere, rett og slett fordi den spyr ut flere kuler. Det ville også forklare hvorfor det kan virke som om jeg mye oftere tar modul/crew damage fra Cromwell, Comet, Churchill, og andre britiske tanks som gjør lite damage men har høy skuddtakt Dette er greit nok, problemet mitt er når jeg blir skutt av f.eks 5 skudd fra en autoloader vs 5 skudd fra hva som helst annet, så ender jeg alltid opp med mer modulskade fra autoloaderen, selv om den har langt mindre skade per skudd. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Dagens rant: Himmelsdorf med Ferdinand. Jeg er laveste tier, begge lag har 4 tier X. Dette lukter juling lang vei for min del. Det som så skjer er at jeg klarer å få en god posisjon i stasjonshallen, hvor skroget mitt er gjemt, og jeg klarer å holde en Centurion II, en T34 Heavy og en IS8 alene. Får has på IS8'en (han kommer rundt bak, men får tatt han ut) og skader de to andre til noen få prosent helse. Føler at jeg gjorde nytta mi og vel så det, og får dealet litt over 4000 i skade. Resten av teamet? 5 vogner gjør rundt 1500 i skade hver. Av disse er det kun en BatChat som er tier X. Nest høyeste er en E75, mens de andre er tier VIII som meg. Resten av laget gjør null, nix og ingenting. FRUSTERT!!! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Dagens rant: Himmelsdorf med Ferdinand. Jeg er laveste tier, begge lag har 4 tier X. Dette lukter juling lang vei for min del. Det som så skjer er at jeg klarer å få en god posisjon i stasjonshallen, hvor skroget mitt er gjemt, og jeg klarer å holde en Centurion II, en T34 Heavy og en IS8 alene. Får has på IS8'en (han kommer rundt bak, men får tatt han ut) og skader de to andre til noen få prosent helse. Føler at jeg gjorde nytta mi og vel så det, og får dealet litt over 4000 i skade. Resten av teamet? 5 vogner gjør rundt 1500 i skade hver. Av disse er det kun en BatChat som er tier X. Nest høyeste er en E75, mens de andre er tier VIII som meg. Resten av laget gjør null, nix og ingenting. FRUSTERT!!! Tier 10 <3 Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 En god del spillere (alt for alt for ALT for mange) beygnner å spille dette spillet, og oppdager at "Hey, i mange av kampene jeg spiller er jeg ikke top tier. Det er større og styggere tanks der ute enn meg. Dette liker jeg ikke. Hva? Tier 10 tanks er på toppen, så om jeg får en av de er jeg alltid på topp? ALL RIGHT!" og så failer de seg til en eller flere tier 10. De spiller som idioter hele veien, fordi at alt under tier 10 er jo bare noe de må gjennom for å komme seg til det som VIRKELIG betyr noe. Og når de endelig kommer dit så suger de balle i tier 10 tanks, fordi de aldri har lært seg å spille spillet. Mens de klager på dårlige lag når de taper. Etter en stund har de gjerne 10-20k kamper, 40-47% win ratio, og lavest win ratio har de som regel i tier 10 tanks, som de har hundrevis av kamper i. Om du spør hva i helvete idiotene driver med (gjerne litt penere ordlagt) får du som regel tilbake "How many tier 10 tanks do you have? Huh? Come back to me when you've got 500 battles in tier 10 tanks, NOOB" Folk er så forbanna tett i huet at det er nesten ikke til å tro Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jup, når man ser IS-7 spillere med 42% WR så begynner man jaggu å lure på hvordan det er mulig å være så dårlig på det nivået. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Nettopp. Jeg forventer liksom at en tier X spiller skal kunne få til ett og annet - han må jo nødvendigvis ha en del kamper på baken. Man kan jo selfølgelig være uheldig og bli most av artilleri eller havne alene mot en haug med fiender, men når 3 tier X som ikke er AFK gjør NULL i skade på et bykart, da er det noe seriøst galt! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 En annen ting er disse som velger å ta selvmord. Enten ved å kjøre ut i vann, eller å bare kjøre rett i døden. Bare fordi de har tanks som er noen tier lavere enn topptanksene. For eksempel Tiger i en kamp med noen T10 og 9 tanks. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er mye rart der ute ja. Generelt et morsomt spill, men lord-have-mercy det er frustrerende til tider. For øvrig hadde jeg mitt første sikre møte med gull-skudd i dag. Fikk hull-down med Ferdi'en mot en Super Pershing, men jaggu skjøt han ikke tvers i gjennom frontpanseret på "tårnet" mitt. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Flott runde med BabyJT(JT88 for dere andre) der jeg nesten alene holder tilbake tre IS-3 og en E-75 på el halluf, vestre flanke der jeg stod på toppen i bakken i sør. De hadde ganske lite hp hver for seg, men det hadde jo jeg også etter jeg hadde fått ganske mye arty focus og nå stod klint oppi fjellsiden. Vi er ca 50m fra hverandre og jeg står i hull down, jeg har noen tanks bak meg, men de er opptatt med en Leo PTA bak meg, dessuten kunne ikke de foran meg sikte på de bak meg uten at jeg kunne skyte de før de kom så langt. Det går helt fint, Leo blir holdt i sjakk og dør noe senere. E-75 er er dum og ikke har brukt armoren sin, så han bare står der med 28 hp etter jeg har kost meg med han mens han kjørte ned, forsåvidt med de andre IS-3 også, to av dem hadde 200-300 HP mens den siste har rundt 800-1k. Ingen av dem bruker HE og jeg får tilsutt skutt de i weakspots på taket, de stod under meg og generelt front armor. E-75 var jo flink og vise meg siden sin etter jeg hadde drept IS-3ene med minst HP. Nå er Leo PTA død og en M12 står bak meg, det var forøverig han som drepte Leo fra halv hp med ett skudd. Siste IS-3 igjen, han kjører mot meg, og jeg skyter på han så godt som jeg kan. I det han har ca 270 hp igjen så er han nesten helt ved meg. Jeg går han i møte slik at han kun skal kunne treffe meg i superstructure mens jeg kan skyte han i taket. Jeg bevegde meg ikke mye, så jeg var ganske sikker på at jeg var artysafe. I det jeg håpefullt venter på at jeg skal reloade, penetrere og få en higholl slik at han dør, så blir jeg drept. Fader, var jeg ikke arty safe? Joda, jeg var nok det, men det hjelper ikke når det er vennlig arty som klarer å bomme stort og ikke engang skade han andre. Slik vi stod også så var sidene våres nesten 90 grader i forhold til hvor arty stod, men likevel traff han meg. GEH! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Fader, var jeg ikke arty safe? Joda, jeg var nok det, men det hjelper ikke når det er vennlig arty som klarer å bomme stort og ikke engang skade han andre. Slik vi stod også så var sidene våres nesten 90 grader i forhold til hvor arty stod, men likevel traff han meg. GEH! Hehe. minner meg om en runde på Himmelsdorf for leeenge siden. Var da jeg fortsatt hadde Maus. Er igjen jeg og et arty på laget mitt, og en eller annen random tanks på motsatt lag. Vi har klar fordel. I tillegg hadde vel motstander en T9 eller T8 tank. Finner fyren og vi ender opp med å stå front mot front, og jeg kommer meg ikke unna siden Mausen var tregere enn hans. Jeg venter bare på å få reloada og sendt fyren dit peppern gror. Merk, jeg har en MYE større tanks enn han og er plassert slik at arty umulig kan råke han. Jeg var vel for fokusert på å få reloada ferdig, for ellers hadde jeg nok prøvd å flytte meg for å unngå friendly fire. Tenkte vel som så at arty skjønte at jeg hadde kontroll og at han uansett bare ville treffe meg. Neida, artiet skyter, treffer meg selvfølgelig der solen aldri skinner og teamkiller. Fyren på det andre laget ler rått og tar ut arty og vinner. Er det en ting jeg har lært meg når jeg spiller, så er det at om jeg kommer klinsj med andre front mot front. Så flytter jeg meg fort som faen til siden eller whatever slik at friendly arty kan treffe MOTSPILLER og ikke meg. Men er jo aldri trygg mot triggerhappy arty. Endret 17. mai 2013 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er jo en klassiker det; arty som absolutt skal ha siste kill og driter i at sannsynligheten er stor for friendly fire. Akkurat det passer jeg veldig på når jeg spiller arty. Skyter jeg «danger close», så er det kun hvis jeg virkelig må. Dog kunne kanskje enkelte være mer oppmerksomme på at når det kommer mld om at arty skyter på en fiende en står i nærheten av, så bør en selv ikke kjøre nærmere. De gangene jeg har skadet egne med arty, så er gjerne det grunnen. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Greit nok at man kan gjøre slikt for trigger happy (vennlig) arty, men hvis jeg kan låse fienden i en posisjon slik at jeg har mye større sjanse for å overleve så gjør jeg vitterlig det, spesielt med TD. Men som jeg skriver når folk whiner om ubrukelige lag: WOT Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 For øvrig hadde jeg mitt første sikre møte med gull-skudd i dag. Fikk hull-down med Ferdi'en mot en Super Pershing, men jaggu skjøt han ikke tvers i gjennom frontpanseret på "tårnet" mitt. Det er ingenting. Platoonet med en Maus igår (jeg hadde T-54), og traff på en T-34-2. Forventet da naturlig nok at han ville rette kanonen mot meg. Neida, han retter 122mm sin mot Mausen, og jaggu penetrerer han! To ganger også, før vi fikk tatt han ut. Skjekket etterpå, at 122mm har 300mm penetration når den skyter HEAT. Makan... Angående arty som skyter på venner, opplevde vi det også igår. Himmelsdorf, encounter. Vi begynner nærmest togbygningen. Jeg kjører ditover med Tiger, platoonkompis kjører hill med T-32. På hill stiller han seg i hulldown ( ved den grushaugen midt på hill), og holder 3-4 stykker tilbake. Helt til en Hummel tenker "Hadde det ikke vært jævlig fett om jeg klarte å skyte rett over T-32 for å treffe den franskmannen der?" Naturligvis skyter Hummelen (som i tilfelle dere ikke skjønte, er "vennlig"). Han treffer ikke overraskende baksiden av turreten til T-32. 2stk. loadere og en skadet ammorack for totalt 800 skade. Kort etter tapte vi hill, og senere også kampen. Det å treffe vennlige er noe jeg er ekstremt forsiktig med når jeg spiller arty. Med SU-14s 203mm, og russisk treffsikkerhet, er det svært sjelden jeg skyter når venner er i nærheten. Men er det noe som irriterer meg grenseløst, er det følgende: En medium står klistret inntil en fiendtlig tanks. "Requesting fire on SiemaPL1337 (leichtraktor)" "Arty, ffs!!!!" Det mediumen ikke forstår, er at han står på den siden skuddet mitt kommer fra. "Well, you are kind of in the way, dude.." Ingen respons... "Requesting fire on SiemaPLCZPiotr1337 (leichtraktor)" "Arty sleeping???" Nå gidder jeg ikke å svare, og retter fokus i en annen retning. "SiemaPL1337 (leichtraktor) killed CZPiotr1234567 (T-34-2)" Så hagler det med arty-noob meldinger, oppfordringer til avinstallering av spill samt en dose report for afk-bot. Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 En annen ting er disse som velger å ta selvmord. Enten ved å kjøre ut i vann, eller å bare kjøre rett i døden. Bare fordi de har tanks som er noen tier lavere enn topptanksene. For eksempel Tiger i en kamp med noen T10 og 9 tanks. Hadde en fin en der for noen dager siden. Tier 10 kamp på South Coast. AMX 13 90 på laget starter kampen med å si "I'll show you all my new tactic against enemy teams who are better" og så kjører han beint vest, ned på stranda, og rett ut i sjøen. Folk kaller ham idiot, tulling, og whatever de måtte komme på. Men han holder på sitt, fiendelaget er så mye bedre så det er ikke noe vits blablabla. Om han kjørte XVM eller så på hvilke tanks laget hadde er uvisst, men fyren var en 48%'er selv. Jeg ber fiendelaget reporte ham for Unfair Play. Fyren blir skikkelig irritert og sitter der og slenger dritt. Spør om han ikke burde ta turen til neste tanks, og får tilbake "no, I'll enjoy watching you guys get crushed". Enden på visa er at vi vinner 15-4. Åpner convo etter matchen og sier "So, did you enjoy watching us get crushed?" og får en ignore list tilbake Slik vi stod også så var sidene våres nesten 90 grader i forhold til hvor arty stod, men likevel traff han meg. GEH! Er det en ting jeg har lært meg når jeg spiller, så er det at om jeg kommer klinsj med andre front mot front. Så flytter jeg meg fort som faen til siden eller whatever slik at friendly arty kan treffe MOTSPILLER og ikke meg. Men er jo aldri trygg mot triggerhappy arty. En medium står klistret inntil en fiendtlig tanks. "Requesting fire on SiemaPL1337 (leichtraktor)" "Arty, ffs!!!!" Det mediumen ikke forstår, er at han står på den siden skuddet mitt kommer fra. "Well, you are kind of in the way, dude.." Ingen respons... "Requesting fire on SiemaPLCZPiotr1337 (leichtraktor)" "Arty sleeping???" Nå gidder jeg ikke å svare, og retter fokus i en annen retning. "SiemaPL1337 (leichtraktor) killed CZPiotr1234567 (T-34-2)" Så hagler det med arty-noob meldinger, oppfordringer til avinstallering av spill samt en dose report for afk-bot. Ah yes, arty...det er mange problemer der...arty er jo rimelig unøyaktig. Selv tør jeg sjelden ta sjangsen på skudd der friendlies er oppi trynet på fienden, for det er lotto hvem av de jeg treffer. Men du har de som tar sjangsen uansett....og da får du (eller han andre) plutselig en Lucky award. I situasjonen du nevner olefurz, hadde jeg nok bare skutt. Samme hvem jeg hadde truffet så hadde jeg vært happy Hadde en sak på Sand River her forleden...starta øst med tier 6 Lorraine arty. T71 og T54E1 går opp i fjella nord...møter ingenting, så de går ned på veien, og opp på neste fjellbit. På vestsiden av den sitter en Leopard 1 og prøver å gjemme seg. Ble spottet da han kjørte opp dit, så jeg sikter der. T71 og T54E1 spotter ham, og begynner å skyte...jeg sikter inn, og skyter. I det jeg klikker på musknappen for å skyte, finner T71 plutselig ut at "Hey, jeg brude RAMME Leoen!" og gjør det. Han durer full fart i sida på Leopard 1. Og mister 300-400hp, mens Leo mista..50? Og så mister T71 resten i det skuddet mitt treffer ham i stedet for Leoparden. Hipp hurra. Litt senere i kampen er det klart at her går det mot tap, og kommenterer på dette i chatten. T34 svarer "Of course we lose with this RETARD ARTY". Uh...javel? Joda ser du, han fikk med seg at jeg teamkillet T71, og dermed så er jo jeg fullstendig ubrukelig og alt er min feil. Og han andre arty seff. Ser etter kampen er tapt....gjorde 2500 damage, andre arty gjorde 2000...fiendens gjorde begge mindre enn oss. Og T34'en gjorde...370. Jadda kompis, var nok pga av dårlig arty at du tapte den kampen. /facepalm 1 Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) E-50 bitcher og whiner i chatten, "we got worse arty! FFS we lose because of you noob!" Jadda Endret 17. mai 2013 av Whitefall Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 En annen ting er disse som velger å ta selvmord. Enten ved å kjøre ut i vann, eller å bare kjøre rett i døden. Bare fordi de har tanks som er noen tier lavere enn topptanksene. For eksempel Tiger i en kamp med noen T10 og 9 tanks. hehe har de enda ikke skjønt at det er større repair bill når du drukner? Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 hehe har de enda ikke skjønt at det er større repair bill når du drukner? Bevissthet kreves for å få med seg noe slikt.... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Blir så forbannet avogtil. Jævla dritt arty, brenn i helvete. Hvem kan seriøst ikke påstå at arty er OP når dem kan treffe en E5 i bevegelse (direkte 90grader i forhold til posisjonen) 10 sek etter spot er borte og gjøre skade for 1500+ og resten av hp forsvinner i brann. Jeg ble så sur så jeg bare stakk selv om jeg hadde 90hp eller noe igjen. Tok også ut tracks og ammorack, turretring, drivstofftanker pga brann. Lagt replay til siden, se om jeg gidder å lage en liten youtube video av det. hehe har de enda ikke skjønt at det er større repair bill når du drukner? Dem taper også crew xp som er enda viktigere i lengden, siden alle dør. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Bevissthet kreves for å få med seg noe slikt.... Om det andre laget har spilt "campfest a la idiot" har jeg ingen ting til overs for å drukne meg selv som arty f.eks. om jeg er siste gjenlevende og jeg vet jeg straks er dau. Det å havne som bottom feeder derimot ser jeg bare på som en mulighet da damage på høyere tiers betyr mer xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå