Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker HE når du ikke kan penetrere armoren til motstanderen.

Eller når du garantert penetrerer armour, selv med HE :)

Jeg har alltid HE med i tilfelle jeg skulle støte på en franskmann el.l. Gitt at jeg har et kaliber som gir mening å bruke HE på, naturligvis. 56mm HE gjør ikke voldsomt.

Lenke til kommentar

Erm...om argumentet skal være at artilleri er så enkelt at selv idioter kan gjøre det bra med artilleri, så burde de kanskje kjøre noen videoer der idioter kjører artilleri, i stedet for folk som faktisk kan spille :p

 

QB spiller (omtrent) ikke arty, så han har null peiling på posisjonering, aim time, fly time etc etc.

Poenget er vel mere at en spiller som QB vet hva som skal til for at en tank eller ikke trenger skills for og spilles.

Lenke til kommentar

Oh please. Jeg følger QB sine streams, og han har (dog lenge siden) spilt SPG et par ganger før live, uten spesielt stor suksess. Om du faktisk ser klippet så ser du at han sikter bra, men han har noe helt vanvittig RNG på et par av skuddene.

I en tank som GWTyp E hvor du faktisk har endel splash (ikke T92-splash, men likevel) så er det enklere enn andre å gjøre i alle fall noe skade på skudd som ikke er helt siktet inn. Både IS-7 og AMX50B-killene er gode eksempler på dette. Jeg utfordrer noen til å gjøre det med f.eks Fransk SPG, som ikke eier splash.

 

Den videoen er også et godt eksempel på motspillere som ikke posisjonerer seg for å unngå SPG. Selv om QB har posisjonert seg selv rimelig håpløst, så står fienden likevel i posisjoner som han kan treffe (og ikke minst ville ha truffet enda bedre om han hadde en mer rett på posisjon, ref: M46 Patton)

 

Uansett, han oppnår akkurat hva han ønsker med tittelen, som er å irritere de som spiller arty, og flamme opp de som ikke har peiling på hvordan man spiller mot arty. Å si at han selv er et godt eksempel på hvor lett det er å spille SPG, er jo et utsagn som faller på sin egen urimelighet da han tross alt har grindet seg fram til T8.

Lenke til kommentar
Hvordan har han fått et T8 arty?

 

111 GW Tiger SPG DE 7 256 53.9%

112 GW Panther SPG DE 6 177 54.8%

113 Hummel SPG DE 5 135 51.1%

114 SU-8 SPG SU 5 73 52.1%

115 Grille SPG DE 4 67 50.7%

116 GW Typ E SPG DE 8 64 39.1%

117 Wespe SPG DE 3 63 36.5%

118 SU-5 SPG SU 4 60 55.0%

119 SU-26 SPG SU 3 34 32.4%

120 SU-18 SPG SU 2 26 42.3%

 

Totalt antall kamper i arty = 955.

Av 16131 kamper er det vel ikke så mye sånn sett.

 

Med 39,1% WR etter 116 kamper med GWtypeE kan man vel trygt si at han ikke er sykt flink med arty i forhold til en del andre tanks han kjører :p

Lenke til kommentar

Jeg har spillt nok arty(for å kunne se det fra begge sider) til å vite at arty trenger en nerf og må cappes til MAX 2 per side... Jeg driter lett i om det resulterer i 10min ventetid for å komme inn i en kamp. Jeg ofrer og lett dem få gangene jeg får en arty fri runde for å slippe 3+ arty på hver side.

Lenke til kommentar

Jeg kan være helt enig i at det burde cappes, men utenom det er jeg uenig. Noen arty trenger "omskolering", som i mindre splash og bedre accuracy (evt motsatt, noe det ser ut til å bli nå i 8.6), men en stor runde nerfbat over hele linja er jeg ikke enig i. Det har vi allerede hatt, og de som ikke klarer å spille mot arty ble ikke bedre av at arty gjorde mindre skade.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Er usikker på hva jeg skal gå for akkurat nå har jeg T-70 så utvikla jeg SU-76 (panserjeger) hva er best? er panserjeger noe go, litt uvant at jeg ikke kunne svinge noe tårn rundt.... vil ha noe som kan kjøre minimum 40kmt ++ og som tåler litt og kan gi fra seg ok med skade..

 

Noen tips hvilken tanks/ vei jeg skal gå??

Lenke til kommentar
Noen tips hvilken tanks/ vei jeg skal gå??

 

IS serien er ganske mobile heavies, så å jobbe mot T-34-85 eller T-43 for så å ta veien over til IS linjen via KV-13 er vel ingen dum plan.

 

Hva TDer (tankdestroyere/panserjegere) angår, er svært få av dem mobile, og jobbene deres går som regel ut på å gjemme seg i en busk. ISU-152, tier 8, er et prakteksempel på en ekte TD, med en syk kanon og god kamuflasje.

Lenke til kommentar

111 GW Tiger SPG DE 7 256 53.9%

112 GW Panther SPG DE 6 177 54.8%

113 Hummel SPG DE 5 135 51.1%

114 SU-8 SPG SU 5 73 52.1%

115 Grille SPG DE 4 67 50.7%

116 GW Typ E SPG DE 8 64 39.1%

117 Wespe SPG DE 3 63 36.5%

118 SU-5 SPG SU 4 60 55.0%

119 SU-26 SPG SU 3 34 32.4%

120 SU-18 SPG SU 2 26 42.3%

 

Totalt antall kamper i arty = 955.

Av 16131 kamper er det vel ikke så mye sånn sett.

 

Med 39,1% WR etter 116 kamper med GWtypeE kan man vel trygt si at han ikke er sykt flink med arty i forhold til en del andre tanks han kjører :p

 

Nesten tusen kamper og han har over 50%win ratio i de fleste av de. Burde ha en viss peiling på hvordan man spiller da.

Lenke til kommentar

QB spiller (omtrent) ikke arty, så han har null peiling på posisjonering, aim time, fly time etc etc.

Poenget er vel mere at en spiller som QB vet hva som skal til for at en tank eller ikke trenger skills for og spilles.

 

Fantastisk på livestreamen til QB for et par dager siden der han spilte tank company sammen med teamet sitt og møtte et lag med bare uniqums. Unødvendig å si men QB og gjengen fikk grisebank :)

Lenke til kommentar

Herlig spill! Har akkurat startet og må si jeg likte dette til tross for at det er veldig frustrerende til tider. Det står ikke stille på oppgraderingene selvom jeg ikke bruker ekte penger og så langt har fremgang og flyt vært bra på oppgraderinger selvom jeg ikke akkurat er så god. Dette kommer sikkert til å ta mange timer fremover. Jeg ser det er mange som bruker en slags autokanon, er dette effektivt? Det ser ut som de eier noe villt.

Lenke til kommentar

Herlig spill! Har akkurat startet og må si jeg likte dette til tross for at det er veldig frustrerende til tider. Det står ikke stille på oppgraderingene selvom jeg ikke bruker ekte penger og så langt har fremgang og flyt vært bra på oppgraderinger selvom jeg ikke akkurat er så god. Dette kommer sikkert til å ta mange timer fremover. Jeg ser det er mange som bruker en slags autokanon, er dette effektivt? Det ser ut som de eier noe villt.

 

Autokanonene er livsfarlige på lavtier. De skyter i filler moduler og crew som om du ikke har noe armor på tanken, noe som forøvrig irriterer livet av meg.

 

De har dårlig accuracy og penetration, så du bør prøve å ta dem ut på avstand. Kommer de for nærme er du stort sett dau :p

Lenke til kommentar

Victory!

Battle: Prokhorovka 11. mai 2013 11:55:40

Vehicle: T29

Experience received: 10 530 (x5 for the first victory each day)

Credits received: 85 528

Battle Achievements: Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

Endelig Ace på T29, den satt langt inne. :D

Men sattan det er mye dårlig spill i dag, mange idioter der ute spesielt i lavere tiers.

Lenke til kommentar

Victory!

Battle: Prokhorovka 11. mai 2013 11:55:40

Vehicle: T29

Experience received: 10 530 (x5 for the first victory each day)

Credits received: 85 528

Battle Achievements: Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

Endelig Ace på T29, den satt langt inne. :D

Men sattan det er mye dårlig spill i dag, mange idioter der ute spesielt i lavere tiers.

Mja ser mye rart i dag, ikke bra for blodtrykket! F**n steike skulle tro man hadde litt peiling når man har komt seg til tier 6-7 men neida.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...