Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

snip...

 

AMX 50 100 skal jeg ikke uttale meg så veldig på, da jeg ikke har den selv. Som franskmenn flest så er det viktig å gjemme seg, ta skudd når du kan, og reposisjonere deg så snart muligheten er til stede. Med LANG reload så er det viktig å lese spillet slik at du ikke står der i 50 sek når fienden angriper.

 

King Tiger er derimot et beist av en tank, når spilt riktig. Her har du all fordel i å vinkle tanken etter forholdene og så lenge du vet hvor fienden skyter fra og det ikke flyr premium ammo som godteri, så er det ingen grunn til å ta skade av annet enn høyere tier tanks.

 

Jeg spilte akkurat nå nettopp mot 2stk Tiger II i min Indien_Panzer, hvor jeg kom seirende ut av den doble duellen da de ikke viste å bruke armor for fem flate øre. Rundet hjørner med siden til og altfor treg med å skyte.

 

Om du har spilt endel så vet du sikkert hvor det forventes at du skal kjøre på de fleste kart. Mitt tips er å ikke kjøre her, heller dukke opp litt uforventet og ta et skudd eller to før du dukker unna. Dekke for SPG er sterkt nødvendig, og bruk derfor bakker og hus/steiner for alt de er verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visstnok to nye medaljer, håper de troller og at de ikke kommer...

 

-Alaric Commemorative: 'Is given to player of winning team, who destroyed at least 2 enemy tanks and at least one monument'

 

-Lumberjack Commemorative: 'Is given to player of winning team, who destroyed at least 3 enemy tanks and pulled down at least 30 trees'

 

Som om vi ikke hadde nok retards fra før av. Nå kommer enkelte til å rasere skogen du gjemmer deg i, i håp om å få en medalje...

 

http://forum.worldof...ew-86-medals%2F

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Tier 9 og 10, er man uheldig, så er de uspillbart. campfeast deluxe, ingen som tør og bevege seg for fear of arties ™

 

Det absurde her er jo at om folk faktisk bevega litt på seg, så ville arty hatt mange targets, og da hadde problemet blitt mindre. Som det er så sitter alle og klemmer en stein eller et hus, og så snart de blir spotta prøver samtlige arty å skyte de, fordi det er ingenting annet å skyte på.

 

Om et lag hadde kjørt på og pushet litt hadde de sannsynligvis vunnet, men neida. Sitte her bak steinen i 15min.

Lenke til kommentar

Det absurde her er jo at om folk faktisk bevega litt på seg, så ville arty hatt mange targets, og da hadde problemet blitt mindre. Som det er så sitter alle og klemmer en stein eller et hus, og så snart de blir spotta prøver samtlige arty å skyte de, fordi det er ingenting annet å skyte på.

 

Om et lag hadde kjørt på og pushet litt hadde de sannsynligvis vunnet, men neida. Sitte her bak steinen i 15min.

 

Det argumentet holder ikke. Havner du i en kamp med 5xT8 arty vil de lett sammen kunne drepe 2 tanks i minuttet hvis man antar rundt 750 skade per skudd, noe som ikke er spesielt mye. Da tar det ikke lang tid før de 10 tanksene som pusher sammen er redusert til rusk. Ja det andre laget har arty også, men så lenge det laget som ikke pusher har en spotter og folk som støtter fra cover så kan du bare angripe så mye du gidder, du taper i 9/10 ganger uansett

Lenke til kommentar

Har 4700 kamper med arty, og har ingen problemer med å stå inne for det. Arty er en viktig del av spillet, men problemet er at det er for mange av dem..........

 

Max. 2-3 hadde vært nok.

+1. Spiller selv arty, men har ikke noe problem med en cap på 2 pr. team. Så blir det sikkert lange køer, men blir det for ille får folk spille noe annet.

 

Edit: Prøver ellers å grinde meg gjennom M7 nå. Det er ikke gøy....

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

+1. Spiller selv arty, men har ikke noe problem med en cap på 2 pr. team. Så blir det sikkert lange køer, men blir det for ille får folk spille noe annet.

 

Det kjedelige da er at man ville endt opp med at alle kamper ville inneholdt 2 arty. I dag får man i hvert fall variasjon. Ingen arty, ett arty, to arty, fem arty osv.

 

 

Edit: jeg liker at folk kommuniserer med meg når jeg er arty. Spør om jeg er klar for at de spotter, spør hvor jeg sikter hen osv. Jeg pleier også å spørre folk om de kan respotte en eller annen tank for meg.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Det kjedelige da er at man ville endt opp med at alle kamper ville inneholdt 2 arty. I dag får man i hvert fall variasjon. Ingen arty, ett arty, to arty, fem arty osv.

Det er sant. Kanskje cap på 3 og random no-arty hadde funket. Men ellers så synes jeg det absolutt har blitt bedre nå - artie-parties er blitt et sjeldent syn - så det er kanskje ikke så mye vits å endre på det (jeg spiller dog ikke tier X).

Lenke til kommentar

Det argumentet holder ikke. Havner du i en kamp med 5xT8 arty vil de lett sammen kunne drepe 2 tanks i minuttet hvis man antar rundt 750 skade per skudd, noe som ikke er spesielt mye. Da tar det ikke lang tid før de 10 tanksene som pusher sammen er redusert til rusk. Ja det andre laget har arty også, men så lenge det laget som ikke pusher har en spotter og folk som støtter fra cover så kan du bare angripe så mye du gidder, du taper i 9/10 ganger uansett

 

Du går her ut ifra at artilleriet treffer med hvert skudd. Det...skjer neppe.

Lenke til kommentar

Noen ganger er teammates skikkelig alright å ha altså!

Jesus...

 

Fikk et gear up kort med grafikkortet mitt som gjør at jeg kan bruke totalt 800 NOK på ingame store på World of Tanks, Planetside og Hawken. Er det noe "fornuftig" jeg bør starte med hvis jeg skal bruke det på World of Tanks?

Tror jeg hadde kjøpt meg en SU-122-44. Rask og slagkraftig, så den er morsom å kjøre, og samtidig genererer den bra med credits. Men nå er jeg TD-mann primært, så er nok litt inhabil... ;)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Fikk et gear up kort med grafikkortet mitt som gjør at jeg kan bruke totalt 800 NOK på ingame store på World of Tanks, Planetside og Hawken. Er det noe "fornuftig" jeg bør starte med hvis jeg skal bruke det på World of Tanks?

 

Kjøp T34, tier 8 premium heavy tank

Lenke til kommentar

Du går her ut ifra at artilleriet treffer med hvert skudd. Det...skjer neppe.

Derfor jeg sa 750 damage, gjør du skade på 2/3 skudd så er det et rimelig average.

 

Fikk et gear up kort med grafikkortet mitt som gjør at jeg kan bruke totalt 800 NOK på ingame store på World of Tanks, Planetside og Hawken. Er det noe "fornuftig" jeg bør starte med hvis jeg skal bruke det på World of Tanks?

 

SU-122-44 kan være festlig, men den er ikke for nybegynnere. Dessuten, pga den er en TD så får den lav XP for damage den dealer, og den har lite hp så den er ikke spesielt tilgivende om du gjør feil. Super Pershing (T26E4) kan være en grei tank. Den har bra frontpanser og ca samme pen på gun som SU-122-44 har, men den har bedre accuracy. Damage er lavere, men den er mer tilgivende for feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...