Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Tier 8 og oppover er det nesten nødvendig med premium om du ikke har lyst til å grinde på tier 5 for å tjene credits. På en annen side blir spillet mindre og mindre gøy jo høyere tier du kommer fordi spillerne blir mer forsiktige og du ikke ser like mange idioter :p

+1 til den. Dog, jeg er uenig i at idiotene blir færre på høyere tier ;) Men spillet er absolutt morsomst på tier 5-7.

 

Psykoanalysen av arni90 er i full gang her ser jeg :D

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Victory!

Battle: El Halluf 6. mai 2013 18:11:49

Vehicle: M4 Sherman

Experience received: 4 626 (x2 for the first victory each day)

Credits received: 48 838

Battle Achievements: Radley-Walters's Medal, Steel Wall, Top Gun, Scout, Sniper, Spartan, Cool-Headed

 

Lol.. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

T57? Jo jeg liker forsåvidt tanken, men er ufattelig vanskelig å bære ett helt lag alene i den, regner med den skinner i platoons. Er mange ganger jeg har flere kills og over 4k dmg og likevel taper, noen ganger over 5k dmg også faktisk... Så har ufattelig dårlig WR for øyeblikket, håper det blir bedre når jeg selv også blir bedre i tanken. Selv om jeg ikke er helt på jordet for øyeblikket.

Den er selvfølgelig litt tregere enn T54E1 men kommer seg rundt helt greit. Men kanonen er så mye bedre enn på T54E1 at det blir en helt annen opplevelse. Bittelitt lavere aimtid, men samtidig en del bedre accuracy gjør at man sikter seg inn mye fortere og man kan snipe mye bedre. MYE høyere penetration hjelper også selvfølgelig en masse. Kjapp kanon og, spytter fort ut dem 4 skuddene i magasinet og en reload på bare 25ish sekunder er også glimrende.

Det er auto loader kanonen som gjør hele tanken for å si det slik. Vanvittig farlig når man har litt støtte.

Lenke til kommentar

Forstår frustrasjonen.

 

Starta med 4 helt supre kamper i T54E1'en i dag men de 4 siste kampene nå har bare vert lemmingtrain på 1 side som ikke har klart å gjøre jobben sin mens jeg og et par andre har sitti igjen og holdt 5-6 tanks mens vi venter på at våre 12 restrerende tanks skal jobbe seg rundt.

 

Gjordt over 4000 skade alle de siste kampene men ender alikevel opp med tap.

Lenke til kommentar

Tenker å begynne med arty, men vet ikke hvilken jeg skal gå etter. Står vel mellom russisk og amerikansk tror jeg, men Tier 8 på den franske linja frister også.

 

Har Hummel nå men føler ikke at top artiene til tyskerne er like gode som de russiske og amerikanske. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Tenker å begynne med arty, men vet ikke hvilken jeg skal gå etter. Står vel mellom russisk og amerikansk tror jeg, men Tier 8 på den franske linja frister også.

 

Har Hummel nå men føler ikke at top artiene til tyskerne er like gode som de russiske og amerikanske. Eller tar jeg feil?

 

Generelt oppfatter jeg ikke GWtypeE som en like stor trussel som f.eks T92, men jeg frykter den mer enn Object 261 som jeg selv har. Den treffer sjelden hardt med mindre den skyter AP og lar stort sett modulene dine være i fred til forskjell fra GWE og T92 som tar med seg 4-5 i slengen.

 

Utfra det jeg har hørt fra andre ville jeg gått for fransk arty. De er raske og treffsikre, selv om skaden ikke er enorm. Alternativt kan du jo gå for det største smellet og ta T92, er 100k XP unna den selv atm.

Lenke til kommentar

Tenker å begynne med arty, men vet ikke hvilken jeg skal gå etter. Står vel mellom russisk og amerikansk tror jeg, men Tier 8 på den franske linja frister også.

 

Har Hummel nå men føler ikke at top artiene til tyskerne er like gode som de russiske og amerikanske. Eller tar jeg feil?

Jeg hadde nå i hvert fall ikke stoppet på Hummelen, men låst opp GW Pantheren også hvis jeg var deg. Gjorde det selv her akkurat og storkoser meg. Hvilke top-tier arties som er best har jeg nada formening om dog...

Lenke til kommentar

Fikk lastet ned spillet i går kveld å prøvd litt, sykt gøy, men vanskelig.

Har noen spørsmål jeg lurer litt på.

 

1. møtte noen tank i går som skyter sykt fort og så ut som dem skyter ned 2-3 kanoner ? kanskje maskingevær eller noe??

 

2. hvorfor kjører tankene min bare ca 18kmt. alle andre i starten kjører jo fra meg..

 

3. Ser at det skal gå an å kjøpe forskjellige utstyr osv. blant annet ny tank, men tingene koster jo sykt mye, må jeg spille 100 ++ kamper før jeg får råd??

 

4. Er der flere brett? tror jeg har spilt mange ganger kun på 3 brett nå...?

 

5. Noen andre tips? hvordan jeg kan få bedre tanks og utstyr? og andre tips i spillet?.

 

Blir vel noe gaming ikveld igjen ja :)

Lenke til kommentar
Fikk lastet ned spillet i går kveld å prøvd litt, sykt gøy, men vanskelig. Har noen spørsmål jeg lurer litt på. 1. møtte noen tank i går som skyter sykt fort og så ut som dem skyter ned 2-3 kanoner ? kanskje maskingevær eller noe?? 2. hvorfor kjører tankene min bare ca 18kmt. alle andre i starten kjører jo fra meg.. 3. Ser at det skal gå an å kjøpe forskjellige utstyr osv. blant annet ny tank, men tingene koster jo sykt mye, må jeg spille 100 ++ kamper før jeg får råd?? 4. Er der flere brett? tror jeg har spilt mange ganger kun på 3 brett nå...? 5. Noen andre tips? hvordan jeg kan få bedre tanks og utstyr? og andre tips i spillet?. Blir vel noe gaming ikveld igjen ja :)

 

1. En del tanks har flak kanoner som skyter sykt fort. De skader dog lite per skudd og har lav penetration på skuddene. Ingen tanks kan skyte med mer enn 1 kanon, uavhengig av hvor mange kanoner det ser ut som tanksen har :)

 

2. Toppfarten på tanksen din avgjør hvor fort det går. En del tanks er fryktelig treige, hvor raske de er kan du sjekke i statsene som vises på høyre siden av tanksen din i "garasjen"

 

3. En del av det utstyret er fryktelig dyrt, men du tjener en del mer med høyere tier tanks (tier 5-6 tjener mest). Det er ikke nødvendig for deg å kjøpe dette utstyret, det er mer for de som har spillt en del og vil tweake tanksen sin litt ekstra. I starten vil du uansett tjene mer på å lære deg spillet :)

 

4. Det er en god del brett, men det er ikke alle som er låst opp for Tier 1 og 2. Tror det er Province, Malinovka, Mines og Himmelsdorf som er de 4 mapsene de laveste tankene kan kjøre. På tier 3 og høyere vil du havne på en haug med nye kart også :)

 

5. Tips

- Har du funnet ut hvordan du oppgraderer tanksen din med nye kanoner, tracks, motor osv? Dette er essensielt for å få en bedre tank :D

 

- Ta deg tid til å sikte før du skyter, et bortkastet skudd kan du like godt la være å skyte.

 

- Hvis du sikter på en tank vil trådkorset ditt skifte farge for å vise om du har sjans til å skyte gjennom tanksen der du sikter. Hvis trådkorset blir rødt, prøv å sikte et annet sted på tanksen til du finner grønne stedet å skyte på.

 

- Generelt er de fleste tanks svakest på sidene og bak, men hvis du må skyte på fronten er underplaten foran (lower front plate) det svakeste punktet. Ofte har tanks en luke på toppen, der commanderen sitter. Den er også et svakt punkt som er enkel å skyte gjennom, men den kan være vanskelig å treffe.

 

- Ikke kjør i åpent terreng, finn steiner, hus osv som du kan bruke som cover og beveg deg fra cover til cover. Da overlever du som regel lenger :)

 

- Busker er din venn! Står du bak en busk som er stor nok til å skjule tanksen din, er det mye vanskeligere å bli oppdaget.

 

- Hvis du trykker SHIFT så bytter du mellom arkade- og snipermode. Spiller du arty så går du til arty view, og dette er eneste måten å komme seg inn i denne modusen.

 

- Gå inn i instillingene til spillet. Under general så leter du etter boksen som det står "Enable vibration in sniper mode". Ta VEKK denne haken sånn at boksen står tom, hjelper sykt mye :)

 

- Hvis du er fargeblind, som meg, så er det en egen colorblind mode under general settings du kan benytte. Den gjør alle markører som er røde -> blå og er sykt nyttig for oss som har litt funky fargesyn!

Endret av HaakonNordengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk lastet ned spillet i går kveld å prøvd litt, sykt gøy, men vanskelig.

Har noen spørsmål jeg lurer litt på.

 

1. møtte noen tank i går som skyter sykt fort og så ut som dem skyter ned 2-3 kanoner ? kanskje maskingevær eller noe??

 

2. hvorfor kjører tankene min bare ca 18kmt. alle andre i starten kjører jo fra meg..

 

3. Ser at det skal gå an å kjøpe forskjellige utstyr osv. blant annet ny tank, men tingene koster jo sykt mye, må jeg spille 100 ++ kamper før jeg får råd??

 

4. Er der flere brett? tror jeg har spilt mange ganger kun på 3 brett nå...?

 

5. Noen andre tips? hvordan jeg kan få bedre tanks og utstyr? og andre tips i spillet?.

 

Blir vel noe gaming ikveld igjen ja :)

  1. Flak guns, de skyter i burst og har et magasin, etter hvert som du går opp i tier blir panseret på stridsvognen såpass tykt at du ikke trenger å bekymre deg så voldsomt ettersom flak guns typisk har lav penetrering.
  2. Enten fordi du har en svak motor, eller fordi du har en tung stridsvogn. Hestekrefter/tonn er en viktig faktor her, belter kan også virke inn på toppfarten.
  3. Fra tier 6 og oppover må du regne med å bruke 100 kamper per stridsvogn for å låse opp neste tier, tier 5 er den tieren der de fleste har høyest profitt per kamp utenom premium tanks.
  4. Det er langt flere brett ja.
  5. Ikke kjør fra andre, da ender du bare opp med å dø alene. Ikke gå den tyske medium-linja først, tier 7 og oppover er særdeles lite nybegynner-vennlig. De fleste "Light tanks" og artilleri fra tier 4 og oppover har annen matchmaking der du kan ende opp i en tier 8 kamp, dette er ikke morsomt med mindre du vet akkurat hva du skal gjøre. Anse deg selv som fersk inntil du runder 1000 kamper, og nybegynner inntil du runder 5000 kamper.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Generelt oppfatter jeg ikke GWtypeE som en like stor trussel som f.eks T92, men jeg frykter den mer enn Object 261 som jeg selv har. Den treffer sjelden hardt med mindre den skyter AP og lar stort sett modulene dine være i fred til forskjell fra GWE og T92 som tar med seg 4-5 i slengen.

 

Utfra det jeg har hørt fra andre ville jeg gått for fransk arty. De er raske og treffsikre, selv om skaden ikke er enorm. Alternativt kan du jo gå for det største smellet og ta T92, er 100k XP unna den selv atm.

 

Jeg hadde nå i hvert fall ikke stoppet på Hummelen, men låst opp GW Pantheren også hvis jeg var deg. Gjorde det selv her akkurat og storkoser meg. Hvilke top-tier arties som er best har jeg nada formening om dog...

 

Har jobbet med Hummelen en god stund så har helt glemt hvor langt jeg har kommet på den. Sjekket den etter jeg skrev det innlegget og hadde faktisk nok til å unlocke Pantheren :p

Stor forbedring, merker godt at man har større turn radius på kanonen.

 

Tror jeg skal gå for fransk arty ved siden av. Gå via AMX 12t.

Lenke til kommentar

Fikk lastet ned spillet i går kveld å prøvd litt, sykt gøy, men vanskelig.

Har noen spørsmål jeg lurer litt på.

 

1. møtte noen tank i går som skyter sykt fort og så ut som dem skyter ned 2-3 kanoner ? kanskje maskingevær eller noe??

 

2. hvorfor kjører tankene min bare ca 18kmt. alle andre i starten kjører jo fra meg..

 

3. Ser at det skal gå an å kjøpe forskjellige utstyr osv. blant annet ny tank, men tingene koster jo sykt mye, må jeg spille 100 ++ kamper før jeg får råd??

 

4. Er der flere brett? tror jeg har spilt mange ganger kun på 3 brett nå...?

 

5. Noen andre tips? hvordan jeg kan få bedre tanks og utstyr? og andre tips i spillet?.

 

Blir vel noe gaming ikveld igjen ja :)

 

Her er en guide http://obsoletegamer.com/beginners-guide-to-world-of-tanks/

 

Noen andre som sliter med Caernarvon og Churchill Gun Carrier? Blir ikke venner med de på min vei opp UK treet.

 

Hex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...