Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig med laaange losing streaks. Har gått bra i det siste. Lenge siden jeg har hatt noe sånt.

 

Har begynt å snike meg opp tysk TD linje nå. Har kjøpt Stug III. Den liker jeg. JagdPanzer IV er jeg litt spent på. Dobbel HP i forhold til Stug er bra. 88 mm har elendig pen på 132. Må sikkert ha premiumrunder med eller bruke Stug-kanonen. Videre så ser linja bra ut med Jagdpanther og Ferdi osv.. :)

Lenke til kommentar

Noen ganger trenger man et sted å blåse ut ^^

Tror du også hadde vært litt frustrert om du spilte 50 matcher og vant 5 av dem ;)

 

Beklager og være frekk, men CARRY HARDER.

Er utrolig hvor lite som skal til noen ganger for og snu battles.

 

Dårlige team er bare enn unnskyldning, dog noen ganger er det "umulig"

 

Hadde 1 i går, der jeg i IS-6 håndterer elve sida på Abbey omtrent alene. Får 7.5k potential damage, og gjør 2.5 k damage mot 5 fiender, før de prem sheller meg til døde.

Resten av laget dør selv om de er flere. Akkurat i det battelet aner jeg ikke hvordan jeg kunne ha snudd det.

En 60% + spiller hadde kanskje klart det bedre, dog med 1 HE shell til, så hadde Ferdi'n jeg dinga på vært død, og da hadde jeg muligens tatt de andre.

Endret ammo sammensettingen etter det battleet til 3 HE shells istedenfor 2 :)

Lenke til kommentar

Beklager og være frekk, men CARRY HARDER.

Er utrolig hvor lite som skal til noen ganger for og snu battles.

 

Dårlige team er bare enn unnskyldning, dog noen ganger er det "umulig"

 

Hadde 1 i går, der jeg i IS-6 håndterer elve sida på Abbey omtrent alene. Får 7.5k potential damage, og gjør 2.5 k damage mot 5 fiender, før de prem sheller meg til døde.

Resten av laget dør selv om de er flere. Akkurat i det battelet aner jeg ikke hvordan jeg kunne ha snudd det.

En 60% + spiller hadde kanskje klart det bedre, dog med 1 HE shell til, så hadde Ferdi'n jeg dinga på vært død, og da hadde jeg muligens tatt de andre.

Endret ammo sammensettingen etter det battleet til 3 HE shells istedenfor 2 :)

Når en typisk runde de siste dagene har vært at fem heavyer og tre mediumer har gått til en side og blitt slakta mens jeg og de to andre jeg platooner med har holdt en side og typisk tatt med oss fem-seks tanker før vi blir flanka og drept, de resterende scoutene har suicide-rusha før vi er halvveis på plass til et trygt sted og artilleriet gjør typisk team damage hver eneste runde. Det nytter ikke å carrye når matchmakinga er så forbanna elendig :realmad:

Lenke til kommentar

Syting på MM hjelper svært lite, selv om det er og blåse ut.

Regner med du vet den ikke overhode tar høyde for player skill.

 

Noen ganger hadde det kanskje vært smart og hjelpe lemmingsida....

 

Ja, det er litt mapavhengig, men noen ganger kan man hjelpe lemmingstoget med å pushe kjapt.

Da kan det faktisk gå bra. F.eks med en T-54 eller noe annet raskt. Det verste er når lemmingsene stopper opp.

Lenke til kommentar

Kjedelig med laaange losing streaks. Har gått bra i det siste. Lenge siden jeg har hatt noe sånt.

 

Har begynt å snike meg opp tysk TD linje nå. Har kjøpt Stug III. Den liker jeg. JagdPanzer IV er jeg litt spent på. Dobbel HP i forhold til Stug er bra. 88 mm har elendig pen på 132. Må sikkert ha premiumrunder med eller bruke Stug-kanonen. Videre så ser linja bra ut med Jagdpanther og Ferdi osv.. :)

 

Stugen er jo en govogn. den saken er opplest og vedtatt.

JgPzIV er en smule mer problematisk. jeg har faktisk mest kill med den i en omgang (7 stk) men husker den ikke som en høydare i Tysk TD-linje. det er litt for mye rart som skjer med folk i den vognen til at den skal få noe høye score av meg. men jeg ser jo andre får den til så det er muligens jeg som er litt for lite kreativ når jeg kjører den.

 

JagdPanther derimot.... jeg har svært skjeldent under 2500 dmg som jeg deler ut til våre fiender i ren smerte per omgang. som regel ligger jeg på 3-3,5 per omgang.

litt dumt at man får såpass dårlig "betalt" i form av kreditt for slike innsatser.

 

Ferdinanen er en "kjedelig" TD. har jo et voldsomt frontpanser. men har vel ikke en toppfart som river snerken av grøten. snur seg også veldig tregt og er ikke en vogn som jeg har i min garasje.

 

JP2 er derimot en vogn som jeg har. enormt rask til å være tier 8 TD. snur på femøringen og har en hurtigskytende kanon som deler ut nesestyvere i rask rekkefølge. pansringen derimot er noe enkel å gjennomskyte. men siden den skrår bra mye, vil den dinge en del skudd om den står rett plassert.

 

så kommer JagdTiger som er en formidabel motstander. har et fronpanser som dinger MYE om du står rett plassert i forhold til fiende vogner og Arty. om når den da fyrer av sin 128 mm kanon er det om å gjøre å ikke stå i veien for den kula.

er litt vel treg i bevegelsen og funker som et stort arty mål. men jeg liker den.

Lenke til kommentar

T69 er bare digg

 

Victory!

Battle: Fjords 30. april 2013 14:07:14

Vehicle: T69

Experience received: 3 588 (x2 for the first victory each day)

Credits received: 48 060

Battle Achievements: Mastery Badge: "1st Class"

 

3465 damage, ikke premium ammo

Endret av James King
Lenke til kommentar

Jagdpanther sikler jeg på. Gleder meg til den. Toppkanonen ser utrolig bra ut. Sammen med sixth sense og camo så blir det nok bra.

 

toppkanonen er faktisk ikke noe å trakte etter. har enormt dyre skudd ( over 1000 kredds per pang mot 250 på den nest største) og dårligere accu. på den.

men sixt sense og kammo er obligatorisk.

Lenke til kommentar

Nja, du overser noen punkter.

DPM og penetration er tilnærmet det samme på begge ja. DPM er kun nyttig om du kan sitte stille uten å bli oppdaget og skyte, ellers der du fort må flytte på deg etter ett skudd så er høyere alfa en fordel. 2-1 til 105mm

Ja 88mm har litt bedre accuracy. men forskjellen er ikke så stor. Derimot så er 1.7s aim tid veldig nyttig i forhold til 2.3s, absolutt verdt å miste 0.02 i accuracy over, ettersom 105mm kanonen fremdeles har god accuracy.

så totalt, en liten fordel med 105mm over 88mm

(samme dpm, samme penetration, 0.6s bedre aim tid, høyere alfa, mister 0.02 i accuracy.)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Det spørs jo helt på hvordan du spiller tanksen. For en brawler er aimtime og alfa viktig, f.eks hvis du skal ta et skudd rundt et hjørne og stikke av. Er det noe JP ikke er så er det en brawler. Du skal sitte på 2. linje og gi ildstøtte til de som er foran, og bruke bevegeligheten til tanksen når det er nødvendig å komme seg til et mer optimalt sted. Så lenge du sitter stille har aimtime ingenting å si, da du er ferdig siktet lenge før du har reloadet.

Lenke til kommentar

Gå via Jagdpanther 2 i stedet for ferdi. Minde armor men raskere og mye mer agile. Samme kanon men høyere rpm! :eek:

 

JP2 er jo også mye vanskeligere å spille. Jeg har begge og synes det er situasjonsavhenging av hvilken som er best. Jeg skal innrømme at jeg liker JP2 best.

 

JP2 vil den dinge en del skudd om den står rett plassert.

 

JagdTiger har et fronpanser som dinger MYE om du står rett plassert i forhold til fiende vogner og Arty.

 

Her må jeg uenig. JP2 sin superstructure er 225mm effektiv, og vil følgelig ikke dinge mye. Komme skuddene fra rare vinkler, så kanskje. Den er heller ikke så stor og dermed skyter man ikke på den. Ikke noe å gå ut i fra med mindre du er toptier og knuser t7 og t6.

 

JT er heller ikke noe særlig til dinger, med mindre man er langt borte eller er hulldown. Likevel, det er noe med JT som gjør den ganske artig. 12 kills har jeg med den, replay finnes tidligere i tråden, men kan sikkert hente den fem igjen.

 

Jagdpanther sikler jeg på. Gleder meg til den. Toppkanonen ser utrolig bra ut. Sammen med sixth sense og camo så blir det nok bra.

 

Nja, jeg ville ikke ha gått for camo på JP. Etter jpziv finnes det ikke noe som heter camo på tyske TD-er.

 

 

Jeg spiller forresten alle TD-er som brawler dersom det lar seg gjøre, JP for eksempel. Så lenge man kan unngå å bli flanket så kjører jeg på.

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Når jeg skriver rett plassert så mener jeg selvfølgelig rett plassert i forhold til skudd som kommer mot meg. Og for JT, og gjerne Jp2, sin del så mener jeg hulldown. JP bruker jeg som sniper, men med mulighet for å angripe om jeg ser åpningen.

Bruker du TD som brawler? Hvordan funker det da? De få gangene jeg har prøvd på det så har jeg fort fått deng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...