Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Den er offisiell WG wiki, og om du mener du vet bedre, må du komme med noe mer håndfast enn det du kommer med nå, ellers fremstår det bare som grunnløse konspirasjoner.

 

Om det er en ting WG aldri har gitt info om, så er det akkurat hva du får experience og credits for. Alt som står i wikien om dette er således basert på spillerne sine erfaringer over tid, og hvordan de tror det hele henger sammen.

 

Fakta: artilleri får mye mindre exp per damage enn andre tanks. Dette kan man jo se etter hver eneste kamp nå, med after battle reporten. Så er spørsmålet, hvorfor er det sånn? I wikien står det "Per point of damage, modified by victim's tank type and tank tier compared to your own (damaging higher tiers pays more)." Det er ingen som helst forklaring på hvorfor enkelte tanks får mer/mindre exp per damage. Noen sier at dette er fordi enkelte typer tanks (TD og artilleri) har en lavere ratio for exp. De får rett og slett mindre exp per damage, og sånn er det bare. Andre, som meg, mener det er fordi desse to klassene ofte sitter bak resten av laget og skyter på ting som de ikke selv spotter, og dermed mister en del exp.

 

Å faktisk teste dette ut er nærmest umulig, med mindre du klarer å gå sammen med en annen clan og teste det ut i CW-kamp.

 

er dette deres oppfatning av spillet? at det går mot mer camping, mener jeg.

 

Har ikke merket det sånn direkte...men har merket at folk ikke splitter seg opp så mye som før. På Westfield f.eks har det blitt himla populært å gå hills, og drite i byen. Går som regel dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Om det er en ting WG aldri har gitt info om, så er det akkurat hva du får experience og credits for. Alt som står i wikien om dette er således basert på spillerne sine erfaringer over tid, og hvordan de tror det hele henger sammen.

 

Det er ukjente faktorer, det har du helt rett i, men informasjonen på wikien er bekreftet informasjon. Wikien er en faktaside, ikke en teoriside. At det gjør den mangelfull på visse områder bekreftes med følgende sitat:

 

This page is to provide you with as many details as possible of the core game mechanics, so that you need not search through the forums for this valuable information. The details of some game mechanics are being held "close to the vest" over at Wargaming.net. To the maximum extent possible, we have provided all the data we know about game mechanics.

 

Fakta: artilleri får mye mindre exp per damage enn andre tanks. Dette kan man jo se etter hver eneste kamp nå, med after battle reporten. Så er spørsmålet, hvorfor er det sånn?

 

Det er ikke sånn, se følgende sitat;

 

Arty usually only gets XP for damaging/killing tanks. While that is part of the whole package, TDs and tanks of course get XP from spotting (or rather, highlighting enemies who get damaged by teammates) as well, a contribution that is highly underestimated.

 

Dessuten er det andre faktorer i tillegg til det igjen, som den flate bonusen for first time spot, samt close combat bonus for damage gjort under 200m.

 

I wikien står det "Per point of damage, modified by victim's tank type and tank tier compared to your own (damaging higher tiers pays more)." Det er ingen som helst forklaring på hvorfor enkelte tanks får mer/mindre exp per damage.

 

Jo, forklaringen er enkel. gjør en tier 4, la oss si 100 damage på en tier 6, så vil skaden ganges opp i en ukjent faktor for å gi en bonus for skade på høyere tier, eller av en tank av en spesiell type. Men hvordan er dette relevant til hva du påstår? Arty får samme xp for damage spotta eller ikke. En lav bonus om skaden er innenfor 200m.

 

Noen sier at dette er fordi enkelte typer tanks (TD og artilleri) har en lavere ratio for exp. De får rett og slett mindre exp per damage, og sånn er det bare. Andre, som meg, mener det er fordi desse to klassene ofte sitter bak resten av laget og skyter på ting som de ikke selv spotter, og dermed mister en del exp.

 

Man antar at alle tanks har en ratio på 1 når det gjelder xp, men er ikke bekreftet. Men dette er også urelevant til påstanden din. For uansett hvilken ratio en arty skulle hatt, ville ikke det gitt en forskjell på xp fått av skade gjort på tanks spotta av andre, og tanks spotta selv.

 

Å faktisk teste dette ut er nærmest umulig, med mindre du klarer å gå sammen med en annen clan og teste det ut i CW-kamp.

 

Folk tester ut game mechanics hele tiden. Men mye er faktisk bekreftet av WG.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg har alltid sett på cap-sirkelen som en taktisk ressurs, som man enten bruker for å vinne når man er undertallig, eller benytter seg av for å bryte opp en fiendes formasjon da de blir nødt til å sende noen tilbake for baseforsvar. Desverre funker taktikk veldig sjeldent i random battles. (I TC derimot er det gull verdt).

 

Apropos premium ammo - denne har store innvirkninger på random battles. Mye større enn det jeg hadde sett for meg. Bare prøv en runde i M4 Sherman med 105'ern og premium ammo, så skjønner du hva jeg mener. Du tar det meste med 1 skudd. Skummelt. Er jo som KV-2 derp omtrent.

Lenke til kommentar

Jeg har min egen teori; jo større gønner man har jo mindre xp får man. Om det virkelig er sånn skal jeg ikke si for sikkert, men mener å ha sett det når jeg kjører KV-2, T30 og object 704.

 

Høres ikke riktig ut etter min erfaring.

 

Før de gjorde om på High Explosive formelen kjørte jeg mye KV-1 (2 nå) med 152mm sammen med folk i clanen som kjørte tier 9+. Ett skudd på en maus for rundt 700 dmg var nok for 1000xp med win uten dagens dobbel.

 

Tank tier og type er nok de mest avgjørende faktorene.

Lenke til kommentar

kjøpte meg JagdPanth2 her om dagen, og har ikke største gunner.

Den skyter relativt fort, go som TD, er man jo ikke i frontlinjene slik at man får fyrt av en del skudd. Problemet er at jeg går oftere - enn i + med credits!

Rimelig frustrerende, trodde tier VIII var slik at man skulle gå i pluss, selv om man ikke har top gun.

Lenke til kommentar

Høres ikke riktig ut etter min erfaring.

Før de gjorde om på High Explosive formelen kjørte jeg mye KV-1 (2 nå) med 152mm sammen med folk i clanen som kjørte tier 9+. Ett skudd på en maus for rundt 700 dmg var nok for 1000xp med win uten dagens dobbel.

Tank tier og type er nok de mest avgjørende faktorene.

 

Ja tank og tier betyr mye, og at man får mye xp for å skyte en tier 10 for 700 dmg med en tier 5 er jo ikke så rart.. :)

 

Men det er mye mulig jeg tar feil, jeg kan være flink til å finne opp egne teorier.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg har min egen teori; jo større gønner man har jo mindre xp får man. Om det virkelig er sånn skal jeg ikke si for sikkert, men mener å ha sett det når jeg kjører KV-2, T30 og object 704.

 

Tror ikke du finner en sammenheng der :)

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg har alltid sett på cap-sirkelen som en taktisk ressurs, som man enten bruker for å vinne når man er undertallig, eller benytter seg av for å bryte opp en fiendes formasjon da de blir nødt til å sende noen tilbake for baseforsvar. Desverre funker taktikk veldig sjeldent i random battles. (I TC derimot er det gull verdt).

 

Apropos premium ammo - denne har store innvirkninger på random battles. Mye større enn det jeg hadde sett for meg. Bare prøv en runde i M4 Sherman med 105'ern og premium ammo, så skjønner du hva jeg mener. Du tar det meste med 1 skudd. Skummelt. Er jo som KV-2 derp omtrent.

 

M4 Derpman er helt sykt OP med premium ammo. :!: Samme med Hetzer. Men M4 er hakket råere pga at den er mer mobil og anvendelig.

Lenke til kommentar

Det er ukjente faktorer, det har du helt rett i, men informasjonen på wikien er bekreftet informasjon. Wikien er en faktaside, ikke en teoriside. At det gjør den mangelfull på visse områder bekreftes med følgende sitat:

 

Faktaside? Tjah. En god del er nok det, men game mechanics er gråområdet. Når SerB ble spurt om inforen på wikien er korrekt, svarte han "mostly correct".

 

Arty usually only gets XP for damaging/killing tanks. While that is part of the whole package, TDs and tanks of course get XP from spotting (or rather, highlighting enemies who get damaged by teammates) as well, a contribution that is highly underestimated.

 

Hvor har du det sitatet fra? Og underestimated eller ikke, dette kan man nå se på after battle reports.

 

Dessuten er det andre faktorer i tillegg til det igjen, som den flate bonusen for first time spot, samt close combat bonus for damage gjort under 200m.

 

Den flate bonusen for first time spot er latterlig liten. Prøv suicide scouting så ser man jo det. Når det gjelder bonus for damage gjort under 200m, så er vel det akkurat stedet spekulasjoner kommer inn. Om du er under 200m fra en tanks du skyter på, er det rimelig stor sjangs for at du selv spotter denne tanksen, og dermed blir det vanskelig å si om denne bonusen er et faktum, eller om du som jeg har sagt får mindre exp når du ikke spotter det du skyter på.

 

Jo, forklaringen er enkel. gjør en tier 4, la oss si 100 damage på en tier 6, så vil skaden ganges opp i en ukjent faktor for å gi en bonus for skade på høyere tier, eller av en tank av en spesiell type. Men hvordan er dette relevant til hva du påstår? Arty får samme xp for damage spotta eller ikke. En lav bonus om skaden er innenfor 200m.

 

Så om arty gjør skade på høyere tier tanks, så ganges ikke skaden opp med samme faktor som andre tanks?

 

Folk tester ut game mechanics hele tiden. Men mye er faktisk bekreftet av WG.

 

Men igjen, så har de bekreftet fint lite når det gjelder formelen for exp. Begrunnelsen er at de er redd for at dersom formelen kommer ut, så vil folk kun gjøre det de får mest exp for, i stedet for å spille spillet. Og de har vel rett i det....

Lenke til kommentar

M4 Derpman er helt sykt OP med premium ammo. :!: Samme med Hetzer. Men M4 er hakket råere pga at den er mer mobil og anvendelig.

 

Orly? :p

 

Victory!

Battle: Serene Coast 28. november 2012 21:35:26

Vehicle: M4 Sherman

Experience received: 1 586

Credits received: 35 205

Battle Achievements: Pool's medal, Pascucci's medal, Top Gun, Scout

 

10 kills, men bare T4 vogner og 3 artys. Så kunne strengt tatt gjort det samme med HE.

Lenke til kommentar

kjøpte meg JagdPanth2 her om dagen, og har ikke største gunner.

Den skyter relativt fort, go som TD, er man jo ikke i frontlinjene slik at man får fyrt av en del skudd. Problemet er at jeg går oftere - enn i + med credits!

Rimelig frustrerende, trodde tier VIII var slik at man skulle gå i pluss, selv om man ikke har top gun.

 

den har ikke det beste frontpanseret og er relativt høy og er derfor litt vanskelig å skjule, så sett den opp deretter. det blir litt tilbake til JagdPanzer1 tiden.

den har en himla god sistekanon. går gjennom det meste uten noe plunder. og har, som du ser, en overraskende høy toppfart (med beste motoren og tracksene) samt at den snur seg fort.

jeg bruker den også til å "dytte" de tregere vognene som skal opp de samme bakkene som meg.

 

men som andre TD blir den fryktelig sårbar om den blir tatt i åpent landskap og/eller alene. tar heller ikke mange karameller fra Arty før den kneler.

den kan heller ikke dreie kanonen så mye før du må vri på hele vogna og dermed "blåse" kamuflasjen din.

 

jeg var selv svært nær å gi opp hele vogna p.g.a det som du nevner. men bestemte meg for å gi den en ærlig sjanse til å overbevise meg. og det har den gjort. jeg bytter ikke den for noe annet som jeg har.

så med de rette forholdene på din side så er den en vogn som kan snu de fleste kamper til lagets fordel.

Lenke til kommentar
den har ikke det beste frontpanseret og er relativt høy og er derfor litt vanskelig å skjule, så sett den opp deretter. det blir litt tilbake til JagdPanzer1 tiden. den har en himla god sistekanon. går gjennom det meste uten noe plunder. og har, som du ser, en overraskende høy toppfart (med beste motoren og tracksene) samt at den snur seg fort. jeg bruker den også til å "dytte" de tregere vognene som skal opp de samme bakkene som meg. men som andre TD blir den fryktelig sårbar om den blir tatt i åpent landskap og/eller alene. tar heller ikke mange karameller fra Arty før den kneler. den kan heller ikke dreie kanonen så mye før du må vri på hele vogna og dermed "blåse" kamuflasjen din. jeg var selv svært nær å gi opp hele vogna p.g.a det som du nevner. men bestemte meg for å gi den en ærlig sjanse til å overbevise meg. og det har den gjort. jeg bytter ikke den for noe annet som jeg har. så med de rette forholdene på din side så er den en vogn som kan snu de fleste kamper til lagets fordel.

 

synes den er bra så langt jeg, driter i om jeg går minus, og tar jo en stund til man får største gunneren :)

Lenke til kommentar
Regner med at du ikke kjører premium siden du går i minus med den vognen? Hvis ikke så må du enten skyte kun premium ammo eller bomme sykt mye :p

 

man skyter jo sykt mye med den, er rimelig fast reload med 2 gunnen (7.5s tror jeg), og er ikke uvanlig jeg har nesten 20 skudd = 20k (1030 per skudd). Og siden det ikke er største gunnen, er det ikke alltid jeg gjør damage, og damage = credits, ergo går man minus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...