Syncz Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Har du null armor gjør de mye dmg. Min Object.... whatever husker ikke navnet neste siste tier, gjør som regel "bare" 600-700 dmg på tier 8+ Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hva mener du man bør gjøre da? Å redusere inntektene gjør det litt mindre fristende å spille SPG, så det blir litt færre av dem i omløp. Det er mulig det ikke fungerte godt nok, men hvilke alternativ har man? De fleste på forumene hyler om at man bør begrense antall SPG per kamp. Jeg tror ikke de forstår hva de ber om. Det totale antallet SPG-er vil være det samme, det betyr at det gjennomsnittlig må være like mange SPG-er per kamp. Ergo vil man måtte dytte flere SPG-er inn i de kampene som ikke har noen (eller få) fra før. Da vil du kanskje ikke møte fem samtidig, men så vil du nok heller aldri oppleve at det er færre enn tre. Jeg tar heller litt variasjon. Jeg synes det er ganske artig at det forekommer kamper uten SPG, så jeg vil ikke ha noen øvre grense. Så kan man jo si at de skal sette grensen veldig lavt (f.eks to SPG per lag), resultatet blir at du alltid møter to SPG, men at de som vil ta en runde i SPG i tillegg blir plaget med veldig lange køer. Det skjønner jeg godt at de ikke ønsker. Det beste de kan gjøre hvis de ønsker å ha færre SPG-er i rotasjon, er å gjøre dem litt dyrere i bruk. Men å finne riktig nivå der er sikkert ikke helt enkelt. Men jeg er enig i at det har blitt vanligere med mange SPG-er i høy-tier-kamper enn tidligere. I lavere tiers (<=7) synes jeg det er helt uproblematisk slik det er i dag. Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Tier 9 blir en gang daglig for X2 nå, mer gidder jeg ikke. Har bare to T9 vogner, gidder ikke bruke 6,1mill på M48A1 og angrer på at jeg ikke brukte freexp i det britiske treet fremfor å oppgradere M103 til fullt. Respec hadde egentlig vært noe jeg kunne dumpet gull i nå. Med 3+ artys på hvert lag blir det en campfest uten like, og den som stikker snuten frem blir tracka av en campende motstander for deretter å bli bombardert av 3+ artys som bare venter på et blipp på kartet. Har en flaks kan en prøve å halte seg i dekning med 54HP igjen. Antar at vi er inne i en vond sirkel hvor mange har det sånn, og unngår å spille 9 og 10 mer enn nødvendig, med påfølgende resultat at artys er overrepresentert. Jeg har ikke noe annet forslag enn å begrense antall artys per kamp, en eller to holder lenge. Eventuelt kan det ene laget kun bestå av artys, og det andre av tanks alene. Det hadde vært mer interessant en hva det er nå. Nå er det bare tier 9 og 10 jeg klager over, i alle andre tier så har jeg ikke dette problemet. En sjelden gang er det 3+ på hvert lag og en sjelden gang er det ingen. Som regel er det en eller to, og det fungerer utmerket. Endret 22. november 2012 av Whitefall Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Synes det er veldig mye arty syting for tiden, grow some balls ... or a vagina, those things can take a pounding! Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 En hummel kan gjøre 1k damage feks, mens tier 6 gjør opp i mot 1.9k damage! Har ennå ikke sett en hummel gjøre 1k skade, og selv om de russiske T6 har potensiell skade opp mot 2k er det sjelden du kommer i nærheten. Problemet er strengt tatt ikke den massive skaden fra høytier arty, men antallet. Er det mer enn 2 stk greier de å dekke hele kartet uten problemer, og du får situasjonen hvor du potensielt blir most med en gang du stikker fram nesen. Min foretrukne løsning vil være å sette en limit på maks 2 arty i kamper hvor arty er T7+. Det vil gjøre at det så godt som alltid er to arty, men gjennomsnittet nå ligger stort sett over 3 på en dag til dag basis. At de som spiller arty får lengre ventetid er meg knekkende likegyldig (ca 1000 kamper selv i arty nå). Det er uansett mye morsommere å spille arty når det ikke er så mange av dem på hvert lag, så for min del vil det være verdt å vente et lite minutt på. Blir ventetiden for lang så får du heller spille noe annet en liten stund. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hva mener du man bør gjøre da? Hva mener du? Ser du ikke at ting er ute av kontroll? Ser du ikke at folk ikke gidder og spille tier IX og X? Nå har tilogmed problemet forplantet seg ned til tier VIII Å redusere inntektene gjør det litt mindre fristende å spille SPG, så det blir litt færre av dem i omløp. Det er mulig det ikke fungerte godt nok, De gjorde jo det til 8.1 uten at det hjalp i det hele tatt, in fact det har blitt FLER arties. men hvilke alternativ har man? De fleste på forumene hyler om at man bør begrense antall SPG per kamp. Jeg tror ikke de forstår hva de ber om. Ja en cap på 3 er jeg for på tier IX og X. Det totale antallet SPG-er vil være det samme, det betyr at det gjennomsnittlig må være like mange SPG-er per kamp. Hvorfor vil det det? Vil folk gidde og spille SPGr når man bruker tid på og komme inn i battles? Jeg håper ikke det. Ingen reagerer på om det er feks 10 heavies per lag, dog det kan bli ubalansert med mange TDr, noe man kan se på senere. Uansett hvordan du vrir og vendre på det er antall SPGr veldig ubalanserende Ergo vil man måtte dytte flere SPG-er inn i de kampene som ikke har noen (eller få) fra før. Da vil du kanskje ikke møte fem samtidig, men så vil du nok heller aldri oppleve at det er færre enn tre. Jeg tar heller litt variasjon. Jeg synes det er ganske artig at det forekommer kamper uten SPG, så jeg vil ikke ha noen øvre grense. Så kan man jo si at de skal sette grensen veldig lavt (f.eks to SPG per lag), resultatet blir at du alltid møter to SPG, men at de som vil ta en runde i SPG i tillegg blir plaget med veldig lange køer. Det skjønner jeg godt at de ikke ønsker. Spørsmålet er heller, hvorfor er det fler arties nå enn for feks 6 måneder siden? Svaret er: de er ubalanserte, de gjør for mye damage, og de er for lette og spille, og når folk da låser de opp, så spilles de. Hvorfor ser man ikke mange tier 1-4 arties? De ER balanserte! (er min påstand!) Det beste de kan gjøre hvis de ønsker å ha færre SPG-er i rotasjon, er å gjøre dem litt dyrere i bruk. Men å finne riktig nivå der er sikkert ikke helt enkelt. Men jeg er enig i at det har blitt vanligere med mange SPG-er i høy-tier-kamper enn tidligere. I lavere tiers (<=7) synes jeg det er helt uproblematisk slik det er i dag. Min løsning er a) en cap på 3 og b) nerf damage på tier 5,6,7 og 8. Noen gode tall på nerf har jeg selvsagt ikke. Jeg er uenig i din påstand om at tier 5 og 6 arties are balanserte. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Er enig. Det blir for mye arty på tier 9 og 10-games. De kan bare sette max grense på 2 arty. Det blir mye whining pga ventetid , men det er verdt det. Sikler litt på E75, men vet ikke om jeg gidder å stresse. Den er jo skikkelig arty-føde. På tier 9 og 10 freser jeg heller rundt i T-54 og Batmobilen Morsomst fortiden er å spille tier 5 til 8 tanks. M4 Sherman, KV-1S, Hellcat, litt VK2801, ISU, SP, Tiger II... Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Synes det er veldig mye arty syting for tiden, grow some balls ... or a vagina, those things can take a pounding! Slike poster her, og på WG forumet er utrolig provoserende. Det er da for faen meg ikke syting, når det er ett reellt problem. Jeg har gjort det eneste riktige "vote with my feet", dvs ikke spille tier IX og X. Er på nippet til og droppe tier VIII også, men her er min inntekts kilde (Löwe) Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Akkurat ferdig med x2 med M103, ståa var som følger. 10 T8 artys, fem på hvert lag. +1 T7 på vårt lag. 11 totalt. Heldigvis vant vi, så slipper jeg å kjøre mer på den vogna idag. Herlich. Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Lær maps og hvor du kan plassere deg så du ikke blir truffet? De vil ikke gjøre noe med arty, er "diskriminering" å sette en cap på en type vogn og ikke andre. Learn to live with it Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Morsomt, jeg synes det er utrolig provoserende med all arty sutringa ... 1 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Lær maps og hvor du kan plassere deg så du ikke blir truffet? De vil ikke gjøre noe med arty, er "diskriminering" å sette en cap på en type vogn og ikke andre. Learn to live with it Men det du sier her er "Finn deg en god svær stein og camp i vei". Hvis du har en stor treig vogn som MAUS eller JPZE100 har du ikke sjans til å dodge arty eller rushe fra cover til cover som du tross alt kan gjøre med medium/light tanks. Det gir uinspirerende gameplay. Har forøvrig et annet forslag til hvordan arty kanskje kan fikses: Mye av skaden kommer fra indirekte treff, splash damage. Det resulterer ikke alltid i at så mye HP forsvinner, men splash tar gjerne med seg en 2-3 moduler/crew og du står igjen detracked. T92 med gullammo har jo en helt hinsides splash på over 12 meter og skader voldsomt samme om den treffer på eller ved siden av. Reduser splash radius BETYDELIG, f.eks ned til 1/3 av hva den er i dag. Arty er nå langt mer avhenging av å faktisk treffe tanksen din, noe som er mye vanskeligere enn å splashe den når du skyter over 800m med flere sekunder traveltime. Arty er easymode fordi du ikke trenger å bry deg noe spesielt om omgivelsene dine, in essence bare pek og klikk i fugleperspektiv. Hvis det blir vanskeligere å skade vil kanskje flere scrubs som spiller arty fordi de ikke får til noe annet slutte å spille arty. De som er gode med arty vil fremdeles kunne gjøre massivt med skade, men sånn er det jo med alle tank-klassene. Endret 22. november 2012 av HaakonNordengen Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kanskje løsningen er og fjerne fugleperspektivet, men heller en bedre zoom modus en sniper man har på andre tanks? Det vil gjøre arties mye mer vanskelig og spille. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Er vel greit for Wargaming at det er delte meninger om arty. For det fører til at flere og flere går ned og spiller på lav og medium tier-nivå. Blir balanse. Vet ikke om det finnes noe offentlige tall på fordelingen. Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Mer spennende å! Tok en match med t57 uten å bruke fugleperspektiv, Top gun++. Men den kan jo faktisk bounce litt da og er ellers en fantastisk tanks (100% crew+secondary) Lenke til kommentar
Abacist Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Mens dere diskuterte arty, så tok jeg meg en tur i T-62a og skjøt ut noen artys ! http://mwreplays.com/aadnemd Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Mens dere diskuterte arty, så tok jeg meg en tur i T-62a og skjøt ut noen artys ! http://mwreplays.com/aadnemd Men der kjører du jo rask medium! Da er de jo bare morro å rase rundt mens credits ramler i bakken bak deg og skyte ut T8 arty vel vitende at de to skuddene du satt i ryggen hans kostet ham 26 000+ credits Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Er vel greit for Wargaming at det er delte meninger om arty. For det fører til at flere og flere går ned og spiller på lav og medium tier-nivå. Blir balanse. Vet ikke om det finnes noe offentlige tall på fordelingen. Finnes iallefall uoffisielle tall. Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kan nesten ikke ta bort splash, iallefall ikke på alle siden t2-4 arty (ikke alle) har veeeldig liten splash, kan treffe rett ved siden av en tank og få that was close og ikke gjøre noe dmg eller modul dmg ^^ Men som sagt arty har sin rolle og er her for å bli, de har blitt nerfet hinsides, og så buffet igjen og nerfet. De kommer nok ikke til å gjøre drastiske ting så er liten vits å whine her på dem. At det er mange arty er jo for de er morsome å spille, kan ikke ta bort noe for at du ikke liker det. Mange som ikke liker arty, men også mange som elsker dem, cant please everyone. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kan nesten ikke ta bort splash, iallefall ikke på alle siden t2-4 arty (ikke alle) har veeeldig liten splash, kan treffe rett ved siden av en tank og få that was close og ikke gjøre noe dmg eller modul dmg ^^ Men som sagt arty har sin rolle og er her for å bli, de har blitt nerfet hinsides, og så buffet igjen og nerfet. De kommer nok ikke til å gjøre drastiske ting så er liten vits å whine her på dem. At det er mange arty er jo for de er morsome å spille, kan ikke ta bort noe for at du ikke liker det. Mange som ikke liker arty, men også mange som elsker dem, cant please everyone. sukk. Synes faktisk det er helt håpløst at folk ikke skjønner hvor OP arties på high tiers er, og hvor ødeleggende de er for spillet. Utsagnet ditt er jo indirekte feil, folk spiller det som er OP, ja det gjør de "fun" men tar ikke bort at det er OP. feks nå spiller mange (jeg også) derp tanks, med bare premium ammo. Jeg vet det er OP, og ødelegger ganske mye, men jeg håper inderlig dette blir justert/fikset, og har ikke en holdning som du viser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå