Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<p>

Nevn 3 ting jeg ikke må finne på å gjøre i det spillet! (ikke sånne ting som er dumme IRL som man burde skjønne, som å krysse venners skytefelt, kjøre i full silhuett, leke rambo og drite i skjul/dekning, men helst ting som er litt mer spillmekaniske som kanskje ikke sier seg helt selv) <3 takk for evt svar :D
</p>

<p> </p>

<p>Er uendelig mange tips, og man lærer så lenge man spiller.</p>

<p> </p>

<p>Kan gi generelle tips:</p>

<p><span style="font-size:8px;">(disclaimer: jeg spiller sjelden/aldri scouts/arties så disse rådene gjelder ikke for de)</span></p>

<p> </p>

<ul>

<li>lær forskjellen mellom view range/spot range</li>

<li>forstå armor og penetrering - her har WG utgitt en veldig bra opplærings video faktisk, for 1-2 uker siden</li>

<li>forstå vinkling og hvorfor - advanced guide er og lære seg feks sidescraping</li>

<li>forstå weakspots</li>

<li>lære seg kart i forhold til tanks</li>

<li>skjønne hvordan utnytte terreng</li>

<li>skjønne posisjonering</li>

<li>skjønne når man skal ta skade og ikke</li>

<li>lære seg minimap</li>

<li>lære seg tanken man spiller, man har IKKE lært tanken før man har over 100 battles i den er min påstand</li>

<li>skjønne hvilke skills/perks som passer til din tank</li>

<li>skjønne hvorfor det lønner seg stort sett alltid og "killsteale"</li>

<li>skjønne hva som er den største threat</li>

<li>still deg spørsmålet "hvorfor døde jeg nå - er det noe jeg kunne ha gjort bedre ? " etter hver gang du dør, og nei det er (som regel) ikke "mine teammates suger"</li>

<li>bli en stathore - ja det hjelper faktisk, er du opptatt av hvor bra du gjør det, vil du instinktivt prøve og gjøre det bedre. www.planetwot.com har fine grafer som viser din utvikling over tid. sjekk <a href="http://www.planetwot.com/playerStats/?name=Lowlife555&d=eu">mine på denne linken</a></li>

<li>sikt bedre - har en par i klanen med  under 50% hit ratio, de skyter som fulle høner, gjerne før siktet har begynt og gå inn, skyter on-the-move osv osv. Selv har jeg 63% i snitt tror jeg, og det er ganske lavt det også, men spiller en del tier II der man er nødt til og bomme. På min Löwe har jeg 79%, gode folk har 80% account wide</li>

<li>finn deg noen og spille sammen med som er bedre enn deg, dette lærer man mye av</li>

<li>skjønne når man er spottet - ok det plinger på minmap, og en fiende scout kommer. har han spottet deg? over tid har jeg lært meg og skjønne når jeg er spottet nesten i alle situasjoner, og 6th sense perken er omtrent unødvendig.</li>

<li>unngå tunnelsyn, dette er en dødssynd. Det jeg mener er at mange går inn i sniper mode, og zoomer inn på første og beste røde man ser, totalt uvitende om tankene som flanker deg og skyter deg i siden/ræva. "be aware of your surrondings"</li>

</ul>

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er hastighet og gun depression på black prince sammenlignet med churchill VII? har churchill VII nå og blir stadig vekk tatt ut av en jeg ikke klarer å sikte på etter å ha brukt halve matchen på å komme meg frem til de andre.

 

Hastigheten er den samme som på VII, 20km/t. Men der VII er en lidelse å komme seg avgårde med, føles BP mer responsiv, akser og snur bedre. Mistenker at R&R Meteor har noe med dette å gjøre, fine motoren. Depression er hakket bedre med -8/+20 mot VIIs -6/+20, men det er greit å holde seg unna bakkar og berg med denne også. Samt holde seg til en retning, Churchills er ikke i stand til å skifte noe særlig flanker.

 

Ninjaedit: Måtte bare sjekke, og toppkanonen til BP, OQF 17-pdr, er historisk sett den samme som Sherman Firefly var utstyrt med. Når SF kommer, og med den kanonen, så kan detta bli gøyale greier.

Endret av Whitefall
Lenke til kommentar

Statistikken til hver enkelt hva? Om det er spillere i matcher du tenker på så, http://www.curse.com...ks/wot-xvm-full

 

Takker! Håper jeg klarer å installere det da.. :-o

Skjønner ikke helt hvordan alle får dette frem, men men. jeg er ikke så flink på data, men er lidenskapelig ifht World Of Tanks! CA 5000 spill som småbarnsfar er bra:-o

I samme slengen; ser på youtube at noen får frem hvor mye HP de mister pr skudd etc.. Har du en link der også eller?

Takker!

Lenke til kommentar

 

 

Takker! Håper jeg klarer å installere det da.. :-o

Skjønner ikke helt hvordan alle får dette frem, men men. jeg er ikke så flink på data, men er lidenskapelig ifht World Of Tanks! CA 5000 spill som småbarnsfar er bra:-o

I samme slengen; ser på youtube at noen får frem hvor mye HP de mister pr skudd etc.. Har du en link der også eller?

Takker!

Det heter damage panel. Finner det på curse:)

Lenke til kommentar
Takker! Håper jeg klarer å installere det da.. :-o Skjønner ikke helt hvordan alle får dette frem, men men. jeg er ikke så flink på data, men er lidenskapelig ifht World Of Tanks! CA 5000 spill som småbarnsfar er bra:-o I samme slengen; ser på youtube at noen får frem hvor mye HP de mister pr skudd etc.. Har du en link der også eller? Takker!

 

Jeg bruker ikke XVM, og anbefaler det heller ikke.

 

Har zippet opp hvilke mods jeg bruker, så hvis du klarer og laste ned, så er det bare og pakke den ut til res_mod folderen:

 

https://www.dropbox.com/s/yaxaja3bftu58h6/0.8.1.rar

Lenke til kommentar

Har XVM kjørende selv og den gir meg egentlig fint lite. Folk spiller som fjols stort sett samme hva slags stats de har, og den gamle versjonen jeg hadde som spådde utfall med % sannsynlighet hadde rett like ofte som den hadde feil. Ble overkjørt i kamper vi hadde 95% sjanse til å vinne og motsatt.

 

XVM er i det store og hele et verktøy for de som liker å stikke e-penisen sin opp i fjeset på andre for å føle seg bedre. Det kan i enkelte tilfeller vise deg hvem som er fullstendig clueless men det kan svært sjelden vise hvem du kan stole på slik mange hevder de bruker det til.

 

Efficiency fra XVM bygger lite på teamplay, jo mer ego du kjører jo høyere blir efficiency. Den oppfordrer til killsteal og suicide scouting, og gir generelt et høyere tall hvis du ofte spiller med høytier tanks da de gjør mer skade. Så vidt jeg husker tar den også med survival rate, noe som etter min mening betyr svært lite for hvor bra du spiller. Om du dør i løpet av 2-3 min så får du selvsagt gjort lite, men om du dør på slutten eller overlever med 5% hp så har du som regel hatt god sjanse til å utrette noe for laget.

 

Burde nesten gitt minuspoeng for å avslutte kampen med 100% hp, da har du spilt for feigt :ninja:

Lenke til kommentar
Xvm er for folk som er glad i statestikk og tall. og bare fordi du avslutter en battle med 100% hp er du jo ikke feig, men taktisk. Jeg kan sløse mange av kulene til fiendene mine uten at verken jeg eller team mates må ta de imot

 

Nå var det satt litt på spissen det jeg sa da :) Det var mer myntet mot heavytankene som står og gjemmer seg bak lavere TD "I'm hulldown lol" eller venter på at kompisen dør mens han sloss mot en annen tank før han kjører fram og tar ut resten av HP.

 

Avhengig av tanken, tiering, mengde arty, flaks og skill kan du slevsagt gjøre mye og fremdeles avslutte med 100% hp, men dette kan være fryktelig tilfeldig og er derfor et dårlig mål på hvor mye du har gjort i kampen. Er du uheldig og blir fokus for en artyvogn forsvinner det gjerne en del HP uten at du kan gjøre voldsomt mye med det. Igjen, avhengig av map osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
XVM vil brukes til å slå ihjel tid mens man venter på gamet. Ikke alltid relevant battletaktikk som skrives der.. Men å se hvor mye man mister i HP pr skudd er lærerrikt og nyttig. Skal forsøke å legge til XVM, og må ty til youtube for å klare dette step by step.. Takk!

 

Skadelisten er kjempenyttig, absolutt! Viktig å vite om det var flere simultanskudd eller et digert for eksempel. Jeg tenkte på selve stat delen av den. Må si jeg dog synes det er litt morsomt å se folk med 40k+ kamper, og deretter sjekke detaljerte stats etter kampen ;)

Lenke til kommentar
Har mange ganger tenkt på et tog av lette vogner som T-50-2 med en MAUS e.l bakerst til å dytte, og hvor mange festlige steder man hadde greid å komme seg til :D

 

Haha. Ja, vi var 2 stk T-50-2 som dytta en T95, den kom seg kjapt dit den skulle.

Så tenkte jeg etterpå.. dæven.. enn om arty hadde tatt oss ut da.. 3 stk med ett skudd... yikes :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...