Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Og du mener den ene tank destroyeren forteller hva som kjennetegner USA generelt?

tja, hele den amerikanske td linjen har generelt mer armor en sine tyske og russiske motparter.

Så det kjennetegner ihvertfall amerikanske TDs. Det åpenbare unntaket blir vel T82.

det finnes også andre eksempler:

T1 heavy har for eksempel best front hull armor i tier 5 av alle tanks i research treet.

T29 har nest best hull armor i tier 7. (etter IS)

M26 Pershing har best hull armor av alle mediums i tier 8.

M46 Patton har nest best medium hull armor i tier 9.

Når man tenker på amerikanske tanks som har veldig lav hull armor iforhold til andre snakker vi kun om T34 og T30. Så jeg spør deg, mener du at disse 2 skal kjennetegne USA generelt?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

tja, hele den amerikanske td linjen har generelt mer armor en sine tyske og russiske motparter.

Så det kjennetegner ihvertfall amerikanske TDs. Det åpenbare unntaket blir vel T82.

det finnes også andre eksempler:

T1 heavy har for eksempel best front hull armor i tier 5 av alle tanks i research treet.

T29 har nest best hull armor i tier 7. (etter IS)

M26 Pershing har best hull armor av alle mediums i tier 8.

M46 Patton har nest best medium hull armor i tier 9.

Når man tenker på amerikanske tanks som har veldig lav hull armor iforhold til andre snakker vi kun om T34 og T30. Så jeg spør deg, mener du at disse 2 skal kjennetegne USA generelt?

Nå skaper du et ganske kunstig bilde. Jeg sa hull, ikke front hull. Jeg holder meg til heavy, som jeg kjenner best.

T5:

USSR: 75/75/65

USA: 83/44/41

(Germ: 80/30/20)

USA vinner marginalt på front hull, men KV er langt bedre pansret jevnt over. Tyskland i parantes, da de stiller med en medium tank.

T6:

USSR: 120/90/75

USA: 102/44/41

(Germ: 100/60/80)

Temmelig klar seier til KV-3 og USSR her. USA har igjen ok armor i front, svak ellers.

T7:

USSR: 120/90/60

USA: 102/76/51

Germ: 100/80/80

Her vil jeg rangere IS > Tiger > T29.

T8:

USSR: 110/90/60

USA: 127/76/51

Germ: 150/80/80

Soleklar seier til Tiger II, delt andreplass?

T9:

USSR: 160/160/100

Germ: 170/100/100

Soleklar seier til IS-4, like soleklar sisteplass til T34.

T10:

USSR: 150/150/60

Germ: 200/185/160

Tallene taler vel for seg selv.

Totalt sett: USA sist på hull armor på alle heavy tanks fra T5 til T10, men at Tyskland taper i T5 hvor de bare stiller med medium tank er vel som ventet. Nå har jo vinkling på armor etc. mye å si også, men å si at amerikanske tanks er kjent for god hull armor blir feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet å spille, men er dessverre på ferie med laptop så må spille på laveste grafikk.. Et problem med dette er at jeg ikke får sett tanks, ikke engang min egen, dette gjør det vanskelig å manuvrere rundt mine allierte og se fienden x) det å teste seg frem til hvilke setting som gjør noe med dette tar en evighet, siden det å endre på en tar en smule tid på denne maskinen, dessverre. Så er det noen som vet hvilken setting som har med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Bakkeklatring er sin egne lille del da som du sier så kan trege tanks være kjapp oppover

Fart generelt er jo hvor fort tanksen i praksis kan kjøre, men også toppfart, askerelasjon og hvor mye fart som mistes mens man svinger.

Testet ut E-50 og Panther på test serveren, men matchmakingen der er jo helt på trynet. t5 meds mot t9 meds? Panther er blitt en ny tanks så tårn og belter må resaerches på nytt. Siden mm er på trynet er ikke det så lett å bedømme hvorden den vil oppføre seg, men jeg mener å huske fra mine DB tider at du vil kunne penetrere så og si alt, men du vil ikke gjøre så alt for mye skade. 14 og noe skudd i minuttet med 135 skade er lite, men 75mm ammo ble billigere.

E-50 er veldig like til Panther II, men den er litt tregere, men den har bedre armering.

Jeg trodde jo selv at den ville bli den ultimate rammetanksen da den veier 60 tonn og har en toppfart på 60 km/t (den når nesten 60 på flat bakke) og det var den. herlig å maltraktere russiske mediums som står i veien :D

Lenke til kommentar

Angående fart, er grunnen til at jeg sier at T2 Light er den raskeste, fordi den har en toppfart på 72 kmt sammen med A20. Men både A20 og Leoparden (68) bruker mye tid på å komme opp i denne farten, samt at T2 er nydelig å styre, mister lite fart på brå sving, suser opp bakkene, og i det store og det hele. Jeg har aldri i min karriere med T2 blitt tatt igjen (Eller hatt noen som holder følge med meg) utenom av andre T2 Light. Derfor sier jeg at det er den raskeste :-)

Lenke til kommentar

Bakkeklatring er sin egne lille del da som du sier så kan trege tanks være kjapp oppover

Fart generelt er jo hvor fort tanksen i praksis kan kjøre, men også toppfart, askerelasjon og hvor mye fart som mistes mens man svinger.

Testet ut E-50 og Panther på test serveren, men matchmakingen der er jo helt på trynet. t5 meds mot t9 meds? Panther er blitt en ny tanks så tårn og belter må resaerches på nytt. Siden mm er på trynet er ikke det så lett å bedømme hvorden den vil oppføre seg, men jeg mener å huske fra mine DB tider at du vil kunne penetrere så og si alt, men du vil ikke gjøre så alt for mye skade. 14 og noe skudd i minuttet med 135 skade er lite, men 75mm ammo ble billigere.

E-50 er veldig like til Panther II, men den er litt tregere, men den har bedre armering.

Jeg trodde jo selv at den ville bli den ultimate rammetanksen da den veier 60 tonn og har en toppfart på 60 km/t (den når nesten 60 på flat bakke) og det var den. herlig å maltraktere russiske mediums som står i veien :D

De sier at E75 er fantastisk, men E100 er ræva :-/

Matching, så er det ikke unormalt at T5 møter T9. Uansett om det er heavy, medium eller TD på bunn eller topp. Men det kan godt være det skjer oftere på testserveren, da det er en del færre som spiller der.

Men 14 skudd med 135 i skade er ikke dårlig...

Mausen har 4,5 skudd med 490 skade (Dårligst av T10).

T32 har 5,5 skudd med 320 skade.

Jeg vet ikke om du snakker om Panther eller Panther II, men det er T7 og T8 etter forandringene...

Mausen på 2205 skade per minutt, imens Pantheren ligger imellom 1890 og 2025. T32 har 1760.

Så direkte dårlig er det ikke akkurat for en T7/T8.

Men jeg vil si at det går mye på hvilken penetration den har. Jeg velger penetration franfor danagem nesten hver gang :-)

Lenke til kommentar

De sier at E75 er fantastisk, men E100 er ræva :-/

Matching, så er det ikke unormalt at T5 møter T9. Uansett om det er heavy, medium eller TD på bunn eller topp. Men det kan godt være det skjer oftere på testserveren, da det er en del færre som spiller der.

Jeg har sett på matchmaking verdiene og har spillt en del så jeg vet at t5 meds ikke skal møte t10 heavies og t9 meds. Og det var ikke i en platoon. Men ja, det er få folk på test serveren som også ødelegger litt

Lenke til kommentar

Så du har aldri spilt et game hvor en KV møter T9? Og hver enkelt tanks har en matchmaking som er (relativt) uavhengig av tier, som tilsier at det kan være de har endret matchmakingtallet til den spesifikke T5 medium (eller alle T5 medium). Man kan møte light tanks med T9... Og det er ikke sjelden det skjer med T8.

Lenke til kommentar

Når jeg skal kjøpe gold så må man visst overføre... Skal man ta vanlig overføring eller utlands betaling? tar man innenlands så kan jeg kun skrive hvor mye jeg skal betale i NOK, og det blir jo garantert feil, siden forskjellige banker bruker vel forskjellige kurser.

Lenke til kommentar

Når jeg skal kjøpe gold så må man visst overføre... Skal man ta vanlig overføring eller utlands betaling? tar man innenlands så kan jeg kun skrive hvor mye jeg skal betale i NOK, og det blir jo garantert feil, siden forskjellige banker bruker vel forskjellige kurser.

Det er en egen fane som heter playspan (ikke billingpartner), velg antall gull du vil kjøpe (pris i EUR) klikk playspan og betal med visa, mc el...gull er på kto på under minuttet

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du har aldri spilt et game hvor en KV møter T9? Og hver enkelt tanks har en matchmaking som er (relativt) uavhengig av tier, som tilsier at det kan være de har endret matchmakingtallet til den spesifikke T5 medium (eller alle T5 medium). Man kan møte light tanks med T9... Og det er ikke sjelden det skjer med T8.

t9 mediums har samme matchmaking sm t10 heavies. t9 heavies og t9 TD har et litt bredere spenn og kan treffe på lavere tier. t4 lights teller som scouts og dermed så treffer de på mye bedre tanks enn de selv. KV er ikke en medium tank, så jeg skjønner ikke hvorfor du drar det inn.

Jeg ser at du ikke har sett på matchmaking tabellen

MMS_chart.jpg

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Har sett den, men ikke pugget den, akkurat.

Visste det var en del unntak og så videre.

Men det kan være de har hatt noe problemer med battle tiers, siden de la til en ekstra for nybegynnere? Men det kan også være at det er bare på testserveren, da, som sagt, det er veldig få folk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...