Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt så er det sykt waste å bruke gullammo i lavere tiers. F.eks tier 1 da (ekstremt med allikevel) så koster et shell til toppkanonen til MS-1: 17 credits, eller 2 gull = 800 credits. Da er det ikke verdt det samme hvordan du snur og vender på ting.

Lenke til kommentar

Fra tier 6 pluss kan det lett være lønnsomt å bruke 2-5 gull-shells, avhengig av hvordan du bruker dem.

noen som testa britiske tanks i går?

prøvde bare den første Tier I, Mark I.

Med 6 i armor er det ikke mye man kan gjøre, bra gun dog.

Har testa litt A13 mkII. Var litt morsomt å puffe rundt med 40mm Pom Pom. Har enda ikke fått prøvd den andre 40mm som skal skyte ca. like fort.

Er man rutinert kan man ta ut en del tanks med denne.

Edit: Den andre 40mm kanonen, QF40 gjør slik at man blir matcha sammen med KV1 som beste tank. Ikke spesielt morsomt siden ikke er noe stort hopp i fra Pom Pom.

Jeg har litt troen på Cromwell og vognene over den. Men jeg vet ikke om jeg gidder det nå, jeg er godt på tur oppover i sovjet sitt tre nå.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Enig i det, men nå er det heldigvis mulig for alle å bruke gullammo. Ideelt sett skulle de vært fjernet fra spillet slik at alle stilte likt uansett hva. Men men.

Jeg har Type 59, T34 og SuperPershing og kan farme extremt mye credits som igjen kan konverteres til gull med disse.

Kan man gjøre credits til gull?

Som Nordengen sier, konvertere credits til gull ammo

Lenke til kommentar
Edit: Den andre 40mm kanonen, QF40 gjør slik at man blir matcha sammen med KV1 som beste tank. Ikke spesielt morsomt siden ikke er noe stort hopp i fra Pom Pom. Jeg har litt troen på Cromwell og vognene over den. Men jeg vet ikke om jeg gidder det nå, jeg er godt på tur oppover i sovjet sitt tre nå.

hæ?

Tviler jeg sterkt på, det er ingen som har bevist at moduler spiller noen rolle i MM.

Det er bare type tank, samt tier som spiller noen rolle.

Lenke til kommentar

Edit: Den andre 40mm kanonen, QF40 gjør slik at man blir matcha sammen med KV1 som beste tank. Ikke spesielt morsomt siden ikke er noe stort hopp i fra Pom Pom.

Uh...what? Du blir matcha etter hvilken tanks du kjører, ikke hvilke moduler du har på den...

Lenke til kommentar

Syns det virker som jeg blir matcha med hardere vogner når jeg har moduler med høyere tier, da spesielt kanon.

Nope, tror muligens du får litt lettere MM de første matchene men etter et visst antall er den kun tank som er en faktor, ikke våpen, crew, utstyr eller antall gull ammo loaded :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Syns det virker som jeg blir matcha med hardere vogner når jeg har moduler med høyere tier, da spesielt kanon.

Nope, tror muligens du får litt lettere MM de første matchene men etter et visst antall er den kun tank som er en faktor, ikke våpen, crew, utstyr eller antall gull ammo loaded :)

De først x kampene regnes vel som "innkjøringsperiode" hvor du bare møter din egen tier og lavere. Er ikke sikker på hvor mange kamper det er snakk om, eller om det gjelder alle tanks.

Kanskje denne innkjøringsperioden blir avbrutt om du skifter standardmodulene. Med det er bare en teori.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Enig i det, men nå er det heldigvis mulig for alle å bruke gullammo. Ideelt sett skulle de vært fjernet fra spillet slik at alle stilte likt uansett hva. Men men.

De må jo tjene penger da. Om du foreslår at de fjerner en inntekt, hvor skal de da hente inn tapet? Nå kjøper man jo ikke gullammo lenger heller. De koster jo credits nå. Synes det er dumt, det vil være mange flere som bruker disse type shellsa nå. Før var det bare en goldwhore her og der. Og det kunne jeg leve med med tanke på at WG faktisk må tjene penger.

Lenke til kommentar
De først x kampene regnes vel som "innkjøringsperiode" hvor du bare møter din egen tier og lavere. Er ikke sikker på hvor mange kamper det er snakk om, eller om det gjelder alle tanks. Kanskje denne innkjøringsperioden blir avbrutt om du skifter standardmodulene. Med det er bare en teori.

Det var en liten periode hvor du skulle få lettere MM de ti første kampene dine, men dette ble fort fjernet. Hvorfor det ble fjernet har jeg ikke sett, men jeg tror det skapte større problemer enn det løste.

Lenke til kommentar
De må jo tjene penger da. Om du foreslår at de fjerner en inntekt, hvor skal de da hente inn tapet? Nå kjøper man jo ikke gullammo lenger heller. De koster jo credits nå. Synes det er dumt, det vil være mange flere som bruker disse type shellsa nå. Før var det bare en goldwhore her og der. Og det kunne jeg leve med med tanke på at WG faktisk må tjene penger.

Det går fint an for WG og tjene penger uten at man kan kjøpe seg til fordeler.

Er mange andre F2P spill som har slike modeller.

Jeg er enig i at WG bommer stygt her, men med så mange som driter i det, så fint for dem....

Lenke til kommentar

Jeg tror de tjener fett på mange ting. Hvor mye tror du ikke de tjener på folk som free xp'er seg forbi feks Lorraine? Jeg tipper faktisk det er en del av forretningsideen å legge inn "dogs" i de enkelte tank tree som gjør at grinden suger og at halvgamlinger som meg selv free xp'er forbi hele eller deler av et tre...økonomisk selvsagt en katastrofe men det er alt for lett å rasjonalisere med at en 20 pakning koster 100 kroner og siden jeg har slutta så er det jo greit å legge 200 prince i en ny bat chat...

Tipper at cashflowen fra de rikerer deler av europa samt USA er høy og de til en viss grad styrer dette med innhold som folk ønsker / hater...

Lenke til kommentar
Jeg tror de tjener fett på mange ting. Hvor mye tror du ikke de tjener på folk som free xp'er seg forbi feks Lorraine? Jeg tipper faktisk det er en del av forretningsideen å legge inn "dogs" i de enkelte tank tree som gjør at grinden suger og at halvgamlinger som meg selv free xp'er forbi hele eller deler av et tre...økonomisk selvsagt en katastrofe men det er alt for lett å rasjonalisere med at en 20 pakning koster 100 kroner og siden jeg har slutta så er det jo greit å legge 200 prince i en ny bat chat... Tipper at cashflowen fra de rikerer deler av europa samt USA er høy og de til en viss grad styrer dette med innhold som folk ønsker / hater...

Det skal du ikke se bort ifra, og det er liten tvil om at gullammo KUN er der for å tjene penger.

Er forøvrig bare å se hva de har gjort med alt som før kunne tjene penger på egenhånd: T7 arty, T9 TD (som de nerfet credits pga "top tier". Greit nok, men de "glemte" å rette det opp igjen når det plutselig ble T10 TD), T5-6 tanks har fått credits redusert, T8 premiums har mye lavere income, f.eks Löwe har blitt nerfet i rof, armor i turret og hull, hastighet og view range + credit income siden jeg kjøpe den.

Sier ikke at man ikke tjener penger med tingene lenger, men en gjennomsnittlig runde med Löwe og premium dro lett inn 80-100k credits og en skikkelig god runde 140k+. Nå kan jeg spille som en gud, mose hele motstanderlaget på egenhånd og ende opp med 105k... Greit det er ganske mye credits, men gjennomsnittet har gått ned med 20-30k og tanken er søppel å spille.

Lenke til kommentar

De tjener så avsindige penger på premium account at det hadde ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å sett en detaljert statistikk over hvordan gullet blir brukt.Jeg bruker iallefall mesteparten av mitt på freexp og crews, og når det begynner å bli labert med credits og freexp, så er det på premiumkjøret igjen. Bruker for mye penger på dette spillet. :( Heldigvis så er jeg ikke så interessert i WoP, så da blir jeg ikke å doble pengebruken før WoB kommer. :p

Lenke til kommentar

WG er listet på børsen på Kypros (sier sitt), ikke så lett å lese regnskapene men de har mye inntekter....verdt å merke seg at største aksjonær / styreformann mv har en avtalt årslønn på 13.000.000 EUR...dvs ca 100 MNOK per år (LOLOLOLOL) så hvis noen lurer på hvor penga går så er det vel til ferrarri

http://www.stockwatch.com.cy/media/announce_pdf/Aug31_2013_WG_6monthresults2012.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...