Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har de endret på stug III også?
Kanonen har blitt endret på, høyere pen nå ;)
da er det vel på tide å ta seg en tur i den igjen da! :)

Jepp, alltid vært en fin tank det der altså!

Forøvrig:

"Shell Penetration of Pzgr 39 L gun 7,5 cm KwK 42 L/70 changed from 138 mm to 150 mm"

Lenke til kommentar

Har lyst til å dra i gang en liten diskusjon her om hvilke tanks folk synes er best på de respektive tiers/klasser og tenkte vi kunne starte med Tier VIII (8) for å få med arty også. Skriv noen ord om hvorfor du synes den er best også :)

T8 H: T32.

Jeg likte denne tanksen fryktelig godt på grunn av det fantastiske turretet den har, og det fryktelig slopa frontpanseret. Sammen gjorde dette at jeg på de aller fleste kart kunne utnytte terrenget til min fordel bedre enn jeg har greid med noen andre tanks. Kombinert med en grei kanon og god mobilitet var dette en fantastisk tanks som jeg aldri kommer til å selge. (har faktisk ikke spillt den siden 7.5 pga grinding av nye tiers, fyskam!)

T8 M: T44

Har bare spilt T44 og AMX13 90 (vet den er light men allikevel) men har spillt mot mange T8 M i løpet av 7500 kamper. Panther 2 er en flott sniper men er veldig avhengig av support, og er et fryktelig stort target. 13 90 er sykt kraftig i flokk men alene er den for sårbar nå i sin T8 posisjon, langt mer enn den var i T7. Pershing og T44 er brawlere og kan være sykt plagsomme når de er spillt riktig. Allikevel gir jeg T44 plassen. Jeg ville gitt den til M26 hadde det ikke vært for at T44 fikk en ny kanon i 7.4(?) noe som virkelig trengtes. Kombinert med den lave profilen og ekstreme bevegeligheten er det en deilig tank! Bare husk Wet ammo rack hvis du ikke er glad i fyrverkeri på nært hold...

T8 TD: AMX Mle. 1948

Dette er en vanskelig kategori, fordi de ulike TDene er så forskjellige. ISUen har størst fear-factor med BL10 og voldsom skade for sin tier, men har til gjengjeld fryktelig lite liv og dårlig armor + lav mobility. De tyske føles gjennomsnitlig på de fleste punkter, men er ikke eksepsjonelle på noen ting. T28 er kjip å møte frontalt på litt distanse men er så treig at den relativt enkelt kan tas ut av en medium/rask heavy. T28 prot derimot er en jævel av en TD. Skyter hardt og fort og er fryktelig vanskelig å skyte gjennom frontalt. En av de desidert verste tankene på T8 å møte, men jeg mener den er open-top og dermed svak mot HE? Uansett, den slemmeste T8 TDen med god margin er 1948. Den har syk skade (autoloader) og magisk frontarmor som bouncer det meste du hiver på den fordi det er så skrått. I tillegg har den god camo og mobilitet og det er et mysterium for meg hvordan denne havnet på live server i den tilstanden den er i for øyeblikket, samme som med TierX Foch 155.

T8 SPG: Batchat 155

Har selv bare Object 261 men har blitt truffet av nok arty skudd, så jeg dømmer ut ifra dette :p 261 skal være den mest treffsikre men skuddene flyr i alle retninger til tider samme hvordan du sikter. Den skal være brukbar med AP skudd men 50% av skuddene (som faktisk treffer) gjør 0% skade eller detracker eller andre slitsomme ting, og HE gjør stort sett ikke mer enn 4-500 skade på større tanks (som er lite for T8 arty) T92 gjør voldsom skade, men skyter tregt og er ekstremt unøyaktig (testet på testserver). Når den treffer så er det lite som er mer irriterende enn å være på recieving end dog. GWE er en arty som jeg ikke har et sånn frykt forhold til av en eller anne grunn, selv om den stadig vekk skyter halve tanksen i fillebiter. Den er diger og god mot HE skudd, men er treigest av alle T8 SPG og føles mest balansert av dem. Batmobil 155 derimot er en annen historie. Den er treffsikker og skyter fort når den først har ladet. At den har autoloader med over 1 min ladetid er ikke nødvendigvis så farlig, fordi du uansett bruker mye tid på å flytte på deg som SPG på mange kart. Skaden er også vesentlig høyere enn f.eks O261. I tillegg har den turret og er sykt rask, og dette kombinert gjør den farligere enn T10 medium tanks når du beveger deg i nærheten av den. Alt i alt den sterkeste SPG imho.

Det var min liste, håper flere slenger seg på :)

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

T8 H: T34 helt klart. Denne har samme egenskaper som T32, men har mer dmg og pen. Og med max crew, BIA og vent har man bare 12.5 sec reloadtid. Samtidig kan du fint klare deg mot tier 9 og 10 når du blir søpple ranka :)

T8 M : Her liker jeg best AMX13 90, er veldig opptatt av scouting, så brukte denne masse til å scoute med, samt finishe off tanker som var halvdøde. Den er kjapp, lav profil og har masse dmg å pumpe ut så fort du har flanka noen. Kjøp cammonett, scope og vent, så har du en perfekt scout her ;)

T8 TD: Her vil jeg si at Ferdinand stikker av med seiern for min del. Den har en sykt bra gun som er rask å reloade samt har veldig bra med accuracy, dmg og pen. I tillegg er den fantastisk i hulldown positions hvor lite trenger igjennom superstruckturen på den.

T8 ARTY: Her er jeg mest fornøyd med bat chatten. Det er helt overlegent med turret på arty, samt at den går like fort som andre medium tanker. Så man får stått på mye rare steder hvor folk som står i cover tror de er "safe" mot arty. Litt kjipt med 64 sec reload, men verdt å vente på ;)

Kan jo nevne at jeg har 9200 kamper ingame, samt effiency på rundt 1825. Så spør meg gjerne om tips :) Kaller meg Foofight ingame.

Endret av Foofight
Lenke til kommentar

T8 M : Her liker jeg best AMX13 90,

Det er en light-tank.

T34 ser relativt lik ut som T32 men har ikke de samme egenskapene. T32 er mye mindre med lavere profil, vanskeligere å treffe og bedre armor på turreten. I tillegg er den langt kjappere og mye mer manøvreringsdyktig.

Har begge to og T32 er fortsatt min favoritt, selv om kanonen på T34 virkelig kan gi seg til kjenne mot T10 tanks.

Lenke til kommentar

Det er en light-tank.

T34 ser relativt lik ut som T32 men har ikke de samme egenskapene. T32 er mye mindre med lavere profil, vanskeligere å treffe og bedre armor på turreten. I tillegg er den langt kjappere og mye mer manøvreringsdyktig.

Har begge to og T32 er fortsatt min favoritt, selv om kanonen på T34 virkelig kan gi seg til kjenne mot T10 tanks.

Ja, vet amx er light, men fortsatt en tier 8 :)

Jeg mente lik med tanke på at den bruker samme taktikk som t32. Sterk turret, bra depression på gun og rimlig uovervinnelig om man fikser hulldown på samme måte som t32 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det er en light-tank.

Ja, vet amx er light, men fortsatt en tier 8 :)

Jeg mente lik med tanke på at den bruker samme taktikk som t32. Sterk turret, bra depression på gun og rimlig uovervinnelig om man fikser hulldown på samme måte som t32 ;)

T34 kan ikke sammenlignes med T32 i det hele tatt. Skal du sammenligne T34 med noe så sammenlign med T29 eller T30. Det er mye lettere å skyte turreten på en T34 enn en T32. T34 spillest best i bakgrunn som en TD/sniper rolle. En T32 er en front line heavy tank som er manøvrernar, noe som T34 ikke er i det hele tatt. Helt forskjellige roller.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Tier 8 Heavy: Oi, her er det mye bra! Vil egentlig ikke si at noen av heavy tanksene på denne tieren er dårlig. King Tiger har kanon som egner seg til sniping, og armor nok til at du kan gå i nærkamp (i egen tier i alle fall). IS-3 egner seg ikke så mye til sniping, med en del dårligere accuracy, men gjør det bra i nærkamp. Høy alpha og like manøvrerbar som enkelte mediums! T32 er utrolig til å gå hull-down med, og selv om fronten har jalla-armor, så bouncer den jaggu skudd den ikke burde innimellom. Eneste minuset med T32 er at den har nøyaktig samme kanon som T29. Den kunne gjort seg med en liten pen-boost, men jevnt over bra. AMX 50 100 har ikkeno armor, og bouncer så godt som aldri, men den er heller rask til å være en heavy, og har autoloader, så du kan pumpe ut mye damage på kort tid. Om du liker de franske light tanksene med autoloader, ser jeg ikke vekk ifra at denne kan være en vinner.

Tier 8 premiums er en litt annen sak. Löwe og T34 har samme DPM, men T34 har høyere alpha. Löwe har dog noe bedre aim time og accuracy. De er begge treige som fy, men synes selv det virker som om Löwe har et lite fortrinn i manøvrering. Men den har ræva front armor som alle skyter på, og tar gjerne fyr så husk brannslokker! T34 har fordelen at den kan gå hull-down, og har ganske bra turret armor. Commander's hatchen stikker opp, men er ikke så alt for lett å treffe om ikke fienden er ganske nærme. KV-5...ugh. Bra armor på papiret, men weakpoints i hytt og pine. Og kanonen er mer eller mindre samme 107mm som på KV-2 og T-150, med høyere RoF. Mye høyere DPM enn T34 og Löwe, men det stemmer kun dersom du penetrerer, og det er problemet. IS-6...welp. Ikke så mye weakspots som KV-5, men kanonen er sånn bob-bob. Mer eller mindre en kopi av 122mm D-25T som er toppkanonen på IS. Så IS-6 er omtrent en IS-3 med kanon en tier lavere enn hva IS-3 får.

Tier 8 Mediums: AMX 13 90 (Light, men siden det ikke finnes franks tier 8 medium) ganske rask, autoloader, tåler ikke all verdens. Mye det samme som AMX 12t og 13 75, bare bedre (og med høyere matchmaking). T-44 har blitt veldig bra. Kjørte denne før de buffet ammorack-hp, gav den en bedre motor, og bedre gun, og syntes den var bra da. Nå er den jævla bra! Bare 175mm pen på gunnern her også, men som medium kan du flanke ting mye lettere enn en heavy, så det funker veldig bra. Panther II er vel den tregeste av tier 8 meds, men har samtidig kanonen med best accuracy. Sniper-medium. M26 Pershing...tjah. Nest-tregest, såvidt litt mer pen enn T-44. Likte T-20, digger Patton, men Pershing funket aldri helt for meg. Aner ikke hvorfor, da de tre skal i teorien fylle samme funksjon. Til slutt Type 59. Denne saken er vel mer eller mindre en krysning mellom T-44 og T-54. Turret fra T-54 og hull og kanon fra T-44. Sånn ca. Noe tregere enn T-44, men plenty mobil nok, og du tjener latterlig mye credits. Om du skal ha en premium for å tjene credits, og vil ha en som er artig å kjøre, så er dette tanksen. Må bare vente til den kommer på tilbud igjen...(til jul kanskje?)

Tier 8 TD: Ferdinand har bra kanon, er litt treg, og front armor er not as good as advertised. Likte den, men ble av og til frustrert. JadPantherII har jeg ikke prøvd ennå, men blir fortalt at den ikke har armor, men til gjengjeld er den raskere enn JagdPanther, og har samme kanon som Ferdinand. T28 og T28 Prototype: AAARGH! Om du vil beholde det snev av fornuft du har igjen, kjør i platoon med folk som kan hjelpe deg. Fordi tanksene er så trege blir du ofte sittende alene, og vips så kommer det en liten filletanks og skyter deg i småbiter. Samtidig som stock gun på desse ikke holder på denne tieren lenger. Gav opp T28 etter 28 kamper og solgte den. Kjøper den kanskje igjen en dag. ISU-152...JOYGASM! Litt treg, armor hva er det, bob-bob accuracy, men herregud...286 penetration og 750 damage, på tier 8. Kan ikke telle gangene jeg har skutt en fiende, og ser ham desperat rygge bak nærmeste hjørne/haug mens han skyter i bakken eller opp i luften. Det gjør noe mentalt med deg å miste så mye hp så raskt :D Absolutt å anbefale! (Drit i BL-9S kanonen, gå direkte for BL-10). SU-101 har jeg ikke prøvd og kan egentlig ikke uttale meg om.

Tier 8 Arty: Har bare GW E og Object 261, så blir litt vanskelig. Liker 261 best, men det er mest fordi den kan flytte på seg, der GW E er ufattelig treg. Skytinga fungerer greit med begge (høydare er da jeg tok ut to E-100 med samme skuddet fra GW E). Men siden arty egentlig er up-tiered to tiers (tier 8 arty er som tier 10), kan jeg jo ta med tier 6 arty!

Tier 6 Arty: GW Panther: Jaaaaaa! Helt grei kanon, tanksen er ganske rask og kan manøvrere, men kronen på verket er turret med veldig vid traverse, som gjør at du kan snu mye på siktet uten å flytte på tanksen, som igjen gjør at du sikter mye raskere. Ulempen er at de to neste arty i linjen ikke har turreg, og har så og si null traverse. SU-14 og S-51 får samme kanon, som har høyere damage enn GW Panther sin, men lavere accuracy og lengre reload. Begge er trege som fy, og SU-14 får litt bedre stats på kanonen enn hva S-51 får. Lorraine 155 50 er raskeste arty på denne tieren, uten tvil. Men har også kanonen med lavest damage. Høyest rate of fire, men synes den rett og slett mangler litt på damage. Leder dog til BatChat arty, med turret og autoloader, som er en latterlig kombinasjon. M12 har jeg ikke kjørt selv, men har et par kompiser som banner over den. I teorien omtrent samme kanon som GW Panther, men med dårligere accuracy. I teorien bedre aim time, men turreten på GW Panther gjør at den som regel har bedre aim time.

That's it!

Lenke til kommentar

Testa noen av de britiske tanksene i går. tier 8 heavyen er fantastisk, men uheldigvis så har den samme body hele vegen til t10 så den er rimelig weak i forhold til alle andre t10 tanksene. Ellers har vel heavy linja rimelig god pen og accuracy.

Vil faktisk si at t9-en er bedre enn t10-en fordi t10-en har turret montert jevlig langt bak på tanksen som gjør den rimelig ubrukelig i urbane strøk.

Men ellers er det rimelig kule og artige tankser.

Just one man's opinion.

edit: må si meg enig med alt-ctrl over her, t34 er seig og treig i forhold til t32 og jeg spiller disse tanksene ganske forskjellig.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

hadde en nesten episk kamp i T29 i går, var 3-8 på ett tidspunkt, og jeg og en tiger p klarte og snu det til det var igjen bare 1 motstander tank :(

Skal se om jeg får lastet den opp på wot-replays.

Gjorde en del bra ting der som folk kanskje lærer noe av? sidescraping, positioning, når man skal deffe etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...