Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg mest ved dette spillet er matchmaking systemet som ikke fungerer særlig bra.

 

I alle dager? spilte du for noen måneder siden? da kunne man møte tanker 5 tier over deg! nå er det ALLTID +-2 (utenom light/arties).

Noe som var en veldig bra endring.

 

Jeg savner de gode gamle dager hvor jeg var kongen på haugen med en tier 9 eller 10. Nå er ofte halve laget tier 10. Du får ikke den spesielle følelsen lenger, men det er vel mer rettferdig sånn.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Likte også den gamle MM bedre. Mye mer variasjon i kampene. Og utrolig morsomt når man som underdog fikk til en skikkelig godrunde!

 

Og hva med de 9 andre rundene der du kom i T-28 og ble instagibbet av en T8 tank? Nye MM er det beste de har gjort med dette spillet, nå har alle en sjanse til å bidra uavhengig av hvor på lista de havner i stedet for at halve lista er kanonføde for tankene på toppen.

 

Jeg savner de gode gamle dager hvor jeg var kongen på haugen med en tier 9 eller 10. Nå er ofte halve laget tier 10. Du får ikke den spesielle følelsen lenger, men det er vel mer rettferdig sånn.
Det var jo selvsagt morsomt når du havnet som den eneste T10 tanken og kunne rushe hodeløst inn i 5-6 fiender og komme ut med noen riper i lakken, men for alle andre var det relativt håpløst. Beste eksempelet må være gamle IS-4 som eneste T9 med f.eks en Patton på motstanderlaget. Legg til den situasjonen som av og til skjedde med at du har 1 tier 8 og kanskje 2 t7 og resten var rusk under dette igjen og du har en festlig match for 1 spiller av 30.
Lenke til kommentar

Likte også den gamle MM bedre. Mye mer variasjon i kampene. Og utrolig morsomt når man som underdog fikk til en skikkelig godrunde!

 

Og hva med de 9 andre rundene der du kom i T-28 og ble instagibbet av en T8 tank? Nye MM er det beste de har gjort med dette spillet, nå har alle en sjanse til å bidra uavhengig av hvor på lista de havner i stedet for at halve lista er kanonføde for tankene på toppen.

 

Jeg savner de gode gamle dager hvor jeg var kongen på haugen med en tier 9 eller 10. Nå er ofte halve laget tier 10. Du får ikke den spesielle følelsen lenger, men det er vel mer rettferdig sånn.
Det var jo selvsagt morsomt når du havnet som den eneste T10 tanken og kunne rushe hodeløst inn i 5-6 fiender og komme ut med noen riper i lakken, men for alle andre var det relativt håpløst. Beste eksempelet må være gamle IS-4 som eneste T9 med f.eks en Patton på motstanderlaget. Legg til den situasjonen som av og til skjedde med at du har 1 tier 8 og kanskje 2 t7 og resten var rusk under dette igjen og du har en festlig match for 1 spiller av 30.

... og ingen arty. Arty er jo det eneste som kunne ha skadet denne superdoningen i slike kamper.

Lenke til kommentar

Har lyst på en premium tank til. Har T34 i dag. Lowe er uaktuell.

 

Noen som har erfaring med Super Pershing? Koster bare 7200 gull.

Virker slow, men har bra frontal armour.

 

Sett litt på Dicker Max også. Er bare tier 6, men koster også bare 3200 gull.

Rå gun på den.

 

Vent til jul, da kommer de sikkert ut med tilbud på Type 59 igjen.

Lenke til kommentar
Har lyst på en premium tank til. Har T34 i dag. Lowe er uaktuell. Noen som har erfaring med Super Pershing? Koster bare 7200 gull. Virker slow, men har bra frontal armour. Sett litt på Dicker Max også. Er bare tier 6, men koster også bare 3200 gull. Rå gun på den.

 

Har ikke egen erfaring med SuperPershing, annet enn at turret og front er skikkelig problematisk å skyte gjennom :p

Lenke til kommentar
Har lyst på en premium tank til. Har T34 i dag. Lowe er uaktuell. Noen som har erfaring med Super Pershing? Koster bare 7200 gull. Virker slow, men har bra frontal armour. Sett litt på Dicker Max også. Er bare tier 6, men koster også bare 3200 gull. Rå gun på den.
Har ikke egen erfaring med SuperPershing, annet enn at turret og front er skikkelig problematisk å skyte gjennom :p

 

Ja, har samme erfaring. Den er rå i både turret og hull. T34 er jo som smør i hull, og den har også høyere MM enn Super Pershing. Penetration er bare 170, men det går an å ta med seg tre fire gull patroner.

Lenke til kommentar
Har lyst på en premium tank til. Har T34 i dag. Lowe er uaktuell. Noen som har erfaring med Super Pershing? Koster bare 7200 gull. Virker slow, men har bra frontal armour. Sett litt på Dicker Max også. Er bare tier 6, men koster også bare 3200 gull. Rå gun på den.
Har ikke egen erfaring med SuperPershing, annet enn at turret og front er skikkelig problematisk å skyte gjennom :p
Ja, har samme erfaring. Den er rå i både turret og hull. T34 er jo som smør i hull, og den har også høyere MM enn Super Pershing. Penetration er bare 170, men det går an å ta med seg tre fire gull patroner.

 

Eller bare skyt på lavere tier ting. Du får jo samme mengde credits for samme antall hp uavhenging av tier. Du får mer XP for å skyte høytier tankser men skrotnissene i WG "glemte" å innføre det samme prinsippet med credits...

 

I_Have_No_Idea_What_I_m_Doing.jpg

Lenke til kommentar

I alle dager? spilte du for noen måneder siden? da kunne man møte tanker 5 tier over deg! nå er det ALLTID +-2 (utenom light/arties).

Noe som var en veldig bra endring.

 

Nope, jeg spilte ikke for noen måneder siden. Men at det da tydeligvis var håpløst for noen måneder siden gjør det ikke bra nå. Det er kanskje bra i forhold til hvordan det var, men å havne i kampt mot spillere som er 2-3 tiers over deg med en lite oppgradert TD er ikke særlig bra.

 

Det er ikke det at det skjer hver gang, for all del. Men at det i det hele tatt skjer gjør at jeg mister litt spillgleden. Og når man fra tid til annen havner i kamp hvor man rett og slett ikke kan bidra med noe så er beskriver vel ikke akkurat det et system som fungerer bra?

 

Kan være et sykt frustrerende spill ja. Hvorfor gidder jeg spille det egentlig...

Lurer på det av og til.

 

I dag lurer jeg virkelig på det da jeg sliter med å få dagsbonusen ved første seier. 8 kamper og ingen seiere..det triste er at i 6 av de 8 kampene så havnet jeg på lag med minst 1 teamkiller :p

 

Og oppgraderingen fra Hetzer til StuG III har ikke fungert særlig bra. Med Hetzer'n så hadde jeg en brukbar statistikk med en seiersprosent på 53, på 58 kamper. Overlevde ganske så ofte og knerta minst 1 tank per kamp. Men med StuG III sliter jeg voldsomt. En latterlig seiersprosent på 32, på 19 kamper, og enda latterligere er det at jeg har kun overlevd i 3 av de 19 kampene.

Lenke til kommentar
Det er ikke det at det skjer hver gang, for all del. Men at det i det hele tatt skjer gjør at jeg mister litt spillgleden. Og når man fra tid til annen havner i kamp hvor man rett og slett ikke kan bidra med noe så er beskriver vel ikke akkurat det et system som fungerer bra?

 

Og oppgraderingen fra Hetzer til StuG III har ikke fungert særlig bra. Med Hetzer'n så hadde jeg en brukbar statistikk med en seiersprosent på 53, på 58 kamper. Overlevde ganske så ofte og knerta minst 1 tank per kamp. Men med StuG III sliter jeg voldsomt. En latterlig seiersprosent på 32, på 19 kamper, og enda latterligere er det at jeg har kun overlevd i 3 av de 19 kampene.

 

Jeg vil påstå at man med det MM systemet som er i dag kan bidra i alle kamper man havner i, det gjelder bare å være klar over sin egen tanks styrker og svakheter og spille deretter.

 

Når det gjelder Stug3en må du bare være litt tolmodig. Har du den beste kanonen ennå? Når du får det blir den et beist for sin tier. 150 i pen, høy rpm og treffsikker som få. Du må være klar over at den er en langdistansesniper så bruk den som dette. Som support er Stug'en kjempefestlig (synes jeg). Bruk farten til å relokere når det trengs og sleng på et camonett så holder du deg godt skjult bak busker og kratt :)

 

Når det gjelder winrate er 19 kamper alt for lite til å dømme den, spesielt hvis du ikke elitet den fra starten av. Hadde samme problem selv med AMX 50 100, dog så var den elite fra starten av. fikk horrible teams og etter ~30 kamper hadde jeg wirate på 22% eller noe. Nå en del kamper senere er den på ca 60% og average XP over 950 så det går seg til etterhvert som man lærer seg tanken og flaks/uflaks jevner seg ut :w00t:

Lenke til kommentar
Syns den er for treg til at jeg ville hatt den. Eneste fordelen er at du kan trene opp medium crew på den. Kommer jo en ny fransk heavy prem da, aner ikke stats though. Ellers er det type som fungerer best for min del.

 

Har vurdert type 59 men har T-54, og de to blir for like.

Selv om MM er lettere på type.

 

Super Pershing frister.. Men ny fransk heavy premium høres bra ut. Kommer den i 8.1?

Lenke til kommentar
Det er ikke det at det skjer hver gang, for all del. Men at det i det hele tatt skjer gjør at jeg mister litt spillgleden. Og når man fra tid til annen havner i kamp hvor man rett og slett ikke kan bidra med noe så er beskriver vel ikke akkurat det et system som fungerer bra?

 

Og oppgraderingen fra Hetzer til StuG III har ikke fungert særlig bra. Med Hetzer'n så hadde jeg en brukbar statistikk med en seiersprosent på 53, på 58 kamper. Overlevde ganske så ofte og knerta minst 1 tank per kamp. Men med StuG III sliter jeg voldsomt. En latterlig seiersprosent på 32, på 19 kamper, og enda latterligere er det at jeg har kun overlevd i 3 av de 19 kampene.

Jeg vil påstå at man med det MM systemet som er i dag kan bidra i alle kamper man havner i, det gjelder bare å være klar over sin egen tanks styrker og svakheter og spille deretter.

*snip*

Nå en del kamper senere er den på ca 60% og average XP over 950 så det går seg til etterhvert som man lærer seg tanken og flaks/uflaks jevner seg ut :w00t:

 

Sier som Håkon, med den MM som er i dag skal samtlige kunne bidra i kampene de kommer. Det virker kanskje håpløst for relativt nyte spillere, men ta deg en tur på wikien og les om game mechanics, mye info der som kan hjelpe (og som folk med flere tusen kamper ser ut til å ikke ha snøring om). Eneste tilfellet MM faller litt igjennom, er tier 4+ light tanks. De er ment som scout tanks, som skal spotte fienden for eget lag, og har for det meste dermed kanon som knapt kan penetrere ting samme tier som de. Heldigvis kan du for det meste unngå desse tanksene.

 

Og igjen, du trenger noen kamper på å lære en tanks. Av og til er de ganske like den forrige på treet, men av og til er de veldig ulike. Under 50 kamper spilt bør du ikke tenke på å se på win ratioen på tanks! :D

 

Har vurdert type 59 men har T-54, og de to blir for like.

Selv om MM er lettere på type.

 

De to er for så vidt forholdsvis like, men Type 59 drar jo inn MYE mer credits. Var det ikke det du var ute etter?

Endret av Valle79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...