Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

HE funker gull mot Arty og andre TD.

ellers er det som de andre skriver her, det blir bedre etter en stund.

men det er frustrerende i starten, det er jeg enig i.

 

ellers så føler jeg også at morsomheten er på topp ved tier 5-7 (spesielt de tyske TD imo). etter det så kommer det så mange, og gode, Arty at man blir skutt i filler bare man lurer snuta frem fra en fjellnabb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T95 er bare helt rå! Sykt morro å se hvor mye respekt motstanderen har for deg når du kommer trillende i en slik en :D

 

T95 er en sykt skummel tanks på de riktige brettene! Hvis det ikke er arty på kartet kan du hive den fra deg på en bro og holde den helt alene. Du skyter hardt som fy og frontpanseret er helt umulig å komme gjennom fra avstand. Trange gater er også fint. Kommer du derimot på et kart med mye bakker, åpne områder eller mye arty er det takk og farvel. Du er for treig til å komme deg noe sted og kommer noen bak eller på siden er du dau. Ikke kan du dodge artyskudd heller med 13kph maks speed :p

 

Brukt riktig er T95 en av de mest formidable tanksene på spillet, men desverre (heldigvis) kjører de fleste som har den som en gjeng med aper så da går det fint å ta den ut ;)

Lenke til kommentar

T95 er bare helt rå! Sykt morro å se hvor mye respekt motstanderen har for deg når du kommer trillende i en slik en :D

 

T95 er en sykt skummel tanks på de riktige brettene! Hvis det ikke er arty på kartet kan du hive den fra deg på en bro og holde den helt alene. Du skyter hardt som fy og frontpanseret er helt umulig å komme gjennom fra avstand. Trange gater er også fint. Kommer du derimot på et kart med mye bakker, åpne områder eller mye arty er det takk og farvel. Du er for treig til å komme deg noe sted og kommer noen bak eller på siden er du dau. Ikke kan du dodge artyskudd heller med 13kph maks speed :p

 

Brukt riktig er T95 en av de mest formidable tanksene på spillet, men desverre (heldigvis) kjører de fleste som har den som en gjeng med aper så da går det fint å ta den ut ;)

 

Du har rett i det. Er egentlig veldig avhengig av hjelp i den der. Enten det gjelder spotting eller holde mediums og lights borte fra rassen. Dessverre er det ganske ofte at man ender opp alene, spesielt på store åpne kart, rett og slett fordi man er for treg til å holde følge med laget som går "gung ho".

 

Hadde en situasjon hvor jeg sneglet meg fremover for å komme meg i cover og få skuddmulighet uten å bli arty-slakt, hadde akkurat kommet meg i posisjon, og da var halve laget ute allerede. I slike tilfeller er det ikke spesielt morro, så det er en tanks som er ekstremt god i de rette forholdene, og rimelig forsvarsløs i andre.

 

Det er forresten ikke supervanskelig å penne den forfra, det er vanskelig, men ikke veldig. Bare skyt den i bunnplata, er en tynn stripe som går nederst på hele fronten på den. Er stort sett der jeg skyter på de, og det går stort sett bra :)

 

Edit: Er jo også morro når folk undervurderer hvor kjapp reloaden er på den, så de stikker ut og viser hele siden sin :D

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Gaah, hva skjer i dag..1 seier på de 10 siste kampene hvor lagkamerater faller som fluer. Hater sånne dager :hm:

 

Er dessverre oftere og oftere slike dager virker det som. At det skjer i low tier kamper er så, men når det skjer i tier 8+, kan man stille seg spørsmål om hvordan de har kommet så langt... ;)

Lenke til kommentar
Gaah, hva skjer i dag..1 seier på de 10 siste kampene hvor lagkamerater faller som fluer. Hater sånne dager :hm:
Er dessverre oftere og oftere slike dager virker det som. At det skjer i low tier kamper er så, men når det skjer i tier 8+, kan man stille seg spørsmål om hvordan de har kommet så langt... ;)

 

Har sett en trend på det der siden 7.5 ble sluppet. 80% av kamper blir vunnet/tapt 15-4 eller liknende resultater. Som regel er det et lemmingstog som feiler katastrofalt fordi de stopper med en gang de ser en tanks. Deretter står det 5-6 stk på samme hjørnet og prøver å peeke og det ender opp med at hele gjengen blir most av arty eller andre som vokter det hjørnet.

 

Neste gang halve laget dør i løpet av de første 3 minuttene, ta en kikk på hvor folk har dødd og hvor mange fiender som døde på samme sted. Som regel er det 7-8 døde tanks i en klump med 1 eller kanskje 2 døde fiender i nærheten. Jeg har vanskelig for å forstå hvordan det er mulig, men det skjer stadig vekk..

Lenke til kommentar

Det er nok tyngdekraften...flere spillere har når grinded seg opp til tier IX og X, For ett år siden var det i hovedsak relativt fokuserte spillere som grindet seg hit nå er et all verdens rart. Noen ganger er det helt ubegripelig hva folk gjør som feks når man drar rundt "hjørnet" på artic med E-100, MAUS, T110 mv når det er fire - fem tier VIII arty på hvert lag..i tilegg virker det som resten av laget skal hjelpe å henger på....BOOM flanke og kampen tapt i løpet av kun kort tid....

 

Edit; jeg for min del sliter med at det er akkurat som WG har lagt inn en sperre på min WR på rundt 54%...har vært opp mot 54% et flere ganger også kommer det en par katastrofe kvelder hvor alt rakner og jeg drar på meg 35% wr....

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

Tyngdekraft...jeg vet da *****. i går kveld var jeg topdog på et par brett. greia var da at uansett hva jeg gjorde, så kom resten etter meg som perler på en snor.

jeg prøvde på min lettfattelige engelsk å få dem til å forstå at det er ikke så veldig taktisk at alle kjører etter meg. de ville ikke høre på det. de diltet like for**** etter meg.

men jeg skjønte jo fort grunnen til dette. for når vi havnet i kamp, så gjemte de seg vekk bak steiner og hus mens de så hvordan jeg klarte meg i kamp mot 6-7 motstandere. det gjorde jeg ikke.

 

og det er grusomt irriterende at man ikke får hjelp fra resten. det er jo noen som skjønner det, men langt de fleste gjemmer seg, eller er for langt borte, til det er for sent til at de kan være avgjørende for utfallet.

 

og skulle man være så tjyvheldige at man fikk inn en taktisk fordel, så evnet de ikke å se den. så når det var på tide å kjøre bensin i blodet og fosse frem mot seier og medaljer, så sto de som noen våte sekker å dekket en uvirksom sektor.

 

og hadde det enda vært spillere med lave Tier Tanks, så skal jeg ikke si noe på det. men dette skjedde som regel med høye Tiertanks. og det gjør det ikke mindre irriterende.

de burde da for f**** vite bedre.

Lenke til kommentar

de diltet like for**** etter meg.

men jeg skjønte jo fort grunnen til dette. for når vi havnet i kamp, så gjemte de seg vekk bak steiner og hus mens de så hvordan jeg klarte meg i kamp mot 6-7 motstandere. det gjorde jeg ikke.

 

Eg rekner med at grunnen til at dei gjer dette er at dei får XP for å spotte fienden, så på den måten så får dei XP utan risiko dersom du klarer å skade fienden.

 

 

 

Eit av dei største problema slik som eg ser det er at det er vanskelig å finne nokon som tar ledelsen og bestemmer taktikk. Eg har med hell tatt på meg denne rollen som artilleri nokre gongar. Som artilleri får du overblikk over heile kartet og kan markere dine tanks og gi dei kommandoer dersom det er nødvendig.

Eg har nok redda nokre tanks med å minne dei på å rygge tilbake.

 

Eit anna problem eg ofte ser er at ingen av dei litt kjappare tanksane tilpasser farta etter den treigaste tanksen. Dette fører til at light tanks bykkser fram og dør, deretter kjem medium som gjer akkurat det samme eit par minutt seinare og til sist kjem heavy tanks og kjøyrer seg inn i samme fella.

 

I mange tilfeller så burde ein kjøyre i formasjon. Gode eksempler er når du må angripe over ein bakketopp, dersom alle går over toppen samtidig så vil fienden bli tvinga til å velge kven dei skal skyte på.

Det samme seg eg når 4-5 tanks står og stanger rundt eit hjørne. Vanligvis så er det ein og ein tanks som kikker rundt hjørnet før dei trekk seg tilbake. Dette gjer at dei kan skyte eit skudd mot fienden, medan fienden har fleire sjangsar til å skyte istykker belta til tanksen som kikker fram.

I tillegg auker risikoen for 'friendly fire' når nokon stormer fram og inn i skuddlinja.

For ikkje å snakke om alle gongane folk stiller seg i vegen og blokkerer slik at dei foran ikkje kan trekke seg tilbake ved å rygge.

 

Dersom ein hadde stillt seg opp i formasjon så kunne alle ha kjøyrt fram samtidig, den eine tanksen litt foran den andre. På den måten ville alle 4-5 tanksane få sjangsen til å skyte medan eventuell skade blir fordelt over fleire tankser.

 

 

Men vanligvis så er den einaste taktikken du klarer å overtale folk til å følge er den velkjennte "sitte i busken" taktikken. Angrepstaktikker fungerer nesten aldri då det alltid er nokon som følger sitt eige løp.

Lenke til kommentar
Det er nok tyngdekraften...flere spillere har når grinded seg opp til tier IX og X, For ett år siden var det i hovedsak relativt fokuserte spillere som grindet seg hit nå er et all verdens rart. Noen ganger er det helt ubegripelig hva folk gjør som feks når man drar rundt "hjørnet" på artic med E-100, MAUS, T110 mv når det er fire - fem tier VIII arty på hvert lag..i tilegg virker det som resten av laget skal hjelpe å henger på....BOOM flanke og kampen tapt i løpet av kun kort tid.... ..

 

Enig. Det virker som om flere og flere har grindet seg opp til tier 9 og 10, og mange av de bryr seg tydeligvis ikke om winrate, taktikk, og at dette er et lagspill. Noen kjører helt eget løp og suicider med high tier tanks som f.eks Bat chat. Når jeg kjører Bat er det ofte folk som skriver i chatten frykter at jeg skal suicide tidlig. Som andre har nevnt så er Wot et helt annet spill med 3-5 high tier arties på hvert lag. Tror det er mange som glemmer den enorme betydningen arty har. Mange noobs medfører at det ene laget raskt få overtaket og man vinner/taper 15-4 osv.

 

 

Dette går begge veier. Man havner jo på vinnerlaget av og til også. Men skulle ønske kampene var mer balanserte.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest ved dette spillet er matchmaking systemet som ikke fungerer særlig bra. Er man light tank og havner i kamp mot folk som er opptil 3 tiers høyere så greit nok. Da skal man jo egentlig bare scoute uansett. Men når jeg feks spiller på TD min og havner i en kamp hvor jeg er den eneste (+ 1 til på motstanderlaget) som er i en viss tier, og resten er 2-3 tiers over meg så blir det håpløst. Når jeg ikke har fått oppgradert maingun heller så har jeg ingenting der å gjøre. Jeg kan bruke opp all ammoen men ingenting penetrerer, og jeg kan jo ikke begynne å scoute med en treg TD. Nesten umulig å flanke også, men det spiller liten rolle når jeg ikke gjør skade. Det skjer litt for ofte at jeg er ubrukelig i kamp, uten at det nødvendigvis er min skyld, og det ødelegger spillet litt spør du meg.

 

Ellers så er det gode og dårlige dager. Fordelen med det er jo at man i teorien kan havne på vinnerlaget neste kamp. Men det er litt merkelig hvor lite det jevner seg ut enkelte dager, og da både på godt og vondt. Noen dager taper jeg 9 av 10, mens andre dager blir det seier på seier :wee: Som regel jevner det seg ut i det lange løp, og etter 290 kamper totalt så har jeg vunnet 140 av dem (48%). Har overlevd bare i 37% av kampene, men de fleste er spilt med trege artys eller light tank, som passer min spillestil dårlig, og da blir det jo ofte slik.

Endret av NuckChorris
Lenke til kommentar

Kan være et sykt frustrerende spill ja. Hvorfor gidder jeg spille det egentlig...

Lurer på det av og til.

 

 

Tatt meg mange dager fri fra spillet og vært bortreist noen dager.

Men kanskje jeg må ut og lufte batmobilen i kveld :D

 

..og prøve å få med en kompis på platoon. Da kan man ihvertfall dele frustrasjonen.. hehe

Lenke til kommentar

Noen ganger er det helt ubegripelig hva folk gjør som feks når man drar rundt "hjørnet" på artic med E-100, MAUS, T110 mv når det er fire - fem tier VIII arty på hvert lag..i tilegg virker det som resten av laget skal hjelpe å henger på....BOOM flanke og kampen tapt i løpet av kun kort tid....

Exactly! Virker som om veldig mange har sett hva folk i høyere tiers gjør på desse kartene (sørvestre hjørnet på Arctic, nordvestre på El Halluf, etc) og bestemmer seg for å gjøre nøyaktig det samme. Har fått grisekjeft fordi jeg ikke sporenstreks durer til desse stedene dersom jeg har en tanks folk mener bør kjøre dit. Det faktum at jeg gjerne holder opp en annen flanke alene og får 4-5 kills betyr selvfølgelig ingenting, jeg er idiot fordi jeg ikke gjør akkurat det som folk taper kampene på gang på gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...