Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på Tier II nå og har egentlig ingen planer om å bruke penger på spillet. Hvor lang tid må jeg regne med å bruke for å komme opp i Tier X? Begynner å få ganske god greie på spillet nå og får ofte flere kills i en runde.

 

Tier X burde ikkje være eit mål i seg sjølv. Skal du komme deg opp til det nivået utan å bruker penger så vil ta lang tid, i alle fall dersom du ikkje speler utelukkande på ei teknologilinje.

 

Personleg så liker eg best å spele med mine tier II tanks. Med tier 2 så møter du stort sett kun tier 1-2 tanks, så du møter skjeldan på tanks som er mange tiere høgare enn deg.

Det einaste negative med tier II er at du kun får spele på ei håndfull med kart.

Lenke til kommentar
Må skryte litt :)
Victory! Battle: Murovanka 17. oktober 2012 20:06:28 Vehicle: KV-1S Experience received: 6 366 (x3 for the first victory each day) Credits received: 55 963 Battle Achievements: Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Reaper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
all grunn for til det, må jeg si. (skrev han full av misunnelse)
Mulig jeg har spurt om dette før i tråden (og fått svar), men hvor finner du den statistikken?

 

huh?

 

det står jo etter hver battle nede til høyre i garasjen

 

La meg omformulere. Hvordan kan man kopiere infoen fra spillet, slik at man kan lime det inn på et forum som gjort over her?

Lenke til kommentar

Må skryte litt :)
Victory! Battle: Murovanka 17. oktober 2012 20:06:28 Vehicle: KV-1S Experience received: 6 366 (x3 for the first victory each day) Credits received: 55 963 Battle Achievements: Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Reaper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
all grunn for til det, må jeg si. (skrev han full av misunnelse)
Mulig jeg har spurt om dette før i tråden (og fått svar), men hvor finner du den statistikken?

 

huh?

 

det står jo etter hver battle nede til høyre i garasjen

 

La meg omformulere. Hvordan kan man kopiere infoen fra spillet, slik at man kan lime det inn på et forum som gjort over her?

Merk og ctrl c :) deretter ctrl v i forum....eller god gammeldags copy / paste....jeg er egentlig usikker på om jeg forstår spm for å være ærlig

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

fun factor:

 

tier 2, 6, 7, 5, 4, 3, 2, 9, 10, 1

 

9 & 10 er ett sant helvete, man blir så og si alltid grusa av arties. En av 20 matcher har man uten arties, og da er det moro.

(nei jeg er ingen arty hater, men arty på tier vi+ gjør for mye damage)

Tier X er tildels et helt annet spill. For det første er det veldig ofte mye arty 3-5 per lag er ikke uvanlig og kombinasjon med damage per skudd disse kan gi er vanskelig....dog jeg spiller over 50% av mine matcher pt i tier X og antar at jeg under 20% av gangene tas ut av arty...det handler mest om å være ekstremt bevisst på hva som skjer...hvor mange mål har arty (se minimap), hvor vanskelig er jeg å treffe her, når jeg kjører i den linja osv (les spill arty selv), hvor lenge skal jeg holde meg i dekning/har jeg dekning/ hvor er neste dekning....tracke fi slik at eget arty kan ta disse osv. Jeg synes ikke tier X er et helvete, det største problemet er vel å tjene credits som er vanskelig med en tier X vogn

Endret av BEPP
Lenke til kommentar
fun factor: tier 2, 6, 7, 5, 4, 3, 2, 9, 10, 1 9 & 10 er ett sant helvete, man blir så og si alltid grusa av arties. En av 20 matcher har man uten arties, og da er det moro. (nei jeg er ingen arty hater, men arty på tier vi+ gjør for mye damage)
Tier X er tildels et helt annet spill. For det første er det veldig ofte mye arty 3-5 per lag er ikke uvanlig og kombinasjon med damage per skudd disse kan gi er vanskelig....dog jeg spiller over 50% av mine matcher pt i tier X og antar at jeg under 20% av gangene tas ut av arty...det handler mest om å være ekstremt bevisst på hva som skjer...hvor mange mål har arty (se minimap), hvor vanskelig er jeg å treffe her, når jeg kjører i den linja osv (les spill arty selv), hvor lenge skal jeg holde meg i dekning/har jeg dekning/ hvor er neste dekning....tracke fi slik at eget arty kan ta disse osv. Jeg synes ikke tier X er et helvete, det største problemet er vel å tjene credits som er vanskelig med en tier X vogn

 

tro meg jeg vet alt dette, og det gjør det ikke mere moro, men mer hat.

 

Det gjør at man camper mere "her er det trygt". Nei da spiller jeg heller andre tiers.

Lenke til kommentar

Mitt råd er å ikke fokusere alt på å nå tier X, men heller å ha det gøy på de tiers du har tilgang på. Selv holder jeg meg rundt T5/6 og synes det er mest gøy der.

Da høres det ut som om at jeg har mange timer med moro igjen. ;) Er ikke Tier X som er mest interessant, heller kanskje VI og VII hvor det er flere tanks jeg har et forhold til. Tier I og II er litt kjip med tanke på hva man har sett fra filmer og andre spill - mye sært som jeg ikke tror var i produksjon/bruk langt ut i krigen.

 

Hva er egentlig greia med at alle engelske tanks er en del av Soviet og ikke egen faction?

Lenke til kommentar
Mitt råd er å ikke fokusere alt på å nå tier X, men heller å ha det gøy på de tiers du har tilgang på. Selv holder jeg meg rundt T5/6 og synes det er mest gøy der.
Da høres det ut som om at jeg har mange timer med moro igjen. ;) Er ikke Tier X som er mest interessant, heller kanskje VI og VII hvor det er flere tanks jeg har et forhold til. Tier I og II er litt kjip med tanke på hva man har sett fra filmer og andre spill - mye sært som jeg ikke tror var i produksjon/bruk langt ut i krigen. Hva er egentlig greia med at alle engelske tanks er en del av Soviet og ikke egen faction?

 

Britiske tanks kommer i neste patch!

Lenke til kommentar

Mitt råd er å ikke fokusere alt på å nå tier X, men heller å ha det gøy på de tiers du har tilgang på. Selv holder jeg meg rundt T5/6 og synes det er mest gøy der.

Da høres det ut som om at jeg har mange timer med moro igjen. ;) Er ikke Tier X som er mest interessant, heller kanskje VI og VII hvor det er flere tanks jeg har et forhold til. Tier I og II er litt kjip med tanke på hva man har sett fra filmer og andre spill - mye sært som jeg ikke tror var i produksjon/bruk langt ut i krigen.

 

Hva er egentlig greia med at alle engelske tanks er en del av Soviet og ikke egen faction?

 

Amerikanerene lånte endel tanks til Sovjet via Lend Lease. Og de hadde endel britiske igjen fra Afrika kampanjen visstnok, som ble gitt videre. Det er grunnen til at du har stuart og matilda og di.v andre som russiske premiums.

 

http://en.wikipedia....wiki/Lend-Lease

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Mitt råd er å ikke fokusere alt på å nå tier X, men heller å ha det gøy på de tiers du har tilgang på. Selv holder jeg meg rundt T5/6 og synes det er mest gøy der.
Da høres det ut som om at jeg har mange timer med moro igjen. ;) Er ikke Tier X som er mest interessant, heller kanskje VI og VII hvor det er flere tanks jeg har et forhold til. Tier I og II er litt kjip med tanke på hva man har sett fra filmer og andre spill - mye sært som jeg ikke tror var i produksjon/bruk langt ut i krigen. Hva er egentlig greia med at alle engelske tanks er en del av Soviet og ikke egen faction?

 

Britiske tanks kommer i neste patch!

Forøvrig er test server en glimrende mulighet for spillere uten tier X å prøve disse eller andre vogner / arty med høy tier. Last ned test client og du starter med 100 Mill XP og Credits....så det er bare å slå seg løs..kvalitet på kampene varierer sterkt...mye Team Kills og annen faenskap..uansett hele den nye britiske med og heavy linje ligger ute for testing samt alle andre vogner i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan jeg klarte å spille gratis før. Skaffet meg premium i går og det er så stor forskjell på motivasjon. Det er vel "bare" 50% mer xp og credits, men likevel.

 

Men jeg har et par spørsmål. Om man spiller arty eller TD, og så havner man nederst på lista og møter omtrent bare heavy tanks eller TD'er som man ikke gjør skade på. Hva svarten gjør man da egentlig? Jeg må ha den tregeste TD i spillet så det er umulig å flanke noen. Pleier å ligge litt bak de andre og snipe når jeg spiller TD, men de siste par rundene så ruller det opp heavy tank på heavy tank. Jeg kan fyre av 20 skudd på rad uten å gjøre noe skade. Med min tier 4 med oppgradert våpen..er helt latterlig.

 

Og hvordan funker matchmaking systemet egentlig? Min tier 4 light tank fikk kamper som passet ypperlig. Og så kjøpte jeg siste oppgraderingen og nå er alt snudd på hodet. Havner i kamp mot folk som er flere tiers over meg..Det er kanskje bare innbilning men jeg havner liksom "alltid" nederst i bunken. Ikke i starten når jeg har en ny tank, men oppgraderer jeg en eller to deler så havner jeg på bunnen i neste tier igjen. Skal det være slik? Når eventuelt snur det?

Lenke til kommentar

Du har en begynnelsesfase i hver tanks som er "innlærlingsfase", da får du den laveste matchingen tanken har. Jeg er usikker på hvor stor den fasen er, men jeg tror det er 10-20 kamper, eller noe.

 

Tier 4 og 5 light blir matchet veldig høyt. De skal fungere som scouts.

 

Når du føler deg maktesløs, burde du ha pakket med deg noe HE-skudd, de er litt dyrere, men de så godt som garanterer å ta litt liv, og gjerne ødelegge moduler :-)

 

Treige TD har gjerne god armor i front, så du bare sørger for å ikke være fremst, og som du sier, ligge baki og snipe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...