Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg måtte kjøpe meg en liten tier Tank for å mimre litt her. det som slår meg er hvor mange kamikazesjåfører det er der. det er full pupp frem mot nærmeste flagg for de fleste, mens de skyter vilt rundt seg i fart. mens to-tre stykker står å lurer bak et hushjørne og dundrer granater i en någenlunde retning.

og hele "kampen" er over på 2 min.

det går faktisk så fort at jeg har litt vansker med å finne en strategi som funker før det hele er over uten at jeg har løsnet et skudd. :wee:

 

nei, takke meg til de litt større gutta. når man blir sønderskutt der, så er det som regel litt mer stil over det hele.

 

Litt av problemet er korleis spelet premierer spelerane. Når folk rusher inn så skaper det ein ond sirkel der også dei andre spelerane må handle like raskt dersom dei skal få ta del i morroa. Dette fører til at fleire rusher inn og så har vi det gåande.

 

Det er også eit problem at tanks i tier 1-2 kun har tilgang på nokre få kart, dette gjer at spelerane kjenner karta svært godt og veit nøyaktig kvar og når dei skal bevege seg.

 

Personleg så synest eg at alle tanks på vinnerlaget burde få mykje meir i XP uavhengig av kor mykje eller lite dei bidro direkte. Du får svært lite igjen for å avskjære viktige flaskehalser, distrahere fienden og/eller gi lagspelerane råd og ordrer dersom du ikkje også skader fientlige tanks.

Lenke til kommentar

Mengden av noobs kan nå slå positivt ut også da. Hadde en runde i går med JagdPanther hvor det var igjen meg pluss en team-mate. Jeg møter så 3 stk KV-1S + en T-34 alene, og det bør jo være en enkelt match for dem, men de har ikke vett til å koordinere angrepet og angriper en og en fra samme side. Jeg tar ut 2 av KV'ene og T-34'en, men ender opp med kun noen få prosen helse igjen. Siste KV'en kaster seg inn, men han traff meg kun i gun-mantle selv om vi snakker et hold på ~10m, og jeg ender opp med å skade han så mye at han trekker seg. Ender opp med at team-mate'en min capper alene, mens KV'en og jeg står og ser på hverandre på hver vår side av en bakkekam :D

Lenke til kommentar
Stemmer, du får mere xp når du skader høyere tier enn deg selv. Og jeg er enig Alt+Ctrl, det er veldig mange noobs for tiden.
Dette spillet er fullt av noobs. Trenger en pause tror jeg. Blir så frustrert..... :wallbash:

 

finn deg en og spille sammen med, og en full platoon enda bedre.

 

Hadde ca 20 kamper i går, 80% win.

Veldig mange av de kampene var vi 2 nr 1 og 2 på XP lista, og snudde MANGE kamper.

 

En av kampene var jeg alene mot 4 stykk (2 arties), med en SU-100, og det var 5 minutt igjen.

 

Klarte dessverre bare draw, med 2 igjen.

Lenke til kommentar
er det noen som har prøvd de turneringene som det reklameres med? regner hardt med at man må være rimelig samkjørte, eller ha mengder av det som jeg baserer mine seire på: nemlig ærlig, ren, uforfalsket og utavdenneverden mengder av flaks.

 

Har ikke prøvd selv, men så lenge du melder deg på soloturneringene så slipper du i hvertfall problemet med koordinering :green:

Lenke til kommentar
jeg går for t20 i løpet av helgen, og skal selvfølgelig kjøpe gull ammo på mine vogner hvis dette kan kjøpes for credits.. :p

 

lykke til med det da.

 

1 gull = 400 creds.

 

Det koster flere gull per skudd, feks T29 tror jeg det er 8 gull per skudd.

 

8 * 400 = 3200.

 

Man skyter vel i snitt 8 skudd på en match med t29, da har du 25600 i bare ammo utgifter.

Et vanlig AP skudd koster 1k, som gir 8k i ammo utgifter. Dermed vil du i 95% av alle kamper gå med negativ credits.

 

(nå tok jeg T29 fordi jeg hukser cost på ammo på den)

 

Trenger jo ikke skyte gullammo hele tiden.

Men er det jeg tror vil problematisk. De fleste vil ha gullammo med seg til de godt pansrede fiendene. Ser for meg at vogner som KV4, T28 og proto, T95 o.l. kommer til å slite. Passe godt pansret, men siden "alle" har litt gullammo på lager, vil de slite massivt.

Lenke til kommentar

Trenger jo ikke skyte gullammo hele tiden.

Men er det jeg tror vil problematisk. De fleste vil ha gullammo med seg til de godt pansrede fiendene. Ser for meg at vogner som KV4, T28 og proto, T95 o.l. kommer til å slite. Passe godt pansret, men siden "alle" har litt gullammo på lager, vil de slite massivt.

 

Spørsmålet er om folk kjem til å bruke gullammoen eller om dei berre har den i bakhånd for å føle seg tryggare.

Sjølv om du då møter ein tungt pansra tanks så vil det vell skjeldan være lønnsomt å bruke gullammoen? Det vil i alle fall kun være lønnsomt dersom det å ta ned den tungt pansra tanksen gjer at du får sjangs til å skaffe 5 kills til, eller det er akkurat dette som gjer at laget vinner når du har gjort ei god runde og har ein høg XP bonus for dagen første victory.

Lenke til kommentar

Trenger jo ikke skyte gullammo hele tiden.

Men er det jeg tror vil problematisk. De fleste vil ha gullammo med seg til de godt pansrede fiendene. Ser for meg at vogner som KV4, T28 og proto, T95 o.l. kommer til å slite. Passe godt pansret, men siden "alle" har litt gullammo på lager, vil de slite massivt.

 

Spørsmålet er om folk kjem til å bruke gullammoen eller om dei berre har den i bakhånd for å føle seg tryggare.

Sjølv om du då møter ein tungt pansra tanks så vil det vell skjeldan være lønnsomt å bruke gullammoen? Det vil i alle fall kun være lønnsomt dersom det å ta ned den tungt pansra tanksen gjer at du får sjangs til å skaffe 5 kills til, eller det er akkurat dette som gjer at laget vinner når du har gjort ei god runde og har ein høg XP bonus for dagen første victory.

 

Men å blåse noen skudd med gull vil nok være billigere enn å dø. Tror det vil bli slutt på kampene der man overlever 20+ treff.

Og uansett så er jo penger noe stort problem. Jeg har premium acc (ingen prem tanks) og pengene ruller inn. Uproblematisk å skyte noen runder gullammo i kampene.

 

Lenke til kommentar
Stemmer, du får mere xp når du skader høyere tier enn deg selv. Og jeg er enig Alt+Ctrl, det er veldig mange noobs for tiden.
Dette spillet er fullt av noobs. Trenger en pause tror jeg. Blir så frustrert..... :wallbash:

 

finn deg en og spille sammen med, og en full platoon enda bedre.

 

Hadde ca 20 kamper i går, 80% win.

Veldig mange av de kampene var vi 2 nr 1 og 2 på XP lista, og snudde MANGE kamper.

 

En av kampene var jeg alene mot 4 stykk (2 arties), med en SU-100, og det var 5 minutt igjen.

 

Klarte dessverre bare draw, med 2 igjen.

 

Ja, platoon er tingen. Har en kompis som nettopp har fått Bat Chat. Så vi blir å kjøre litt 2 x bat-platoon fremover. En krevende tank å spille med. Man må holde seg relativt safe i starten. Særlig med mye arty i kampen. Bat Chat er ikke noe front line tank. Noen tips om hvordan man kan herje med Bat-platoon ? :)

Lenke til kommentar

Har lite problemer med å treffe, så trenger ikke bruke gullammo på mange skudd. Men sikkert i 30% av kampene burde man jevne ut litt mot de harde tankene. Ingen problem med å stacke ammo når man tjener 50++ hver kamp med prem tank og konto... kan tjene noen millioner om dagen...

 

Lenke til kommentar

Virker som de fleste ikke er veldig fornøyde med de nye T10 Meds.. Har forsket frem E-50M men gidder ikke å kjøpe den. E-50 var virkelig ingen god erfaring (W44%) etter P2 (W56%).. etter hva jeg har forstått er E50M en E50 med litt bedre gunner men med alle de samme ulempene.

 

T54 i beta var legendarisk :)

Lenke til kommentar
Virker som de fleste ikke er veldig fornøyde med de nye T10 Meds.. Har forsket frem E-50M men gidder ikke å kjøpe den. E-50 var virkelig ingen god erfaring (W44%) etter P2 (W56%).. etter hva jeg har forstått er E50M en E50 med litt bedre gunner men med alle de samme ulempene. T54 i beta var legendarisk :)

 

Har du Bat Chat? Den er verdt det. Den nye kanonen + fortsatt brukbar mobilitet gjør susen :) Gidder ikke å kjøpe flere tier 10 meds. Nok med T54 på tier 9 hvis man skal kjøre high tier meds..

Endret av James King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...