Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det er i overkant dyrt med dette Gullpengesystemet??

det er ganske så kurrante summer som de har tjent på meg som det er. og enda har jeg ikke kjøpt noen av "gullvognene".

for meg er det ikke et økonomisk problem, men når jeg tenker på at et "vanlig" spill kan plukkes opp for 3-400,- og da slipper man å betale noe mer.

jeg tenker på de mindre som ikke har mulighet til å betale med f.eks Visa og som da bruker mobilen. den regningen må jo bli noe høy?

lurer på om det ikke hadde lønt seg å, iallefall, halvert beløpet?

 

bare jeg som tenker litt høyt her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiai... fikk denne nettopp. Har standard konto, ikke premium. :)

 

Victory!

Battle: Fjords 11. oktober 2012 00:51:30

Vehicle: T34

Experience received: 1 299

Credits received: 79 417

Battle Achievements: Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

 

Jo det er dyrt. WoT er en pengemaskin, og spillet oppfordrer til å bruke kroner.

Man må ikke bruke noe. Det er free to play, men man blir sugd litt inn i det og vil ha gode tanks raskt :) Har selv brukt mye free xp for å få bl.a Bat Chat!

 

Men jeg har kjørt standardkonto i en måned nå.

Det går helt greit. Har T34 som premium tank. Koster 12000 gull, men har funnet ut at jeg kan spille litt med den for å generere credits og drifte Bat Chaten og T54 som er dyr i drift. Har kun disse to på tier 10 og 9. Skal ikke ha flere høy tier enn dette. Ellers noen tier 8 tanks, en tier 7 og en god del tier 6. Tier 6 har lav repair cost og man kan tjene bra med penger.

 

Har tanks fra alle tiere, unntatt tier 1 da.

 

Skal man kjøre mange tier 9 og 10 tanks må man nesten ha premium. Er så vidt man tjener penger på disse selv med seier. Repair-costs er veldig høy.

 

Men har brukt nærmere 4000 kr på spillet på under ett år. :closedeyes:

Dyrt ja. Jeg har råd til det, og har hatt mye gøy med spillet.

 

Hvor mye har dere andre brukt på spillet?

Endret av James King
Lenke til kommentar

Ingen som tvinger deg til å kjøpe akkurat den tanksen.

Sammenligner du med f.eks WoW så koster det langt under halvparten i måneden for premuim konto i forhold til å bare spille WoW. Og WoW må du kjøpe først også....

Og i WoW får du ikke spillt i det hele tatt om du ikke betaler, her kan du fortsette å spille uten problemer.

Jeg syns ikke WoT er dyrt, men det er lett å bruke en del penger på det. Men holder du deg til kun premium konto og kansje en premium tank eller 2 så koster det ikke så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er derfor det er 'rettferdig' så lenge det ikke påvirker balansen.

 

Helt enig, men det er akkurat her vi blir "fucked". Det påvirker nemlig balansen, om noen velger å spytte i uendelig med penger i spillet.

 

Hvis du skyter med gull, vil du sannsynligvis gjøre det bedre i hvert game. Tanksen din blir bedre (skyter "hardere) og det gir utslag i win ratio og balanse.

 

Det er litt det samme med det nye camo-systemet. Hvis du betaler for camo får tanksen din 5% bedre camo når du spiller. Nå KAN man kjøpe camo for credits, men det oppfordres sterkt til å bruke gull.

 

I tillegg har man faktisk ekstrautstyr til tanksene som kan øke ytelsen til både tanks og crew. Som kan kjøpes for gull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ingen som tvinger deg til å kjøpe akkurat den tanksen. Sammenligner du med f.eks WoW så koster det langt under halvparten i måneden for premuim konto i forhold til å bare spille WoW. Og WoW må du kjøpe først også.... Og i WoW får du ikke spillt i det hele tatt om du ikke betaler, her kan du fortsette å spille uten problemer. Jeg syns ikke WoT er dyrt, men det er lett å bruke en del penger på det. Men holder du deg til kun premium konto og kansje en premium tank eller 2 så koster det ikke så mye.

 

har kompiser som spilte WoW heavy, og de bruker mye mye mer penger på WoT, uten tvil.

premium + noen gull tanker + gull ammo

 

tanksene ER for dyre, de hadde solgt mangmange fler med billigere priser.

Lenke til kommentar

WoT er akkurat så dyrt som du gjør det til. Det hender, men det er ikke akkurat ekstremt ofte jeg tenker "Han der MÅ bruke gullammo", og i hvert fall ikke at han har ventilation, når det allerede finnes måter å booste det meste på. Jovisst, du kan få bruke latterlige mengder med penger. Bruk 50.000 kroner på spillet, om du vil. Da kan du bruke gullconsumables og bare skyte gullammo om du vil. Får du en veldig stor edge? Ikke ekstremt... Får du en edge? Ja, absolutt. Det er i gitte situasjoner du vil merke det. Brenner du? Ja, nå slipper du å være rask å trykke på macroknappen din (Jepp, mer effektivt, og faktisk mye raskere enn automatic), og du kan bare reparere én modul, men det gjør du også med macro som prioriterer i ønsket rekkefølge, raskt og effektivt. Jeg har ammorack, gun, tracks. Det holder for meg, fordi det er de eneste jeg bruker en slik på. Samme gjelder aidkit.

Dette er stort sett fryktelig bra, fordi som regel når du får flere ting skadet, er det fordi du brenner, og det har man allerede løst.

 

Dessuten, synes jeg ikke det er urettferdig at de som bruker penger skal få en liten edge... De betaler strengt tatt i motsetning til de som ikke betaler... Og det utgjør ikke så ekstremt mye... Du trenger fremdeles skills. Og nå er det bare de som bruker særs mye penger som bruker gullammo i public... Så da synes jeg det er greit.

 

Spillet i seg selv er ikke dyrt. Det er dyrt for utålmodige sjeler. Du må legge mye mer arbeid i det når du ikke bruker penger, men det merkes hovedsaklig utenfor. Og siden du bruker credits på ammo, consumables, cammo og whatnot, så går det enda litt seinere...

Men hva forventer du, at du skal spille et gratis spill, og spille 2000 kamper, og så har du alle Tier 10?

Jeg vet ikke hvor mange kamper det tar å komme til den første tier 10 uten å bruke gull, men jeg ser for meg at det sikkert er over 2000 kamper også. Det betyr at det er mye investering til å komme dit. Og det burde det være. Dersom du vil at det skal gå fortere, ja, da får du bruke penger. Da er du utålmodig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv kjøpt en Löwe da den ennå kostet 7500g samt spillt med premium omtrent hele tiden. I tillegg har det gått en del gull på retraining/kjøpe nytt crew, garasjeplasser, fjerning av complex equipment, en del konvertering av XP og littegrann gullammo til CW (men foretrekker å ha bedre aim og skyte normale skudd :p)

 

Sjekket akkurat hvor mye jeg har brukt totalt, ser ut som det er ca 2000kr siden mai 2011. 130 kr/mnd er vel ikke så galt, selv om jeg jo har hatt noen pauser da. rundt 30 øre per kamp :tease:

Lenke til kommentar

Hvor mye har dere andre brukt på spillet?

Siden release i fjor april har jeg vel brukt en 10.000 kr på gullkjøp skulle jeg mene. Ikke så mye, tatt i betraktning.

Kjøpte også spillet fysisk fra Play for å få noen bonuskoder, og det var vel 79 kr i tillegg. :p

 

Jeg spilte forskjellige spill på Facebook i noen år, og kjøpte credits der også, og brukte vel rundt 20.000 kr på to år. :p

I tillegg til å betale for WoW, AO og diverse andre spill, samt feste mye, alltid handle spill / bøker / CD-er / vinyler / DVD-er på nett. Ikke rart jeg var kronisk blakk i studentåra. :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Skeptiiiiiiiisk:

 

Miniutdrag fra 8.1 patch notes:

 

Game Mechanics:

- Added possibility to purchase premium rounds using credits in addition to the current gold variant (prices are based on 1 gold = 400 credits exchange rates)

 

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/169024-notes-for-81/

 

Dette vil jo gjøre armor enda mer ubrukelig enn det er i dag. Mange vil ha med seg en del gullskudd i baklomma til å ta ut targets med mye armor, så stakkars treige tunge tanks :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lett jeg skal ha med meg et magasin i AMX1390, Lorraine40t og Bat-Chat 25t. Nå skal alle få svi. :D

 

Tanksene med autoloader synes jeg minst oppfordrer til ammo swap. Blir litt sånn: faen jeg får ikke skutt gjennom den karen der. "Reloader med gullammo og venter 1 min på å ta hevn" ... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Neida, enig i at å bytte for så å vente 40 sek er selvmord, men du kan jo alltids gå på et arty run først. der kan du jo skyte hva fanken du vil. Selv erter tar jo ut de. også lade om til the good stuff når du vet du er på vei mot det tyngre maskineriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...