Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Kanskje jeg skal kjøpe tilbake AMX 12t. Men hvordan er den på tier 6? Ble jo flyttet opp en tier.

 

Eg hadde ein AMX 12t på den tida då den blei flytta frå tier 5 til tier 6. Mitt totale inntrykk er at AMX 12t ikkje er noke å sattse på. Den er rett og slett for treig til å kunne bruke mobiliteten på ein effektiv måte, i tillegg så tåler den svært lite.

 

Når tier endringa blei gjort så fekk eg ein ELC AMX som erstattning, når eg då i tillegg mista all opptjent XP på AMX 12t så hadde eg svært lite motivasjon for å fortsette med AMX 12t. Eg trur dei neste tanksane på teknologitreet er betre, men vil du virkelig streve deg gjennom AMX 12t for å få tilgang til desse tanksane?

 

AMX ELC er mykje betre på alle måter, den er rask, har lav profil og den er utstyrt med ei kanon som er svært kraftig. Dei einaste ulempene er at den oppører seg som ein TD sidan du må snu heile tanksen for å sikte. I tillegg bruke kannonen lang tid på å lade om.

AMX ELC er en merkelig tanks. Jeg har har ikke sett noe mer enn en par-tre ELCer som ikke bare stormer frem og dør iløpet av notime. Hvorfor er det spesielt mange som absolutt vil spille kortest mulig med den tanken? :-P

Da spiller de den feil vil jeg si. Jeg bruker den som en slags merkelig blanding av scout og TD, hvor jeg gjerne venter litt i starten før jeg farter rundt (fordi det er liten vits å scoute for tidlig før fienden er nogenlunde i posisjon). Som scout prøver jeg å utnytte at den er så lav, så jeg holder meg i "renner" og bak åskammer så langt det lar seg gjøre. Etterhvert ender jeg gjerne opp i TD-mode, hvor den også fungerer bra.

Kamikazescouting gir lite verdi for laget (men kan gi mye xp for scouten - den egoen).

 

Edit: Kan godt tenkes jeg spiller den helt feil og, men overlever stort sett de første minuttene når jeg bruker den og blir sjelden tatt ut for tidlig.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMX ELC er en merkelig tanks. Jeg har har ikke sett noe mer enn en par-tre ELCer som ikke bare stormer frem og dør iløpet av notime. Hvorfor er det spesielt mange som absolutt vil spille kortest mulig med den tanken? :-P

 

Dersom dei bruker ELC som scout så er denne taktikken den mest tidseffektive måten å få XP på.

Storm fram mot fienden, få alle fientlige tanks til å lyse opp på kartet, bli drept, quit to garage, velg ny tanks og ny kamp.

 

Når det er meir enn en ELC på laget så blir det eit spørsmål om kven som kjem seg fram til fienden fyrst, den fremste tanksen får då alle XP'en medan dei andre ELC tanksane får ingenting. Det er til og med vanlig å sjå enkelte ty til teamkilling/teamwounding for å nå fram til fienden fyrst.

 

 

Men som påpeikt så er dette ein totalt egoistisk spelestil som ikkje hjelp laget i det heile tatt. Det einaste unntaket er dersom dei klarer å spotte fientlig artillery som alt har funnet sin busk å sitte i.

 

 

Min favoritt taktikk med AMX ELC er å ligge rett bak ein heavy tanks, når vi finn ein fiende så stormer eg fram i sikk-sakk for å avlede fienden (svært ofte så opplever eg at fienden vil desperat prøve å få eit inn eit one-shot kill på meg i staden for å fokusere på den største trusselen.

Lenke til kommentar

Dersom dei bruker ELC som scout så er denne taktikken den mest tidseffektive måten å få XP på.

Storm fram mot fienden, få alle fientlige tanks til å lyse opp på kartet, bli drept, quit to garage, velg ny tanks og ny kamp.

 

Når det er meir enn en ELC på laget så blir det eit spørsmål om kven som kjem seg fram til fienden fyrst, den fremste tanksen får då alle XP'en medan dei andre ELC tanksane får ingenting. Det er til og med vanlig å sjå enkelte ty til teamkilling/teamwounding for å nå fram til fienden fyrst.

 

Men som påpeikt så er dette ein totalt egoistisk spelestil som ikkje hjelp laget i det heile tatt. Det einaste unntaket er dersom dei klarer å spotte fientlig artillery som alt har funnet sin busk å sitte i.

Kan vel til og med diskuteres kor tidseffektivt det egentlig er. Får fint lite exp for å spotte fienden, dersom det ikkje blir gjort dmg på dei av laget ditt, og det kjem jo an på brettet og ka tier du har havna i. Artilleri som ikkje har komt seg i posisjon/fått reloada får ikkje gjort mykje når folk suicide scouter.

 

Veldig mange spele på denne måten, fordi dei rett og slett ikkje veit bedre. Er plenty med idioter som spiller WoT :p

Lenke til kommentar

jeg skal lett innrømme at jeg er/var en av dem som gasset på når fløyta gikk. det er å ose frem til en hendig buske og vente der til jeg ble lei og trykket på videre. da gikk som dere antyder her. det gikk rett i toaletten med hele vogna.

 

men samtidig er det ikke lett å spille på små marginer når man ikke har den kjappeste vogna på spillet.

så det jeg nå gjør er at jeg venter litt mer en før og bruker terrenget til min fordel og ikke skyter blindt på alle muligheter.

men det er ikke lett, det er det ikke. det klør i overkant i knappefingrene når noen snur hekken til meg på blank sektor. da smeller det som regel og jeg blir sønderskutt før jeg rekker å flykte fra åstedet.

 

mulig scouting ikke er min kopp med te??

Lenke til kommentar

Kjøpt Tiger H i dag. Fullt oppgradert med free xp. Solgte VK3601 som jeg likte godt, men penetration er irriterende dårlig.

 

Tiger er ganske mobil faktisk, og herlig med presis kanon og bra penetration :!:

Er ikke vant til presisjon fra russerne..

 

MM er vel blitt bedre på Tiger. Blir nok en morsom grind mot Tiger 2.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Hmm, fikk akkurat "Ace Tanker" på JagdTiger med denne runden:

Victory!

Battle: El Halluf 9. oktober 2012 22:32:42

Vehicle: Jagdtiger

Experience received: 3 588 (x2 for the first victory each day)

Credits received: 58 597

Battle Achievements: Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"

4265 i damage og 5 kills.

 

Er jo fornøyd, men synes ikke det burde kvalifisere til ace akkurat...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Knallet ned 8 stk. i dag med min AMX 45. fikk 50K Credits og ca 4 XP.

er godt fornøyd med den vogna når jeg fikk "taket" på den. en uovertruffen kanon på den vogna om man bruker den "riktig". fart, lav profil og smidighet er ikke så høyt prioritert der i gården.

en annen ting som vekker min forundring er at de har brukt samme patenten på pansringen som bilmerket Trabant. det virker i allefall slik på meg, den tåler jo ingenting.

kun om man står med fronten mot fienden kan den ta en karammel, eller to. ellers er det sørgelige greier.

Lenke til kommentar

Hmm, fikk akkurat "Ace Tanker" på JagdTiger med denne runden:

Victory!

Battle: El Halluf 9. oktober 2012 22:32:42

Vehicle: Jagdtiger

Experience received: 3 588 (x2 for the first victory each day)

Credits received: 58 597

Battle Achievements: Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"

4265 i damage og 5 kills.

 

Er jo fornøyd, men synes ikke akkurat det burde kvalifisere til ace akkurat...

Alle tanks som ikke blir brukt i CW ser ut til å ha endel lavere terskel for Ace.

Lenke til kommentar

Ace er i forhold til alle andre spillere, ikke hvor god den runden du spilte akkurat nå.

Er klar over det. Jeg var bare overrasket over at det ikke skulle mer til da innsatsen min føltes ganske gjennomsnittelig. At jeg var blant den beste prosenten i JagdTigeren med den scoren hadde jeg i hvert fall ikke forventet. Jeg tenker umiddelbart at det sier noe om at de resterende 99%'ene må ha spilt ganske ræva :p

 

Ace er i forhold til alle andre spillere, ikke hvor god den runden du spilte akkurat nå.

 

det ene motsier da ikke det andre.

 

I tillegg er det ett tidsperspektiv på 1 uke.

En runde som gir Ace i denne uka, er ikke sikkert hadde gitt Ace på andre uker.

Det var jeg derimot ikke klar over, og det forklarer jo litt. Har nemlig stusset over at jeg kan ha runder som er sinnsykt gode, men som allikevel ikke gir meg Ace, mens jeg noe tid senere spiller en runde som er dårligere og da plutselig får jeg utmerkelsen. Eksempel er StuG'en der en "one-man-army" runde med 9 kills og masse treff kun ga meg 2nd class, mens jeg noe tid senere hadde en runde som ikke var like god, men allikevel ga meg Ace.

Lenke til kommentar
Ace er i forhold til alle andre spillere, ikke hvor god den runden du spilte akkurat nå.

 

det ene motsier da ikke det andre.

 

I tillegg er det ett tidsperspektiv på 1 uke.

En runde som gir Ace i denne uka, er ikke sikkert hadde gitt Ace på andre uker.

 

Så det er ikke det at gjennomsnittet varierer altså? Og man beholder jo Ace uansett...

Det hadde jo vært veldig rart om alle de medaljene går på uke-til-ukesbasis. Det er jo nærmest poengløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...