Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om M6 ?

jeg personlig lurer på om t29 er hvassere eller ikke, M6 for meg er en super tank

 

Når M6 ble fullt oppgradert synes jeg den ble knall! God speed og grei kanon og hadde magisk armor som absorberte HE skade. Eneste problemet er at den er SVÆR og vanskelig å gjemme bort.

 

T29 er en annen kopp med te og er etter min mening den beste T7 heavien. Må bare lære seg å utnytte gun depression og terreng til å skape såkalte "hull-down" posisjoner (det eneste som er synlig er turret). Da er denne tanksen en bunker på tracks og sykt god! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tips til en nybegynner?

Prøver å nå M4 Sherman atm, og har spilt 31 matcher. Har vunnet 9 av dem, og drept 6 stykker.

Liker ikke de tallene, skulle gjerne gjort de to sistnevnte større :p

Kjører rundt i en M2 MT nå.

Endret av Exxia
Lenke til kommentar

Noen tips til en nybegynner?

Prøver å nå M4 Sherman atm, og har spilt 31 matcher. Har vunnet 9 av dem, og drept 6 stykker.

Liker ikke de tallene, skulle gjerne gjort de to sistnevnte større :p

Kjører rundt i en M2 MT nå.

 

et generelt råd er å holde deg litt i bak de "tøffeste" tanksene. det er sjeldent lurt å ligge forran i starten av kamper.

husk. den første som blir oppdaget av fienden, eller dere, får de fleste skuddene etter seg.

så ligg litt bak de andre og gå på de sikre skuddene når de er involvert i kamper med fienden.

kjøp kamonett. det skjuler deg når du står og lurer på fienden bak buskene.

ikke kjør lemmings. det funker skjeldent særlig bra.

prøv å ha nerver til å vente på den beste skuddvinkelen. sikt på siden av tanken, eller aller helst i hekken på dem.

finn naturlig beskyttelse i terrenget. steiner, bakker, hus o.l. men husk at de ser deg i det du løsner skudd.

 

ellers lærer du fort når du bare får litt tid i spillet.

Lenke til kommentar

å så lei av å dra hele laget....... typisk at jeg har 600 xp og resten har 75 og rundt der

taper hver eneste kamp idag.. selv toptier bare dauer som fluer

 

he he. kommer sikkert av at det er lørdag i dag. de fleste gir ***** i resultatet, de skal bare ratte rundt og skape kvalme blandt fienden.

er ikke like morsomt for de som prøver litt mer seriøst da.

Lenke til kommentar

Har fått en skikkelig forkjærlighet for StuG jeg også nå. Knallmoro med sniping :)

 

Stug er en svært bra vogn. rask, veldig god kanon(etter en stund), lav profil og svært smidig til å være en TD.

med det "rette" utstyret er den en av de bedre, om ikke den beste, tier 5 vognen.

når godgønnern er på plass deler den ut vonde ting i rask rekkefølge.

det var faktisk en nedtur å gå "opp" til JagdPz4. men jeg fikk også den til smått om sen.

men JagdPantheren har jeg ikke mye galt å si om da. og nå får jeg snart Jagdpanther2. skal bli morsomt å se hva den er god for...

 

jeg heter "knallis" om dere vil legge meg til.

Lenke til kommentar

Når M6 ble fullt oppgradert synes jeg den ble knall! God speed og grei kanon og hadde magisk armor som absorberte HE skade. Eneste problemet er at den er SVÆR og vanskelig å gjemme bort.

Dette er vel M6 i et nøtteskall. Frontarmoren er ikke så verst, men alt du møter penetrerer sidene, og siden den er så stor som den er så er det vanskelig å ikke la noe av den stikke ut en eller annen plass.

 

Men det verste med den var at den kom konstant i tier-9 kamper, der den hadde ingen ting å gjøre. Nå har de heldigvis endret MM så den ikke kommer høyere enn tier 8. Har ikke spilt den på lenge, men det burde hjelpe den til å bli en bedre opplevelse!

Lenke til kommentar

Stug er en svært bra vogn. rask, veldig god kanon(etter en stund), lav profil og svært smidig til å være en TD.

med det "rette" utstyret er den en av de bedre, om ikke den beste, tier 5 vognen.

 

Ja, jeg har fått oppgradert den ferdig nå. Den er veldig kjapp og smidig, og kan snu veldig raskt på seg, noe jeg har opplevd har vært en stor fordel de gangene jeg har gått litt i baret og blitt overrasket... Den snur seg faktisk raskere enn det meste annet klarer å snu på tårnet, er hvertfall min erfaring. Eneste som er litt dumt med det er jo at man mister camo når man vrir på kjerra. 75/L70-gønnern er konge og går gjennom det meste, hvertfall om man sikter litt lurt. Super å gjemme seg i en busk og snipe over lange avstander.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal kjøpe tilbake AMX 12t. Men hvordan er den på tier 6? Ble jo flyttet opp en tier.

 

Eg hadde ein AMX 12t på den tida då den blei flytta frå tier 5 til tier 6. Mitt totale inntrykk er at AMX 12t ikkje er noke å sattse på. Den er rett og slett for treig til å kunne bruke mobiliteten på ein effektiv måte, i tillegg så tåler den svært lite.

 

Når tier endringa blei gjort så fekk eg ein ELC AMX som erstattning, når eg då i tillegg mista all opptjent XP på AMX 12t så hadde eg svært lite motivasjon for å fortsette med AMX 12t. Eg trur dei neste tanksane på teknologitreet er betre, men vil du virkelig streve deg gjennom AMX 12t for å få tilgang til desse tanksane?

 

AMX ELC er mykje betre på alle måter, den er rask, har lav profil og den er utstyrt med ei kanon som er svært kraftig. Dei einaste ulempene er at den oppører seg som ein TD sidan du må snu heile tanksen for å sikte. I tillegg bruke kannonen lang tid på å lade om.

Lenke til kommentar
Stug :love:
Victory! Battle: Airfield 7. oktober 2012 18:10:43 Vehicle: StuG III Experience received: 1 825 Credits received: 46 723 Battle Achievements: Radley-Walters's medal, Top Gun
8 kills Damage caused: 2474 Nest beste på laget fikk 419XP :D

 

meget bra!

 

hadde en tilsvarende runde selv i går, su-100, 8 kills, og snudde kampen alene.

Lenke til kommentar

Takk og i lige måde :)

 

Hva er ellers dine erfaringer med den russiske TD-linja? Har hatt lyst til å prøve de selv da jeg synes det meste etter JagdPantheren av de tyske har vært ganske kjedelig. Som TD liker jeg å forflytte meg mye slik at jeg kan skyte fra god avstand på flankene, men Ferdinand og JagdTigeren er for tunge og trege til at den taktikken funker med dem.

 

Kanskje jeg skal kjøpe tilbake AMX 12t. Men hvordan er den på tier 6? Ble jo flyttet opp en tier.

 

Eg hadde ein AMX 12t på den tida då den blei flytta frå tier 5 til tier 6. Mitt totale inntrykk er at AMX 12t ikkje er noke å sattse på. Den er rett og slett for treig til å kunne bruke mobiliteten på ein effektiv måte, i tillegg så tåler den svært lite.

 

Når tier endringa blei gjort så fekk eg ein ELC AMX som erstattning, når eg då i tillegg mista all opptjent XP på AMX 12t så hadde eg svært lite motivasjon for å fortsette med AMX 12t. Eg trur dei neste tanksane på teknologitreet er betre, men vil du virkelig streve deg gjennom AMX 12t for å få tilgang til desse tanksane?

 

AMX ELC er mykje betre på alle måter, den er rask, har lav profil og den er utstyrt med ei kanon som er svært kraftig. Dei einaste ulempene er at den oppører seg som ein TD sidan du må snu heile tanksen for å sikte. I tillegg bruke kannonen lang tid på å lade om.

Spørs på hvilken rolle man tar. Som scout er AMX-12t helt horribel, men dessverre er det ofte denne rollen man forventes å ta. Her er AMX ELC klart bedre. ELC har også den fordelen at den kan spilles som en TD og den kan dele ut ganske mye juling, særlig med riktig equipment (har selv vents, rammer og gun laying drive), samtidig som den er vanskelig å spotte. AMX-12t bør derimot heller spilles som en medium der man flanker fienden og sørger for å holde seg i konstant bevegelse/dekning. Så halger det sikkert med "scout plz" og "noob!" dersom man gjør dette, men det får så være. Scouter kun dersom jeg er low-tier og vi ikke har bedre egnede vogner til å ta den jobben.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal kjøpe tilbake AMX 12t. Men hvordan er den på tier 6? Ble jo flyttet opp en tier.

 

Eg hadde ein AMX 12t på den tida då den blei flytta frå tier 5 til tier 6. Mitt totale inntrykk er at AMX 12t ikkje er noke å sattse på. Den er rett og slett for treig til å kunne bruke mobiliteten på ein effektiv måte, i tillegg så tåler den svært lite.

 

Når tier endringa blei gjort så fekk eg ein ELC AMX som erstattning, når eg då i tillegg mista all opptjent XP på AMX 12t så hadde eg svært lite motivasjon for å fortsette med AMX 12t. Eg trur dei neste tanksane på teknologitreet er betre, men vil du virkelig streve deg gjennom AMX 12t for å få tilgang til desse tanksane?

 

AMX ELC er mykje betre på alle måter, den er rask, har lav profil og den er utstyrt med ei kanon som er svært kraftig. Dei einaste ulempene er at den oppører seg som ein TD sidan du må snu heile tanksen for å sikte. I tillegg bruke kannonen lang tid på å lade om.

AMX ELC er en merkelig tanks. Jeg har har ikke sett noe mer enn en par-tre ELCer som ikke bare stormer frem og dør iløpet av notime. Hvorfor er det spesielt mange som absolutt vil spille kortest mulig med den tanken? :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...