Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver ut medium på Tyskland, og har kommet til Panther. Må denne spilles som sniper? Tåler jo ingen ting den saken, og tåler Panther II mer? Var utrolig frustrerende med stock gun ihvertall, skader ingen ting ....

En kompis av meg kjører panther og panther2, de har vel samme armor men er vel ok til å snipe.

E-50 er vel høydepunktet.

Lenke til kommentar

Prøver ut medium på Tyskland, og har kommet til Panther. Må denne spilles som sniper? Tåler jo ingen ting den saken, og tåler Panther II mer? Var utrolig frustrerende med stock gun ihvertall, skader ingen ting ....

En kompis av meg kjører panther og panther2, de har vel samme armor men er vel ok til å snipe.

E-50 er vel høydepunktet.

Panther og Panther II er vel mer snipere enn brawlers ja.

 

E-50 er litt spesiell. Kanonen er degradert til andre våpen der i gården...første? RAMMING!

Lenke til kommentar
Prøver ut medium på Tyskland, og har kommet til Panther. Må denne spilles som sniper? Tåler jo ingen ting den saken, og tåler Panther II mer? Var utrolig frustrerende med stock gun ihvertall, skader ingen ting ....

 

sniper så lenge du ikke er toptier ja.

 

Den er forsåvidt ikke brawler når du er toptier heller.

 

Veldig accurate gun, så du treffer omtrent hele tiden.

Lenke til kommentar

Tror jeg har blitt hekta på det her, jeg.... Har hatt det installert i lang, lang tid på PC'en, men aldri latt meg fenge av det før nå i det siste. Spiller mest TD og SPG, har snart unlocka StuG III. Sålangt bare pubs, og jeg blir eid ganske mye, men det er gøy for det... :p

Welcome to the club..har du kone og barn så har du utfordringer foran deg.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg har blitt hekta på det her, jeg.... Har hatt det installert i lang, lang tid på PC'en, men aldri latt meg fenge av det før nå i det siste. Spiller mest TD og SPG, har snart unlocka StuG III. Sålangt bare pubs, og jeg blir eid ganske mye, men det er gøy for det... :p

 

Samme her. Har overraskende nok blitt veldig hekta, siden dette egentlig ikke er min type spill. Det eneste kjipe er at man blir fort eid når man nettopp har gått opp en tier og har en ny tank eller hva man nå spiller.

 

Men jeg har et par spørsmål til de mer erfarne her inne. Jeg oppgraderer og kjøper meg en tank fra neste tier så snart jeg har råd, men hva gjør jeg med mannskapet? Ser jo at jeg kan beholde dem, men jeg må jo trene dem på nytt igjen for at de skal fungere på en ny tank, selv om det er samme typen men i en høyere tier, noe som gjør at de faller ned på 50%(med mindre jeg bruker penger). Og jeg gidder ikke spille med samme tanken i all evighet så det føles litt som om erfaringssystemet på mannskapet er litt bortkastet. Noe jeg gjør feil?

 

Og hvordan funker egentlig matchmaking systemet? Jeg har to tyske (light) tanks som jeg spiller opp i tier, og når jeg var på tier 2 så havnet jeg som regel kun i kamp med andre tier 2 tanks. Men nå når jeg er tier 3 så havner jeg i kamp med tier 4 og 5..Spilte en runde i går hvor jeg hadde utrolige 15 skudd på samme tank, uten at det ble gjort noen skade. Det var så latterlig at han jeg skjøt på brydde seg ikke om meg engang og angrep de som faktisk utgjorde en trussel mot han. Hvordan er det mulig egentlig? Var det for få folk fra samme tier eller er det meningen at man skal spille mot tanks som man ikke har en sjanse til å skade engang? Det har ikke vært et tema når jeg har spilt i lavere tiers, så håper ikke dette blir en gjenganger når jeg beveger meg videre.

Lenke til kommentar

From 6th October at 07:30 CEST (05:30 GMT) until 9th October at 07:00 CEST (05:00 GMT) the following bonuses will be available in game:

 

 

50% Discount on the following light tanks:

VK2801 – German Tier V

M24 Chaffee – American Tier V

T-50-2 – Soviet Tier V

AMX 12t – French Tier VI

 

Kanskje jeg skal kjøpe tilbake AMX 12t. Men hvordan er den på tier 6? Ble jo flyttet opp en tier.

 

Anbefaler kjøp av VK2801. Den er bra. Særlig nå som ramming gjør større skade.

 

 

50% Discount on the following Premium light tanks:

T2 Light Tanks – Tier II

M22 Locust – Tier III

T-15 – Tier III

 

Verdt å prøve noen av disse?

Lenke til kommentar

Tror jeg har blitt hekta på det her, jeg.... Har hatt det installert i lang, lang tid på PC'en, men aldri latt meg fenge av det før nå i det siste. Spiller mest TD og SPG, har snart unlocka StuG III. Sålangt bare pubs, og jeg blir eid ganske mye, men det er gøy for det... :p

 

Samme her. Har overraskende nok blitt veldig hekta, siden dette egentlig ikke er min type spill. Det eneste kjipe er at man blir fort eid når man nettopp har gått opp en tier og har en ny tank eller hva man nå spiller.

 

Men jeg har et par spørsmål til de mer erfarne her inne. Jeg oppgraderer og kjøper meg en tank fra neste tier så snart jeg har råd, men hva gjør jeg med mannskapet? Ser jo at jeg kan beholde dem, men jeg må jo trene dem på nytt igjen for at de skal fungere på en ny tank, selv om det er samme typen men i en høyere tier, noe som gjør at de faller ned på 50%(med mindre jeg bruker penger). Og jeg gidder ikke spille med samme tanken i all evighet så det føles litt som om erfaringssystemet på mannskapet er litt bortkastet. Noe jeg gjør feil?

 

Og hvordan funker egentlig matchmaking systemet? Jeg har to tyske (light) tanks som jeg spiller opp i tier, og når jeg var på tier 2 så havnet jeg som regel kun i kamp med andre tier 2 tanks. Men nå når jeg er tier 3 så havner jeg i kamp med tier 4 og 5..Spilte en runde i går hvor jeg hadde utrolige 15 skudd på samme tank, uten at det ble gjort noen skade. Det var så latterlig at han jeg skjøt på brydde seg ikke om meg engang og angrep de som faktisk utgjorde en trussel mot han. Hvordan er det mulig egentlig? Var det for få folk fra samme tier eller er det meningen at man skal spille mot tanks som man ikke har en sjanse til å skade engang? Det har ikke vært et tema når jeg har spilt i lavere tiers, så håper ikke dette blir en gjenganger når jeg beveger meg videre.

 

Det blir vel ingen gjenganger, akkurat. men det er frustrerende når man gjør som du og ikke kommer noen vei.

det er da du må spille smartere. kom deg inn bak ham og smør et par runder i hekken på ham.

det funker også å gi dem noen runder i beltene.

kjøp, og bruk, kamonett på vogna di.

 

husk at du får poeng for å spotte fiendevogner som blir slått ut av dine allierte.

 

som TD bør du spille som TD. ikke vær helt framme under angrepene, men ligg litt bak og snipe fra busker og annen beskyttelse.

i forsvar så legger du deg godt til, og sniper fra avstand.

husk belter og sidene, som regel, er de som er mest effektiv å treffe.

og husk! dine allierte trenger en vogn som skyter, ikke en som blir ødelagt.

 

som Medium Tank (MT) skal du, i prinsippet, flanke de tunge fiendevognene og gi dem det de fortjener ved å runde dem og skyte dem i filler. dette er vanskelig om du ratter rundt "alene", noe de fleste gjør.

så da er det litt smartere å bare følge de Tunge Tanksene (TT) som dine allierte har.

når "dine" TT er innblandet i kamper med fiende TT, bør du flanke dem og irritere dem på best mulig måte. dette bryter opp angrepet deres og gjør det lettere for dine allierte å slå seg gjennom.

 

Light Tank (LT) speider. men da bør du ha kamonett og opptikken som du da må kjøpe til vogna di ellers er det liten vits med dem.

og husk! når du ligger bak en buske og titter på fienden. ikke skyt. du røper deg med en gang og blir favorittmålet til alle fiendene rundt deg. skudd løsner du kun om de finner deg, eller er nærmere en 60 meter. men da er hovedregelen: skyt og stikk. eventuelt bare stikk.

vent til de er dratt videre, eventuelt snudd, før du bytter plass.

har du en av de raske LT kan du prøve deg på å kjøre mellom for å spotte. men de bør være raske da. (type VK2801, T 50-2, AMX-serien e.l)

Lenke til kommentar

Hva synes dere om M6 ?

jeg personlig lurer på om t29 er hvassere eller ikke, M6 for meg er en super tank

 

jeg knaller rundt i Tyske vogner og trives i grunnen med det.

synes de sovjetiske er noen harde nøtter å plukke. noen av dem er svært bra selv på lave Tiere. gode kanoner, god beskyttelse og rimelig fart. eneste som trekker ned der er manøvreringsevnen deres.

mitt inntrykk av Amerikanske vogner er at de har bra fart, god manøvreringsevne og superbe kanoner. beskyttelsen er mer slett.

M6 er vanskelig og ha med å gjøre. en god vogn for den rette sjåføren.

Lenke til kommentar

tysk ble det stopp på tiger, orker ikke, virkelig..

snart klar for is-8 med blandede følelser..

mer lysten på t29 som er rett rundt hjørnet

 

jeg ser den. Tigeren er ikke den jeg frykter mest, for å si det sånn. Tiger ll er en annen kopp med te. selv om den ikke akkurat river snerken av grøten når det gjelder fart, så tar den det igjen på kanonen og beskyttelsen.

 

T-29 virker som en bra plattform. vond å ta om den har fronten mot deg og har en grisegod kanon som deler ut vonde ting i tid og utide.

har ikke den store farten og har noen "gode" treffpunkt. men alt i alt en god allrounder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...