Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville spart litt xp og tatt turen innom T29, den er utrolig bra! (akkurat vært gjennom den) :) Så kan du heller låse opp en medium også.

 

Vil absolutt anbefale T29 før T32. De har en ganske spesiell spillestil, noe som er enklere å lære seg på T7 enn T8. Dessuten, hvis du går til T32 uten den beste kanonen vil du ha store problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville spart litt xp og tatt turen innom T29, den er utrolig bra! (akkurat vært gjennom den) :) Så kan du heller låse opp en medium også.

Jeg ville spart litt xp og tatt turen innom T29, den er utrolig bra! (akkurat vært gjennom den) :) Så kan du heller låse opp en medium også.

 

Vil absolutt anbefale T29 før T32. De har en ganske spesiell spillestil, noe som er enklere å lære seg på T7 enn T8. Dessuten, hvis du går til T32 uten den beste kanonen vil du ha store problemer.

 

Har T29 allerede, har jo gått heavy linja til USA, og liker den tanksen meget godt. T32 er jeg litt usikker på, da jeg vet den har samme kanon, og det kan vel bli litt i minste laget noen ganger når man møter høyere tier tanks, men vet at både M103 og T110E5 etter den igjen er to konge tanks som jeg har sett frem til. Medium linja fra USA har jeg ikke så mye erfaring med, men sett patton en del ganger, og den ser jo konge ut. Men ja, får vel bare hoppe i det, må jo gjennom T32 før jeg får M103 uansett.

Lenke til kommentar

Jeg ville spart litt xp og tatt turen innom T29, den er utrolig bra! (akkurat vært gjennom den) :) Så kan du heller låse opp en medium også.

Jeg ville spart litt xp og tatt turen innom T29, den er utrolig bra! (akkurat vært gjennom den) :) Så kan du heller låse opp en medium også.

 

Vil absolutt anbefale T29 før T32. De har en ganske spesiell spillestil, noe som er enklere å lære seg på T7 enn T8. Dessuten, hvis du går til T32 uten den beste kanonen vil du ha store problemer.

 

Har T29 allerede, har jo gått heavy linja til USA, og liker den tanksen meget godt. T32 er jeg litt usikker på, da jeg vet den har samme kanon, og det kan vel bli litt i minste laget noen ganger når man møter høyere tier tanks, men vet at både M103 og T110E5 etter den igjen er to konge tanks som jeg har sett frem til. Medium linja fra USA har jeg ikke så mye erfaring med, men sett patton en del ganger, og den ser jo konge ut. Men ja, får vel bare hoppe i det, må jo gjennom T32 før jeg får M103 uansett.

 

T29 og T32 er etter min mening de beste tanksene på sin respektive tier av heavy'ene. Har selv 968 avg XP med T29 og 997 med T32 (WoT: UriasX) og har aldri opplevd å kunne gi og ta så mye juling som med de tanksene. Gun depression er det som gjelder og når man lærer seg å utnytte det til det fulle blir man virkelig farlig.

 

Det eneste kanonen mangler er littegrann pen, ellers har den god dpm, rate of fire, aimtime og acc. Den har bare 5mm mindre pen enn tiger sin kanon, som jo er den samme som tiger2 sin. Greit nok at Tiger2 har 105mm kanonen også, men den er skrot i forhold til 88mm.

Lenke til kommentar

Greit nok at Tiger2 har 105mm kanonen også, men den er skrot i forhold til 88mm.

Og vips så mistet du all troverdighet :p

 

88mm har langt høyere DPM enn 105mm, skuddene koster 1/4 og den har bedre acc og raskere aim. Det eneste 105mm har er høyere alfa (320>240) og høyere penetration, og pen på 88mm er god nok til å skade det meste du møter som T8. Så host opp en god begrunnelse er du grei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alfa er definitivt kjekt i peek-a-boo, men samtidig gir høyere alfa mer overkill. Det jeg liker best med høy rate of fire kanoner er å kunne holde ting konstant detracket mens man gjør skade, ved f.eks å skyte det ytterste beltehjulet idet personen runder et hjørne. I sånne situasjoner er en raskere kanon mye bedre.

 

Uansett, det gjelder å plukke situasjoner der din tank har en fordel. Har du lav alfa så holder du deg unna steder der du kan ende opp med peek-a-boo med større kanoner. Det finnes(nesten) alltid en alternativ posisjon du kan dra til.

Lenke til kommentar

Greit nok at Tiger2 har 105mm kanonen også, men den er skrot i forhold til 88mm.

Og vips så mistet du all troverdighet :p

 

88mm har langt høyere DPM enn 105mm, skuddene koster 1/4 og den har bedre acc og raskere aim. Det eneste 105mm har er høyere alfa (320>240) og høyere penetration, og pen på 88mm er god nok til å skade det meste du møter som T8. Så host opp en god begrunnelse er du grei...

Med 100% crew har 88mm 1869,6dpm og 105mm'en har 1683,2dpm. Altså 186,4 dpm i forskjell. Med mindre du står og pumper skudd i hverandre i ett minutt sammenhengende har denne forskjellen lite å si. Samtidig har 105mm'en høyere pen, så mindre sjangs for bounce.

88mm har IKKE bedre accuracy, de har akkurat samme.

88mm har IKKE kjappere aim. Den har 2.9sec, mens 105mm har 2,3sec.

 

Nå har du IHVERTFALL ikkeno troverdighet lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Greit nok at Tiger2 har 105mm kanonen også, men den er skrot i forhold til 88mm.
Og vips så mistet du all troverdighet :p
88mm har langt høyere DPM enn 105mm, skuddene koster 1/4 og den har bedre acc og raskere aim. Det eneste 105mm har er høyere alfa (320&--#62;240) og høyere penetration, og pen på 88mm er god nok til å skade det meste du møter som T8. Så host opp en god begrunnelse er du grei...
Med 100% crew har 88mm 1869,6dpm og 105mm'en har 1683,2dpm. Altså 186,4 dpm i forskjell. Med mindre du står og pumper skudd i hverandre i ett minutt sammenhengende har denne forskjellen lite å si. Samtidig har 105mm'en høyere pen, så mindre sjangs for bounce. 88mm har IKKE bedre accuracy, de har akkurat samme. 88mm har IKKE kjappere aim. Den har 2.9sec, mens 105mm har 2,3sec. Nå har du IHVERTFALL ikkeno troverdighet lenger.

Skal gi deg rett i at aimtime er lavere og acc er lik, der husket jeg feil. Penetration er vel 203 mot 225 hvis jeg ikke husker feil?

 

Uansett, for meg var 88mm er et bedre valg på tiger2, men det har jo selvsagt med spillestil å gjøre. Jeg spillte en del med long105 men synes ikke shell cost er rettferdiggjort av 22mm pen og litt aimtime. De 22mm pen er etter min mening ikke nok til å gjøre en vesentlig forskjell mot T8+ tanks, og Tiger2 hadde for dårlig armor til å være en god brawler når jeg spillte den. Jeg brukte den som en halvdistanse sniper/support og hadde generelt bedre utbytte av 88mm enn 105. Med 88 er ikke hver 0% critical/bom like utslagsgivende, og raskere reload gav muligheten til å ta ut flere tanks med lav HP hvis sånne situasjoner oppstod. (Ikke fragstealing her altså, men en kanon mindre kan være utslagsgivende).

 

Uavhengig av hvilken kanon du måtte synes er best vil jeg be deg om å avstå fra personangrep for fremtiden. Det finnes langt bedre måter å diskutere ting enn framgangsmåten du har benyttet her:

 

Og vips så mistet du all troverdighet :p

 

Nå har du IHVERTFALL ikkeno troverdighet lenger.

 

Urias

Endret av HaakonNordengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uavhengig av hvilken kanon du måtte synes er best vil jeg be deg om å avstå fra personangrep for fremtiden. Det finnes langt bedre måter å diskutere ting enn framgangsmåten du har benyttet her:

Siden du tydeligvis ikke skjønte det får jeg vel forklare at det første svaret mitt var ment fleipete. Jeg ville poengtere at jeg var uenig med deg, men samtidig ikke gjøre det til et krasst angrep, derav en :p på slutten.

 

Så kom du med et svar som skulle forklare hvorfor 88mm er bedre enn 105mm. Det virket på meg som det var skrevet i irritasjon over min første kommentar, da du rett og slett kom med delvis feilaktige påstander (acc og aimtime). Så ble jeg litt irritert og "hostet opp" min begrunnelse.

 

I likhet med en tidligere diskusjon her i tråden får vi vel bare bli enige om vi forblir uenige om hvilken kanon som er best på Tiger II.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...