Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Du går jo ikke rett fra tier 4 til 10. IS-4 er en knalltank, du føler deg ikke "mindreverdig" der. Ikke i IS-3 heller, for den saks skyld. Den viktigste grunnen til "antiklimakset" er vel uansett at det har vært et mål ganske lenge, så plutselig er du "ferdig".

Jeg har IS4 som den eneste russiske tanksen! :-P Bortsett fra at jeg har spilt 7 kamper med BT2, da :-P

Er hittil ikke imponert over IS4... Jeg liker Tiger II langt bedre. Og føler jeg MYE tryggere i en VK45 enn IS4... Føler IS4en dinger mye på motstander :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er helt dust med den nerfinga av HP...

One-on-one vinner Maus hvis du setter Maus imot T30 eller Maus imot IS7, og de bare står helt stille og skyter på hverandre. Grunnen til dette, er nettopp HPen... Derfor synes jeg de burde fortsatt å ha det slik, fordi du har ikke akkurat fordel av mobilitet heller :-/

De har i det minste fikset armouren, da :-)

Lenke til kommentar

Ser den, ser den.

Jeg avskyr fortsatt å møte Maus i Löwen min. Og IS-en. Og i hva enn jeg spiller hvor jeg møter tier 10-tanks.

Ditto VK4502.

Prøver å ignorere de og ta ut alt mulig annet i stedet, og så sirkle rundt og prøve å ta de bakfra når det kun er de igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har IS4 som den eneste russiske tanksen! :-P Bortsett fra at jeg har spilt 7 kamper med BT2, da :-P

Er hittil ikke imponert over IS4... Jeg liker Tiger II langt bedre. Og føler jeg MYE tryggere i en VK45 enn IS4... Føler IS4en dinger mye på motstander :-/

Hver sin smak. Jeg bekymrer meg i alle fall ikke for å møte noen av de andre T9-ene når jeg kjører IS-4 (og selvsagt ikke T8 som Tiger II). Synes IS-4 har en veldig god kombinasjon av egenskaper. Kanskje ikke suveren på noe felt, men temmelig god til alt. Blir spennende å se hvordan den blir som T10.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Jeg kjenner det på meg at jeg ikke klarer ¨å grinde til IS4. Hehe, er på KV nå, men har researched KV-3. Dvs at jeg må innom KV-3 - IS og IS3 før det er noe i nærheten av håp :S

Lenke til kommentar

Og det er først i slutten at det tar tid :-P

Med en T8 premiumtanks går det relativt fort å komme seg opp til tier 7. Men det er 8 til 9 (eller 9 til 10 for den saks skyld) som tar lang tid!

Grunnen til at jeg kommer til å beholde IS4 og ikke går for IS7, er fordi mange sier det er liten forskjell, og det faktum at IS4 blir T10.

Min desiderte yndlingstanks så langt (Har strengt tatt bare kjørt tysk heavy og IS4, utenom amerikanske premiums) er Tiger II. Med TII er jeg ikke redd for å møte noenting. Selv ikke Maus. Jeg sier IKKE at jeg tar dem, men stort sett så klarer jeg å la være å dø, hvis det er målet mitt, og jeg klarer å gjøre en del skade i mellomtiden. Har jeg artilleri som faktisk følger med der jeg er, så er det lite som stanser meg i hvert fall. Den har en flott viewrange, med bare Patton som har høyere, samt at den har en deilig nøyaktighet på gunnen! Jeg tror det er dét som gjør at jeg foretrekker TII framfor IS4. IS4 ser latterlig kort, samt at den har en "unøyaktig" gun.

På min Tiger II har jeg 83% hit, og den stiger sakte men sikkert. Sålangt jeg skyter mer enn 10 skudd iløpet av en omgang, så får jeg svært ofte sniper, og det er som regel bare hvis noen skyter bedre enn meg (flere skudd) at jeg ikke får det.

Visst gjør IS4 en del mer skade, når den først treffer (jeg skal ikke akkurat overdrive og si at den treffer sjelden, men jeg har ikke klart å få spesielt mange snipere med den i hvert fall) Og i damage per minutt, så utgjør det mindre enn et skudd ifra IS4, . Så i praksis betyr det at de gjør like mye skade, hvis IS4 bommer en gang, og Tiger II ikke gjør det.

Tar man med HP, armor og fart er det i favør IS4. HP marginalt, og farta er det ikke mye forskjell på (Tiger II er raskere i aksellerasjonen). Armor er dog betydelig. Men så er det jo også T8 imot T9.

Totalt sett betyr det at Tiger II (T8) imot IS4 (T9) vil IS4 vinne en større del av kampene one-on-one, men det er aller mest på grunn av armoren. Den gjør 430 mer skade i minuttet også, men det utgjør mindre enn 20%.

I praksis betyr det at det hele avhenger av hvem som kjører de to vognene. Er det en pro i Tigeren og en noob i IS4, vinner Tigeren relativt lett. Er det motsatt, vinner IS4 lettere.

Er det en pro imot en pro, vil man finne ut hvem som er mest pro, bare, med en liten fordel til IS4en. Det er i hvert fall slik jeg føler det.

Personlig har jeg sansen for Kongetigeren som sagt mye pga nøyaktigheten, og at jeg på ingen måte føler meg ordentlig funksjonshemmet, uansett hvilken T9 jeg møter, så lenge det er 1on1. Dessuten er det utrolig ofte T8 blir matchet på toppen, imens det er mye oftere at T9 har en eller flere T10 på motstående lag.

Til slutt vil jeg bare si at det hele EGENTLIG bare går på preferanser, og lite annet, men nå har jeg forklart hvorfor jeg liker Tiger II i hvert fall :)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Nice =) nesten rart jeg ikke har møtt på deg enda, spiller rundt samme tier for tia og har spilt i hele natt.

12k XP til 130mm kanonen på IS-4 her nå, tror det blir dårlig med soving før jeg har den.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Godt det ikke er bare meg som sitter oppe hele natta og kjører tanks.. :)

Datasmurf: Er du sikker på at russiske patchen ikke kommer før i november/desember? Er på IS nå, men vil gjerne komme meg opp på IS-4 før patchen.. Men det tar jo tid, og kan sikkert ikke kjøpe noen andre tanks hvis jeg skal ha råd.

Hvis noen ser meg i spillet rop ut, alltid morsomt å spille med andre nordmenn! :) (samme nick) Eller lage platoon da. Tror jeg har ok stats.. Jeg har for tiden KV, KV-3, IS, T-34-85, SU-85, tier 3-5 arty og en löwe. Alle er fullt oppgradert. Favoritten BT-2 har jeg desverre måttet selge så lenge siden det lønner seg å beholde KV og KV-3 til patchen.. (tar meg ikke råd til nye slots)

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Det blir ganske misvisende å regne damage/min. Du står svært sjelden stille og skyter over lang tid. Hver gang du forflytter deg, mister du noe av/hele fordelen ved en høy skuddtakt. Jeg skader heller 500 to ganger i minuttet enn 250 fire ganger i minuttet, for å si det sånn. Jeg har riktignok bare 81% treffprosent med IS-4 (den statistikken forbedrer seg vel også, siden jeg spilte en god stund før jeg oppgraderte til S-70), men jeg føler ikke at presisjon er noe stort problem. Ei heller penetrasjon, skader det meste forfra bare man sikter riktig. VK4502 er jo for eksempel temmelig sårbar for S-70-kanonen. Nå har jeg vel en temmelig aggressiv spillestil, og gjemmer meg ikke bort (føler ikke at det er oppgaven min i en slik tank), men 42% battles survived synes jeg er helt akseptabelt. Føler meg ikke spesielt sårbar, den største utfordringen er vel at man i en IS-4 må regne med å være et høyt prioritert mål.

Selvsagt har ferdighet (og flaks) mye å si, det skjer stadig at noen tar ut tanks av høyere tier enn seg selv. Men det er klasseforskjell mellom IS-4 og Tiger II, som seg hør og bør. Jeg kan ikke påstå at Tiger II var noen spesielt stor bekymring i IS-3 heller, som er en riktigere tank å sammenligne med. Helt forskjellig spillestil på de to vil jeg tro (har ikke Tiger II), men jeg følte aldri at Tiger II pekte seg ut som noen umulig motstander i T8. Det var verre å møte T29 med IS. Jeg føler i det hele tatt at balansen er temmelig god i spillet, de fleste tanks kan gjøre det bra hvis man legger opp spillestilen etter tanken.

Lenke til kommentar

Godt det ikke er bare meg som sitter oppe hele natta og kjører tanks.. :)

Datasmurf: Er du sikker på at russiske patchen ikke kommer før i november/desember? Er på IS nå, men vil gjerne komme meg opp på IS-4 før patchen.. Men det tar jo tid, og kan sikkert ikke kjøpe noen andre tanks hvis jeg skal ha råd.

Hvis noen ser meg i spillet rop ut, alltid morsomt å spille med andre nordmenn! :) (samme nick) Eller lage platoon da. Tror jeg har ok stats.. Jeg har for tiden KV, KV-3, IS, T-34-85, SU-85, tier 3-5 arty og en löwe. Alle er fullt oppgradert. Favoritten BT-2 har jeg desverre måttet selge så lenge siden det lønner seg å beholde KV og KV-3 til patchen.. (tar meg ikke råd til nye slots)

Sikker er jeg vel aldri, men det er det jeg leser at folka på Something Awful antar, og de pleier å ha rett.

La oss si at 6.6 kommer nå i august, så kommer 7.0 i september, en eller annen annen patch i oktober og is-4 til tier 10 i november (eller desember). Tror jeg så en "tidslinje" for det på enten Overlords blog eller på et eller annet forum. Kan ha vært de offisielle, kan ha vært et rimelig sært russisk forum jeg brukte Google Translate for å fatte bæret av. :p

Lenke til kommentar

De siste dagene har jeg møtt usedvanlig mange som er fiendtlig innstilt til dem som kjører Löwe. Stort sett er det folk i russiske heavies som snakker dritt og skryter om hvor bra de er og hvor mye mer credits de tjener i sin IS-3 eller IS-4.

Det verste er når folk på samme lag smacktalker sine egne medspillere før kampen i det hele tatt er i gang bare fordi de kjører "noob" Löwe.

"we has 2 löwes and the other team has none we has lost allready OMGLOLWTFBBQ"

Löwe er en god tank i sitt tier, og tjener credits som bare faen (50-120k per kamp). I tillegg er den billig å reparere og har en kanon som har like mye skade, men litt bedre presisjon og penetrering enn kanonen til Tiger II.

OMGBBQsaus jeg er glad i min Løve. Haters gonna hate. :tease:

Lenke til kommentar

Hadde en slik kamp i morges. Var rimelig awesome.

Var meg og en annen dude i KV-5, så laget vårt snakka dritt om oss etc. Globalt, vi ble defenda av det andre laget faktisk.

Uansett. De som var verste til å preike drit, var de som rusha frem og døde. Mot slutten var det meg og to Hummels igjen (KV-5-en døde tidlig og gjorde ikke så mye ut av seg). Jeg føler jeg vant hele matchen for drittlaget mitt.

shot_827.jpg

shot_828.jpg

shot_829.jpg

Kan si meg fornøyd med den. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...