ignoreme Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Prøv å sikte på "åpenbare" plasser, altså luker, rette flater, kikkehull osv. Å skyte på armor som er satt på skrå forfra er nesten bortkastet. Mange tanks som har sloped armour i front, helt nede, der er de aller fleste sårbare. Ellers har man luka på toppen av så å si alle tanks som tåler lite. And the list goes on:) God guide: http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/141996-some-tips-on-being-a-better-tanker-na-for-spgs/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Fikk Ace tanker med M4 Sherman igår. En utrolig kamp, hvor jeg blant annet drepte 2 KV-1. Legger ved replay for dere som nyter å se en god kamp http://speedy.sh/umaVZ/20120717-2221-usa-M4-Sherman-el-hallouf.wotreplay Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 M4 er en fin tanks den. Ganske seig armor som er vanskelig å penetrere til tider. Etter den store oppdateringen av tech tree for en stund siden fikk jeg en T-127 og en MkVII Tetrarch. Er de verdt å ta vare på? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Absolutt. To av de mest morsomme tanks jeg eier. Sammen med 38H-en og T2 Light, dominererer de ganske hardt. Tetrarchen tar knekken på det meste og T-127-en bouncer det meste. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Flott. En idiot kjører rett i skuddet mitt og jeg blir straffet med blå skrift på navnet. Hvor lang tid går det før den blå skriften forsvinner? Edit: Gikk vist bra, blåfargen va borte i neste match, men vises uheldighvis fortsatt i garasjen. Er vel andre gangen jeg noen sinne har drept en teammate. Endret 19. juli 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg har drept mange av dem. Både med vilje og uhell. Har aldri fått noen represalier for det. Den "boten" du får XP og pengemessig er en vits. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Datasmurf: Hvorfor drepe egne? Jeg har aldri skjønt meg på det der. Jeg rapporter ALLE som holder på slik. enkelte rammer deg bare på pure f. Why? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg tror vel egentlig ikke at kampene er fikset for å balansere resultatet. Det hadde ikke vært spesielt vanskelig å få til i MM, men jeg kan ikke se noen grunn til at de ville gjøre det. Det avhenger hvor god stridsvogn du kjører i forhold til de andre på laget, men jeg tror ganske enkelt ikke det er mulig å være så god at du kan dra med deg 14 andre til en veldig høy seiersprosent over tid. I og med at det er så mange spillere vil man selvsagt få unntak, men det kan du nok delvis tilskrive ferdigheter og delvis flaks. Hvis du kaster en terningserie nok ganger vil du få enkelte serier som har veldig høyt antall høye kast, andre som har høyt antall lave kast, selv om det ikke er noe galt med terningen. Det er slik sannsynlighet fungerer. Så er det jo heller ingen hemmelighet at du nok får en del høyere seiersprosent når du spiller i platoon eller hvis du er ovoer gjennomsnittlig god og spiller med gode stridsvogner. Hvis du kombinerer de to, spiller i platoon med tre sterke stridsvogner, vil det nok dra opp seiersprosenten en hel del. Jeg tror ikke du finner mange spillere med spesielt høy seiersprosent som har tilbragt det meste av tiden alene i en svak tier 4. Når det er sagt, så synes også jeg at jeg opplever helt vannvittige tapsrekker som avbryter gode perioder med stor overvekt av seiere. Det kan jo forklares ved at MM prøver å balansere lagene også mtp ferdigheter (den kan for eksempel benytte seg av de siste 100 kampene for å avgjøre hvor god du er), men jeg tror egentlig vi må tilskrive disse hendelsene tilfeldigheter. Spiller du nok kamper, vil alt skje. Ut i fra det jeg har fått med meg fra overlord (sjefsutvikler) sin blog, skrudde de av den "avanserte" matchmakern for noen måneder siden, da den ikke fungerte tilfredsstillende. Det vil si at dagens MM egentlig bare soper sammen 2 lag etter noen slappe regler om battle tier, som begrenser øvre og nedre tanks. Så blir det fordelt på begge lag slik at alle tanks tilsammen utgjør ca like mange poeng (derfor kan du se en side med 1-2 flere tanks på høyere tier, mens andre siden har flere mid tier osv).Jeg tror de som har 60% eller mer win enten har vært heldig mens de har kjørt platoon og brukt gullammo, eller så kjører de konsekvent tank company med de fleste tanksene sine, fordi man da kan samle 10-14 gode spillere. På samme måte som man i andre mmo-spill lager "premade" pvp-grupper.Kun mine tanker om dette. Selv legger jeg WoT på hylla fram til ny MM kommer inn. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 MM har vært helt latterlig. De verste tilfellene jeg har sett har det kommet tier 2 tanks sammen med tier 7. Normalt så er det tier 5 til 9. Det henger veldige lite på grep da tier 9 tanksen kan leke idiot og enda så sliter mange med penetration... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Serb er Lead game designer . Overlord er produsent og game designer. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Premiumen min er over for denne gang. Legger nok spillet på vent en stund nå. Har heller dratt frem Live For Speed igjen Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 MM har vært helt latterlig. De verste tilfellene jeg har sett har det kommet tier 2 tanks sammen med tier 7. Normalt så er det tier 5 til 9. Det henger veldige lite på grep da tier 9 tanksen kan leke idiot og enda så sliter mange med penetration... Om tier 2 vogner kommer sammen med high tier vogner så er det pga av en teit platoon. Blir spent på å se hvordan den nye tierspreaden blir i matchmakern etter neste patch. Er litt skeptisk da jeg liker å ha høy tierspread. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Med innførselen av tier 5 lights og franske tanks, hadde jeg helst sett at tier 4 lights fikk lov til å gå bort fra scout-rollen og fikk snillere matchmaking. Da hadde jeg spilt A-20-en min mer også. Nå står den bare og støver ned i garasjen etter 180-190 kamper Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Er egentlig temmelig fornøyd med nåværende MM, jeg liker at det er så mange forskjellige scenarioer. Hvis den ikke er god nok, mener jeg svakheten må ligge i hvilke verdier hver stridsvogn har, ikke at lagene ikke er like med tanke på fordeling av tiers/klasser. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Svakheten ligger vel i at det virker som brorparten man spiller med suger balle. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Mistenker at folk på det andre laget føler det samme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Mistenker at folk på det andre laget føler det samme. Av og til føler jeg laget mitt er totalt inkompetente. 10 dør de første 2 minuttene for eksempel. Og av og til føler jeg at laget mitt er mye mer skilled når vi vinner 15-2 Endret 20. juli 2012 av Kron Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Mistenker at folk på det andre laget føler det samme. Av og til føler jeg laget mitt er totalt inkompetente. 10 dør de første 2 minuttene for eksempel. Og av og til føler jeg at laget mitt er mye mer skilled når vi vinner 15-2 Mye av grunnen til at folk dør fort har nok å gjøre med poeng for scouting. Ofte ser jeg noen dra på selvmordstokt for å skaffe lette poeng. Om de dør i forsøket er det fortsatt nær 50/50 om laget vinner. Gjør de det får man masse xp for scouting. Taper laget har spilleren allerede fått spilt en omgang til eller to. Ikke alle bryr seg om stats. Er jeg dårligste tank på et lag med veldig skjev fordelig får jeg praktisk talt ingen xp om jeg ikke scouter, ettersom jeg ikke har særlig mulighet til å skade mye. Jeg kan da velge om jeg vil scoute med stor risiko for å bli skutt i filler, eller gå for cap. Uansett varer jeg neppe lenge... Jeg savner mer samarbeid på laget. Mange har sin egen agenda, uten tanke på hva andre foretar seg. Jeg tok noen runder med en kollega etter jobb en dag, og da vant vi 5 av 6 runder. Det var ingen tvil om at samarbeidet mellom oss hjalp til å ta flere kills. Lenke til kommentar
Satchrat Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Fant ut at jeg skulle teste WoT igjen før ferien. Hadde ikke vært inne der siden beta. Ikke fikk jeg gammel kontoen til å virke så måtte fikse ny, uten at det har noe å si egentlig. Spillet har kommet seg siden beta må jeg si, var gøy å være tilbake. Fått meg Pz4 igjen og en hetzer. Stinker noe så jævlig i detta spillet men det er veldig artig uansett Gleder meg til å komme hjem fra ferie og få flere timer med spillet. Må vel kansje se etter en Clan etterhvert for litt mer lagspill og pwnage 2 Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Er jeg dårligste tank på et lag med veldig skjev fordelig får jeg praktisk talt ingen xp om jeg ikke scouter, ettersom jeg ikke har særlig mulighet til å skade mye. Jeg kan da velge om jeg vil scoute med stor risiko for å bli skutt i filler, eller gå for cap. Uansett varer jeg neppe lenge... Og her mener jeg det kunne vært gjort mye bedre. Det taes ikke hensyn til hvilket map som spilles, man rasker bare sammen tanks fra 3, noen ganger 4, tiers og smeller i gang en match. For eksempel så trenger man ikke scouts på kart som Himmelsdorf eller Ruinberg, mens på Malinovka og Prokhorovka så utgjør de gjerne stor forskjell. Og kommer man da som scout på et bykart så er det som regel ingen cover bortsett fra hardcover og korte distanser som unyttiggjør scouting og fremmer selvmordstokt for muligens å få has på fiendens arty (som i seg selv ikke er mye til hjelp på f.eks. Himmelsdorf). Det man da kunne gjort er å begrense det man kan kalle bykart til 2 tiers, gjerne 1 i enkelte tilfeller, og unngå arty. Så kan man beholde spredningen på de åpne naturkartene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå