Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg er enig med Haakon her.. Jeg skjønner ikke hvorfor killsteals er en negativ ting? Jeg er langt mer fornøyd om jeg kunne hatt med meg en killstealer ved siden av meg hele tiden, en som lot meg gjøre all skaden, så kunne han ta livet av dem når mitt neste skudd ikke ville gjøre full skade :-) Jeg blir bare irritert hvis noe har mindre enn 200 HP igjen, og jeg må gjøre det skuddet, og jeg blir kjempeglad om det kommer noen og gjør det for meg.

Det er bare win-win for meg. Jeg får mer XP/credits per skudd, jeg blir ikke like ettertraktet å ta ut i kamp (har du mange kills blir du ofte prioritert framfor naboen), og dessuten lever jeg lenger slik at jeg kan skyte mer.

 

Klart det KAN være en fordel. Men hvis du kjemper mot en sterkere tanks og så vidt holder koken, så står en friendly ved siden av deg og lar være å skyte. Du får han ned til lav hp og dør, og plutselig begynner friendlyen å skyte. Hadde han hjulpet fra starten av, hadde du overlevd.

 

Vips mer xp/creds, dersom det var flere fiender igjen å ta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, folk killstealer fordi de synes det er kult å ha mange kills, eller fordi de tror kills gir mer xp.

 

Tviler på at disse folka har hørt om efficiency rating.

 

Joda, men poenget mitt pekte tilbake på at når du er i kamp, og vil se hvem på laget som faktisk har gjort noe, så kan du ikke gå etter så mye annet enn kills. Dersom en fyr bare henger bak lagkamerater og venter til han får tatt siste skuddet for å få kills, så ser det ut som han har gjort en del, men det har han ikke. Derfor XVM, som viser hvem på laget som gjør noe, kills eller ikke i nåværende kamp :p

Lenke til kommentar

Altså, folk killstealer fordi de synes det er kult å ha mange kills, eller fordi de tror kills gir mer xp.

 

Tviler på at disse folka har hørt om efficiency rating.

 

Joda, men poenget mitt pekte tilbake på at når du er i kamp, og vil se hvem på laget som faktisk har gjort noe, så kan du ikke gå etter så mye annet enn kills. Dersom en fyr bare henger bak lagkamerater og venter til han får tatt siste skuddet for å få kills, så ser det ut som han har gjort en del, men det har han ikke. Derfor XVM, som viser hvem på laget som gjør noe, kills eller ikke i nåværende kamp :p

 

Jepp, men jeg vil bare at folk skal skyte når de har muligheten :(

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Haakon her.. Jeg skjønner ikke hvorfor killsteals er en negativ ting? Jeg er langt mer fornøyd om jeg kunne hatt med meg en killstealer ved siden av meg hele tiden, en som lot meg gjøre all skaden, så kunne han ta livet av dem når mitt neste skudd ikke ville gjøre full skade :-) Jeg blir bare irritert hvis noe har mindre enn 200 HP igjen, og jeg må gjøre det skuddet, og jeg blir kjempeglad om det kommer noen og gjør det for meg.

Det er bare win-win for meg. Jeg får mer XP/credits per skudd, jeg blir ikke like ettertraktet å ta ut i kamp (har du mange kills blir du ofte prioritert framfor naboen), og dessuten lever jeg lenger slik at jeg kan skyte mer.

 

Klart det KAN være en fordel. Men hvis du kjemper mot en sterkere tanks og så vidt holder koken, så står en friendly ved siden av deg og lar være å skyte. Du får han ned til lav hp og dør, og plutselig begynner friendlyen å skyte. Hadde han hjulpet fra starten av, hadde du overlevd.

 

Vips mer xp/creds, dersom det var flere fiender igjen å ta.

 

Det er mulig dette er blitt et større problem i det siste, men jeg har ikke opplevd dette i særlig stor grad i hvert fall. Joda, kanskje noen holder igjen når fi bare har 6-800 HP igjen, slik at to skudd tar livet av dem, og de vil ha det siste, men jeg tror ikke jeg har opplevd noe spesielt av at de ikke begynner når motstanderen har full helse...

 

Men igjen, det kan jo være jeg bare ikke er observant nok, da jeg normalt sett ikke pleier bry meg så mye om hvordan andre gjør det, men mer om hvordan jeg gjør det :-)

Lenke til kommentar

Victory!

Battle: Fjords 10. juli 2012 01:45:38

Vehicle: T28

Experience received: 3 134 (x2 for the first victory each day)

Credits received: 48 582

Battle Achievements: Steel Wall, Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "I Class"

 

1x IS, 1x IS-8 og 1x KV-4. Knapt nok maling igjen på fronten av min T28, men veldig få hull. Koser meg hver gang jeg kommer opp mot folk som ikke klarer å samarbeide og kontre en enkelt TD. :D

Lenke til kommentar

Flere som sliter med at spillet avslutter etter en del kamper? Skjer alltid når man skal gå ut fra en battle, så kræsjer det. Irriterende som fy.

 

Reinstallering hjalp ikke.

 

Dog, World of tanks har blitt langt morsommere på ett år, spillet virker langt mer polert. Men, noen ganger stusser jeg over at tier 2/3 havner med tier 8/9 tanks.

Lenke til kommentar

Ja spelet har blitt mykje betre no når vi har fått nokre fleire kart og fleire spel moduser. Men balansen mellom beste og dårligaste tank på eit lag er heilt på tryne.

 

Spesielt så merker eg at artilleriet alltid må kjempe mot mykje sterkare tanks, slik det er no er det veldig skjeldan at artilleri utgjer ein trussel med mindre du enten du er ein light tank som står stille og skyter i ein utsatt posisjon.

 

Sidan spelet er av den såkalte pay-to-win typen så synest eg det er rart at spelet fungerer best dersom du held deg til tier 2 tanks.

Med ein tier 2 tanks så vil du nesten aldri møte tanks av høgare tier (ein og anna skjeldan gong møter du tier 3 tanks), det einaste negative med å holde deg på tier 2 er at du har tilgang til få kart.

Lenke til kommentar

Sidan spelet er av den såkalte pay-to-win typen så synest eg det er rart at spelet fungerer best dersom du held deg til tier 2 tanks.

Med ein tier 2 tanks så vil du nesten aldri møte tanks av høgare tier (ein og anna skjeldan gong møter du tier 3 tanks), det einaste negative med å holde deg på tier 2 er at du har tilgang til få kart.

 

Dette synes jeg er tullprat! Jeg føler meg ikke som en demigod når jeg ruller rundt i min Type 59. Eneste grunnen til at jeg bruker den, er fordi den gir greit med penger(og det er eneste store mangelvare hos meg).

 

Forøvrig, så merker jeg at at spillet hopper ut av og til, og noen ganger så skrur maskinen seg helt av. At den skrur seg av, tror jeg derimot har noe med varmen å gjøre.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Spesielt så merker eg at artilleriet alltid må kjempe mot mykje sterkare tanks, slik det er no er det veldig skjeldan at artilleri utgjer ein trussel med mindre du enten du er ein light tank som står stille og skyter i ein utsatt posisjon.

 

Artilleri tier IV kan godt føle det sånn, når den må sloss mot tier VIII og liknende. Kom deg opp på tier V eller høyere med arty så skal du se hvor mye skade du kan gjøre. Og alle arty tier VI+ er dødelige mot det aller meste. Grunnen til at arty spiller mot så mye høyere tier er nettop skaden de kan gjøre. Når en tier VII arty kan ta en tierX tank på to skudd, ett hvis du får et heldig treff, sier det seg selv at de ikke er balansert opp mot sin egen tier og derfor blir den matchet mot langt større beist.

Lenke til kommentar

Sidan spelet er av den såkalte pay-to-win typen så synest eg det er rart at spelet fungerer best dersom du held deg til tier 2 tanks.

Med ein tier 2 tanks så vil du nesten aldri møte tanks av høgare tier (ein og anna skjeldan gong møter du tier 3 tanks), det einaste negative med å holde deg på tier 2 er at du har tilgang til få kart.

 

Jeg må støtte Ozelot her... Jeg har brukt utrolig mye penger på spillet. Den eneste fordelen jeg har, er at min første russiske tanks var en IS4, for eksempel. Men gjør det at jeg vinner? Nei, det gjør at jeg får mindre erfaring enn de som har slitt seg opp til IS4. Jeg er vant med tyske tanks (Hvor min første tanks var Tiger II, siden jeg hadde M6 Premium til å begynne med), og derfor er jeg rett og slett dårlig med IS4 og IS8, til tross for at jeg snart har IS7. Jeg er ikke vant med russiske tanks, som gjør meg dårligere.

 

Hvilke vinnende fordeler får jeg i en randombattle? Eneste fordelene jeg får, er utenfor kampene, fordi det går langt fortere for meg å få tier 10. Jeg har spilt 3082 kamper, og jeg mangler 85k XP på IS7, jeg har IS4, mangler 32k XP på E100, Maus, T110, T30, og jeg har 158k potensielle free XP, som jeg sannsynligvis bruker på AMX50B når jeg har kjøpt IS7 og E100, innen den tid har jeg garantert nok XP til AMX50B også. Kanskje til og med Patton også.

 

DET er fordelen med å bruke penger. Ikke at du blir bedre i kamp. I kamp ser jeg på det som noe negativt, fordi jeg blir ikke vant med typen tanks på vei oppover. Det er helt forskjellig å kjøre disse typer tanks. Du har ikke fått tid til å gjøre om taktikkene dine slik at de passer, annet enn å se hva andre i samme tanks gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...