Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Platooner når jeg har sjansen til det, men av og til føler jeg det er best å spille alene. Hovedsaklig siden platoon gjør seg best med Mumble/VT/TS og slikt, og da kan jeg ikke gjøre det eneste som får meg til å holde ut i timesvis, nemlig å kombinere det med en eller annen maraton på si. :p Det siste døgnet har jeg sett 3 sesonger av Criminal Minds mens jeg har spilt. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bruker ellers disse modsene: Over target markers og J1mbos crosshair. Har ennå ikke prøvd XVM mod der man ser andres stats... Er redd man skal miste motet før man har begynt. Mange som sier i chatten før kampen begynner: "Åneeei, vi har tapt!" Blir for dumt.

Har kjørt XVM (med otm) og J1mbos en stund ja. Mister motet med XVM? Det hender, men jeg kjører kampen som beste jeg kan allikevel. Og dersom jeg får øye på to fiendetanks samtidig, og den ene har 40% winrate og den andre har 60%, så skyter jeg desidert på han med 60% først. Kan være nok til å vinne runden å få tatt ut den fyren ;)

 

Apropo mods, vil anbefale den jeg har lagt ved. Putt den i res_mods\0.7.4\gui

Start spillet, gå i kamp, og zoooom uuuuuuut :D

 

avatar_input_handler.xml

 

Takk for den. Det var kult :)

 

Zoominga altså.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Lurer på om M1 Abrams kommer inn i spillet en gang. De første prototypene ble jo laget på 70-tallet. Om den kommer blir det nok som heavy tank. Veier jo rundt 60 tonn.

Jeg tror at spillmotoren pt er en skranke for hva slags tanks man kan ta inn i spillet, allerede er det slik at Tyske tanks under WW II hadde en effektiv skudd vidde opp mot 2 km med 88 mm kanon noe man ikke ser så mye til i spillert utover at Tyske tanks utmerker seg som snipere. Dersom man innfører mer og mer moderne våpen uten å øke størrelsen på kartene og bedre mulighetene for manøvrering så blir det hele ennå mer meningsløst enn i dag....såvidt jeg har lest har dagens spillmotor klare begrensninger mhp størrelsen på kartene. Men ser vel at innføring av nye vogner, tiers (tier X meds), nasjoner osv er noe som får mange (inkludert meg) til å bruker penger på spillet så det skal bli interessant å se hvordan spillet ser ut 10 patcher frem i tid.

 

 

Mods:

jeg bruker locastans mod pack, her finner man alt fra praktiske ting til gadgets

 

http://www.mediafire...a3enj9nyyy5jeq2

 

 

For de som ønsker å mods så finner man det meste av det som er testet ut her;

 

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/78113-great-mods-list/

 

 

 

 

BEPP aka bbjorgo

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

Det siste døgnet har jeg sett 3 sesonger av Criminal Minds mens jeg har spilt. :p

Så det er forklaringen på alle de elendige spillerne? :D

 

Tror jeg er midt på treet selv. Tar meg selv i å gjøre noen grove tabber iblant, men har nå spilt cirka 350 kamper og blir stadig bedre. Uten tvil det spillet jeg koser meg mest med om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ha-ha, nei du, jeg fokuserer mest på spillet, men er null problemer å følge med på to ting samtidig. ^^

Spesielt når man spiller sniper eller arty. Eller KV-2. Selv med 100% crew og rammer, er det tidvis lang reload-tid, eller venting på mål, sikte inn et cetera. Og det er ikke akkurat som om det frister å følge med på chatten heller.

Lenke til kommentar

Neida, kommentaren min var ikke ment veldig alvorlig som du skjønte. Jeg gjør litt av det samme iblant, men det ender som oftest med jeg må pause tv'en for å få med meg hva som har skjedd. Litt avhengig av hva jeg ser på og hva jeg spiller som.

 

Apropos chat; er det mulig å få opp tidligere meldinger i chat'en? Det er ganske ofte at jeg ser noe fader bort akkurat litt for sent. En mod for dette kanskje?

Lenke til kommentar

Hei

 

Lenge siden jeg har spilt world of tanks nå (spilte pre-beta og ved launch).

 

Har funnet ut at jeg sliter med å gjøre mye skadet, enten jeg er medium eller heavy tank. Så, hva slags ammo bruker folk? Hvor sikter dere? Jeg prøver å treffe bak på turret eller bak på motstanderen generelt, men ikke alltid like lett.

 

Jeg bruker stort sett standard ammo og får stort sett "that one went straight through" eller at skuddet bare preller av. Irriterende. Er dette vanlig? kan ikke huske at det var sånn når jeg spilte før.

 

Også, hva er vanlig exp å få nå? Får alt fra 100-1000 exp. Blir mange kamper før man kan gjøre mer research :)

 

* Har forresten alt fra tier 3 tanks opp til tier 8.

 

Takker for alle svar (en smule forvirret over endringene siden sist jeg spilte, så da får man grave opp litt info):)

Lenke til kommentar

Hei

 

Lenge siden jeg har spilt world of tanks nå (spilte pre-beta og ved launch).

 

Har funnet ut at jeg sliter med å gjøre mye skadet, enten jeg er medium eller heavy tank. Så, hva slags ammo bruker folk? Hvor sikter dere? Jeg prøver å treffe bak på turret eller bak på motstanderen generelt, men ikke alltid like lett.

 

Jeg bruker stort sett standard ammo og får stort sett "that one went straight through" eller at skuddet bare preller av. Irriterende. Er dette vanlig? kan ikke huske at det var sånn når jeg spilte før.

 

Også, hva er vanlig exp å få nå? Får alt fra 100-1000 exp. Blir mange kamper før man kan gjøre mer research :)

 

* Har forresten alt fra tier 3 tanks opp til tier 8.

 

Takker for alle svar (en smule forvirret over endringene siden sist jeg spilte, så da får man grave opp litt info) :)

 

Er du lav tier og blir matched med flere tiers høyere enn deg, så kan du slite med å gjøre skade ja.

 

Det er irriterende, men du får gå etter de svakere fiendene hvis det er tilfellet.

 

Å skyte på lower hull pleier å funke fett, spesielt mot tyske tanks. Altså ikke skyt på fronten, men sikt under på "magen", som regel lavere armor der.

 

Ellers er det obviouse weak spots som machine gun vinduer, driver hatch og commanders cupola (svulsten på hodet til enkelte tanks)

 

Vanlig xp vet ikke jeg, spørs om du har premium eller ikke. Anbefaler premium om du ikke har det, er ikke akkurat dyrt, og det gjør grinding mindre stressende.

Lenke til kommentar

Lurer på om M1 Abrams kommer inn i spillet en gang. De første prototypene ble jo laget på 70-tallet. Om den kommer blir det nok som heavy tank. Veier jo rundt 60 tonn.

 

Jeg tror at spillmotoren pt er en skranke for hva slags tanks man kan ta inn i spillet, allerede er det slik at Tyske tanks under WW II hadde en effektiv skudd vidde opp mot 2 km med 88 mm kanon noe man ikke ser så mye til i spillert utover at Tyske tanks utmerker seg som snipere. Dersom man innfører mer og mer moderne våpen uten å øke størrelsen på kartene og bedre mulighetene for manøvrering så blir det hele ennå mer meningsløst enn i dag....såvidt jeg har lest har dagens spillmotor klare begrensninger mhp størrelsen på kartene. Men ser vel at innføring av nye vogner, tiers (tier X meds), nasjoner osv er noe som får mange (inkludert meg) til å bruker penger på spillet så det skal bli interessant å se hvordan spillet ser ut 10 patcher frem i tid.

 

Ja, men husk på at kanonen som sitter på den første modellen av M1 Abrams sitter også på Type 74, Centurion, Panzer 61 og leopard 1. 4 tanks som allerede er bekreftet. Så da ville ikke M1 Abrams ført til et nytt grensesprengende våpen i WoT fordi disse 4 vil allerede ha kommet med den.

 

http://en.wikipedia....yal_Ordnance_L7

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Heh, fikk mitt første chatban for "offensive language". Var vel på høy tid.

 

Men sånn logisk sett, er WoT ganske konkurranse-preget, så at man sier ifra om at "hey, du står på en jævlig dum plass", får svar "lol noob", og svarer tilbake "well your loss, suck my d***" og tanksen til spillern exploderer rett etterpå (ikke av meg, men av fi), synes jeg egentlig bare er på sin rette plass.

 

Jeg sendte også en ticket til wargaming, hvor jeg skrev at de i det minste kunne ha varslet meg pr epost om chatbannet, og hvorfor. Jeg unnlot å skrive om "freedom of speech" og at de kunne stappe spillet et visst sted sola ikke skinner, men jeg hadde veldig lyst. :innocent:

Lenke til kommentar

Heh, fikk mitt første chatban for "offensive language". Var vel på høy tid.

 

Men sånn logisk sett, er WoT ganske konkurranse-preget, så at man sier ifra om at "hey, du står på en jævlig dum plass", får svar "lol noob", og svarer tilbake "well your loss, suck my d***" og tanksen til spillern exploderer rett etterpå (ikke av meg, men av fi), synes jeg egentlig bare er på sin rette plass.

 

Jeg sendte også en ticket til wargaming, hvor jeg skrev at de i det minste kunne ha varslet meg pr epost om chatbannet, og hvorfor. Jeg unnlot å skrive om "freedom of speech" og at de kunne stappe spillet et visst sted sola ikke skinner, men jeg hadde veldig lyst. :innocent:

 

At WoT er konkurransepreget merkes veldig godt iblant ja. Jeg spiller spillet som en simulator, uten å egentlig være for opptatt av exp og credits. Klart, jeg har det i bakhodet, men først og fremst handler det om å vinne sammen med laget. I går var det en som klaget masse i chat fordi jeg hadde stjålet et kill fra han. Jeg gadd ikke svare på det engang, for det blir for dumt. Fra mitt ståsted sikret jeg at han ikke fikk mer skade eller ble sprengt i fillebiter.

 

Å skrive "suck my d****" hører ingensteds hjemme for noen over 12 år uansett situasjon forøvrig. Det går helt klart under offensive language, og var vel fortjent. Synes chat er dominert av pubertale unger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At WoT er konkurransepreget merkes veldig godt iblant ja. Jeg spiller spillet som en simulator, uten å egentlig være for opptatt av exp og credits. Klart, jeg har det i bakhodet, men først og fremst handler det om å vinne sammen med laget. I går var det en som klaget masse i chat fordi jeg hadde stjålet et kill fra han. Jeg gadd ikke svare på det engang, for det blir for dumt. Fra mitt ståsted sikret jeg at han ikke fikk mer skade eller ble sprengt i fillebiter.

 

Haha, opplevd det noen ganger selv. Det viktigste er jo å få tatt ut tanks så fort som mulig. Og du får uansett mer XP av å ta 500hit points av en tank enn å drepe fyren som har igjen 4HP.

 

Men det er klartat det er bittert å ikke få killet når du har brukt mye tid på å redusere HPen til en Maus, for så at en BatShit kommer i hundre og planter et skudd i rævva hans og tar han ut. Jeg ser den, men ikke vits i å klage om killsteal.

 

 

En litt artig situasjon jeg kom opp i en gang. Fienden hadde bare en tank igjen, mens vi var vel fire-fem stykker igjen. Første på våres lag som kommer frem og kan sende av gårde et skudd har fem kills og mulighet for Top Gun. Fienden vi skal ta ut har igjen så mye HP at han ikke får tatt han ut med bare ett skudd. Ender med at han blir stående og sikte på fienden uten å skyte (fienden klarte ikke å penne oss i front). Jeg skjønner jo hva han er ute etter og er i litt irritabelt hummør, så jeg blir bare stående uten å skyte, akkurat som han.

Så der står vi da, begge to, ingen av oss skyter på stakkarn. Står der vel i et halvt minutt eller noe før fyren stikker ut av runden så ingen får killet :D

Synes nesten litt synd på fyren som skulle ha Top Gun, men bare nesten.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg sliter med å gjøre mye skadet, enten jeg er medium eller heavy tank. Så, hva slags ammo bruker folk? Hvor sikter dere? Jeg prøver å treffe bak på turret eller bak på motstanderen generelt, men ikke alltid like lett.

 

Jeg bruker stort sett standard ammo og får stort sett "that one went straight through" eller at skuddet bare preller av. Irriterende. Er dette vanlig? kan ikke huske at det var sånn når jeg spilte før.

 

 

Last ned noen hitzone skins. Noen mener det er juks, men så lenge det er lov med gull-ammo i randoms, og mange bruker det, mener jeg det er helt greit. Å skyte gull er helt uaktuelt for meg. Bruker ikke skins lenger nå, men det er en fin måte å lære på. Bruker stort sett vanlig AP.

 

Endless loss streak, og så crasher spillet, ja FUCK it

 

Jepp, har slitt med det samme i det siste. 5-10 tap på rad, krasj til desktop etter kamp og masse 0 dmg hits gjør at jeg vurderer en god pause fra WOT. Håper de fikser det, spillet er kjempegøy. Men de siste patchene har bare gjort det verre

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Er det nokon som veit om ein god oversikt over svake punkt på diverse tankser? Eg har sett at det finnes skins som markerer dette, men eg vil helst ikkje bruke slike ting som tar vekk frå realismen i spelet.

 

Så ein plansje eller oversiktsbilder hadde vært greit. Eg har tatt nokre kjappe søk på google men eg finner berre slike oversikter på dei tyngste tier 10 tanksene.

Lenke til kommentar
At WoT er konkurransepreget merkes veldig godt iblant ja. Jeg spiller spillet som en simulator, uten å egentlig være for opptatt av exp og credits. Klart, jeg har det i bakhodet, men først og fremst handler det om å vinne sammen med laget. I går var det en som klaget masse i chat fordi jeg hadde stjålet et kill fra han. Jeg gadd ikke svare på det engang, for det blir for dumt. Fra mitt ståsted sikret jeg at han ikke fikk mer skade eller ble sprengt i fillebiter. Å skrive "suck my d****" hører ingensteds hjemme for noen over 12 år uansett situasjon forøvrig. Det går helt klart under offensive language, og var vel fortjent. Synes chat er dominert av pubertale unger...

 

Interessant at du nevner det med å "stjele" kills, det går en forumtråd om dette på WoT-forumet med diverse avstemninger om hva spillerne mener om det, og om det finnes situasjoner hvor det er lov (eller ikke). Selv synes jeg folk må bare "stjele" kills, xp tjenes av skaden man gjør, og i særdeles liten grad av kills (tror man får en knøttliten bonus).

 

Link til tråden: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/88735-kill-stealing-myth-or-reality/

 

Klart det var offensive language, og helt fortjent. Det har jeg ikke sagt noe i mot. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...