Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Ting & tang.

Tror vi bare må bli enige om at vi ikke kommer til å bli enige. Skal vi si det sånn og så får vi heller tråden tilbake til det den egentlig skal handle om, nemlig klaging over alle tullingene som trass i tusenvis av kamper tror at det er lurt å kjøre heavies rett over marka på Malinovka? :D

(PS: Sjekk Didimo123 - han er min favoritt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting & tang.

Tror vi bare må bli enige om at vi ikke kommer til å bli enige. Skal vi si det sånn og så får vi heller tråden tilbake til det den egentlig skal handle om, nemlig klaging over alle tullingene som trass i tusenvis av kamper tror at det er lurt å kjøre heavies rett over marka på Malinovka? :D

(PS: Sjekk Didimo123 - han er min favoritt)

Woah, det må jeg si. Ganske lav win rate i forhold til matches

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på situasjonen det. Blir som å påstå at automatgir bestandig er bedre enn manuellgir på en bil. Det er forskjellige spillestiler, forskjellige tankser, forskjellig armor osv.

Igjen, sa ikke bestandig, men som regel. Nevnte til og med i peek'n poke situasjoner.

Jeg skal ikke oppildne diskusjonen så veldig :-P Men jeg liker definitivt tyske best (god accurracy og lav alpha, hovedsaklig), og allikevel er min definitive spillerstil peek'a'shoot :-P Jeg skyter så godt jeg er i stand til uten å ha en kule liggende i kammeret. Dette oppnår jeg ved å stort sett være der det sannsynligvis skjer.

Alle tanks jeg har spilt mer enn 200 kamper med, har jeg 78%+ hitrate, og min definitive medalje er Sniper.

Min konklusjon er stikk motsatt av din, DPM er best ved peek'n'poke-kamper :-P Aller helst med flere motstandere på en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det kommer veldig an på situasjonen det. Blir som å påstå at automatgir bestandig er bedre enn manuellgir på en bil. Det er forskjellige spillestiler, forskjellige tankser, forskjellig armor osv.

Igjen, sa ikke bestandig, men som regel. Nevnte til og med i peek'n poke situasjoner.

Jeg skal ikke oppildne diskusjonen så veldig :-P Men jeg liker definitivt tyske best (god accurracy og lav alpha, hovedsaklig), og allikevel er min definitive spillerstil peek'a'shoot :-P Jeg skyter så godt jeg er i stand til uten å ha en kule liggende i kammeret. Dette oppnår jeg ved å stort sett være der det sannsynligvis skjer.

Alle tanks jeg har spilt mer enn 200 kamper med, har jeg 78%+ hitrate, og min definitive medalje er Sniper.

Min konklusjon er stikk motsatt av din, DPM er best ved peek'n'poke-kamper :-P Aller helst med flere motstandere på en gang.

Virker som det du beskriver er sniping hvor du konstant har en posisjon f.eks bak en busk og skyter på tanks som de dukker opp. Det som menes med peek'n'poke er at du har cover bak noe som f.eks et hus og kjører kun frem for å avfyre et skudd for så å kjøre tilbake til cover.

Lenke til kommentar

Så du tror at jeg pleier gjemme meg i en busk med de tyske tanksene jeg har sagt er mine "tanks-of-choise"? :-P De har så lav cammoverdi at dersom du putter på cammonett og har 100% cammo på hele crewet, er det fremdeles ikke halvparten av tilsvarende tanks fra andre land.

Jeg antok at siden jeg allerede hadde sagt det var peek'a'boo, trengte jeg ikke spesifisere ytterligere at jeg kjørte fram og tilbake i dekning av hus, fjell og lignende...

Jeg pleier stort sett å være i front, har ikke tålmodighet til å sitte så langt bak :-P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så du tror at jeg pleier gjemme meg i en busk med de tyske tanksene jeg har sagt er mine "tanks-of-choise"? :-P De har så lav cammoverdi at dersom du putter på cammonett og har 100% cammo på hele crewet, er det fremdeles ikke halvparten av tilsvarende tanks fra andre land.

Jeg antok at siden jeg allerede hadde sagt det var peek'a'boo, trengte jeg ikke spesifisere ytterligere at jeg kjørte fram og tilbake i dekning av hus, fjell og lignende...

Jeg pleier stort sett å være i front, har ikke tålmodighet til å sitte så langt bak :-P

Tja, det er mange situasjoner hvor du kan gjemme selv de største tanksa mens du fyrer av skudd. F.eks Prokhorovka, Murovanka eller Malinovka. Men ok, da misforsto jeg bare.

Lenke til kommentar

Faens chat ban, spillet blir litt for frustrerende uten å kunne "lufte ut".

Har du blitt bannet? Hva skjedde?

Bare ifra chat. Jeg har fyrt løs en del kraftsalver i ingame chat i det siste.

Funker for å få ut frustrasjon, men nå har jeg "munnbind", grr.

Lenke til kommentar

Ta et hint da ;)

Og se tekst om folk som jamrer etter de er døde(enten det er kritikk av andre spillere, eller hele laget) gjør lite nytte enn å irritere andre ;)

Lenke til kommentar

Ta et hint da ;)

Og se tekst om folk som jamrer etter de er døde(enten det er kritikk av andre spillere, eller hele laget) gjør lite nytte enn å irritere andre ;)

Skal vurderes.

Men jeg er sikker på at det er godt for blodtrykket mitt å flame han tier 10en som teamkiller folk fordi de står på "hans spot".

Lenke til kommentar

Vedrørende dette med nye E-50 har Overlord hintet til at det er mulig at den blir byttet ut med Leopard 1 hvis den viser seg å være for dårlig. Leopard 1 skal ihvertfall sannsynligvis inn i spillet på et eller annet tidspunkt.

Skal vi få Leo i wot! Kult, gleder meg :D . Har forresten aldri sett noen grunn til at spillet skal holde seg til ww2. Noe det jo heller ikke gjør. Synes godt de kan legge til flere tiers etterhvert også. 11-12 osv. Her med 50-60-70 talls tanks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Vedrørende dette med nye E-50 har Overlord hintet til at det er mulig at den blir byttet ut med Leopard 1 hvis den viser seg å være for dårlig. Leopard 1 skal ihvertfall sannsynligvis inn i spillet på et eller annet tidspunkt.

Skal vi få Leo i wot! Kult, gleder meg :D . Har forresten aldri sett noen grunn til at spillet skal holde seg til ww2. Noe det jo heller ikke gjør. Synes godt de kan legge til flere tiers etterhvert også. 11-12 osv. Her med 50-60-70 talls tanks.

Den japanske tier 10 med skal visstnok være en 70 talls tank. Ble riktignok designet og de første prototypene ble laget på 60 tallet. Men den kom ikke i masseproduksjon før 70 tallet. Det er STB-1 som er det mest sannsynlige valget, altså den første prototypen som ble ferdigstilt i 1969.

http://www.tanks.net...attle-tank.html

merk:

Prototypes of the Type 74 had an automatic loader, but it was decided that it an automatic loader would be too costly to add to production models, so a human loader was retained.

The engine and transmission are in the rear of the tank.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Har også sett et sted at leo1 skal være end tier på en ny medium linje for tyskerne. Har ikke link akkurat nå men kan finne senere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Har også sett et sted at leo1 skal være end tier på en ny medium linje for tyskerne. Har ikke link akkurat nå men kan finne senere

Her er den :)

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/131394-serbs-qa-on-tier-10-tds-and-mediums-from-the-past-24-hours/

Lenke til kommentar

Aldri sett noen grunn?...

Spillet handler om tanks og tank destroyers (+ arty..)

Tank destroyers ble vel tidligst utfastert, på 50 tallet vil jeg tro. Heavy og medium kategoriene ble kombinert til en type - main battle tank, på 60-70 tallet.

Grunnen til at spillet hovedsaklig har tanks fra ww2, er nettopp fordi det var på den tiden det var flest typer tanks, med flust av prototyper. Dette fortsatte noe utover 50-60 tallet, men de gikk som sagt bort fra heavy, medium, light og tank destroyer konseptet. Krigføringen ble rett og slett forandret. Helikoptre, jetfly og missiler ville gjort en maus temmelig ubrukelig...

Hvilke tank destroyers skal plasseres på tier 11-12? Hva med mediums og heavys? Skal main battle tank regnes som heavy eller medium? Spillet vil bli noe forferdelig ubalansert, samt gå bort i fra sine røtter.

Vil du kjøre abrams, spill bf3, arma eller lignende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Aldri sett noen grunn?...

Spillet handler om tanks og tank destroyers (+ arty..)

Tank destroyers ble vel tidligst utfastert, på 50 tallet vil jeg tro. Heavy og medium kategoriene ble kombinert til en type - main battle tank, på 60-70 tallet.

Grunnen til at spillet hovedsaklig har tanks fra ww2, er nettopp fordi det var på den tiden det var flest typer tanks, med flust av prototyper. Dette fortsatte noe utover 50-60 tallet, men de gikk som sagt bort fra heavy, medium, light og tank destroyer konseptet. Krigføringen ble rett og slett forandret. Helikoptre, jetfly og missiler ville gjort en maus temmelig ubrukelig...

Hvilke tank destroyers skal plasseres på tier 11-12? Hva med mediums og heavys? Skal main battle tank regnes som heavy eller medium? Spillet vil bli noe forferdelig ubalansert, samt gå bort i fra sine røtter.

Vil du kjøre abrams, spill bf3, arma eller lignende.

Du vet at leopard allerede er annonsert right? Den skal toppe et medium tre som tier 10.

Min mening er at tanks kan legges til i spillet så lenge det er mulig å balansere det. Og det vil i de fleste tilfeller ikke være et problem. WoT legger ikke opp til de tekniske nyvinningene moderne tanks har. Og moderne tanks har ikke noen større kanoner eller mer armor enn datiden tanks. Derfor er det ikke et problem. MBTs vil bli lagt til som mediums.

Vil forresten heller påstå at heavy tanks sluttet å eksistere og rollen ble helt tatt over av mediums som da ble omdøpt MBTs.

Light tanks har blitt erstattet av armoured cars, men det er fortsatt bruk av light tanks også.

Tank destroyers har blitt erstattet av anti-tank missiles.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...