Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Som du kanskje ser på de statsene du henviser til, så ligger Tiger definitivt sist på lista. Grunnen til at Tiger P er på toppen er ikke kanonen, men front armoren som overgår alt annet på den tieren. Har ikke sagt noe om at Tiger P spesifikt gjør det dårligere enn tanks med alpha dmg i pubs. Vil gjerne at du slutter med å grunnløst påstå at jeg har sagt ting som jeg virkelig ikke har sagt Jeg har aldri nevnt Tiger H så nå må du slutte å spre sprøyt. Det er ikke kanonen som gjør at Tiger H er så lavt på lista. Det er du som grunnløst påstår at Alpha tanks er bedre enn DPS tanks i pubs. Jeg utfordrer deg til å bevise påstanden din, eller så kan du bare innrømme at du tok feil. Det er ingenting i statistikkene som viser til at DPS tanks gjør det generelt dårligere enn Alpha tanks i pubs. Har du glemt hva du har sagt? Skal minne deg på det jeg: Joda, men DPS er sjelden noe argument i dette spillet. Det blir veldig ofte peek'n poke, og å utveksle skudd ett for ett. Da hjelper det å ha høy damage per skudd. Som vel er hovedgrunnen til at russiske tanks kommer bra ut av ting, selv med heller bob-bob accuracy. For all del, har ikke noe i mot Tiger eller Tiger P, og kanonen har fantastisk accuracy og bra pen, men lav damage gjør at du bør helst holde deg et stykke bak og snipe. Om du får en same-tier tanks i trynet har du problemer... Her påstår du at Tiger P får problemer om den møter samme tier tanks, du påstår også at DPS sjelden er et argument i spillet, du påstår også at russiske heavies kommer bedre ut av det enn andre nasjoner. Bevis det er du snill? Yes, i clan wars har nok DPS en god del å si, i randoms not so much. I enkelte situasjoner, ja, men som regel er høy alpha damage mye bedre i randoms. Igjen påstår du at DPS er dårligere enn Alpha i randoms. Øh, nå var kommentaren min i forhold til diskusjonen om 88mm på Tiger og Tiger P var beste på sin tier eller ikke. Og jeg sa at SOM REGEL er alpha tingen. At det ikke er så med IS-7 kontra T110 forandrer ikke sannheten i utsagnet mitt. Igjen en påstand uten bevis. Beviste jeg ikke nettopp at Tiger P ikke gjør det dårligere enn dine russiske Alpha tanks i samme tier? Tiger H er den dårligste heavien fordi den har elendig frontarmor, dårligere enn de russiske samtidig som den har en høy profil. Er ikke kanonen som er problemet her. Nå forventer jeg en av 2 ting. Bevis på at påstandene dine har hold i virkeligheten eller at du tar tilbake påstandene du kommer med. Endret 21. juni 2012 av Kron Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 PS: dere trenger ikke å quote ALT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Snodig at alle tier 7 tanksene ser ut til å ha høyere win-rate siste 2 ukene. Er det endringer i MM i det siste som har bedret livet for tier 7? De har jo balansert spillet siden det ble lansert i tillegg til å lansere nye motstandere. En marginal foranding i win % er derfor helt naturlig. PS: dere trenger ikke å quote ALT skal fikse litt på det Endret 21. juni 2012 av Kron Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Tiger er vel dårligst fordi den tar fyr hele tiden, vel, de fiksa vel det, men jeg tok nå fyr nesten like mye for det. Men jeg likte den likevel, ikke like godt som IS og T-29 vel og merke, men ... Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Yes, i clan wars har nok DPS en god del å si, i randoms not so much. I enkelte situasjoner, ja, men som regel er høy alpha damage mye bedre i randoms. Igjen påstår du at DPS er dårligere enn Alpha i randoms Det kommer veldig an på situasjonen det. Blir som å påstå at automatgir bestandig er bedre enn manuellgir på en bil. Det er forskjellige spillestiler, forskjellige tankser, forskjellig armor osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Yes, i clan wars har nok DPS en god del å si, i randoms not so much. I enkelte situasjoner, ja, men som regel er høy alpha damage mye bedre i randoms. Igjen påstår du at DPS er dårligere enn Alpha i randoms Det kommer veldig an på situasjonen det. Blir som å påstå at automatgir bestandig er bedre enn manuellgir på en bil. Det er forskjellige spillestiler, forskjellige tankser, forskjellig armor osv. Ja! Nettopp. Du har skjønt det! Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Fått meg Ace på IS-8 (IS-4 før oppdatering tror jeg), Marder II, T-50 og KV-1. Er noen tanks det er ganske vanskelig å få det på. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) For å kunne vise hva som er best vha statistikk trengs det at noen spiller med en tank med dps-kanon over et antall kamper, og så med samme tank med alpha-kanon over likt antall. Alle andre målinger kan påvirkes av andre forskjeller mellom forskjellige tanks, som plassering av panser og så videre. EDIT: Hva gjelder Ace-tanker har jeg det på: T32 Leopard T2 Light T34 T82 T49 AMX M4(1945) Endret 21. juni 2012 av Materie Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 For å kunne vise hva som er best vha statistikk trengs det at noen spiller med en tank med dps-kanon over et antall kamper, og så med samme tank med alpha-kanon over likt antall. Alle andre målinger kan påvirkes av andre forskjeller mellom forskjellige tanks, som plassering av panser og så videre. Men det er fortsatt for mange faktorer som spiller inn til at det kan bevises noe om hva som er best. Har feks bra stats både med T110 og T30 slik den er nå. Der har du DPS på t110 og alpha på t30. ace tanker på: type 59 t110 su-85 patton pershing is-8(is-4) amx 1390 tiger H slugger Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Før jeg i det hele tatt orker å tenke på å svare deg, hva er nicket ditt i WoT? Det kommer veldig an på situasjonen det. Blir som å påstå at automatgir bestandig er bedre enn manuellgir på en bil. Det er forskjellige spillestiler, forskjellige tankser, forskjellig armor osv. Igjen, sa ikke bestandig, men som regel. Nevnte til og med i peek'n poke situasjoner. For å kunne vise hva som er best vha statistikk trengs det at noen spiller med en tank med dps-kanon over et antall kamper, og så med samme tank med alpha-kanon over likt antall. Alle andre målinger kan påvirkes av andre forskjeller mellom forskjellige tanks, som plassering av panser og så videre. Problemet der er at det er vel ingen tanks som har både en DPS og en Alpha kanon. Nærmeste vi kommer er vel KV før patchen, da med 107mm som DPS og 152mm som alpha. Og så var det som du nevner andre forskjeller mellom tanks. Endret 22. juni 2012 av Valle79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Nei nå gidder jeg ikke mer, du bare ror deg vekk. Merkelig at du trenger nicket mitt for å diskutere. På leting etter dritt så du slipper å svare for deg? Endret 22. juni 2012 av Kron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 For å kunne vise hva som er best vha statistikk trengs det at noen spiller med en tank med dps-kanon over et antall kamper, og så med samme tank med alpha-kanon over likt antall. Alle andre målinger kan påvirkes av andre forskjeller mellom forskjellige tanks, som plassering av panser og så videre. En spiller gir ikke grunnlag nok til en tyngende statistikk. Det vil alltid være andre forskjeller med tanks utenom kanon. Men dette er en del av det store bildet. En tanks blir balansert etter alle aspekter. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Kom igjen, Valle. Hvilke tanks har du acet? Faen, de nye franske er skøy. Både å spille selv og spille mot. ^^ Og jeg digger assault, folk blir alltid like overraska når det defensive laget angriper. Vant to slike i går, en 15-3 og en 15-6, samt en som gikk i draw og vi vant fordi vi var forsvar. Det er slikt jeg har savnet. Skulle bare ønske jeg fikk flere encounter og assault, får fortsatt alt for mange standard. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Samme her data, har fortsatt til gode å være på det forsvarende laget på assault :/ Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg har til gode å være på det angripende laget. Lenke til kommentar
BEPP Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 For å kunne vise hva som er best vha statistikk trengs det at noen spiller med en tank med dps-kanon over et antall kamper, og så med samme tank med alpha-kanon over likt antall. Alle andre målinger kan påvirkes av andre forskjeller mellom forskjellige tanks, som plassering av panser og så videre. Men det er fortsatt for mange faktorer som spiller inn til at det kan bevises noe om hva som er best. Har feks bra stats både med T110 og T30 slik den er nå. Der har du DPS på t110 og alpha på t30. mens jeg er motsatt suger på alle tanks med lang reload og høy alfa men gjør det "hyfsat" på feks t110.. Ace på...med forbehold at jeg husker rett: t110 IS7 MAUS E-100 (!!! min ene gode match i denne) t54 e50 patton bat chat pershing t44 t29 AMX 13-90 type 59 ...og den lille franske premium spg'n som jeg ikke husker navnet på Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 ADVARSEL: Lang post med mye quotes og krangling. Leses kun av spesielt interesserte! Nei nå gidder jeg ikke mer, du bare ror deg vekk. Merkelig at du trenger nicket mitt for å diskutere. På leting etter dritt så du slipper å svare for deg? Jeg ville ha nicket ditt så jeg kunne se om du bare pratet svada eller om du hadde det minste hold for hva du snakker om. Men since you insist. Som du kanskje ser på de statsene du henviser til, så ligger Tiger definitivt sist på lista. Grunnen til at Tiger P er på toppen er ikke kanonen, men front armoren som overgår alt annet på den tieren. Har ikke sagt noe om at Tiger P spesifikt gjør det dårligere enn tanks med alpha dmg i pubs. Vil gjerne at du slutter med å grunnløst påstå at jeg har sagt ting som jeg virkelig ikke har sagt Jeg har aldri nevnt Tiger H så nå må du slutte å spre sprøyt. Det er ikke kanonen som gjør at Tiger H er så lavt på lista. Det er du som grunnløst påstår at Alpha tanks er bedre enn DPS tanks i pubs. Jeg utfordrer deg til å bevise påstanden din, eller så kan du bare innrømme at du tok feil. Det er ingenting i statistikkene som viser til at DPS tanks gjør det generelt dårligere enn Alpha tanks i pubs. Tiger H og Tiger P har AKKURAT samme kanonen. Ergo blir forskjellene resten av tanksen. Du mener Tiger P gjør det bra pga denne kanonen. Om det var tilfelle burde Tiger H også gjøre det bra, men det gjør den ikke. Tiger P vinner frem pga den høye front armoren. Det er ikke DPS'en på kanonen til Tiger P som gjør at den vinner mer. At du drar frem desse statsene beviser ingenting om DPS kontra Alpha. Joda, men DPS er sjelden noe argument i dette spillet. Det blir veldig ofte peek'n poke, og å utveksle skudd ett for ett. Da hjelper det å ha høy damage per skudd. Som vel er hovedgrunnen til at russiske tanks kommer bra ut av ting, selv med heller bob-bob accuracy. For all del, har ikke noe i mot Tiger eller Tiger P, og kanonen har fantastisk accuracy og bra pen, men lav damage gjør at du bør helst holde deg et stykke bak og snipe. Om du får en same-tier tanks i trynet har du problemer... Her påstår du at Tiger P får problemer om den møter samme tier tanks, du påstår også at DPS sjelden er et argument i spillet, du påstår også at russiske heavies kommer bedre ut av det enn andre nasjoner. Bevis det er du snill? Motbevis det? Du har bevist like mye, eller lite, som meg. Men la oss ta tier 8 tanks som eksempel. Ser vi bort fra AMX 50 100 og perorder premiumen så ligger T32 øverst på lista. Yes, den har lav alpha, men den har latterlig bra gun depression, og om fyren som kjører den har hørt om hull-down så har den en fordel der. De neste to på lista er T34 og IS-3, som vel har høyest Alpha av tier 8 tanks. Og under desse kommer alle de andre tanksene, men lavere Alpha. Siden du mener win ratio er tingen å gå etter, burde vel dette være bevis for deg. Yes, i clan wars har nok DPS en god del å si, i randoms not so much. I enkelte situasjoner, ja, men som regel er høy alpha damage mye bedre i randoms. Igjen påstår du at DPS er dårligere enn Alpha i randoms. Jepp. Øh, nå var kommentaren min i forhold til diskusjonen om 88mm på Tiger og Tiger P var beste på sin tier eller ikke. Og jeg sa at SOM REGEL er alpha tingen. At det ikke er så med IS-7 kontra T110 forandrer ikke sannheten i utsagnet mitt. Igjen en påstand uten bevis. Beviste jeg ikke nettopp at Tiger P ikke gjør det dårligere enn dine russiske Alpha tanks i samme tier? Tiger H er den dårligste heavien fordi den har elendig frontarmor, dårligere enn de russiske samtidig som den har en høy profil. Er ikke kanonen som er problemet her. Nå forventer jeg en av 2 ting. Bevis på at påstandene dine har hold i virkeligheten eller at du tar tilbake påstandene du kommer med. Du beviste at Tiger P gjør det best av tier 7 tanks, du beviste slettes ikke at dette hadde noe med DPS kontra Alpha å gjøre. Tvert i mot, at dette var pga armor. Kom igjen, Valle. Hvilke tanks har du acet? Löwe, Leopard, StuG III, Marder II, VK 2801, JagdTiger, M103, T-28, Patton, KV-3, KV-1, IS, T-150, AMX 12t, AMX 13 75, IS-3, og diverse tier 1-3 tanks. 1 Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Ta det over PM? Burde vel egentlig det. Men nå har jeg sittet og leflet litt med numrene, og kommer til at bakgrunnen for hele diskusjonen er jo feil: 1. Tiger P's final gun does more damage per minute than the T29's final gun. It also has more penetration and better accuracy. http://forum.worldof...tiger-p-vs-t29/ Den har bedre accuracy, og bittelitt bedre penetration, men ikke mer DPM. 88mm Tiger P : 7 RoF = 240 x 7 = 1680 DPM 105mm T29: 5,25 RoF = 320 x 5,25 = 1680 DPM 122mm IS : 4,68 RoF = 390 x 4,68 = 1825 DPM Såe...IS har faktisk både bedre alpha og DPM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 ADVARSEL: Lang post med mye quotes og krangling. Leses kun av spesielt interesserte! Nei nå gidder jeg ikke mer, du bare ror deg vekk. Merkelig at du trenger nicket mitt for å diskutere. På leting etter dritt så du slipper å svare for deg? Jeg ville ha nicket ditt så jeg kunne se om du bare pratet svada eller om du hadde det minste hold for hva du snakker om. Men since you insist. Nicket mitt er Kron84. Jeg har spilt alle tier 7 heavy tanks med unntak av KV-1S og den franske. Som du kanskje ser på de statsene du henviser til, så ligger Tiger definitivt sist på lista. Grunnen til at Tiger P er på toppen er ikke kanonen, men front armoren som overgår alt annet på den tieren. Har ikke sagt noe om at Tiger P spesifikt gjør det dårligere enn tanks med alpha dmg i pubs. Vil gjerne at du slutter med å grunnløst påstå at jeg har sagt ting som jeg virkelig ikke har sagt Jeg har aldri nevnt Tiger H så nå må du slutte å spre sprøyt. Det er ikke kanonen som gjør at Tiger H er så lavt på lista. Det er du som grunnløst påstår at Alpha tanks er bedre enn DPS tanks i pubs. Jeg utfordrer deg til å bevise påstanden din, eller så kan du bare innrømme at du tok feil. Det er ingenting i statistikkene som viser til at DPS tanks gjør det generelt dårligere enn Alpha tanks i pubs. Tiger H og Tiger P har AKKURAT samme kanonen. Ergo blir forskjellene resten av tanksen. Du mener Tiger P gjør det bra pga denne kanonen. Om det var tilfelle burde Tiger H også gjøre det bra, men det gjør den ikke. Tiger P vinner frem pga den høye front armoren. Det er ikke DPS'en på kanonen til Tiger P som gjør at den vinner mer. At du drar frem desse statsene beviser ingenting om DPS kontra Alpha. Ja, de har den samme kanonen, og det er selvfølgelig andre egenskaper som gjør at de yter forskjellig på tross av det. Nei, tydeligvis er det ikke DPSen som gjør at den yter bedre når du nettopp har skrevet at IS faktisk har høyere DPS. Jeg vil påstå det er kanonens presisjon, RoF og penetrering som balanserer den oppmot IS sin. Det at jeg drar frem disse statsa beviser at tanks med lav Alpha damage ikke nødvendigvis gjør det dårligere i randoms slik som du påstår. Tiger H har en god kanon og kan gjøre det veldig bra som sniper tank. Dessverre er resten av tanken skuffende og derfor gjør den det dårligere enn andre T7 heavies. Joda, men DPS er sjelden noe argument i dette spillet. Det blir veldig ofte peek'n poke, og å utveksle skudd ett for ett. Da hjelper det å ha høy damage per skudd. Som vel er hovedgrunnen til at russiske tanks kommer bra ut av ting, selv med heller bob-bob accuracy. For all del, har ikke noe i mot Tiger eller Tiger P, og kanonen har fantastisk accuracy og bra pen, men lav damage gjør at du bør helst holde deg et stykke bak og snipe. Om du får en same-tier tanks i trynet har du problemer... Her påstår du at Tiger P får problemer om den møter samme tier tanks, du påstår også at DPS sjelden er et argument i spillet, du påstår også at russiske heavies kommer bedre ut av det enn andre nasjoner. Bevis det er du snill? Motbevis det? Du har bevist like mye, eller lite, som meg. Men la oss ta tier 8 tanks som eksempel. Ser vi bort fra AMX 50 100 og perorder premiumen så ligger T32 øverst på lista. Yes, den har lav alpha, men den har latterlig bra gun depression, og om fyren som kjører den har hørt om hull-down så har den en fordel der. De neste to på lista er T34 og IS-3, som vel har høyest Alpha av tier 8 tanks. Og under desse kommer alle de andre tanksene, men lavere Alpha. Siden du mener win ratio er tingen å gå etter, burde vel dette være bevis for deg. Vel iforhold til DPS har jeg beviset at T110 som er DPS med høy RoF gjør det best i tier 10. Hvorfor skal du se bort ifra AMX 50 100? Det er jo kongen av burst DPS i den tieren. T32 har god turret armor ja, men det har da IS-3 også. Ettersom T32 og AMX 50 100 troner lista beviser du nettopp det motsatte. Som sagt, tanks blir balansert i en helhet, du kan derfor ikke komme med argumenter som at T32 kan hull-down og eie alt. Gun depression er en del av balanseringa. Samme som front armoren og den lave profilen til IS-3 er en del av det. WG prøver å få alle tanks uansett kanon og andre egenskaper til å prestere tilnærmet likt i randoms. Win % er det de bruker til å balansere. Derfor påstår jeg at begge alternativ er like bra så fremt det er balansert. Yes, i clan wars har nok DPS en god del å si, i randoms not so much. I enkelte situasjoner, ja, men som regel er høy alpha damage mye bedre i randoms. Igjen påstår du at DPS er dårligere enn Alpha i randoms. Jepp. Ok. Øh, nå var kommentaren min i forhold til diskusjonen om 88mm på Tiger og Tiger P var beste på sin tier eller ikke. Og jeg sa at SOM REGEL er alpha tingen. At det ikke er så med IS-7 kontra T110 forandrer ikke sannheten i utsagnet mitt. Igjen en påstand uten bevis. Beviste jeg ikke nettopp at Tiger P ikke gjør det dårligere enn dine russiske Alpha tanks i samme tier? Tiger H er den dårligste heavien fordi den har elendig frontarmor, dårligere enn de russiske samtidig som den har en høy profil. Er ikke kanonen som er problemet her. Nå forventer jeg en av 2 ting. Bevis på at påstandene dine har hold i virkeligheten eller at du tar tilbake påstandene du kommer med. Du beviste at Tiger P gjør det best av tier 7 tanks, du beviste slettes ikke at dette hadde noe med DPS kontra Alpha å gjøre. Tvert i mot, at dette var pga armor. T29 gjør det best. Tiger P kommer som en nr.2. Uansett er forskjellene mellom tanks marginalt liten. Armor er en del av pakka. Husk at Tiger P er full av weak spots og armoren faktisk ikke er sloped. Sammen med høy profil og en turret som ikke har spesielt god armor er dette faktisk helt balansert. IS har også god front armor fordi den er sloped. Den har også langt lavere profil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå