Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

1. Tiger P's final gun does more damage per minute than the T29's final gun. It also has more penetration and better accuracy.

Joda, men DPS er sjelden noe argument i dette spillet. Det blir veldig ofte peek'n poke, og å utveksle skudd ett for ett. Da hjelper det å ha høy damage per skudd. Som vel er hovedgrunnen til at russiske tanks kommer bra ut av ting, selv med heller bob-bob accuracy. For all del, har ikke noe i mot Tiger eller Tiger P, og kanonen har fantastisk accuracy og bra pen, men lav damage gjør at du bør helst holde deg et stykke bak og snipe. Om du får en same-tier tanks i trynet har du problemer...

 

DPS er ofte et argument skal jeg si deg. T110 og AMX 50B(om man ikke regner med magasin reload) som har lavest Alpha damage av tier 10 heavies men høyest DPS er da vitterlig ikke noe dårligere. Faktisk så skal T110 nerfes fordi den er for god nå. Du er nødt til å ha en porsjon med T110 i CW nå for å oppnå særlig suksess. På mange måter så har T110 erstattet IS-7 i CW. En annen ting med DPS er at det oftest kommer bundla med høyere accuracy og aiming time. Ja, alpha har en fordel i peek'n poke, men DPS har en fordel i dogfights. DPS har også mindre DPS waste om man får ricochet, critical, bommer eller dreper en tank med lavere hp enn kanonens minimumskade. Det er ikke særlig med peek'n poke i CW og det er nok derfor T110 har slått så bra an der. I public er det litt mer peek'n poke men ikke så mye at DPS får spesielle problemer. Man må kjøre etter forholdene og om man har en AMX 50B er det kanskje ikke så smart å drive peek'n poke mot en E-100 f.eks.

 

De fleste diskusjoner om den beste Tier 7 heavy tanken går mellom Tiger P og T29. En Tiger P har ingen problemer med å hamle opp med en IS eller en KV-3.

 

For ikke å snakke om Batchat som har en helt syk DPS på de første 6 skuddene kan jo være livsfarlige.

 

Når det er sagt så er det veldig fint å innta en sniper rolle med Tiger P pga den gode treffsikkerheten. Men den har ingen problemer med å innta rollen som en first line tank.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har de hatt utalligle patcher hvor de (i følge forumfolk) konsekvent har nerfet Tyskland og buffet Russland. Er det ikke da litt rart at Tyskland fortsatt har tanks som hevder seg i toppen? Burde ikke Russland hatt de beste vognene i hver eneste tier hvis påstandene var riktige?

 

Wargaming kan ikke justere en eneste Tysk tanks uten at det hyles ut om forskjellsbehandling.

 

Ser det ble stordiskusjon her, det var ikke hensikten med mitt noe ironiske innlegg.

 

Tyskland har noen gode tankser ja, men jeg synes E50 og E75 nerfene er unødvendige.

 

Dersom du leser litt hva denne SerB skriver, så skjønner du hvorfor folk tror det finnes russisk bias.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Yes, i clan wars har nok DPS en god del å si, i randoms not so much. I enkelte situasjoner, ja, men som regel er høy alpha damage mye bedre i randoms.

 

Så du mener det er større sjanse for å gjøre en god kamp med en IS-7 konta T110 i public?

 

Btw, i hate to break it to you:

http://wotbase.ru/wp-content/uploads/29.04.201213.05.2012_D708/jusmbqoj.jpg

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ett kjappt spm til deg Aasgaard..

 

Hvorfor dominerer IS-7 i clanwars?=)

 

Men nok om den girkasse saken nå, flytta til front på tier 9 medium for så å bli flytta tilbake på tier 10 medium, den "nye E-50" vogna..

 

Det er T110 som dominerer clanwars. Mange som bruker oppsett hvor dem blander hovedsakelig arty med T110 og Batchat/AMX 50B. Jeg er uenig i at russiske tanks er "best".

 

Har ikke spilt så mye CW selv enda, men jeg har møtt flere teams som har mest IS-7 enn som har mest T110.

 

Ikke glem at T110 nerfes neste patch...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ett kjappt spm til deg Aasgaard..

 

Hvorfor dominerer IS-7 i clanwars?=)

 

Men nok om den girkasse saken nå, flytta til front på tier 9 medium for så å bli flytta tilbake på tier 10 medium, den "nye E-50" vogna..

 

Det er T110 som dominerer clanwars. Mange som bruker oppsett hvor dem blander hovedsakelig arty med T110 og Batchat/AMX 50B. Jeg er uenig i at russiske tanks er "best".

 

Har ikke spilt så mye CW selv enda, men jeg har møtt flere teams som har mest IS-7 enn som har mest T110.

 

Ikke glem at T110 nerfes neste patch...

 

Den nerfes ja, fordi den er OP nå. Men jeg tror selv etter nerfen at den vil være en godt brukt CW tank. De fleste teams bruker T110 istedet for IS-7 nå. Lurer på om jeg kan finne noe statistikk på det noe sted. De fleste er uansett enige at T110 er bedre nå ref:wot forum. Det man ikke vet er hvordan forholdet blir etter balansering. Forhåpentligvis blir begge like brukbare i CW.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ett kjappt spm til deg Aasgaard..

 

Hvorfor dominerer IS-7 i clanwars?=)

 

Men nok om den girkasse saken nå, flytta til front på tier 9 medium for så å bli flytta tilbake på tier 10 medium, den "nye E-50" vogna..

 

Det er T110 som dominerer clanwars. Mange som bruker oppsett hvor dem blander hovedsakelig arty med T110 og Batchat/AMX 50B. Jeg er uenig i at russiske tanks er "best".

 

Har ikke spilt så mye CW selv enda, men jeg har møtt flere teams som har mest IS-7 enn som har mest T110.

 

Ikke glem at T110 nerfes neste patch...

 

Den nerfes ja, fordi den er OP nå. Men jeg tror selv etter nerfen at den vil være en godt brukt CW tank. De fleste teams bruker T110 istedet for IS-7 nå. Lurer på om jeg kan finne noe statistikk på det noe sted. De fleste er uansett enige at T110 er bedre nå ref:wot forum. Det man ikke vet er hvordan forholdet blir etter balansering. Forhåpentligvis blir begge like brukbare i CW.

 

Jepp, den har temmelig syk rate of fire. Men liker svulsten på turreten :p

 

Ja jeg håper begge blir like brukbare, nå må de bare fikse e100 også...

Lenke til kommentar

Maus og E100 skal buffes er det snakk om. T110 har bra front armor, dps, pen og aks. Den erstatter til en viss grad is7 men det er greit å ha blanding av disse to. is7 har høyere alpha dmg og bouncer en del skudd, pluss at den har høyere toppfart

Har du noen kilder på at disse skal buffes? Maus er forsåvidt OK i sin rolle men E-100 er ikke brukbar etter min vurdering

Lenke til kommentar

Maus og E100 skal buffes er det snakk om. T110 har bra front armor, dps, pen og aks. Den erstatter til en viss grad is7 men det er greit å ha blanding av disse to. is7 har høyere alpha dmg og bouncer en del skudd, pluss at den har høyere toppfart

Har du noen kilder på at disse skal buffes? Maus er forsåvidt OK i sin rolle men E-100 er ikke brukbar etter min vurdering

 

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/120555-e100-and-maus-buff-confirmed/#

 

maus er mye mindre brukt i cw feks, den dinger mest av alle men spes etter at t110 og is4 kom med 400 pen på gullskudd er den ikke like brukbar. E100 tåler jo ingenting, pluss at den er treg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

De 2 nye modusene ser jo artige ut.

 

Added two new combat modes appearing randomly: Attack and Encounter.

 

Attack: one team defends the only base whilst the second team should capture it or destroy all enemy vehicles. The mode is activated for Erlenberg, Prokhorovka, Westfield, Karelia, Malinovka, Sand River, and Siegfried Line.

 

Encounter: both teams try to capture the single base in the center of the map or to destroy all enemy vehicles to win. The mode is activated for El Halluf, Murovanka, Steppes, Ensk, Himmelsdorf, Ruinberg, Malinovka, Sand River, and Siegfried Line.

 

Er dette en nerf av Jagdtiger? Den blir jo en større target og weakspots blir lettere å treffe. Men samtidig blir hulldown kanskje lettere å få til.

 

Changed sizing of the following vehicles to match historical ones: JagdTiger (zoomed up to sizes of TigerII), Object 261 (degraded to sizes of IS-7).

 

WEEEEEEEEEEEEEEEEEE kjempefin nyhet

 

Repair Kits now fix both tracks if they have both been damaged.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Leopard 1 er bekreftet ! :) Men ikke i patch 0.7.5. SerB som svarer.

 

Q: Why aren't the Germans getting the Leo-1? It would have looked better at Tier 10 than the same E-50 but with parameters stretched out even further, IMO.

 

A: We'll give you your cardboard dream tank, don't you worry.

But later.

 

 

hmmmmmmmmmmmmmmmm, hva menes med dette?

 

Q: Dear SerB - were you serious when you wrote that ultimately you'll replace the Maus with the Leo-1?

 

A: Serious like an animal.

 

Kilde: http://forum.worldof...-past-24-hours/

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

begynt å like den gode presisjonen på pziv, hvor går jeg videre her nå for å få samme følelse? er et veivalg her

 

 

kommer fra den noe upresise russiske heavy linjen, og føler at tyskerne gir noe ekstra i forhold der

 

VK3601 og nedover den raden der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...