Torpedo_Peter Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) 107 mm gunner på SU-85 er rått egentlig. Camonett og rammer på min. På tier 3 til 5-nivå spiser den tanks til frokost. One shotter de fleste. I siste match med SU-85 hadde jeg 7 kill Nøyaktig samme oppsett her, vanvittig digg å kunne waste T4 Arty og TDs og alt av T3 på ett skudd. Er også svært tilfredstillende å skrelle vekk 70% på en KV. Ender som regel opp med 2-3 kills i T7-kamper og 3 eller mer i T5. Edit: Det er da dødsvittig å finne loltraktorer i T10 kamper! Har ikke noe problem med dette. Hvis én tanks forskjell gir deg stor nok ulempe til å tape er ikke loltraktoren problemet Endret 26. april 2012 av Torpedo_Peter 1 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) SU-152 er faktisk ganske morsom, kjørte først med 152mm. Veldig gøy i de kampene hvor man er høyt oppe, oneshot av de fleste pga veldig høy damage. Men lav pen.. Gikk så over til 122mm, og det var enda morsommere. Den beste av de skyter helt drøyt fort, god pen, og har god skade (rundt 400 tror jeg). Så da kan man gjøre mye skade på høyere tiers. Men man må passe seg, den tåler ingenting. Endret 26. april 2012 av major_stuen Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Edit: Det er da dødsvittig å finne loltraktorer i T10 kamper! Har ikke noe problem med dette. Hvis én tanks forskjell gir deg stor nok ulempe til å tape er ikke loltraktoren problemet Med den logikken burde det ikke være noe problem å quitte gamet heller da. Men jo, det er en ganske stor forskjell når det ene laget stiller med en loltrakter på bunn, mens det andre laget har et ekstra tier 5 arty på bunn. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Vil ikke de andre tanksene i et team generelt være sterkere hvis noen tar med seg noen low-tier tanks inn? http://wiki.worldoft...#Vehicle_Weight Tja, ikke så lett å si utifra denne snutten på wiki-siden du linket til: Thus the platoon's team a priori has a massive point deficit, which the match-maker will balance out by either dragging more lower tier tanks into the enemy team or by dragging more high tier tanks into the platoon's team. Synes det sies ganske klart at match-maker vil kompensere teamet med loltraktoren. 1 Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Vil ikke de andre tanksene i et team generelt være sterkere hvis noen tar med seg noen low-tier tanks inn? http://wiki.worldoft...#Vehicle_Weight Tja, ikke så lett å si utifra denne snutten på wiki-siden du linket til: Thus the platoon's team a priori has a massive point deficit, which the match-maker will balance out by either dragging more lower tier tanks into the enemy team or by dragging more high tier tanks into the platoon's team. Synes det sies ganske klart at match-maker vil kompensere teamet med loltraktoren. Tja. I neste setning sier det jo også hvorfor det ikke er så lurt: The tactic is frowned upon but permissible. It has become rare these days, likely because the success chances are mediocre. With two tier 1 tanks the team is missing 13.3% of its team that could play a useful role during the battle, whereas the only useful contribution the tier 1 tanks can make is sneak into the enemy cap. Dog, en tier 2 rask tanks kan være heldig å spotte motstanderen. Dog vil den bli spottet selv på lag avstand, og blir ofte one-shottet av motstanderen om de får inn et treff. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Edit: Det er da dødsvittig å finne loltraktorer i T10 kamper! Har ikke noe problem med dette. Hvis én tanks forskjell gir deg stor nok ulempe til å tape er ikke loltraktoren problemet Med den logikken burde det ikke være noe problem å quitte gamet heller da. Men jo, det er en ganske stor forskjell når det ene laget stiller med en loltrakter på bunn, mens det andre laget har et ekstra tier 5 arty på bunn. Kommer an på om det i tillegg til en loltraktor er en kompetent scout på laget. En som har vett til å vente noen minutter fø rvedkommende jager etter arty. Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Tja siden capping ofte leder til at matchen blir avsluttet raskere og man da kommer raskere inn i ny match med muligheter for opptjening av xp raskere er vel strengt tatt regnestykket noe mer komplekst enn som så. Påstand: Capping kan lede til at antall matcher per tidsenhet øker. Aasgård sier vel nettopp dette i flere av sine innlegg. Tatt i betrakning at dette er et regnestykke neppe noen klarer å gi et svar på er vel begrep som hjernedød vel kategorisk. En annen ting er at man ser innemellom at man taper fordi folk ikke capper men det er vel ikke noe problem forstår jeg.... Ser sjelden at capping leder til at matchen blir avsluttet raskere, med mindre man snakker om å rushe fiendens cap (taktikk som gjerne brukes på Komarin, for å komme seg vekk fra det campinghelvetebrettet). Og om jeg ikke får skutt på fiendetanks i kampen fordi laget mitt capper før jeg får skutt på de, blir det neppe snakk om raskere opptjening av xp. Sånn som det er nå så får man mye exp for å skade fiendetanks, og bittelitt for alt annet. Om halve fiendelaget er i live når du kapper har du latt kampen gå over med halvparten av den potensielle experiencen uteblivende. Mulig at du kan smyge inn en kamp eller to mer per dag dersom du konsekvent capper så kjapt som mulig, men da du får mye mindre exp per kamp på den måten ser jeg ikke helt poenget. Når det gjelder kamper tapt fordi folk ikke capper...vel. I mine snart 12k camper har jeg aldri sett dette skje i en av mine kamper. Men det jeg har sett så mange ganger at jeg har mistet tellingen, er kamper der folk prøver å cappe, i stedet for å angripe fienden bakfra, og så kommer fienden tilbake for å stoppe cap, og plutselig sitter fienden på et sted med steiner og greier de kan gjemme seg bak, mens de som capper står i åpent lende. Rimelig få capsoner med gjemmesteder inni. Vil ikke de andre tanksene i et team generelt være sterkere hvis noen tar med seg noen low-tier tanks inn? http://wiki.worldoft...#Vehicle_Weight Exactly. Men folk flest vet ikke dette, og griner når de ser en høy-tier ha med seg tier 2-3 tanks. Tja, ikke så lett å si utifra denne snutten på wiki-siden du linket til: IMPORTANT: If you are in a platoon, the entire platoon is placed into battles according to the platoon member in the vehicle with the highest battle tier. This can produce unwanted results in particular for new players at the lower tiers. For example, a tier 3 SPG can join battles up to battle tier 8, where you will meet up to tier 7 tanks, whereas a tier 3 medium tank on its own can only join battles up to battle tier 6, which includes at most tier 5 tanks. If those two platoon together the SPG will pull the medium tank up into its battle tier, where the tier 3 medium will be hopelessly outclassed. Please take this into account when forming platoons.A special case of this is when you see a top tier tank platooned with one or two tier 1 tank. This is sometimes done on purpose. If you look above, a tier 10 heavy tank weighs 145 points, whereas a tier 1 tank weighs only 2. Thus the platoon's team a priori has a massive point deficit, which the match-maker will balance out by either dragging more lower tier tanks into the enemy team or by dragging more high tier tanks into the platoon's team. The tactic is frowned upon but permissible. It has become rare these days, likely because the success chances are mediocre. With two tier 1 tanks the team is missing 13.3% of its team that could play a useful role during the battle, whereas the only useful contribution the tier 1 tanks can make is sneak into the enemy cap. Apart from these considerations, platoons play no role in matchmaking, the matchmaker does not balance the number of platoons nor do platooned tanks receive special weight anymore. Tjah, synes det virker som grei lesning. De to lowtier tanks (trenger ikke være tier 1 da) får neppe gjort så mye, kanskje litt scouting. Men dersom resten av laget har flere høyere tier tanks enn fienden kan dette lett jevne seg ut. Trenger man beste turret for å mounte beste kanon på is3? Gå inn på tech tree, finn frem IS-3, høyreklikk på kanonen og velg Characteristics. Der står det hvilke turrets kanonen kan brukes med. IS-3 sin stock turret er på listen. Som sagt, jeg gidder ikke kaste bort tiden min på sånt. Da quitter jeg og kjører noe annet i stedet. Og jada, jeg vet man kan vinne games der retards har tatt med seg lowtiers inn i storkamper, har vært med på det selv, men jeg gidder ikke gi folk gleden av å holde på med slikt. Selvfølgelig er jeg idiot som quitter, kjipt for de som ikke har noe med det å gjøre. Er jeg en større idiot enn de som kjører Maus og drar med seg loltraktorer? Selvfølgelig-ikke. Selvfølgelig er du det. Les saken fra wiki i posten til hardkjerne over her. Tja. I neste setning sier det jo også hvorfor det ikke er så lurt: The tactic is frowned upon but permissible. It has become rare these days, likely because the success chances are mediocre. With two tier 1 tanks the team is missing 13.3% of its team that could play a useful role during the battle, whereas the only useful contribution the tier 1 tanks can make is sneak into the enemy cap. Dog, en tier 2 rask tanks kan være heldig å spotte motstanderen. Dog vil den bli spottet selv på lag avstand, og blir ofte one-shottet av motstanderen om de får inn et treff. Har som sagt kjørt Maus med 2x Tetrarch. De kan faktisk gjøre nytte for seg som scouts. Duger lett like bra som en M5 Stuart 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hva som befinner seg nederst på lista er ganske likegyldig. Det er laget som en helhet som blir balansert mot hverandre ikke tank vs tank. Og det er aldri tanken på bunnen som avgjør hvilket lag som vinner uansett. Taper dere er det IKKE pga den ene tier 1 tanken som ble dratt med inn. Når det er sagt så finner jeg det rimelig teit, uoriginalt og meningsløst å dra med seg inn en lav tier tank i høy tier kamper, men det er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å gjøre noe med... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Tja. I neste setning sier det jo også hvorfor det ikke er så lurt: The tactic is frowned upon but permissible. It has become rare these days, likely because the success chances are mediocre. With two tier 1 tanks the team is missing 13.3% of its team that could play a useful role during the battle, whereas the only useful contribution the tier 1 tanks can make is sneak into the enemy cap. Dog, en tier 2 rask tanks kan være heldig å spotte motstanderen. Dog vil den bli spottet selv på lag avstand, og blir ofte one-shottet av motstanderen om de får inn et treff. Har som sagt kjørt Maus med 2x Tetrarch. De kan faktisk gjøre nytte for seg som scouts. Duger lett like bra som en M5 Stuart Tja, det er en sannhet med modifikasjoner. Problemet med Tetrarch (og T2 light forsåvidt) er at de bare har 262 m view range, mens tier 4 light tanks har fra 332 m og oppover (gitt beste turret, M5 har 367 m). Om motstanderlaget har noen tanks som er rask i def. posisjon, så er det ikke så vanskelig å ta ut lav-tier scouts selv før de får spottet noen. Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Tja. I neste setning sier det jo også hvorfor det ikke er så lurt: The tactic is frowned upon but permissible. It has become rare these days, likely because the success chances are mediocre. With two tier 1 tanks the team is missing 13.3% of its team that could play a useful role during the battle, whereas the only useful contribution the tier 1 tanks can make is sneak into the enemy cap. Dog, en tier 2 rask tanks kan være heldig å spotte motstanderen. Dog vil den bli spottet selv på lag avstand, og blir ofte one-shottet av motstanderen om de får inn et treff. Har som sagt kjørt Maus med 2x Tetrarch. De kan faktisk gjøre nytte for seg som scouts. Duger lett like bra som en M5 Stuart Tja, det er en sannhet med modifikasjoner. Problemet med Tetrarch (og T2 light forsåvidt) er at de bare har 262 m view range, mens tier 4 light tanks har fra 332 m og oppover (gitt beste turret, M5 har 367 m). Om motstanderlaget har noen tanks som er rask i def. posisjon, så er det ikke så vanskelig å ta ut lav-tier scouts selv før de får spottet noen. Både og. Husk at på avstand er det sjeldnere spotchecks enn nært, noe raske tanks kan benytte seg av. Men joda, tier 4 (og ikke minst 5) scouts er generelt bedre. Men ikke Stuarten. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Stuarten var helt grei den, men hadde forferdelig manøvrering. Spesielt i forhold til T-50. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Har en elite BT-7. Morsom den. Rask liten sak Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg avskyr T-50 og t6 T-50. Mer irriterende tanks har jeg aldri vært borti. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Argh.. Kjørt litt lav-tier runder.BT-7 og SU-76.. SU-85. Havnet på taperlaget mange ganger på rad. Defeat kanskje ni av ti siste runder. Vræl Virka som æ havna på samme nooblag gang på gang. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Du gjør ofte det i lavere tiers, så lenge du ikke kjører en tank som kan bære teamet. Som 38H. e: Får forresten mail fra worldoftanks.ru. Irriterende, da jeg ikke forstår kyrillisk. e2: Etter en nærmere sjekk så viser det seg å være en mail om at nå kommer 7.2 på serverne (litt sent ute?) og den hadde en bonuskode for en M3 Stuart LL og en Tetrarch, så da fikk plutselig den russiske kontoen min seg noen freebies. Testa koden på både de europeiske og de amerikanske kontoene mine, og den fungerte ikke der, så da gikk den til den russiske. Endret 28. april 2012 av Datasmurf Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 M3 Stuart LL? Aldri hørt om! Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 M3 Stuart LL? Aldri hørt om! LL = Lend-lease. Samme prinsipp som Tetrarch, Churchill, Matilda...alle de der britiske tanksene som er premium russiske tanks. M3 Stuarten LL er mer eller mindre en stock M3 Stuart. Den suger hardt Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Indeed, men det er greit med penger på en ny konto. Forøvrig er den franske premium TD-en en interessant sak. Treig som fy, tåler ingenting, skyter hardt. Would not buy again. Den er tregere enn en 38H og en Löwe med skadet motor. :| Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Må si at KV er den mest OP tanksen i hele Tier 4 til Tier 7 spekteret. Synd jeg kjenner ballene mine krymper når jeg kjører den Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Må si at KV er den mest OP tanksen i hele Tier 4 til Tier 7 spekteret. Synd jeg kjenner ballene mine krymper når jeg kjører den Huh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå