Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt å unngå det ,men ser nå at jeg kanskje må krype til korset og kjøpe premiumtank. KV-5 eller Løwe.

 

På høyere tiere er reparasjonskostnadene så høye at det blir lite igjen.

 

Med gulltanksene renner creditsene inn sier noen kompiser.

 

Alternativet er å spille med noen av de lavere tier-tanksene. Har noen som er elite.

SU-85, SU-76, Medium Tank M2, KV-3, BT-7

 

Hva gjøre dere andre?

Endret av James King
Lenke til kommentar

Gå for Löwe. Du skal være særs god for å spille bra med en KV-5. :p

 

Jeg har vel og merke både Löwe og Type 59 for credits, men merker at det kommer godt med å spille en bra kamp med Churchill. I tillegg så bruker jeg Easy 8 og AMX 13 90 for credit grind, men det kan hende sistnevntes credit income ble nerfet med 7.2. Har ikke merka så mye forskjell, men har hørt andre nevne det.

Lenke til kommentar

Det er omtrent det 2 runder med Löwe eller T34 gir meg... :p

 

Walletwarrior ;)

 

Det er da ingenting å si på at man er en velstående nordmann og kan heve seg over bermen nede i resten av europa?

 

Hehe, men fra spøk til alvor. Jeg ser ikke problemet egentlig, omtrent alle er jo walletwarriors i WoT, har lagt igjen en anseelig sum i premium og det tror jeg egentlig de fleste som spiller over tier IV gjør på mer eller mindre fast basis. Anser at folk bryter sammen rundt tier III-IV når de fiser rundt i stockvogner og lider på bunnen av lista og således havner på premiumkjøret.

 

Meeen nå blir det to måneder uten WoT, skal sette nesa mot Oslo og finne overgangen min til Bangkok og Sydney. Livet er hardt.. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å unngå det ,men ser nå at jeg kanskje må krype til korset og kjøpe premiumtank. KV-5 eller Løwe.

 

For guds skyld, IKKE KJØP KV-5! Selv kjøpte jeg Löwe når den var ny og kostet det samme som KV-5, har ikke angret på det. Og før 7.2 grindet jeg til T34 så har nå to tanks som er omtrent like til å grinde credits med.

 

I tillegg så bruker jeg Easy 8 og AMX 13 90 for credit grind, men det kan hende sistnevntes credit income ble nerfet med 7.2.

 

Følg med din sopp! Den ble boostet med 10%! AMX 13 75 derimot ble nerfet 10%, samtidig som reparasjonskostnadene økte med 13%. :p

Lenke til kommentar

KV5 har grei armor, men en stoooooooor weakspot i fronten. Den har også veldig dårlig gun.

Löwe har bra gun og ok armor. Siden du tjener credits ved å gjøre skade vil en gjennomsnittlig spiller tjene mer med en löwe. T34 har bedre gun enn löwe, men har svak hull armor. Turreten er veldig sterk derimot, så om du kan stå hull down med den, står du ganske trygt.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å droppe å kjøpe tanks over tier VII. Spiller for det meste tier IV til VI. Dermed er ikke inntjeningen så veldig viktig. KV gir meg gjerne 20k-30k på en god runde. T1 Heavy det samme.

 

Så målet mitt er å få til en god runde med en tanks, så slipper jeg det evige jaget etter credits og xp. Noe som bare er slitsomt slik inntjeningen i spillet er lagt opp. Mulig jeg ombestemmer meg om jeg skulle opparbeide meg veldig mye credits.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å droppe å kjøpe tanks over tier VII. Spiller for det meste tier IV til VI. Dermed er ikke inntjeningen så veldig viktig. KV gir meg gjerne 20k-30k på en god runde. T1 Heavy det samme.

 

Så målet mitt er å få til en god runde med en tanks, så slipper jeg det evige jaget etter credits og xp. Noe som bare er slitsomt slik inntjeningen i spillet er lagt opp. Mulig jeg ombestemmer meg om jeg skulle opparbeide meg veldig mye credits.

 

 

Ja spillet er lagt opp sånn. Sånn sett kan det være greit å spille på lavere tier, og heller spille med flere forskjellige tanks og klasser. Kanksje ha kun en høy tier tank. Skal man ha mange høye tier tanks blir det et evig jag. Har Tier 8 som max nå. Russisk medium T-44. Skal skaffe siste motoroppgradering, etter det så stresser jeg ikke med å få T-54.

Lenke til kommentar

Har selv etterhvert samlet meg en anseelig mengde høytier tanks:

USSR: IS-7, IS-4, T-54, Object 704, Object 261, T-50-2

Ger: E-75

USA: T103

 

I tillegg har jeg franske tanks opp til Tier7 og en hel haug med T8 og lavere tanks fra forskjellige nasjoner.

 

Har for lengst gitt opp å spille WoT uten premium. Jeg gidder ikke bruke tid på å grinde credits unødvendig, da betaler jeg heller en 100lapp i måneden for premium for å spille hvilke tanks jeg vil. Kjøpte meg også en Lowe lenge før prisen ble satt opp, og fikk T34 som premium etter sist patch. Premium tank+Premium account er najs :w00t:

 

Opp til Tier 8 kan du uten problemer finansiere alt du driver med hvis du har premium acc uten en premium tank så lenge du ikke kun spiller "dagens dobbel". Etter Tier 8 begynner det å bli vanskelig å ha råd til neste tanks når den forrige blir elited, altså å få råd til T9 ved å kun spille T8. T9-T10 er det seff umulig, og T10 er totalt bortkastet utenfor CW.

 

Min anbefaling er å finne deg en tier der du trives godt og spille med forskjellige tanks der, og hvis du synes det går trått med credits så har du råd til premium acc. T7 og T8 er mine beste tips. Her finner du noen av de kuleste og mest ikoniske tankene i spillet, og med litt skill greier du deg fint på en standard account. T29 var en fantastisk tanks og T32 enda bedre, og jeg likte virkelig å spille med Tiger(H) og gjorde det bra til tross for all flamingen den får på forumet.

 

Kommer nok snart en lang pause i WoT for meg, Diablo3 er bare 26 dager og 10 timer unna! :eek:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på KV-5 og Löwe?

KV-5 har i teorien bedre armor. Den vil nok dinge flere skudd enn Löwe, men med en svær weakspot på fronten (populært kalt R2-D2), så sliter den. Löwe sin gun er vel omtrent den beste kanonen noen tier 8 tanks får. Lasernøyaktig, høy penetrasjon. Lav reload, så DPS blir lavere enn mange andre tier 8 tanks, men who cares!

 

KV-5 sin gun er 107mm'en fra KV. Jepp. En tier 8 tanks med samme gun som en tier 5. Nå kan man gjerne si at på tier 5 tanksen er den OP, og nå blir den jo faktisk tier 6 i 7.3, men på tier 8 er den rimelig dårlig. 167 penetration er rett og slett for lite. Tier 7 og ned har den ikke så store problemer med, men andre heavies på tier 8 kan du bare glemme. Da må du flanke de. Og KV-serien er jo ikke akkurat kjent for fart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...