Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

MentholBlaster: Når du trykker tab, får du opp tier på de du spiller med, tier-match regnes så vidt jeg vet ut fra høyeste tier i kampen.

Er det med en IS-4 eller en Jagdtiger e.l., er det en tier 9-kamp.

 

VinterUlv: Jeg kjørte rundt i Hetzer med 105mm og fyrte av HE og hadde "the time of my life". Gjorde det helt greit å grinde StuG. <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å vite! 105mm og HE. Har kun researcha motor hittil, den gikk så ulidelig treigt.

 

Håper inderlig at Stug III ikke koster skjorta da.

 

For øvrig, lurer jeg på om det er noe vits å retraine crew'et, eller om det kun lønner seg hvis du har låst opp neste skill.

Lenke til kommentar

Og både KV og StuG III er tier 5. :)

Hjelper selvsagt med mods og slikt som kan fortelle deg hvilken tier tankene er.

 

Selv bruker jeg PogS Contour og er svært fornøyd. :)

 

vet du om denne moden er kompatibel med color-blind modden som skifter farge på symbolene?

Jeg er avhengig av color-blind. har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjørt rett i den rød sperrelinja...... sliter også med å se fiendene på mini-mapet. skjønner ikke hvorfor de alltid skal ha rød for fiende når såpass stor andel av den mannlige befolkningen har crap øyne...

Aner ikke. Test? :p

Lenke til kommentar

Trenger litt tips til WoT selv.Jeg sliter virkelig med min PZ38NA, den er fullt oppgradert, bortsett fra siste research

 

En viktig ting å huske på er at det er noen dedikerte tanks for scouting. Pz III, Leopard, Pz38NA, M5 Stuart og A-20. Derfor så vil du treffe på tanks som er mye høyere tier enn deg. Tier 9 heavies er det høyeste. Dette er ganske pinefullt da det ikke er noen dedikerte scout trær, unntatt Leopard, og at tanksene er tier 4.

Du kan ikke skade det meste treffer på, med unntak av arty.

Hvis tanksen din stikker litt ut av en busk så hjelper ikek busken, du må også stå stille i noen sekunder før effekten kommer.

 

Skal du overleve må du unngå å bli truffet. KJør frem foran de andre tanksene og finn et relativt trygt sted der du kan lyse opp fiendtlige tanks og trekk deg tilbake når lagkameratene dine har kommet frem. Deretter kan du se om det er mulig å får tak i artyen til fienden. Akkurat hva du kan gjøre er avhenging av hvordan lagene ligger an og hvor de er plassert. Det eneste du kan forsvare mot er fiendtlige tier 4 scouts, og selv der kan du støte på problemer.

 

Når du trykker tab, får du opp tier på de du spiller med, tier-match regnes så vidt jeg vet ut fra høyeste tier i kampen.

 

Nei. Kamper har sine egne tier som går fra 0 til 12

Treffer du på en t9 heavy er det minimum en t9 kamp, men det må ikke nædvendigvis være t9 tanks med. En t10 heavy har samme matchmaking som en t9 medium, men jeg treffer langt i fra på t10 heavies hver kamp, og noen ganger er jeg den eneste t9 på laget.

 

Mer info

 

 

Lenke til kommentar

Greit å vite! 105mm og HE. Har kun researcha motor hittil, den gikk så ulidelig treigt.

 

Håper inderlig at Stug III ikke koster skjorta da.

 

For øvrig, lurer jeg på om det er noe vits å retraine crew'et, eller om det kun lønner seg hvis du har låst opp neste skill.

 

105 mm med HE funker bra, one shotta tre vogner på rad en i en math med denne vogna. Ta den pent og ikke vær for agressiv så går dette bra. Crew bør trenes til den vogna du bruker, dårlig crew påvirker det meste i negativ retning ikke minst treffsikkerhet

Lenke til kommentar

PZ38NA er pain in ass :!: Har kvittet meg med den.

Samme sak med Hetzer, men neste i rekken er en StuGIII - og den er knallbra ! Stå på, og du har den snart.

 

VinterUlv: Jeg kjørte rundt i Hetzer med 105mm og fyrte av HE og hadde "the time of my life". Gjorde det helt greit å grinde StuG. <3

Hm, ser det er litt delte meninger om Hetzer (som er neste steg på TD for min del), men godt å se at StuGIII er noe å glede seg til. Faktisk var StuG og JagdPanther grunnen til at jeg i det hele tatt valgte å kjøre TD som primært. Synes designet på disse vognene er fantastisk :)

 

Hadde håpet at Panzer38NA skulle gi en bedre opplevelse enn 38t, men det ser ut til at det blir samme ulla der også da :(

Lenke til kommentar

PZ38NA er pain in ass :!: Har kvittet meg med den.

Samme sak med Hetzer, men neste i rekken er en StuGIII - og den er knallbra ! Stå på, og du har den snart.

 

VinterUlv: Jeg kjørte rundt i Hetzer med 105mm og fyrte av HE og hadde "the time of my life". Gjorde det helt greit å grinde StuG. <3

Hm, ser det er litt delte meninger om Hetzer (som er neste steg på TD for min del), men godt å se at StuGIII er noe å glede seg til. Faktisk var StuG og JagdPanther grunnen til at jeg i det hele tatt valgte å kjøre TD som primært. Synes designet på disse vognene er fantastisk :)

 

Hadde håpet at Panzer38NA skulle gi en bedre opplevelse enn 38t, men det ser ut til at det blir samme ulla der også da :(

 

Hetzer er god men må hele tiden snu på seg for å sikte på noe som helst som beveger seg. Jeg følte det var en liten nedtur etter Marder II mens Stug III føltes som en mellomting mellom de to og er en flott tanks å bruke.

Lenke til kommentar

VinterUlv: Stug III er verdt det ;)

Når det gjelder HE vs. AP så er visst hovedregelen at du bør bruke HE på de korte kanonene med stort kaliber. AP er best på de som har god penetrering (lengde på kanonen har mye å si her).

 

Min erfaring fra tysk TD så langt er:

 

PzJg I: Huff..

Marder II: Herlig, spesielt oppgradert! Følte jeg kunne dominere med denne.

Hetzer: Tja.. Ikke noe særlig før den oppgraderes. Ikke min favoritt da heller.. Jeg vekslet litt mellom den korte 75 mm kanonen med AP og 105 mm med HE. Den er liten og lett å gjemme, pluss at den har skrått panser i fronten som automatisk gir + 50 % beskyttelse (i tillegg til den tykkelsen som er oppgitt??).

Stug III: Fantastisk og den mest mobile TD-en til tyskerne. God akselerasjon og 44 deg/sec turn speed er himmelsk. Når du får 75 mm L/71 kanonen kan du virkelig kose deg. Til tider holdt jeg meg sammen med medium tanksene og spilte litt som dem.

JagPz IV: En enorm skuffelse i utgangspunktet, men det ble bra når den var fullt oppgradert. Jeg vendte meg til at den var tregere enn Stug III, og den ekstra beskyttelsen og 88 mm L/56 er herlig. Ikke glem at denne er lav og liten, og med camo net + camo skills på crew kan du virkelig stå 60 m unna fienden i en busk uten å bli oppdaget, og bare se dem kjøre forbi (og deretter skyte dem i baken.. ;) ).

JgPanther: Skuffende i starten, og demotiverende at oppgraderingene skal koste så mye (du må ut med 11 000 + 23 000 EXP for å få en motor som er litt bedre). Men jeg er mye mer happy med den nå! Det er imidlertid flott å få den lange 88 mm kanonen, slik at du kan slå hull på de store gutta litt lettere. Det er noe med å ha en TD som tåler litt, og jeg later litt som at jeg er en heavy tank til tider :p Herlig følelse når skudd bouncer på deg, og så bare snur du deg rundt og blåser dem ut av spillet. JgPanther er også en langt mer stabil våpenplattform merker jeg. Stug III hopper jo som en gal bare du avfyrer et skudd.

Ferdinand: Har ikke kommet hit enda, men vet ikke om jeg vil heller..

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Jeg bruker HE på alt av KV, IS, heavy tanks og lignende. Da kan jeg gjøre 1%-10% skade. Med vanlig ammo gjør jeg ingen skade.

 

Hvilken kanon?

10,5cm StuH. Den gjør omtrent ikke skade på større tanks enn StugIII.

 

Men nå har jeg fått meg JagdPzIV og en sterkere kanon, men må gjerne skyte 10 ganger får å ta knekken på tanks i samme tier.

Lenke til kommentar

Jeg bruker HE på alt av KV, IS, heavy tanks og lignende. Da kan jeg gjøre 1%-10% skade. Med vanlig ammo gjør jeg ingen skade.

 

Hvilken kanon?

10,5cm StuH. Den gjør omtrent ikke skade på større tanks enn StugIII.

 

Men nå har jeg fått meg JagdPzIV og en sterkere kanon, men må gjerne skyte 10 ganger får å ta knekken på tanks i samme tier.

 

Jeg har egentlig glemt hvordan 10,5 cm StuH var, men brukte mest 7,5 cm på Hetzer og følte den leverte en middelmådig prestasjon. Jeg unngår som regel alltid å skyte i fronten på heavies..

 

8,8 cm L/56 på JagPz IV er svært god spør dere meg, og jeg likte den godt.

Lenke til kommentar

det store trikset med TDer for min del er å bruke distanse ordentlig. Legg deg et godt stykke bak team mates. Slik at de lyser opp fienden uten at du dukker opp for dem når du skyter. De tyske Tdene spesielt ettersom de er ganske svake på dmg fronten nesten uansett kanon men har bedre accuracy (imho) og skudd ratio enn russerne.

 

et annet triks er å bruke belly button shots. Dette er noe som blir mer aktuelt opp mot litt høyere tiere som IS, Lowe etc. Du vil legge merke til at fronten deres ser ">" slik ut. Og om du skyter på den nedre biten og treffer så får man lettere penetration. Har oppnådd dette mot f.eks "tiger II" og kan være ødeleggende i nærkamp når de ikke prioriterer deg som et mål.

 

Når det kommer til å retaine crew er det strengt tatt ikke nødvendig før rundt tier 6 og oppover. Da vil man som oftest nå 90-100% før det er på tide å bytte tanks. Og da starter man jo på 90% for 20k credits. Jeg har videreført crew helt siden loltraktor bare for aat de skulel beholde medaljene sine. Men det er jo bare kosmetisk.

 

Btw når man snakker om TD så er en morsom erfaring jeg har gjort at m3 Lee skal behandles som USAs eneste TD. Ble en drastisk forbedring i spillingen min når jeg skifta til TD stil med den.

Lenke til kommentar

Det første man burde oppgradere er alltid kanonen, eller understell om kanonen er såpass tung at den krever det. Motor er det siste jeg tar. Og HE er undervurdert ja og StugIII er veldig artig spesielt med lang 75mm.

Hver sin mening. Jeg tar alltid guns sist, evt. radio om den kun fungerer for den tanken.

Først tracks, så turret, første gun, motor, radio, resten av guns, ny tank. Har fungert rimelig bra så langt, men så trenger jeg ofte nye tracks / ny turret da jeg har brukbare guns researcha fra før av. Som på f.eks. IS.

 

Gleder meg til den, men må spille noen timer da den krever over 9000 xp poeng. Blir vel omtrent 30-80 runder tenker jeg.

Hvor lite XP får du per runde? o_O

 

Hm, ser det er litt delte meninger om Hetzer (som er neste steg på TD for min del), men godt å se at StuGIII er noe å glede seg til. Faktisk var StuG og JagdPanther grunnen til at jeg i det hele tatt valgte å kjøre TD som primært. Synes designet på disse vognene er fantastisk :)

Jeg kjenner til den. Jeg har et turtle-skin på Hetzeren min og et Warthog-skin (tenk Halo) på StuG III-en min, og det var den eneste grunnen til at jeg grinda meg opp til StuG også, selv om jeg foretrekker russiske TD-er, og generelt alle andre typer enn TD (kanskje med unntak av lights høyere enn tier 2).

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny på dette spillet, så har noen spørsmål om strategien på bruk av credits. Er det sånn at man for de fleste tankser må kjøpe dem, spille til man har oppgradert alt/de neste tanksene og deretter selge dem?

 

Hva bør man da kjøpe av oppgraderinger til tanksene? Man skal jo selge dem uansett, og da får man jo mindre igjen for dem?

 

Ellers må jeg nevne at spillet er ganske avhengighetsskapende, men det største problemet er de statiske brettene. Slagene blir litt forutsigbare.

Lenke til kommentar

Angående credits så er det normalt at man selger et tidligere tier tanks når man har unlocket og kjøpt neste tier. Dette kommer hvoedsaklig pga manglende plass i garasjen. Mener du får tilbake kjøpesummen. Et tips dog er sette tilbake kanon, motor, radio etc tilbake til stock før man selger. Ettersom dette ikke påvirker salgspris iirc og de oppgraderte versjone vil derfor havne i garasjen og bli mulig å bruke på nytt med en annen tanks som er kompatibel.

 

Når det kommer til kjøp av oppgraderinger så må man gjøre en vurdering. Hva får jeg igjen for XP og credits brukt? er ikke noe vits å bruke 20k+ XP og likeså credits for en motor som gir deg 20 extra hestekrefter. Angående credits se forrige avsnitt. De beste oppgraderingene er også de som brukes i flere kjøretøy. Noen trær deler også flere oppgraderinger. En spesiell sak går faktisk på t34-85 og t-43. Dette kan hende er en feil i progresjons treet, men uansett jeg nevner det. Stock motoren på den russiske "Tier VII" t-43 kommer som en oppgradering for "tier VI" t34-85, men er ikke et progresjons krav for å gå fra tier 6->7. Det betyr at om du velger å unlocke t-43 så får du den motoren gratis. Dette gjentar seg i del andre tilfeller.

 

 

et lurt trekk er å holde tritt i tier mellom tanksene dine. MAO når tanks 1 når tier 2 så levler du tanks 2 til tier 2 og så tanks 3. Gjenta dette intill du kommer til tier 5-6. Grunnen til dette er at credits rewarden øker iht tier og at det er først etter tier 6 at ammoen til en del tankser blir såpass dyr at det kan bli vanskelig å sitte igjen med noe særlig fortjeneste.

Lenke til kommentar

Jeg blir alltid like overrasket når jeg ser folk snakket om credits og slikt, og så kommer jeg på at ikke alle er like merkelige som meg som ofra matbudsjettet mitt for gold, slik at jeg kronisk har premium, samt Löwe, noen andre premium tanks og kjøper crew trent til 100% og nye garage spots titt og ofte. :p

 

Målet er å ha alle tanksene i spillet i garasjen. Er på god vei, har brorparten av de jeg har researcha. Og prøver å gjøre hver og en av dem elite før jeg levler high tierene mine videre. Rimelig idiotisk, men sånn går det. Alt man henger seg opp i å måtte få ferdig før progress etc. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...