Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Når en nærmer seg flere tusen kamper, og en har en konstant hele tiden (deg), så begynner W/L-ratio faktisk å si noe om hvor mye du kan bidra til ditt lags seier.

 

Nja, ser ikke helt den, så det må du gjerne forklare nærmere. Vil heller si at efficiency rating gir en bedre indikator på hvor mye du kan bidra til seier enn hva W/L noen gang kan si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tenker folket om skills og perks? På heavy (is-3 og is-4) har jeg brothers in arms først siden jeg hadde nok til 100% på alle og begynt på repair som andre skill. Vurderer å bytte til mentor på commander.. Men er det noen andre jeg burde ta istedet for repair? Vil jo tro den fortsatt er veldig viktig?

På artillery satte jeg også brothers in arms først, men måtte bytte crew til object 212 så har dessverre en som bare har er på 85% enda.. andreskill er jeg ikke sikker.. Mentor på commander kanskje.. Er det verdt å ofre camo for noe annet? De er jo så store uansett så vet ikke hvor mye cammo hjelper? Vurderer snapshot på gunner og clutch på driver..

På medium (t-44) satte jeg repair som førsteskill. Commander fikk mentor som andre skill, gunner snapshot, driver smooth ride og loader adrenaline

TD (su-152) har fått beholde camo. Den er nesten på 100%.. (lurt?)

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Enig med Whitefall.

 

W/L ratio sier ikke en dritt. Ofte jeg gjør dritbra kamper også ender man opp med tap likevel. Andre ganger gjør jeg det rævva, har vel vært et par ganger med Mausen at jeg har helt glemt at jeg var i game og ikke gjort noe som helst, men likevel endt med seier.

 

Men likevel, det sier ikke så mye med efficiency rating heller, selv om den er bedre. Rett og slett fordi man ofte gjør det skikkelig dårlig med noen tanks, og skikkelig bra med andre.

 

Jeg suger for eksempel med Maus, mens jeg gjør det veldig bra med T110E5.

Lenke til kommentar

Winrate, average XP og DPB er de enste statistiske indikatorene du kan se på hvorvidt folk er gode eller ikke.

 

Efficiency ratingen er meningsløst da denne påvirkes i alt for stor grad av capture points. Hvor mye tid du har sitti inne i en sirkel har overhode ingen ting å si på hvor god du er.

 

Antallet kamper har heller ikke noe å si da det er erfaring du har tiltrukket deg som er viktig, ikke hvor mye du har oversett i alle kampene. Når jeg ser folk med under 50% winrate og 5k+ games så får jeg faktisk lyst til å kaste opp. Det skal ikke være mulig å ha så mye tid å lære seg spillet på, men fortsatt være udugelig.

 

Platoon spiller selvsagt også en rolle, men bare dersom de faktisk klarer sammarbeide. Det er overaskende mange som setter seg i platoons og vimser rundt som om de satt for seg selv og forventer at det at de snakker litt sammen gjør dem til verdensmestere.

 

Å påstå at winrate osv ikke er en indikator på hvor gode folk er blir bare feil.

Lenke til kommentar

Når en nærmer seg flere tusen kamper, og en har en konstant hele tiden (deg), så begynner W/L-ratio faktisk å si noe om hvor mye du kan bidra til ditt lags seier.

Nja, ser ikke helt den, så det må du gjerne forklare nærmere.

Stats. Statistikk. Det er sånn det fungerer. Jo flere kamper du spiller, jo mer forteller win ratioen om deg som spiller. Med noen få kamper kan det bli feil, men etter flerfoldige tusen kamper er det DITT spill som har innvirkning på winratio.

Enig med Whitefall.

 

W/L ratio sier ikke en dritt. Ofte jeg gjør dritbra kamper også ender man opp med tap likevel. Andre ganger gjør jeg det rævva, har vel vært et par ganger med Mausen at jeg har helt glemt at jeg var i game og ikke gjort noe som helst, men likevel endt med seier.

 

Men likevel, det sier ikke så mye med efficiency rating heller, selv om den er bedre. Rett og slett fordi man ofte gjør det skikkelig dårlig med noen tanks, og skikkelig bra med andre.

 

Jeg suger for eksempel med Maus, mens jeg gjør det veldig bra med T110E5.

Igjen, over nok kamper jevner det seg ut, og den eneste konstanten er deg. Mener selv at man bør se på både efficiency rating, winratio og kamper spilt. Har man få kamper spilt trenger ikke de to andre bety så mye. Ligger både winratio og efficiency på samme nivå stemmer det nok. Er det stor forskjell på winratio og efficiency er det noe muffens. Så for eksempel en fyr med 1500 efficiency, og 44% win ratio, over 12k kamper eller deromkring. Så nærmere på statsene hans (og hva han gjorde i den kampen for så vidt) og skjønte hva det gikk i. Fyren camper i nærheten av egen capsone HVER JÆVLA KAMP. Der sitter han og venter til det kommer fiender nærme nok til at han kan skyte de. Han hadde latterlig mye defense points, så jeg tipper han venter til de capper en del før han begynner å skyte. Slik fikk han både defence points, damage og gjerne noen kills, men fordi han aldri hjalp laget sitt før alle andre var dau så gikk winratioen i dass.

Winrate går som regel også opp om du spiller en del platoon, da du kan gjøre veldig mye mer om du samarbeider. Hvis du også bruker en del gull har du som regel beste kanonen osv med en gang, og da kan du også gjøre mer for laget osv

Merk at å spille i platoon hjelper kun på winratioen din dersom de du spiller med også er gode! Har sett platoons med 3 personer på 40-44% stadiet...da drar de bare hverandre (og hele laget) ned i møkka. Å bruke gull på free exp så man får oppgradert tanks med en gang hjelper selvsagt, men igjen vil det bety lite etter mange kamper.

Hva tenker folket om skills og perks? På heavy (is-3 og is-4) har jeg brothers in arms først siden jeg hadde nok til 100% på alle og begynt på repair som andre skill. Vurderer å bytte til mentor på commander.. Men er det noen andre jeg burde ta istedet for repair? Vil jo tro den fortsatt er veldig viktig?

På artillery satte jeg også brothers in arms først, men måtte bytte crew til object 212 så har dessverre en som bare har er på 85% enda.. andreskill er jeg ikke sikker.. Mentor på commander kanskje.. Er det verdt å ofre camo for noe annet? De er jo så store uansett så vet ikke hvor mye cammo hjelper? Vurderer snapshot på gunner og clutch på driver..

På medium (t-44) satte jeg repair som førsteskill. Commander fikk mentor som andre skill, gunner snapshot, driver smooth ride og loader adrenaline

TD (su-152) har fått beholde camo. Den er nesten på 100%.. (lurt?)

Camo på høytier tanks er sjelden noe særlig. De fleste høytier tanks har latterlig dårlig camo, så crewskillen hjelper lite. Repair er selvfølgelig fortsatt viktig, Brothers in Arms er bugga nå sånn at du får bonusen selv om et crewmember dauer, så den er jo grei. Ellers er Mentor grei å ha ja, da man skal ut med jævla mye exp før man kommer seg gjennom skill #5. Ellers...clutch braking, smooth driving for tanks der man ofte skyter i fart, snapshot, skillen som øker view range for radiomannen, og den der ammorack skillen. Ser på de som de beste :D

Lenke til kommentar

Når det gjelder Mentor, så må man egentlig bestemme seg for om de andre crewene sine skills er viktigere enn commanderen sin. Hvis tanksen har 6 medlemmer, så vil mentor totalt gi 50% bonus (10% på hver av de andre) Siden det for hvert nye skills trengs dobbelt så mye xp, så vil aldri commanderen generere mer xp enn 50% av det 1 person trenger for å få ett nytt skills.

 

Så det er ubrukelig å ta Mentor hvis det er for å få skills som repair og camuflague, fordi da kan man like godt ta dette på commanderen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Mentor, så må man egentlig bestemme seg for om de andre crewene sine skills er viktigere enn commanderen sin. Hvis tanksen har 6 medlemmer, så vil mentor totalt gi 50% bonus (10% på hver av de andre) Siden det for hvert nye skills trengs dobbelt så mye xp, så vil aldri commanderen generere mer xp enn 50% av det 1 person trenger for å få ett nytt skills.

 

Så det er ubrukelig å ta Mentor hvis det er for å få skills som repair og camuflague, fordi da kan man like godt ta dette på commanderen.

Øh...what? Mentor på 100% gir 10% bonus til exp for alle crew members bortsett fra Commanderen selv. Siden det trengs latterlig mye exp for å få 5 skills (som skal være maks) bør man ta alle bonuser man kan få. Skjønner ikke helt hva du mener med at commanderen aldri vil generere mer xp enn 50% av det en person trenger for å få en ny skill. Om du mener at Commanderen vil henge etter fordi han ikke får bonusen, så er det jo bare å kjøre "Accelerate crew training" og vips så holder han følge uten problemer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Mentor, så må man egentlig bestemme seg for om de andre crewene sine skills er viktigere enn commanderen sin. Hvis tanksen har 6 medlemmer, så vil mentor totalt gi 50% bonus (10% på hver av de andre) Siden det for hvert nye skills trengs dobbelt så mye xp, så vil aldri commanderen generere mer xp enn 50% av det 1 person trenger for å få ett nytt skills.

 

Så det er ubrukelig å ta Mentor hvis det er for å få skills som repair og camuflague, fordi da kan man like godt ta dette på commanderen.

Øh...what? Mentor på 100% gir 10% bonus til exp for alle crew members bortsett fra Commanderen selv. Siden det trengs latterlig mye exp for å få 5 skills (som skal være maks) bør man ta alle bonuser man kan få. Skjønner ikke helt hva du mener med at commanderen aldri vil generere mer xp enn 50% av det en person trenger for å få en ny skill. Om du mener at Commanderen vil henge etter fordi han ikke får bonusen, så er det jo bare å kjøre "Accelerate crew training" og vips så holder han følge uten problemer.

eller om en har mye gull, kan en vel retraine mentor-skillen når den ikke har noe effekt lengre?

Lenke til kommentar

Jeg kan huske jeg spilte WoT litt i betaen, men falt litt av underveis, men jeg lurte litt på, hvordan er det å sette igang som nybegynner nå? Møter man det verste av det verste med en gang eller er det noe gradvis økning? Og hvordan er det å sette seg inn i alt?

Lenke til kommentar

Er kanskje litt verre med tanke på at de fleste har fått litt mer erfaring men er ikke så ekstremt vanskelig med tanke på hvilke tankser du møter. Jeg startet fra bunn med franske tanks uten de helt store problemene, så tror ikke du får det så ekstremt vanskelig med å starte på nytt uten å ha spilt siden betaen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen høy terskel å starte å spille da man dersom det er mulig så blir lagene mest mulig balansert. starta før jul å spille og starter stadig nye tier 1 tanks fra de forskjellige landene for å få mest mulig bredde og for å ha det gøy på de lavere levlene.

spillet er ganske lett å sette seg inn i med få knapper og det øker gradvis vanskelighets nivå.

Men det vanskeligste å lære seg er å utnytte terrneget.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Når det gjelder Mentor, så må man egentlig bestemme seg for om de andre crewene sine skills er viktigere enn commanderen sin. Hvis tanksen har 6 medlemmer, så vil mentor totalt gi 50% bonus (10% på hver av de andre) Siden det for hvert nye skills trengs dobbelt så mye xp, så vil aldri commanderen generere mer xp enn 50% av det 1 person trenger for å få ett nytt skills.

 

Så det er ubrukelig å ta Mentor hvis det er for å få skills som repair og camuflague, fordi da kan man like godt ta dette på commanderen.

Øh...what? Mentor på 100% gir 10% bonus til exp for alle crew members bortsett fra Commanderen selv. Siden det trengs latterlig mye exp for å få 5 skills (som skal være maks) bør man ta alle bonuser man kan få. Skjønner ikke helt hva du mener med at commanderen aldri vil generere mer xp enn 50% av det en person trenger for å få en ny skill. Om du mener at Commanderen vil henge etter fordi han ikke får bonusen, så er det jo bare å kjøre "Accelerate crew training" og vips så holder han følge uten problemer.

La oss si at man trenger 1000xp for level 1, 2000 for level 2, 4000 for level 3 og 8000 for level 4. Jeg vet det er mye mer, men dette er bare for å forklare. Når du har tjent opp 7000xp så vil du ha 3 skills. Hvis du valgte mentor som skill på level 2, så vil commanderen din max ha bidratt med 600xp*5crew ekstra. (egentlig litt mindre fordi det ikke er maxet under hele opptjeningen av level 2.) Dette er mindre enn det som kreves for å få et skill på level 3.

 

Men som hardkjerne nevnte, man kan bruke gull for å retraine mentorskillet senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...